Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ремонт на километраж


testov

Recommended Posts

Здравейте,

И на мен ми се случи неприятната случка километражът ми да отчита само скоростта без да отчита изминатият пробег.

Изчетох всичките 38 страници във форума за Фелиция, но открих само 2-3 теми за този проблем, които ме насочиха, но не изясниха всичките ми въпроси. Първо реших да купя нов, но след като научих цената и се отказах. Затова на първо време реших да се опитам да ремонтирам моя километраж. Автомобилът е Шкода Фелиция 1.3 карбуратор 1999г. с новата маска.

Първо свалих километража и като го обърна виждам зъбните колелца, но не смея да го разглобя.

Въпросът ми е след като сваля километража как да процедирам, как да го разглобя и как да разбера кое зъбно колело е за смяна.

 

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-интересно ми е откъде ще вземеш части за да ги смениш.

Имаше няколко фелиции на части. Намери темите и попитай за втора ръка. За 40 лева трбва да е идеален.

 

:smt030

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега testov. Притежавам Шкода Фаворит от 1990г. и няколко пъти съм поправял километража,който вероятно е подобен на Фелициевия. След като сте свалили самия километраж, Вие сте свършили половината работа. Сега трябва внимателно да свалите стрелката и самия циферблат и имате пълна свабода за работа.

Ако колата е нова, но на повечко километри износва се едно месингово червячно колелце, което приема движението от жилото на километража. То е набито на една осичка, на единия край на която има пластмасово червячно колелце, а това месинговото се намира вътре в алуминиевата отливка-тяло на самия механизъм. Връщаме се на въпросната осичка. На единия край има пластмасово червяче, а на другия краи има отвор в алуминиевото тяло, запушен с метална гилзичка. При махнато жило, осичката се натиска внимателно откъм пластмасовото червяче, тя натиска тапичката и осичката се измъква през отвора. Сменя се червячето-става от Шкода105, 120. Сглобката, след смазване-по обратния ред.

Ако колата е на повечко годинки (като моята), пластмасата старее и външните червячни колелца се пукат. Това се вижда чрез оглеждане на механизма и това е първото нещо, което трябва да направите. Ако има дефектно колелце, сменя се. Има ги по магазините за "жълти стотинки".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите.

Може би ще потърся втора употреба, но в момента съм малко изтънял за съжаление :)

Първо ще се опитам да ремонтирам стария километраж, но ако някой предложи нещо втора ръка може да го обсъдим.

Благодаря още веднъж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ПП Извинявам се. Не видях, че не е Фелиция...
...... Автомобилът е Шкода Фелиция 1.3 карбуратор 1999г. с новата маска......
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите.

Може би ще потърся втора употреба, но в момента съм малко изтънял за съжаление :)

Първо ще се опитам да ремонтирам стария километраж, но ако някой предложи нещо втора ръка може да го обсъдим.

 

 

 

Благодаря още веднъж.

Имам табло с километраж и часовник,за 30 лв го продавам цялото ,само километраж за 20 лв,от София съм,ти от къде си ?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега testov, притежавам същата фелиция, 1999 г. Проблема който имах беше подобен на твоя - работещ скоростомер, но дневния километраж спираше работа след например стотина км, следваше нулиране и тръгваше след време, някой път и веднага. При мен не работи показателя за нивото на бензина и с показанията на километража се ориентирах кога да ходя за бензин. Честно казано това адски ме дразнеше и един ден разглобих таблото. Няма никакви особености - съвет работи с подходящи отвертки винчетата са малки. На задния капак имаш черна пластмаса помни колко болчета сваляш и от кои места защото като сглабяш ако някое си го сложил под нея ще надига и трябва да почваш от начало. Като стигнеш до скоростомера - на лицето имаш две малки винчета до стрелката. Стрелката се маха внимателно - набита е на оста - трябва да подпъхнеш подходящ инструмент под нея, близо до оста и да я отстраниш. При обратното слагане хапнах дървото - при нанизването на оста гледах върха на стрелката да опира в ограничителя долу ляво, но като дадох на контакт стрелката мръдна малко напред и показанията на скоростомера са с 20-тина км повече / засичал съм го с GPS /. Като махнеш циферблата в лявата част ще видиш две перпендикулярни оси завършващи със зъбни колела. Едното се беше изместило и не зацепваше в другото. Просто го върнах на мястото му и имам работещ километраж но си направих грижа със скоростомера. Това беше при мен, бях купил колата от Шишо Бакшишо и мислех че нещо е посериозно. Може при теб да е нещо друго. Ако не ти се купува нов и ти се играе - на линия съм

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се опитам да направя това, което ми препоръча колегата Бай Иван, но най-вероятно това ще стане събота или неделя, че през другото време ми е много трудно да отделя време.

А както писах на колегата shotik може и да го помоля да ми изпрати километража с наложен платеж.

Благодаря Ви за съветите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.