Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Втвърдяване на задни пружини на Фелиция


Logrus

Recommended Posts

Както е известно при Фелиция, както и при други дами в напреднала възраст, се появява едно "омекване" отзад. И понеже на моята Черна дупка и се случва често да вози бая килца в багажника, съответното омекване предизвика доста негативни отзиви у мен. И така изникна въпросът - как да си втвърдя окачването без да сменям нищо (основно по финансови причини). Тук се намеси Тошко Shotik, от който взех комплект тампони - предвидени са за Лада 2104 (комби) и са 12 лева в магазина.

Поради това, че задните пружини на Фелата са с по-малък диаметър от Ладовите се наложи леко скъсяване на тампоните.

Съветът ми за тези които биха си направили подобен "тунинг" е да си измиете предварително пружините, да ги намажете с веро (тампоните също) и да се въоръжите с инструмент, с който да поразтворите пружините. От там на сетне е лесно - нахлузвате горния край на тампона (оформен е като щипка) и набутвате доното зъбче докато легне хубаво. Също така не е зле при скъсяването на тампоните да предвидите, че пружините ще са опънати когато ги слагате - трябва да оставите малък луфт м/у краищата на тампона, за да може когато колата си стъпи на колелата двата края да се опрат един в друг.

Аз реших да сложа тампоните ниско - за да не закача в тях пластмасовия кожух на амортисьора, но има възможност да се сложат и по-високо. Евентуално там може да добавя още едни по-нататък.

Разликата се усети веднага - задницата ми се повдигна с 1-2 сантиметра (въпреки, че не целях това), а при тестовото кръгче колата се държеше доста приятно - втвърдяването не се отрази на возията, но при преминаване през неравности определено задницата седи по-стегнато. Утре ще направя и тест по завои - любопитно ми е колко ще се накланя.

Е това е - дано съм полезен на някой. smile056

P.S. Малко късно се сетих да снимам, затова има само един тампон (и пружина) на картинките :oops:

post-10817-138453443856_thumb.jpg

post-10817-138453443877_thumb.jpg

post-10817-138453443903_thumb.jpg

post-10817-138453443918_thumb.jpg

post-10817-138453444021_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 месеци по-късно...

Колега , правиш си 2 броя фланци или си намираш 2 парчета траба с вътрешен диаметър 38 мм. и дълги по 2.5 сантиметра и се подлагат под чашката на задния макферсон и си готов и върши същата работа за окло 5 лв. разходи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди години карах голф джета и правих подобна процедура, защото бяха омекнали пружините. Резултата беше, че след време се счупиха и двете. По-добро решение е да се подложи в основата втулка, така пружината продължава да използва цялата си работна дължина, а сега сте я скъсили. Ще чакаме да споделите как ще се представи след 10000 км. Дано да няма поражения и останете доволен. Поздрави за добре оформената и документирана тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Колега , не знам как се се счупили на голфа ми са така от 8 години и до сега несъм имал проблем , а горкия доста багаж е видел и то на доста дълги разстояния.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.