Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

През почивните дни пътувах и ми се случи нещо много неприятно. Както си движа по един баир със 100км/ч изведнъж усещам, че натискам педала а скороста започва да пада, връщам една предавка колата ручи повече но няма сила да набере. Върнах още една предавка пак нищо. Лека полека изкачих баира и веднага спрях огледах под капака, но нищо не успях да установя. Изгасих колата и я запалих на ново и тя си тръгна и си вървеше сякаш нищо не се е случило. След празниците пак пропътувах също разстояние на връщане и нямаш е никакъв проблем и в момента няма проблеми.

 

Колата е шкода октавия 2. 2.0 ТДИ 2007г. на около 88-90хил. км(реални).

 

От какво може да е ?

 

Аз си мисля за дебитомера, да го махна и да го почистя. Но пак няма да съм сигурен дали това е бил проблема и ако не е това проблема ме е страх да не се прояви пак.

 

С диагностика на този етап дали може да се установи от какво е бил проблема?

Публикувано

От кой град си колега? А малко по надолу има една тема:

viewtopic.php?f=46&t=31199

Там има и линкове към други теми в последното мнение.

Публикувано

Най-вероятно е влязла в сервизен режим поради някаква причина.Отиди на диагностика сигурно е записана грешка и ще установи от какво е. Сигурно има много причини да се случи това така че всичко е гадаене. Имат си компютри те казват после се действа по проблема.

Публикувано
От кой град си колега? А малко по надолу има една тема:

viewtopic.php?f=46&t=31199

Там има и линкове към други теми в последното мнение.

 

От София съм.

Публикувано

мисля си да не е като отида на диагностика да ми кажат ,че в момента нищо няма и да ме накарат да ходя когато се прояви проблема. Затова питам на тоя етап дали може да се открие нещо с диагностиката

Публикувано
мисля си да не е като отида на диагностика да ми кажат ,че в момента нищо няма и да ме накарат да ходя когато се прояви проблема. Затова питам на тоя етап дали може да се открие нещо с диагностиката

 

Със сигурност може. Сигурно има записана грешка. Щом влиза в сервизен режим, значи може да се случи случка и да си мислиш как е трябвало да отидеш на диагностиката по-рано и да избегнеш даването на 1000+лв, вместо 15-20лв за диагностика. Никой не може да ти каже на твоята кола какво й е, а само може да ти каже на неговата какво е било. Затова отиди да я преслуша някой.

 

Поздрави

Публикувано
мисля си да не е като отида на диагностика да ми кажат ,че в момента нищо няма и да ме накарат да ходя когато се прояви проблема. Затова питам на тоя етап дали може да се открие нещо с диагностиката

 

Със сигурност може. Сигурно има записана грешка. Щом влиза в сервизен режим, значи може да се случи случка и да си мислиш как е трябвало да отидеш на диагностиката по-рано и да избегнеш даването на 1000+лв, вместо 15-20лв за диагностика. Никой не може да ти каже на твоята кола какво й е, а само може да ти каже на неговата какво е било. Затова отиди да я преслуша някой.

 

Поздрави

 

Тъй като след този коментар се попритисних и реших да ида веднага на диагностика и отидох на едно място съвсем близо до местоработата ми.

 

 

та това което ми каза майстора и аз самия видях е

 

като грешка на която се беше отчела пише долу горе следното(по памент, с риск да кажа някоя глупост)

 

"CHECK Boost Pressure Control "

 

Другото което пише е че при 120 км/ч налягането в турбината се вдигнало до 1,9 бара при което е изключила

 

Човека с диагностиката каза ,че се е пренадула турбината и проблема може да е от много места и ми зачисти грешката и ми каза, че ако се прояви пак тогава да търся проблем. Според него проблема е бил моментен, и ако се прояви пак тогава да се разглабя и да се търси повреда. Според него едно от много неща с който може да е свързан този проблем просто е забило в някаъв момент и сега се е оправило,тъй като колата е само на 90хил.км и не би трябвало да се проявяват подобни проблеми.

Публикувано

Преди месец играх в същия филм ....... ;)

На тоя дето ти е правил диагностиката му кажи едно smile056 .

Дебитомера не го пипай. От дебитомер не пренадува!

 

Трябва да се проверят:

1. Променливата геометрия на турбото (почистване от нагар)

2. Актуатор (ръжда, гниене)

3. Клапан N75 (управление на вакуума)

4. Вакуум маркучи (за пропуски)

 

При по-стари коли - и катализатор.

Публикувано

Хубавото е че ако я караш преди да я оправиш и пак стане проблема тогава минаваш на свободна, гасиш, палиш и пак караш докато стане пак проблема - не е нужно да спираш, само съобразяваш дали е безопасно. Но със сигурност трябва да я оправиш. Аз имах същите симптоми и всичко беше една черна гняс навсякъде - цялосто почистване и смяна на актуатора че беше блокирал. Аз на мойта бях установил че ако просто натисна газта и не мърдам и няма проблем, но ако постепенно натискам газта то почти винаги се появаваше проблема.

Публикувано

Лог фаил и да се види дали пренадува системно или е случайно. На колко километра е колата, няма особенно значение.

Публикувано
На колко километра е колата, няма особенно значение.

:smt017 ...... и по-конкретно - градско каране, студена, на къси разстояния, обикновено се проявява през пролетта, след края на зимата.

В случая гледам, че и на трима ни с тези проблеми колите са 2007 г.

Публикувано
усещам че натискам педала а скороста започва да пада, въщам една предавка колата ручи повече но няма сила да набере върнах още една предавка пак нищо.

Когато изключи турбината в движение, освен загубата на мощност, има ли някаква друга индикация - звукова или лампа на таблото ? Забеляза ли ?

 

П.С. Има ли определени км при които да се чистят въпросните нагари и гадости, което сигурно е доста относително спрямо стила и обичайните маршрути на каране, но все пак ? Имам впредвид, защо да се чака да се стига до проблеми в движение и изключване, ако могат да се вземат някакви превантивни мерки..

Публикувано

Моето 1,9 TDI го направи същия проблем преди няколко месеца.Колата беше на 30 000км.

Вече разбра, че проблема е турбото, но да ти кажа да внимаваш да не ти кажат, че трябва цялото турбо да се смени с ново.В ЕураТек направо ги сменят.Ако си близо до Варна - Сами (bega4kata) е твоя човек.

Публикувано
усещам че натискам педала а скороста започва да пада, въщам една предавка колата ручи повече но няма сила да набере върнах още една предавка пак нищо.

Когато изключи турбината в движение, освен загубата на мощност, има ли някаква друга индикация - звукова или лампа на таблото ? Забеляза ли ?

 

П.С. Има ли определени км при които да се чистят въпросните нагари и гадости, което сигурно е доста относително спрямо стила и обичайните маршрути на каране, но все пак ? Имам впредвид, защо да се чака да се стига до проблеми в движение и изключване, ако могат да се вземат някакви превантивни мерки..

 

Няма индикация нито звукова нито лампа.

 

а за варна , не съм близо до Варна. Знам за Бегачката, ама за съжаление съм от София.

Публикувано
Лог фаил и да се види дали пренадува системно или е случайно. На колко километра е колата, няма особенно значение.

 

еднократно е, не е системно само това от миналата седмица. това поне със сигурност го видях на диагностиката

Публикувано

Ей един разумен човек! Браво! :) Иначе, пренадуването може да е от всичко, да... Най-вече, ако дебитомера не мери правилно въздуха - влиза повече и надува, защо да не пренадува заради дебитомер? Иначе, съгласен съм за лопатките на турбото - ако не я издухваш редовно, да мести лопатките може да е от там. От 1500 оборота, газта до долу рязко на трета/четвърта примерно, на прав път - до 4000 оборота - трябва да ти влезе в сервизен режим и да изгубиш мощност... Идеята е да задържиш педала до долу за минимум 6 секунди - тогава ще влезе в сервизен режим, ако има някъде проблем, ако няма - трябва да си държи (моята си държи без проблем - на четири пет дена я вкарвам в хубави обороти - издухвам я).

 

Това може и да е опасно, ако няколко пъти се е случвало загубата на мощността - може този път да е фатален и да не успее да влезе в сервизен режим, ами да се строши направо. Винаги има опасност, това е машина... Аз бих изпробвал това нещо, ако нямам друг вариант (диагностика/лог файл) - според мен 100% ще влезе в сервизен режим, щом има пренадуване. На мой приятел му казах, защото той си караше така и не мислеше особено - вкарваше я в сервизен режим и рестартираше системата и пак караше... Отиде изчисти геометрията и се оказа клапан N75 (видяли са го при чистенето) - смени го и сега я спуква от ръчкане без да се плаши.

 

Поздрави

 

ПП: Както Цецо казва, направете и лог файл, за да се разбере дали е от турбото - това е по-безопасен начин за диагностика.

Публикувано

Гошо, разберете се с Цецо и мини през него като е свободен, за да направите лго-файл и ще си каже всичкото...предполагам! Не е като да не се познавате smile027 То не са ски, не е Априлци, не са напивания...хора свИне - хахаха!

Публикувано
............. Както си движа по един байр със 100км/ч изведнъж усещам ........... След празниците пак пропътувах също разстояние на връщане и нямаш е никакъв проблем и в момента няма проблеми.

На връщане си се спускал по баира. В Сф не си карал по баир със 100, затова не влиза в авариен.

Дори и да правите лог - направете го на баир, най-добре си показва!

При мен беше актуатор. :idea:

Публикувано
Ей един разумен човек! Браво! :) Иначе, пренадуването може да е от всичко, да...[/b]

 

От това което съм видял, причините по степен на вероятност са: зацапана геометрия, скапан актуатор, крива геометрия, скапан вакум блок, проблем с маркучи или окабеляване.

 

Дебитомера... по-скоро не.

 

Лог файла не казва всичко, но е първата стъпка, която трябва да се направи.

Публикувано

Брей... А дебитомера какво - може да мери по-малко? Т.е. да има недостиг и да не вкарва достатъчно въздух? Браси лайката... :) Нещо ново.... Мерси!

 

Поздрави

Публикувано

Така е - от дебитомер не надува. Ето грешката по Ваг и сам ще се убедиш, че няма дебитомер.

 

17965/P1557/005463 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

 

Possible Symptoms

Reduced power output

Limp mode

 

Possible Causes

 

Boost Pressure too High

Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking

Charger Pressure Control defective

VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck

Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective

 

Possible Solutions

 

Check Hoses/Pipes to/between Components

Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

Check / Clean / Replace Charge Pressure Control

Check / Clean mechanism for variable nozzles

Публикувано
Брей... А дебитомера какво - може да мери по-малко?

Еку-то си контролира налягането по map сензора, а не чрез дебитомера.

Публикувано

Оф, да... MAP и MAF... Да, все ги бъркам от кое надуваше, иначе ги знам кое къде е. Точно...

 

Поздрави

Публикувано

Благодаря ви за мненията , ама никой не казва къде да ида на сервиз. Та аз се уговорих с едни момчета които имат сервиз в Герман. Защото четох, че във форума на VW ги хвалят доста. Питах ги казаха, че имат много работа но все пак събота да им се обадя може да ме вземат още събота, ако не другата седмица.

Публикувано

Познавам ги. Ходил съм при тях по друг повод.

Ники е модератор в червения форум.

Те ще свършат тази работа.

(Ето, че си се справил сам ;) )

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.