Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ежедневни приказки !


Pepino

Recommended Posts

На 23.01.2025 г. at 11:12, sauber написа:

Ами...Така стана изневярата на Чехия, другари и другарки.

2.0 tsi, 280hp, 4 motion, R line :)

 

20250123_110952.jpg

Жестока придобивка, нека ти е! Май няма много липсващи глезотии... Безпроблемно да служи!

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, C2H5OH написа:

Днес прекрасен завършек на работната седмица. 4 буса за нов двигател само за ден. Купете си Форд Транзит 2.0 БуумТек с ангренажен ремък в масло. Той ще движи бизнеса ви "безотказно" Приятен уикенд 🍻 

Това ме дразни почти ежедневно, докато карам фабията. Ти какво би избрал - брутална кола, с гарантирани никакви проблеми, но бавна на ужас , или нормална , но с незнайно бъдеще , айде ся ремъка в масло е ясен ... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих си една тъпа бакласка сметка - карам колата предимно в градски условия , не съм си поставял за цел точна статистика , но приблизително 180 дни в годината , за които изминава около и малко над 5000 км. Като време това е приблизително един час на ден т.е. колата има 90 работни часа , за които би изминала около 9 - 10 000 км. в извънградски условия , което оправдава смяна на масло веднъж годишно.

До колко е правилен този тип разсъждения?

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако сменях масло на 10к км - да. Аз сменям на 15к, които навъртам със супърба основно извънграЦко. На джимнито сменям на 10-12, защото толкова минавам с него на година, само градско. И смятам, че това е нормално, като километри/време. В градски условия, изключвайки "загряването" натоварването на двигателя, съответно маслото, е доста по-ниско отколкото на магистралата, примерно.

Ама може и да съм в греша :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, The Best Forman написа:

До колко е правилен този тип разсъждения?

Има логика да се гледат моточасовете, защото колата върви-не върви, двигателят работи и маслото изпълнява функциите си.

Аз не го гледам това. Твърдо сменям на 15к. или 2 години. Което дойде първо. Не казвам, че е меродавно. Мое си решение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 47 минути, PRR написа:

Ако сменях масло на 10к км - да. Аз сменям на 15к, които навъртам със супърба основно извънграЦко. На джимнито сменям на 10-12, защото толкова минавам с него на година, само градско. И смятам, че това е нормално, като километри/време. В градски условия, изключвайки "загряването" натоварването на двигателя, съответно маслото, е доста по-ниско отколкото на магистралата, примерно.

Ама може и да съм в греша :) 

Миналата година загледах филтъра на купето (беше сменян на предишното обслужване (една година)) и за това време и приблизително 5000 км +/- беше станал на .... и се замислих , че вентилатора винги нещо прави през времето на работа на колата и направих аналогия и за маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, въздушния филтър на купето яко се цапа в градски условия. Ама това не е точно свързано с маслото. 

Но, повечето големи машини, са на мото часове, а не на километри. И има логика в това. Но пък те работят на място, докато колите са все пак предвидени и да се придвижват. Е, в София "придвижване" е силно казано, но все пак :)

Между другото в Малайзия на рент-а-кар-а му сменяха маслото на 7500км :) 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си в грешка докторче - аз знам, че масло се сменя на километри или на година време, което настъпи първо. Аз сменям на 10000 (тя гробницата ми си ги следи тея работи и ми плаче като й доде време), т.е. три пъти годишно, ако карах колкото теб щях да сменям на годината веднъж.
Освен всичко друго маслото се окислява с времето - поне така съм чувал преди години. Може и да се е отнасяло за тогавашните минерални масла, но на мен така си ми е останало - на 10000 или на година време се сменя. Естествено зависи и от препоръките на производителя - преди много време се занимавах с едни турбодизелови бусове и там сменяхме на 12 хиляди по предписание.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@The Best Forman, ето ти един пример за смятане... Не казвам, че е най-правилния, но мисля, че може да го ползваш за ориентир.

 

Средна скорост след смяна на маслото при градски цикъл х200

 

Средна скорост след смяна на маслото при извънградски цикъл+градско х250

 

Средна скорост след смяна на маслото при извънградски цикъл х300

 

Караш и гледаш средната скорост. Правиш едно умножение според това къде караш и гледаш как се движиш във времето към смяната на масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, zloQQ написа:

@The Best Forman, ето ти един пример за смятане... Не казвам, че е най-правилния, но мисля, че може да го ползваш за ориентир.

 

Средна скорост след смяна на маслото при градски цикъл х200

 

Средна скорост след смяна на маслото при извънградски цикъл+градско х250

 

Средна скорост след смяна на маслото при извънградски цикъл х300

 

Караш и гледаш средната скорост. Правиш едно умножение според това къде караш и гледаш как се движиш във времето към смяната на масло.

Аз съм просТ човек с тефтер , не учен с компютър .. от де да се сетя за тез коефициенти :) .. инак отговорите са почти същите , само дето са получени със събиране и изваждане , а не с решаване на сложни интеграли .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 25 минути, zloQQ написа:

К'ви интеграли бе, келеш! Умножение...

Явно не съм бил в тоз час 🤣

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 26 минути, The Best Forman написа:

Явно не съм бил в тоз час 🤣

Колега, не всичко се ограничава до зъба и неговата дупка 🤣🤣🤣

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 39 минути, Izolini написа:

Колега, не всичко се ограничава до зъба и неговата дупка 🤣🤣🤣

Тоо па , аз даже не съм ходил в това училище 🤣

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То на повечето нови коли вече масло се сменя на 30к км, на някои през 2 год. И масово вече маслата са 0W20. Тва с 10W40 е вече отживелица.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, C2H5OH написа:

То на повечето нови коли вече масло се сменя на 30к км, на някои през 2 год. И масово вече маслата са 0W20. Тва с 10W40 е вече отживелица.

Това е основно поради калкулиране на жизнения цикъл на изделието и тънките сметки, според които новите автомобили са супер екологични, защото за 200к км, ще смениш масло 6-7 пъти, а не 12-20 пъти както би направил човек, който смята да си кара автомобила повече или да го продаде в добро състояние. Отработеното масло (отпадъка) е по-малко количество, но това че всичко зависещо от неговата редовна и навременна смяна се износва, не е обект на изчисленията или по-скоро също е целенасочено, за да може повече неща в автомобила да са прекалено амортизирани, за да си заслужава да го ремонтираш и продължаваш експлоатацията му и вместо това да ди купуш нов. Тук вече надделява търговията, пред екологията, защото всеки може да се досети кое е по еко - да се произведат, използват и рециклират 2 коли или за същия период да се произведе, използва (макар и с малко повече ремонти) и рециклира една.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като споменахте тези 30000км между смените - как стои въпросът във фирмените сервизи, ако собственикът желае да се сменя маслото на 10-15, а не на 30 хиляди? Отказват под предтекст, че не е нужно или взимат парите и не им дреме за предписанията на производителя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, Logrus написа:

Като споменахте тези 30000км между смените - как стои въпросът във фирмените сервизи, ако собственикът желае да се сменя маслото на 10-15, а не на 30 хиляди? Отказват под предтекст, че не е нужно или взимат парите и не им дреме за предписанията на производителя?

Обикновено първоначално ти казват, "ама то още е рано", но нали ти плащаш, така че рядко биха отказали да ти вземат парите.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, Logrus написа:

как стои въпросът във фирмените сервизи, ако собственикът желае да се сменя маслото на 10-15, а не на 30 хиляди?

Докато моята кола беше в гаранция съм сменял маслото на 10000 км в Еуратек без никакъв проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен така. Аз сменям на 15к и първите пъти ми казваха "Ама тя още не е минала 30к", но, естествено, не отказваха да го сменят "по-рано". 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, C2H5OH написа:

То на повечето нови коли вече масло се сменя на 30к км, на някои през 2 год. И масово вече маслата са 0W20. Тва с 10W40 е вече отживелица.

 

Чисто информативно, пробега и срока се калкулират на база предполагаеми моточасове. Това е чисто техническа подробност :)

 

Преди 16 часа, ghost_rider написа:

Това е основно поради калкулиране на жизнения цикъл на изделието и тънките сметки, според които новите автомобили са супер екологични, защото за 200к км, ще смениш масло 6-7 пъти, а не 12-20 пъти както би направил човек, който смята да си кара автомобила повече или да го продаде в добро състояние. 

 

И още един компонент. Когато купуваш някакъв fleet. Примерно 75 бр. Шкода Октавия, гледаш и какъв е cost price за оперативна поддръжка. И 50% по-малко смени на масло е значително по-изгодна оферта :) Някой го е взел предвид, а в последствие всички се равнят по него :)

 

Преди 16 часа, Logrus написа:

Като споменахте тези 30000км между смените - как стои въпросът във фирмените сервизи, ако собственикът желае да се сменя маслото на 10-15, а не на 30 хиляди? Отказват под предтекст, че не е нужно или взимат парите и не им дреме за предписанията на производителя?

 

Естествено, че взимат парата. А и в предписанията на производителя има само максимален пробег, минимален няма :) Ако ходиш и си плащаш и на всеки 1000 км. ще ти го сменят без проблем :)

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.