Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна на предни амортисьори на О2... най-после ТИШИНА !!!


димон

Recommended Posts

Да започна с първото си мнение във форума през 2007г. веднага след покупката:

 

Здравейте! Аз също съм нов във форума -от днес .Притежавам Октавия 2 1,9TDI . Закупих я от Еуратек преди месец и половина, изминати са 2500км.По принцип съм "перфекционист" и затова може би ме не ме кефят някои неща в автомобила.

1.Шумът на мотора в купето или по-точно "странния" звук при потегляне -комбинация от рев и тракане . Пробвал съм потегляне по различни начини -с повече газ ..., с малко газ .., без газ .При тръгване с много газ се получава силна вибрация в купето и буботене . При тръгване с малко газ- странно остро чукане (все едно чукане на аванс на москвич 412).При този велик въртящ момент който се дава по каталог -странно натоварване на мотора при потегляне. При каране със скорости над 100км/ч- приятно усещане(кеф).Навярно следващата ми кола няма да е дизел.

2.При покупката още , на излизане от Еуратек ми направи впечатление шумното преминаване на предницата по напречни неравности, особено при вдлъбнатини.Дори ми се счупи кефа още при покупката ,въпреки че бях направил 2,3 тестдрайва.Не знам как не съм обърнал внимание на тази подробност.Става дума за следното:

при попадане в дупка или неравност (макар и неголяма) се чува провисването на предните гуми (шум подобен на разбити тампони на реактивна щанга или на уморени горни тампони). При минаване на изпъкнали препядствия това "топуркане" го няма . Предната ми кола беше VW BORA, която е със сходно окачване - този проблем не съществуваше.

 

Та по 2-ра точка близо 5 годинки си карам така и си топуркам. Посещавал съм ЕТ София , ЕТ Стара Загора и още няколко ЕТ-та за тупкането в предницата. Навсякъде ми се казваше , че съм перфектен. В едно от ЕТ-тата ми бяха сменени тампоните с алум. конзоли извънгаранционно и звука леко намаля , но не изчезна. След това всяка година сам си сменях тези тампони от ал. конзоли и всеки път имаше частичен ефект, но никога нямах лека кола, която да стъпва като котка - имах Танк , който думкаше по дупките.

По съвет на Сами - bega4kata реших да сменя амортисьорите и днес най-накрая се престраших . Заложих на Bildstein . И тамън разколачена реших да сменя и тампоните с лагерите- горните. Поръчах си Lemforder, обаче при доставката нещо бяха сгрешили - тампоните бяха почти същите само че разстоянието между отворите им за хващане към купето беше по-малко с 5 мм. Нямаше кога да се поръчват нови и отскочих до колегата rgc , който си има всичко на склад . При него намерих Bilstein-Febi ( нужния размер) и обратно в сервиза. Поставихме всичко на място.

Та, дойде момента на пробата - имам няколко участъка в града където ме боли да минавам и се засилих право на там. На първото скокче 2 см височинка от по-нов към стар асфалт - ТИШИНАААА. Толкова мазно минаване , мечта . Все едно коте стъпва. Не повярвах на ушите си и направих още 3 минавания оттам. Скоро не бях получавал оргазъм от каране на мойта си кола . След това 50 км градски тест на окачването. Търсех познати и непознати дупки. Където видех дупка право към нея.

Мисля, че така трябваше да стъпва моята кола когато си я купих чисто нова от магазина на 4 км . Жалко , че за 5 г. я намразих..., дано сега да и се покефя известно време.

Благодарности на Бат Ваньо - сервизния инженер на КИА МОТОРС сервиз - Казанлък, на rgc- че знае да има части и да ме вади от труди положения , както и на Сами за вярната диагноза (99%). Тампоните не бяха смачкани, нямаха луфтове...вероятно само амортисьорите са били за БГ. Отдавам проблема на мъртъв ход в амортисьорите - според мен не правят съпротивление веднага , а след няколко мм (см) . През това време играе само пружината и когато започне и амортизатора да затихва се получава хидравличен удар, който се пренася на тампоните. Навярно затова толкова често сменях тампони на носачите - 4 пъти задните и веднъж предните втулки на предните носачи за 60 хил км.

 

030320229.jpg?r=0

030320231.jpg?r=0

030320232.jpg?r=0

030320262.jpg?r=0

 

Да ползвам темата и да питам Сами за нещо. Преди седмица в ЕТ СЗ сменях предни накладки - на промоция 100 кинта с труда. Много мазно спират , не свирят- харесват ми. Обаче , понеже вече карам на отворен прозорец - от лявата страна се появи дрънчене . Като натисна леко спирачката се губи. Свалях гумата и се зверих . Оказва се, че вътрешната накладка , която се мушка с ламаринките в цилиндърчето трака. "Отворът" с който се движи по направляващите е по-голям от външната накладка. Вадих ги - понатягах тенекийките. Смазвах триещите места и водачите със златна смазка - до 1200'С. Ефект има, но при по големи неравности подрънква накладката в апарата. Апарата не мърда грам . Дали ламаринките са слаби? Интересно само на лявата главина - на дясната не се чува .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво!!! По-добре късно, отколкото никога!

Ще се видим тези дни на по smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Димо,защо на 99% ми е вярна диагнозата бе smile091

Кзвам ти от мнооого време да ги смениш амортисьорите smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Димо, бре, как можа да го послушаш тоя Сами - сега какво ще правиш с тая тишина? smile091

 

smile027

 

Аз какво ти писах скоро, а?

 

Димо, някъде ти бях писал за тези лагер-тампони. Аз вече два пъти ги сменям - на около 50 000км и после пак на 100 000км...

...След всяка смяна всичко утихва. Като смених и амортисьорите и съвсем заспаха нещата. Слушай Сами бре - разбира ги нещата!

 

smile027

 

Това оставям без коментар:

 

Кала,той Димо има слух на тигър,чува камъче 1мм. защипано в грайфера на задна дясна гума...

 

Хайде тигре, честита ти тишина!

 

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега за новите амортисьори и така чудесно е станала колата.

Да те питам защо не сложи Монро амортисьори,който ги дават по-качествени.Аз съм с Монро и усещам всякоя дупка по пътя.Возията е много лоша.Сега като чета твоята тема се замислям да ги сменя макар че нови.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами от съвети на познати автомонтьори стигнах до извода за Bilstein. Аз лично нямам никакви наблюдения и знания върху различните марки амортизатори, просто такива ми препоръчаха. smile049

 

Чакай, чакай ...! Едно е да усещаш , друго е да чуваш дупките. Аз ги чувах със старите амортисьори. Ти например , ако си с Монро Рефлекс - те имат способността да следят релефа на пътя. Но по-добре е да усещаш пътя , отколкото да го чуваш като удари в тампони и да се напрягаш непрекъснато като караш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой дава Монро като по-качествени амортисьори? Колко пъти французите са направили нещо по-добро от немците? За мен Билщайн са винаги по-добри за VAG колите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ползвам темата и да питам Сами за нещо. Преди седмица в ЕТ СЗ сменях предни накладки - на промоция 100 кинта с труда. Много мазно спират , не свирят- харесват ми. Обаче , понеже вече карам на отворен прозорец - от лявата страна се появи дрънчене . Като натисна леко спирачката се губи. Свалях гумата и се зверих . Оказва се, че вътрешната накладка , която се мушка с ламаринките в цилиндърчето трака. "Отворът" с който се движи по направляващите е по-голям от външната накладка. Вадих ги - понатягах тенекийките. Смазвах триещите места и водачите със златна смазка - до 1200'С. Ефект има, но при по големи неравности подрънква накладката в апарата. Апарата не мърда грам . Дали ламаринките са слаби? Интересно само на лявата главина - на дясната не се чува .

 

не са изработени точно металните заготовки най вероятно
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предстои ми смяна на задните на О1.

Четох една доста подробна тема в офроуд-форума.

За Boge и Bilstein мненията преобладаващо са позитивни, за Monroe - преобладаващо негативни, за Kayaba - противоречиви, в зависимост дали си попаднал на менте от марката или на оригинален продукт.

Аз вероятно ще сложа оригинални от ЕТ. :-k ........

Някой слагал ли е отзад амортисьори от ЕТ (след заводските) и какъв опит има с тях? :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега димон , а какви бяха оригиналните амортисьори на колата? Можа ли да видиш производител?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще си позволя да отговоря вместо колегата Monroe :smt018.Масово ги слагат май на О2.Димоне,другия път да не се чудиш толкова като сменяш нещо...За малко и да си намразиш колата :lol:

Кажи сега колко ти излезна ремонта?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амортисьорите по 100 лв/бр - Bilstein. Тампон с лагер - 66лв . Иначе са малко по-скъпи, но уж ползвах отстъпка за "приятел" . Имах и друго предложение от познат , който доставя от Техко- според него цената на дребно на Bilstein бе 105 лв/бр и можеше да се вземат за към 75 лв парчето, но ми се видя много тънко... :D

Интересно , че като поръчвам Lemforder тампони винаги идват с изтрити надписи на шмиргел , но с лупата се чете или Феби или Боге. Кутиите са на Lemforder made in Germany. Не знам дали е политика на фирмата да слага заместители, дали Lemforder е само фирма доставчик или е и производител?

 

п.п. марката на оригиналните не можах да разбера каква е . Мисля, че пишеше нещо двубуквено и един партномер на етикет. Пак ще ги разгледам. Интересно , че нито тампоните, нито лагерите имат износване, нямат луфтове и т.н. С амортисьорите си играх 1 час да ги натискам на менгеме и да ги клатя . Заболяха ме лактите в крайна сметка, но нищо нередно не открих и в тях - просто единия съскаше по-силно от другия. Оказват силно съпротивление в аксиална посока и двата , като им пусна стержните се връщат бързо сами горе. За разлика от старите при преминаване през легнал полицай новите не съскат .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

SACHS, LEMFORDER, BOGE, ZF Parts са търговски марки на ZF Germany. LEMFORDER са по-скоро търговска фирма, основно опаковат чужди части и ги продават. Може и да произвеждат част от нещата която продават. Общо взето всяка от тези фирми е специализирана в дадена област, и когато тези области се припокриват частите се продават под припокриващите се търговски марки. SACHS се припокрива с BOGE при амортисьорите, LEMFORDER се припокрива с BOGE при окачванията, LEMFORDER се припокрива с ZF Parts при кормилните системи и т.н. Това е като пример. Може да се каже че Sachs са по-скъпи от Boge, който пък съответно е по-скъп от LEMFORDER. Части на BOGE да се продават като LEMFORDER си е вътрешна политика на ZF. Фирмата Майка е една.

Същата работа е и с Febi и Bilstein(febi is a bilstein group brand ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile091 Точно от това имам нужда - да визуализирам шума. То с тея мои 2 микрофона не разбирам откъде се чува - друго си е да ти покаже на монитор къде е шумната зона...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.