Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Моля знаещите за мнение... няма мощност, висок разход


SeVo

Recommended Posts

От скоро съм собственик на О2, 1.9tdi, 77kW, BXE, ръчна скоростна кутия.

Започвам с първото уточнение: имам на разположение О1FL, 1.9tdi, 81kW, правя сравненията с нея.

 

Проблемът ми е следния: усеща се чувствителна липса на мощност, особенно извън града с висока скорост (над 80). Едва достига 140км/ч и много бавно ги повишава. Разходът е доста висок, 6 и повече извънградско.

 

Турбината е отремонтирана (смяна на лагерно тяло), въздушен и горивен филтър - сменени.

Прикачвам следния лог-файл, направен на канали 008 и 010, на магистралата, четвърта предавка, педала "до ламарината", равен участък, 3 човека в колата:

http://malandro.snimka.bg/automobiles/skoda.408685.29993577

От показваното налягане на турбината съм извадил атмосферното, записано на неработещ двигател.

 

Мислях, че е дебитомер, но след лог-а малко се чудя....

При откачане на буксата на дебитомера, разлика няма във вървенето на колата, като че ли е една идея по-пъргава (в града).

 

Ако можете да ме насочите към евентуален проблем...

 

Благодара предварително на отзовалите се! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при тези стойности от лога няма да има грешки записани

колега не знаеш как да разбереш дали е от турбото или дебитомера,защото ако е от деб може за това да не прави налягане турбото и обратно ако е от турбото няма дебитомера да отчете количеството въздух

отиди на майстор и веднага ще ти каже

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина както казва Сами е малко трудно само по тези логове да познаеш нещо, защото дебита на въздуха и налягането в трубото са вързани и не знаеш кое е яйцето и кое кокошката.

 

Една идея - Направи същите замервания, но с изваден дебитомер. Ако е виновен той, няма да имаш това пропадане на налягането след 2000 оборота. Ако го има пак пропадането в кривата - проблема не е в него. Според мен не ти е виновен МАФ-а, но трябва да се провери.

 

Друго което може да ти прави номера е вакумн регулатора. Или самия актуатор.

 

То като цяло това е системата - МАФ, МАП, Турбо (актуатор) и вакум регулатора.... и кабели, маркучи и конектори.

 

Едит: Сега ти видях местожителството. Ако не си с диагноза "клиничен експериментатор" както мен - иди при Самуил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо75, явно сме от една "порода", все гледам всичко да си свърша сам...

Ще се наложи да ходя при Самуил, дано той да помогне...

Хич не мога да й се нарадвам на таз кола...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Вчера направих един лог на 10-ти канал, с изключен дебитомер.

http://malandro.snimka.bg/automobiles/skoda.408685.30079553

Май не е нормално турбо надува да има този пад след пик-а и такова плавно покачване.

За съжаление, не съобразих да пусна запис на канал, в който го има и исканото налягане на въздуха...

Стойностите на пик и холд как са, според вас?

Не са ли малко високи за 1.9 105кс? Или се дължи на режима: изключен дебитомер.

(нямам никаква възможност да отида при майстор тази седмица, затова и си правя експерименти)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера направих един лог на 10-ти канал, с изключен дебитомер.

http://malandro.snimka.bg/automobiles/skoda.408685.30079553

Май не е нормално турбо надува да има този пад след пик-а и такова плавно покачване.

За съжаление, не съобразих да пусна запис на канал, в който го има и исканото налягане на въздуха...

Стойностите на пик и холд как са, според вас?

Не са ли малко високи за 1.9 105кс? Или се дължи на режима: изключен дебитомер.

(нямам никаква възможност да отида при майстор тази седмица, затова и си правя експерименти)

 

Начи аз мога да ти давам акъл, ама не съм майстор! Майстора е там при теб :)

 

Но личното ми мнение е:

 

1. Пика е прекалено голям. Нормално е да скочи до към 1.1, аре 1.2 да иде за кратко, ама 1.3 си е сериозно пренадуване. Всъщност ти си извадил атмосферното налягане, нали?

2. И пропадането не трябва да е там. Цялата работа отива на актуатор/вакум регулатор или самата геометрия нещо да дере.

 

Може би ако имаше данните за исканото налягане и процентите на вакумния регулатор, щеше да е по-ясно. И ако отдолу беше дал оборотите. Ама може и да не е.... За мен дебитомера е невинен. Абе така на чужд гръб съвети неща да давам много, щото не си вадя хляба с това. Да си троша мойта кола ми е навик, ама на чуждо...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извадено е атмосферното налягане.

По принцип турбината е отремонтирана, т.е. не би трябвало да задържа геометрията, а и видимо няма проблем там - движи си се идеално.

Актуаторът е проверен с вакуумпомпа (заедно с маркучлето). Регулатора не знам как да го проверя, но видимо си работи.

 

Ето едим лог от канали 3, 10, 11 или по-точко: графика на MAF, BOOST spec, BOOST act, RPM:

http://malandro.snimka.bg/automobiles/s ... 5.30143468

(частта с оборотите съм я сбил малко, че иначе кофти се издължава графиката)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне според моя невеж поглед, МАФ-а си следва налягането на турбината, а не обратното, т.е. склонен съм да го оневиня, а и факта, че без него повтаря горе-долу графиката води също в тази позока. За мен има сбъркано нещо в управлението на геометрията. Т.е. геометрия, актуатор, маркучи, вакум регулатор. Много ми мяза на задираща геометрия или калпав актуатор, ама щом казваш, че са проверени, явно не е това.

 

Вакумния регулатор, аз поне не знам метод за проверка, освен смяната му с гарантирано работещ и пак проба :)

 

Има на единия канал (сега на спомен не мога да кажа кой е), който ти дава процентите на ШИМ-а на вакумния регулатор. Там се вижда, какво компютъра се опитва да му каже (на регулатора де).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверката с "гарантиращо работещ" се отнася и за дебитомера и за вакуумния регулатор.

За съжаление не знам към кого да се обърна с молба за проба във Варна (и да е след раб. време).

Имам на разположение 1.9 тди 110, от която мога да взема дебитомер, но не съм проверявал дали е същия.

Иначе за вакуумния регулатор е много лесно: отскубваш капака с маркучлетата и куплунга с кабелите и закачаш др.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

 

Имах подобен проблем със същите симптоми, но много бързо ми го разрешиха тук, локално. Оказа се вакуум регулатора - компютъра си му подава правилно модулиран сигнал, но регулатора явно не ги отработваше добре. Управляващия сигнал лесно се проверява, но пневматичния не, така че няма как се види как работи, освен по косвени признаци, или в някаква научна лаборатория.

Та, .., смениха ми го с друг, дори не нов, и всичко си дойде на мястото, колата е Ок.

Доколкото знам, тези регулатори подлежат на някакви частични ремонти и почистване, може да се пробваш. Ако човек знае какво иска, как да го направи, и пипа внимателно, винаги има положителен резултат.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

v-georgiev, твоята кола е с отделни клапани, ти си сменил (предполагам) N75 - управляващ геометрията. И за съм чувал/виждал да ги отремонтират, нищо, че са капсуловани :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Различен е дебитомера на 110 и 105. Аз имам един стар от мойта BKC, който работи относително добре.. Мога да ти го пратя да си направиш пробата, ако искаш, после ще ми го върнеш. Ама ще набутаме 20 лв. за куриери, а според мен не е виновен той

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят клапан е някъде над спирачната система, има куплунг с около 6 пина, и пневматични вход и изход.

Съжалявам за лаишкото обяснение. Дано все пак свърши работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Здравейте, колеги!

След като намерих време и се уговорих с Bega4kata (Самуил), се оказа, че не си "внушавам".

Проблемът се оказа в лостчето на вакуумния регулатор (голяма хлабина в шарнира) и утечки на газове при горещата част на турбината.

След малък тест до Несебър и обратно, резултатите са следните: вървенето се подобри (като за 105кс); разхода също- при нормално каране - 4.5 по борд. комп.! Естествено, една засечка не е много достоверна информация, но изпитанията продължават!

Благодарности на Сами, че съвсем се бях психясал по таз кола! За логове не ми е останало време.

Благодаря на всички, отзовали се по един или друг начин!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.