Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте надявам се в скоро време и колеги.Четох доста из форума , но за точно това от което се интересувам не можах да намеря.Значи двоумя се между Октавия с дизелов и бензинов двигател.Малко съм скепчитно настроен към дизела, искам октавията да е след 2004 година, но Октавия 1.

1. За кой дизелов двигател от това поколение бихте казали че е сравнително добър 90,101,105 или 110 коня (ако го има на О1)?

2. За бензина съм се спрял основно на 1,8 125 коня ако на тази серия се монтира 1,8Т бих избрал и него но и в двата случая мисля да монтирам газов инжекцион.Долу горе за бензините ми е ясна ситуацията защото са същите както при фв, не че дизелите не са, но никога не съм се интересувал от дизел.

3. Някакви ориентировъчни цени за консумативи на гореизброените двигатели дизела по-специално ме интересува, няма да имам възможност да осигуря на колата гараж така че дизела ме замисля още повече?

4. освен това ако попадна на скапана нафта, какви ще са цените за смяна на дюзи, турбо или помпа?

5. До колкото разбрах модела е на платформата на Голф 4 и отпред мисля не е с алуминиеви носачи, а отзад окачването независимо ли е?

6. Разход на нафта градско Софииско също не е за пренебрегване?

7. Някакви други проблеми ако се сетите с електроника или подобни ще се радвам да споделите, предполагам с корозионната защита колата няма никакви проблеми?

8. Климатика създава ли грижи, надежден ли е?

9. Тъй като не мисля да ползвам официални сервизи и други скъпи екстри като цяло колата ремонтопригодна ли е, или примерно за смяна на ангренажа се налага снемането на предната броня както е при Ауди А4?

10. Въпросите ми станаха доста но се надявам, че ако тук не разбера повечето неща то няма къде другаде, така че ще ви бъда благодарен за всяко мнение.

Публикувано

Цени за поддръжка можеш да видиш ТУК

 

4 - ами не попадай на скапана нафта! Зарейждай от масовите бензиностанций и проблем надали ще имаш. Освен това 90 и 110 коньовите двигатели са с ГНП и са изключително непретенциозни към горивото.

 

6 - разхода е според крачето, но при мен е под 6 средно.

 

Разрови се из темите и ще намериш отговори и на останалите си въпроси.

Публикувано

Благодаря за отговорите колега.

А дизелите с демпферен маховик ли са?

Масовите бензиностанции не са гарант за качествени горива, свидетел съм на два дизела на ВАГ, които поради лоша нафта чакаха да се позапролети времето (в кръга на шегата), оправиха ги но като видях с какви теглила беше съпроводено всичко ми се отщя.А веригите бяха едни от най-големите в Бг.

Разхода ти е под 6 средно в София? това е много сериозно постижение, слагаш ли добавки в нафтата?

Публикувано

С двумасов маховик са.

 

Разхода ми е при около 50/50 градско (София)/извънградско. Не съм от кротките, но не съм и джигит.

 

Добавки не слагам.

Публикувано

с демпферен маховик са

иначе абсолютно безпроблемни като цяло само сипваш нафта и караш

Публикувано

Супер и аз бих искал да е така само сипваш и караш.

Къде в София или Пловдив могат да направят цялостна диагностика на ходова част, двигател ит.н. и евентуално някой ако знае цена?

Публикувано

Еуратек smile049

Публикувано

1. За кой дизелов двигател от това поколение бихте казали че е сравнително добър 90,101,105 или 110 коня (ако го има на О1)?

90/110 са двигатели роторна помпа, 101 - помпа дюза. Всичките са добри, не сравнително, а едни от най-добрите дизели за времето си.

 

2. За бензина съм се спрял основно на 1,8 125 коня ако на тази серия се монтира 1,8Т бих избрал и него но и в двата случая мисля да монтирам газов инжекцион.Долу горе за бензините ми е ясна ситуацията защото са същите както при фв, не че дизелите не са, но никога не съм се интересувал от дизел.

Лично за мен 1.8 20V е много добър мотор, а 1.8Т е най-добрия бензинов двигател от онова време на ВАГ.

 

3. Някакви ориентировъчни цени за консумативи на гореизброените двигатели дизела по-специално ме интересува, няма да имам възможност да осигуря на колата гараж така че дизела ме замисля още повече?

viewtopic.php?f=2&t=24255&start=15

 

4. освен това ако попадна на скапана нафта, какви ще са цените за смяна на дюзи, турбо или помпа?

Варират много според зависи дали купуваш нови или втора употреба.

 

5. До колкото разбрах модела е на платформата на Голф 4 и отпред мисля не е с алуминиеви носачи, а отзад окачването независимо ли е?

Да, не, не.

 

6. Разход на нафта градско Софииско също не е за пренебрегване?

от 6 до 10.

 

7. Някакви други проблеми ако се сетите с електроника или подобни ще се радвам да споделите, предполагам с корозионната защита колата няма никакви проблеми?

Проблемни са бравите на вратите, ел. стъклата. Корозионната защита не е особенно добра, т.е. внимавай с коли от Германия и Австрия.

 

8. Климатика създава ли грижи, надежден ли е?

Не, да.

 

9. Тъй като не мисля да ползвам официални сервизи и други скъпи екстри като цяло колата ремонтопригодна ли е, или примерно за смяна на ангренажа се налага снемането на предната броня както е при Ауди А4?

Не.

 

10. Въпросите ми станаха доста но се надявам, че ако тук не разбера повечето неща то няма къде другаде, така че ще ви бъда благодарен за всяко мнение.

Моля.

Публикувано

Цецо, мерси за подробното инфо.

Публикувано

След като попрочетох малко насам натам инфо се оказва че вероятно най-добрия избор за мен би бил 105 или 110 к.с. дизелов двигател в купето на Октавия 1 от последните години.Има обаче един проблем който ме тормози-много често зимата не карам колата дълго време да кажем седмица, слод което ми се налага да изляза за някоя градска обиколка или да кажем 3-4,5 километра градско, после пак изкарване чак след седмица.Как се отразява един такъв пробег на дизеловия двигател, да ме прощавате но там хич не съм запознат.Знам само че след дълъг път и ако съм я понастъпвал се оставя да работи на място 3-4 минути и тогава се гаси.На година правя по 10-11к. и все още се чудя дали дизела е удачния ми избор, но пък с тия турбини и въртящи моменти е чудесия като тръгнеш на по-дълъг път.Изключвам само шума който адски ме дразни, но предполагам се свиква smile091

И друга градска легенда: приятели с разни Голфчета тди твърдят че тди се карало като бензин има ли резон това или може да се съсипе колата, естествено не говорим за цедене до 5к., но да кажем те сменят предавка на към 3500 - 4000 по оборотомер, което за мен е малко странно, не си ли скъсява живота така на дизела?

P.S. Забравих да питам тези двигатели със 105 или 110 к.с. могат ли мааааааааалко да се чипнат, какво би ми струвало това и ще скъси ли по този начин живота на самия двигател.Или е по-добре да си ги карам така заводски.Демек нещо от сорта плащаш по-нисък данък пък караш по-мощна кола.

Простете още веднъж за глуповатите въпроси.

Публикувано
След като попрочетох малко насам натам инфо се оказва че вероятно най-добрия избор за мен би бил 105 или 110 к.с. дизелов двигател в купето на Октавия 1 от последните години.

 

Незнам какво си прочел, ама нищо не си разбрал. Прочети пак отговора на първия ти въпрос в предишния пост.

 

По отношение на останалото:

 

На мотора не му е приятно ако го припалваш рядко и за малко. На никой двигател не му е приятно, независимо дали е дизел или бензин. И все пак на TDI му е по-неприятно от колкото на останалите, по ред прични, които няма да се хабя да ти обяснявам, има къде да ги прочетеш.

10к/година са удачен избор за този двигател.

Може да се настъпва, даже е добре да се прави профилактично за да се изчистят колекторите и геометрията на турбината. Ако мотора е добро състояние разбира се. И имаш пари да си плащаш нафтата.

Почти всеки мотор с турбина подлежи на чип тунинг, тези не правят изключение.

Публикувано
След като попрочетох малко насам натам инфо се оказва че вероятно най-добрия избор за мен би бил 105 или 110 к.с. дизелов двигател в купето на Октавия 1 от последните години.

 

Незнам какво си прочел, ама нищо не си разбрал. Прочети пак отговора на първия ти въпрос в предишния пост.

 

Мисълта ми беше от прочетенето по другите форуми за ценовия клас за който си търся кола, а относно отговора ти да прочетох го , но 101 коня не са ли малко въпреки че е помпа дюза, а другите че са с роторна помпа, какво означава това-по ненадеждни ли?

Публикувано

Конете винаги за едни са малко, за други са много... 100 коня TDI за това купе е съвсем прилично, в смисъл ще тегли по баира натоварена без да се мъчи. Но ако очакваш да правиш ластици с нея - не става.

 

А кой от всичките видове - този който е в технически най-здравата кола. В смисъл не гледай конете, гледай колата да е добра!

 

105, 115, 116, 150 коня дизелови мотори на О1 - НЯМА! Моторите са 90, 110, 101(100) и 130. Първите два роторна помпа, вторите два - помпа дюза. 90 и 101 са с 3-4 пъти по нисък данък!

Публикувано

Mнoго благодаря за експертното мнение значи 101 ще ме устройва щом не се товари толкова купето с него, друго не ми трябва повече, да данъка ми е много важен.Дано само този 101 да не е по-капризен от този с 110.Важно е и състоянието също разбира се.

Публикувано

Търси 90 коня след 2001 година т.е. мотор с букви ALH. Те са с най-ниския данък и са роторна помпа. Даже и в базовия си вариант мотора върви много добре. Ценното им е, че са със същата турбина като 110 коня и само с чипосване, колата става от 90 на 115-120 коня. Чипосването на тоя мотор е сравнително лесно и евтино, става през буксата, не се сваля компютъра. А с едни разпръсквачи от 110-ка, които на старо са 100тина лева и чипа, отиваш до 130-140 коня.... Само да е читава колата и получаваш едно добре прикрито зверче.

 

Единствения му кусур, е, че обикновенно с него са окоплектовани базовите модели, т.е. нямат много екстри.

Публикувано

Колега това е супер инфо и аз некви такива ми се въртяха в главата само че си виках, че с 90 к.с., няма да може да откъсне но явно не трябва да сравнявам с бензина.Имаш ли идея чипосването с кадърен монтаж на колко би могло да легне?Там пак ли си говорим за скъпия съединител тоест демпферен маховик?Екстрите въобще не ме интересуват достатъчно ми е да има АБС, клима и еърбеци.Нищо друго не ми трябва.И евентуално след чипа има ли как да се разбере каква е новата мощност на колата, защото някой може да ми каже че реално е 110 коня вече а пък тя да е 100, а аз да съм му платил като за 110? Съединителя и скоростната кутия, както и самия двигател ще издържят ли 20 коня повече на този ALH, чувал съм че с някои чипове се прецаквала колата и се скъсявал живота на гореупоменатите части.Иначе като идея звучи просто перфектно, ако няма по-сериозни последствия за колата.

Публикувано

Съединителя на всички дизели е демпферен. И не е евтин.

 

Реално между 110 и 90 (но след 2001), разликата е само в разпръсквачи и софтуер. Така, че от 90 на 110 няма пречки никакви. Ако колата е читава, без проблем понася и до към 120-130 коня. Нагоре вече е друга бира, но там и вложенията стават повече, съответно и риска да строшиш мотора е голям. Има си раздел за тунинг на форума, примери има достатъчно.

 

Относно цени - ти хвани рибата, а после слагай тигана :)

Публикувано

Ясно, вече всичко ми се изясни, дизела не ми е по-джоба ще търся Октавия с 1,8, ако не намеря запазена и подходяща такава на моите изисквания се насочвам към друга марка автомобил.Мерси много за полезното инфо.

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.