Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Кога се прави реглаж?


shaft

Recommended Posts

Здравейте,

 

Винаги ми е било интересно кога се налага да се прави реглаж, понеже много хора казват, че по БГ пътищата се налага често?

Само при неравномерно износване на гумите ли се прави или има и други признаци?

Какво точно представлява това нещо и какво се бъзика по автомобила?

Гледал съм препоръки да се правило реглаж на 10 000км, което ми се струва някакво "извънземно".

Не съм наясно с това нещо и моля за малко разяснения от "патила", а не от теоретици... Теория в нет-а колкото иска човек.

Може би темата ще бъде интересна и на други хора, които не знаят :)

 

Благодаря!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм правил реглаж два пъти. Единия, след една опасна ситуация на пътя, рязко спиране и завъртане, а другия след влизане в дупка. И двата пъти започна да дърпа на една страна. Следваше и баланс на гумите. Другият шофьор не е правил. Колата е при нас от 70 хил км. Неравномерно износване няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе баланс профилактично ... Разбирам. Ама реглаж периодично вече е прекалено. Ако нямаш причина, не я барай!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само при подмяна на части по предница или задница на колата. Направи ми впечетление, че в ЕТ при смяна на едни щанги отзад направиха и на предните, т.е. правят реглаж на всички колела. При гаражен майстор ме питат къде е пипано и само там прави.. Но 10 к. са прекалено от много пипане ще се скъса някой болт :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледал съм препоръки да се правило реглаж на 10 000км, което ми се струва някакво "извънземно".

 

Да не е изпусната една нула ???

:mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първия реглаж го правих на около 30к заради леко кривнат волан. Сега съм на 62к. и не смятам да барам нищо, докато не стане нужда. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички! :) Аз не съм казал, че ще правя нещо, просто питам да се информирам :) Не ми беше ясно какво представлява реглажа, та затова пуснах питанката... :) Вече ми е ясно.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходи се на стенд геометрия:

1. След като си купил употребявана кола ако се забелязват ремонтирани /боядисвани/ части по предницата;

2. При смяна на кормилни накрайници, маншони или ремонт на рейка /често майсторите нагаждат успешно приблизителна сходимост, затова могат да ти кажат дали да вървиш на стенд /; При смяна на други части по окачването- шарнири, носачи, щанги, биалетки и т.п. не е нужно;

3. След тежък удар на колело в трап или бордюр.

-Ако ги нямаш такива е излишно ходенето на стенд. Е, и ако ти се дават 30-40 лв за да се убедиш, че вс. ъгли на колелата са о.к- няма кой да те спре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Винаги ми е било интересно кога се налага да се прави реглаж, понеже много хора казват, че по БГ пътищата се налага често?

Само при неравномерно износване на гумите ли се прави или има и други признаци?

 

Хайде и аз да се изкажа като един корифей дето продава и обслужва стендове за регулиране на преден и заден мост :mrgreen:

Основните причини които биха те накарали да отидеш на реглаж са: 1. неправилно износени гуми 2. при пускане на волана, колата тегли 3. автомобила се движи на право, но волана е крив.

 

Обаче не винаги ходенето на реглаж е свързано с такъв! Препоръчително е дори след смяна на гуми да се проверява автомобила на стенд. Проверката на стенд е само да се види дали стойностите като страничен, надлъжен наклон и сходимост на колелата е в допустимият толеранс. Ако не са, тогава се прави нужната корекция.

 

Някой казват "колата ми е супер, значи няма смисъл" да ама не! За да усетиш или видиш проблема, това означа че проблема е станал голям. Защо да ми износи гумите неправилно и тогава да взимам мерки, като е можело да отстраня проблема в зародиш. В повечето случаи говорим за разбити тампони и кормилни накрайници.

За да се направи реглаж трябва всичко по окачването да е наред иначе само се дават пари на вътъра.

 

Какво точно представлява това нещо и какво се бъзика по автомобила?

 

Общо взето производителите са предвидили раздвижни части, като шпилки и ексцентрици, които позволяват промяна на позицията на гумите върху пътя. В зависимост от окачването, на някои автомобили се прави само преден мост а на други и на двата моста.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време карах едно служебно рено 19. Със 140 съм му пускал волана и вървеше право като по конец. smile092 Гумите не ги износваше,обаче на мокри участъци се сбъркваше накъде да хване таз кола. В началото си помислих,че причината е в гумите,но смяната им не помогна.Пратих я на реглаж на предницата и проблемът се реши.

Иначе на сух път нямаше никакви признаци, че има отклонения.

Някой по-горе спомена,че при смяна на носачи не е необходим реглаж.И аз тъй си мислех,но наскоро сменях насачи на фиат-брава.(При тези коли шернирът е в комплект с носача) Преди смяната им нямаше проблеми с геометрията,освен че съвсем лееко поклопваше единия болт.Но със новите носачи започна да тегли на ляво.Съответно-реглаж,нищо че кормилните накрайници не бяха докосвани. smile049

Както казва Младен,хубаво е профилактично да се обръща внимание на геометрията.Като се има впредвид и хубавите ни пътища-още повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен се е случвало само след смяна на носач на Ауди80, да се налага реглаж на предница.

 

А да знаете какъв майтап е като се появите в някой сервиз и им кажете, че искате реглаж на предница на Ауди 80.... позеленяват горките.... мъка... Ако искате да ви набият, пробвайте :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен се е случвало само след смяна на носач на Ауди80, да се налага реглаж на предница.

 

А да знаете какъв майтап е като се появите в някой сервиз и им кажете, че искате реглаж на предница на Ауди 80.... позеленяват горките.... мъка... Ако искате да ви набият, пробвайте :)

Цецо какво имаш в предвид? Цената за регулирането на преден мост е една и съща за лек автомобил само с един задвижващ мост. В базата данни има допустими стойности, които се гледат докато се прави напречния, надлъжния наклон и сходимостта - тоест когато се закачат главите на стенда върху джантите, "оператора" вижда къде, и с колко градуса трябва да се пипне и донастрои до възможно най-близките стойности!

Явно трябва да смениш сервиза който посещаваш за реглаж на преден мост с някой по-добър, след като не могат да прочетат какво трябва да се направи! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е Ауди 80, проблема е в разхлабването на накрайниците. Не в реглажа, той е лесен, нямам него предвид. Разхлабването в 90% от случаите е свързано с горелка, бой и яко псуване. Средностатистически процеса трае от 1 до 3 часа разхлабване и 15 минути реглаж :)

 

Специфично е за тоя автомобил, не е до сервиз :) Конструктивна особенност, затягането е с разцепен конус и като се заталачи с мръсотия и клеяса... купона е гарантиран.

 

Аз последните години си ги разхлабвах сам и ги водех после за реглаж, че иначе много време отвисявам в сервиза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разхлабването в 90% от случаите е свързано с горелка, бой и яко псуване.

 

По-страшно е при реглаж на камиони и автобуси, там е голямото псуване :lol:

 

 

Повечето сервизи имат горелки и големи водопроводни ключове под ръка. Затова реглажа е тясно свързан с ремонт ходова част и затова на повече места тези две услуги се предлагат заедно.

Неприятно е да отидеш на реглаж и майстора да ти каже: Отиди някъде да ти разхлабят накрайниците и после ела :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 години по-късно...

Дали знаете на Фабия 2 дали задния мост се регулира или само предния?

Редактирано от gonzalesn
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 месеци по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.