Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Гръмнала турбина на Skoda Octavia 2.0 ТDI 140 hp


sToPiChA

Recommended Posts

Здравейте колеги ,

 

За първи път пиша във форума , въпреки ... признавам си честичко чета какви проблеми имат другите колеги с мотор като моя(Колата е Skoda Octavia 2.0 HDI 140 hp 2005г.) ... но по същество ...

Преди около една седмица ми се случи следното ...

Напънах колата на бул. Околовръстен път от ж.к. Младост 4 , след като едно BMW не хареса идеята , че просто искам да го изпреваря и да премина в средна лента , вдигнах около 170 km след което ми изключи турбината. Загасих мотора , спрях и запалих колата наново , без видими проблеми и работеща турбина. Бях където бях и на връщане късно вечерта забелязах странно пушене от ауспуха на колата(може и просто да съм си го втълпил) , спрях за момент , понастъпих педала и тръгнах с "мръсна газ" при което турбината отново отказа. Отново изгасих двигателя , при последващото палене колата нямаше никаква мощност , вървеше като препънат кон благодарение на нанадолнището на бул.Климент Охридски. Отново изгасих двигателя и спрях на едно място , при вторият опит за стартиране колата се разтресе и от ауспуха излезна огромен облак дим :( след това паленето стана невъзможно , при опит се чува само цък-цък и до там , всичко това се случи около 01:30ч. и се наложи 1-2 km бутане като за щастие по-голямата част от Охридски е под наклон и се повозих на аванта по инерция. На другия ден колата се закара в сервиза на мой приятел и след като и е направил бегъл оглед се е оказало , че маслото от двигателя "липсва" и е влезнало в турбината и има притеснения , че може част от турбината да е влезнала в двигателя.

Писах за случая на Сами(bega4kata), като веднага откликна , чухме се и ми предложи да ми направи нова , дори и по мощна. Тъй като майстора ми в момента има други ангажименти и съм в очакване на разглобяване , а дори колата преди около 2 седмица беше и за подмяна на демпферен маховик и съединител. Та ...

 

Моля за мнение от Вас колеги , дали някой е имал подобен проблем? Какво е било решението му.

При по мощна турбина , влияе ли тя върху двигателя? Ако я ъпгрейдна и я направя 170hp?

 

Бих се радвал да споделите мненията си по въпроса и моля да ме извините ако е имало сходна или същата тема касаеща същият проблем.

 

Поздрави,

Стоян

София

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пращаш я на Сами, а вие в сервиза разглобявате всичко, промивате, чистите... и чакаш новата турбина. За повече въпроси - към Сами ;)

 

И да си поправиш заглавието и първия ред в темата - какво HDI бре колега? Тука сме с турбо-дизели TDI :lol:

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти!!

 

Аз имах същият проблем и моята не наемаше .Отидох в един сервиз и се оказа че един кабел от инсталацията е изгорял и се наложи подмяна с нов .Дано да сам полезен .

 

Поздрави!! s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кофти работа!

Първо да се отвори двигателя и да се огледа, а после пиши как е и питай тук.

Може да се наложи да купуваш направо нов двигател.

Маховикът и съединителят са задължителни естествено, но ти си го знаеш това от преди.

Щом ще правиш двигател, сега е момента за новата турбина.

За 170-те коня вече знаеш кого да питаш.

smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По въпроса с турбината, човека е ясен. Каквото ти препоръча - това е. Няма да си познаеш колата после.

 

Дано обаче минеш само с турбина, защото с тия опити да я запалиш....

 

Ако ще сменяш съединител добре се посъветвай със Сами, колко ще надувате колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пращаш я на Сами, а вие в сервиза разглобявате всичко, промивате, чистите... и чакаш новата турбина. За повече въпроси - към Сами ;)

 

И да си поправиш заглавието и първия ред в темата - какво HDI бре колега? Тука сме с турбо-дизели TDI :lol:

 

Поздрави

 

Моля за извинение , колеги.

 

Служебната кола която карам в момента е Peugeot HDI.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ама ти зорлян си я скапал тая турбина...още щом ти е изключила при 170 км/ч (за мен буквално си си го просил това дето ти е дошло на главата) е трябвало да спреш някъде и да потърсиш помощ. ти си я карал, спирал, тръгвал, "мръсна газ"...и поне заслужаваше ли си това бмв да го изпреварваш по нощите...

 

Хайде със здраве и късмет и дано ти се размине само с нова турбина и чистене на пътищата, че иначе лошо...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ама ти зорлян си я скапал тая турбина...още щом ти е изключила при 170 км/ч (за мен буквално си си го просил това дето ти е дошло на главата) е трябвало да спреш някъде и да потърсиш помощ. ти си я карал, спирал, тръгвал, "мръсна газ"...и поне заслужаваше ли си това бмв да го изпреварваш по нощите...

 

Хайде със здраве и късмет и дано ти се размине само с нова турбина и чистене на пътищата, че иначе лошо...

 

 

Колата за една година около 4-5 пъти ми прави номера с изключването на турбото (спирах , изчаквах , палех и тръгвах) , като дори от 1000 оборота се чуваше как свисти все едно полиция ме гони :} Тогава все ми се казваше - "карай докато не се счупи" , е счупи се ...

 

Вината си е изцяло моя , след като не предприех мерки на време. Сега ме интересува дали други колеги са имали подобни изживявания и какви са били решенията.

 

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такива изживявания - много... решението на проблема е все едно и също - нова турбина.... какво повече да кажем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там е проблема, може да се окаже, че турбината е белия кахър. Дано колегата има късмет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и така бая работи ще се правят не е ли по-добре да се транспортира до Варна колата?

 

 

Идеята е хубава , но много хора ще ангажирам с проблемите си:

 

1. Трябва да намеря транспорт с който да превозя колата до там.

 

2.Трябва да ангажирам и bega4kata - да му отнема няколко дена(седмица - две). С него сме се разбрали като се разбере какво е състоянието на двигателя , да се чуем , да му пратя остатъка от турбината и да ми сглоби нова.

 

3.Трябва отпуска , която ще е неопределена поради неяснотата на състоянието на колата. Хотели , плажове , жени ...

 

Идният понеделник майстора ми се завръща на линия и ще свали турбината и отваря да видим двигателя - глава , цилиндри , клапани и прочие ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Здравейте колеги,

 

След едномесечно ходене по мъките , вече мога да се похваля , че колата е с нова турбина и просто не мога да си я позная.

 

След свалянето на турбината разговарях със Сами , но се оказа , че може да ми изпрати новата след около седмица , при което майстора ми проведе няколко разговаря и се оказа , че Митко Турбото ни бил съсед. Още късно същият ден турбината беше в него , като на следващият ни се обади да ни каже , че няма здрава част по нея(всичко в нея е станало на млевина ,дори и геометрията като ми я показа беше нацепена)... и така до края на деня се сдобих с ново " охлювче ".

При свалянето на турбината за моя огромна радост двигателя е превъртял , всички тръбопроводи бяха обстойно изчистени , като дори от кулера изтече около 3 литра масло... и така ...

 

След около 2 месеца висене по сервизите за смяна на маховик , съединител , помпа , ремонт на скоростна кутия и разбира се нова турбина , вече съм горд собственик на почти нова Skoda Octavia... като и портфейла стабилно изтъня :}

 

Благодаря за мненията и съветите на някои от вас.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..... , вече мога да се похваля , че колата е с нова турбина и просто не мога да си я позная.......

Честита нова кола! ;)

Радостно е, че няма поражения по двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..... , вече мога да се похваля , че колата е с нова турбина и просто не мога да си я позная.......

Честита нова кола! ;)

Радостно е, че няма поражения по двигателя.

 

Благодаря! smile027

 

Колата върви в момента все едно сега съм я взел от магазина , просто ускорението и е с пъти по-добро :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това да се чува!

Добре че не си имал чак толкова големи проблеми. :smt017

И следващия път - внимавай!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.