Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ежедневни приказки !


Pepino

Recommended Posts

преди 45 минути, Vladi_a написа:

А това пък е ебати тъпотията - да караш десняк по нашите пътища. Имам няколко приятеля, които си го причиняват това. Зор да се кара по-нова кола, а това че им се ебава мамата извънградско, било се преживявало…. Пълен смЕх.

 

Зависи от стила ти на каране. При положение, че рядко карам Астрата в България над 110 по магистралата и рядко задминавам по междуградските пътища (а Астрата си върви и то добре, нищо, че е на 22 год. и на 260к км по километраж), съвсем честно ми е Се тая пред коя предна седалка е волана. Надлъж минах цяла Белгия с десния волан и веднъж дори не ми се е налагало да правя рискови маневри.

 

А що се отнася до карането на по-нова кола, за мен поне има значение, като знам финансовите усилия, които полагам за да бъде Астрата в повече от добро състояние.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, C2H5OH написа:

 

Зависи от стила ти на каране. При положение, че рядко карам Астрата в България над 110 по магистралата и рядко задминавам по междуградските пътища (а Астрата си върви и то добре, нищо, че е на 22 год. и на 260к км по километраж), съвсем честно ми е Се тая пред коя предна седалка е волана. Надлъж минах цяла Белгия с десния волан и веднъж дори не ми се е налагало да правя рискови маневри.

 

А що се отнася до карането на по-нова кола, за мен поне има значение, като знам финансовите усилия, които полагам за да бъде Астрата в повече от добро състояние.

Стига глупости , Мише. Защо не караш ляв волан в UK? Koлите с ляв волан в бг , трябва да бъдат забранени за регистрация и да се внасят само за части и скрап. Ти ,сам , преди време каза че не би карал кола десняк от там до тук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, maxrpm написа:

Стига глупости , Мише. Защо не караш ляв волан в UK? Koлите с ляв волан в бг , трябва да бъдат забранени за регистрация и да се внасят само за части и скрап. Ти ,сам , преди време каза че не би карал кола десняк от там до тук.

 

Вярно е Саше, ама щото не бях карал кола с обратен волан в България, а тогава нямах представа, че ще приключа в Англия. Да де ама карах ляв волан в Англия, а с десния от Англия ходихме да гледаме с моя приятел Ф1 на СПА. Това е от единия край на Белгия до другия, че даже и спахме в Германия. Та карах с десния волан и по магистрала, и по междуселските пътища и се убедих, че е въпрос на навик.

А иначе не карам кола с ляв волан в Англия щото застраховката е по 10. Иначе никой не ти забранява. Както и в Европа никой не ти забранява да караш кола с десен волан, стига да можеш да си го позволиш финансово.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кола , десняк , бих карал само Skoda 130GL , виждал съм само една в живота си , ама беше толкова изгнила навсякъде , че беше само за части. Иначе, да , рядка е , готина е и за нея си заслужава риска . Всичко друго , ама че била по евтина - дъра бъра , са си компромиси и глупости. Малко като моето в момента - в дигитална ера да си купувам вносни плочи... Най - скъпото ми и безсмислено хоби.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 14.02.2025 г. at 19:38, sauber написа:

 

Не знам дали е така. Знам, че могат да правят периодично обслужване, ама чак гаранционен ремонт. Може и да могат, не знам. 

Иначе съм с DQ250 :) Която би трябвало също да е здрава. Надявам се де 😁

 

 

Процентното съотношение ще е кажи речи същото. 

Проверил си сериозно дали е с 250 или 500…? Аз съм с 250 и е ОК, но доколкото знам 500 е по-сериозна и се слага на ФВ и АУДИ в доста модели, аналогични на Шкода и Сеат!  И аз почнах да гледам 2.0 тси :), но с моето каране уж излиза 3.0 тди на Ауди по-добре… и като се задълбая в четене по нета, май си отивам на 3.0 тфси! В 80+ % от пробега съм извънградско, затова така! На Ауди 2.0 е задължително с дю500, на Шкода до 2018 са с 250, после минават на 38х…! А 3.0тди 272кс са с 8ст ЗФ, която е доста сериозна, спрямо ДСГтата! От ДСГ най-безпроблемната е 250! Най-силната е 500! Друго да питам, по-предни модели на пасат са с торсен 4х4, твоя пасат го с какво е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 14.02.2025 г. at 21:59, C2H5OH написа:

12 годишна кола на 300к км за 28 бона?!? Стига ве хора.

Убеждавам се, че кат се завръщам в България завинаги ше си вкарам десняк. Тва за 12 хил. паунда аз ше взема кола на 3 години ве!

 

https://www.autotrader.co.uk/car-details/202501027663653?sort=relevance&twcs=true&searchId=566ec448-0c15-48ad-9252-c426cc91cfed&advertising-location=at_cars&make=Skoda&model=Superb&postcode=SN22PF&price-from=12000&price-to=13000&year-to=2025&fromsra

 

Кола за 30К е новото на кола за 12К от преди чумата. Когато си взех Супърба, беше с най-големият мотор и всички екстри на 10г. Струваше 7400 лв. Влез да видиш сега колко струва 10 годишен Супърб с големия мотор и да е ЛК :)

 

Преди 15 часа, C2H5OH написа:

 

И пак. Туарег на 12 год пак е 10 бона по-евтин и е със 100к км по-малко. И за тия пари (които впрочем са същите - 28 хил. лв с докарване, мито и ДДС) ше бъде с доказана история и с РЕАЛНИ 100к км по-малко.

Нали, тва е в случай, че си купувам такава кола. Разбира се аз се целя в далеч по нисък сегмент.

 

https://www.autotrader.co.uk/car-details/202501137976528?sort=price-asc&searchId=221e178f-6ee9-49c0-bbd2-7ef4bb9bb846&advertising-location=at_cars&make=Volkswagen&model=Touareg&postcode=SN22PF&year-from=2013&year-to=2013&fromsra

 

В ценовия компонент има и други особености. А8 с една година по-старо от Пасата, който взех струва колкото него. Нищо, че е няколко класа отгоре. Ама там екшъна е след като го купиш. Вериги? Няма проблем, вадим мотора и за 3 дни и 5000 лв. са сменени 🤣

 

Преди 1 час, b3lq7a написа:

Проверил си сериозно дали е с 250 или 500…? Аз съм с 250 и е ОК, но доколкото знам 500 е по-сериозна и се слага на ФВ и АУДИ в доста модели, аналогични на Шкода и Сеат!  И аз почнах да гледам 2.0 тси :), но с моето каране уж излиза 3.0 тди на Ауди по-добре… и като се задълбая в четене по нета, май си отивам на 3.0 тфси! В 80+ % от пробега съм извънградско, затова така! На Ауди 2.0 е задължително с дю500, на Шкода до 2018 са с 250, после минават на 38х…! А 3.0тди 272кс са с 8ст ЗФ, която е доста сериозна, спрямо ДСГтата! От ДСГ най-безпроблемната е 250! Най-силната е 500! Друго да питам, по-предни модели на пасат са с торсен 4х4, твоя пасат го с какво е?

 

250 е. Със 6 скорости е кутията.

Текущото поколение Gen3 на ФСИ, ТСИ, ТФСИ при 2.0 е по-добър вариант от 3.0. Имах А7 3 тфси. Не изкара много при мен. Черна дупка за пари. Вървежа не е повече, разхода и поддръжката обаче е в пъти повече.

При мен 4motion си е Халдекс. За малко даже щяхме да направим един мяу. Щото се оказа, че на задния и предния диф маслата са различни. Добре, че шурето ми няма пълно доверие и проверява по сервизните системи кво пише 🤣

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, sauber написа:

 

Кола за 30К е новото на кола за 12К от преди чумата. Когато си взех Супърба, беше с най-големият мотор и всички екстри на 10г. Струваше 7400 лв. Влез да видиш сега колко струва 10 годишен Супърб с големия мотор и да е ЛК :)

 

 

В ценовия компонент има и други особености. А8 с една година по-старо от Пасата, който взех струва колкото него. Нищо, че е няколко класа отгоре. Ама там екшъна е след като го купиш. Вериги? Няма проблем, вадим мотора и за 3 дни и 5000 лв. са сменени 🤣

 

 

250 е. Със 6 скорости е кутията.

Текущото поколение Gen3 на ФСИ, ТСИ, ТФСИ при 2.0 е по-добър вариант от 3.0. Имах А7 3 тфси. Не изкара много при мен. Черна дупка за пари. Вървежа не е повече, разхода и поддръжката обаче е в пъти повече.

При мен 4motion си е Халдекс. За малко даже щяхме да направим един мяу. Щото се оказа, че на задния и предния диф маслата са различни. Добре, че шурето ми няма пълно доверие и проверява по сервизните системи кво пише 🤣

В генерациите на 500 май има и 6 и 7 ст кутии… не ч

 

Преди 2 часа, sauber написа:

 

Кола за 30К е новото на кола за 12К от преди чумата. Когато си взех Супърба, беше с най-големият мотор и всички екстри на 10г. Струваше 7400 лв. Влез да видиш сега колко струва 10 годишен Супърб с големия мотор и да е ЛК :)

 

 

В ценовия компонент има и други особености. А8 с една година по-старо от Пасата, който взех струва колкото него. Нищо, че е няколко класа отгоре. Ама там екшъна е след като го купиш. Вериги? Няма проблем, вадим мотора и за 3 дни и 5000 лв. са сменени 🤣

 

 

250 е. Със 6 скорости е кутията.

Текущото поколение Gen3 на ФСИ, ТСИ, ТФСИ при 2.0 е по-добър вариант от 3.0. Имах А7 3 тфси. Не изкара много при мен. Черна дупка за пари. Вървежа не е повече, разхода и поддръжката обаче е в пъти повече.

При мен 4motion си е Халдекс. За малко даже щяхме да направим един мяу. Щото се оказа, че на задния и предния диф маслата са различни. Добре, че шурето ми няма пълно доверие и проверява по сервизните системи кво пише 🤣

предни генерации пасат имаха 4х4 като на Ауди куатро… гледах в Гугъл и артеона, който уж е съшия като пасат за тия години има и zf 8ст и дю500 в някои модели. Грешно знаех, че 500 има и с 6 и със 7 скорости… но щом си с 250, моята е с тая кутия и 70к км вече държи на моето каране! Ти ще ме разбереш, че не гледам разход на гориво, уж се пазя и внимавам за камери и карайки основно извънградско средния ми разход е двуцифрен и нагоре. Като минус мога да кажа, че като я напъна колата сериозно за над 500км после сменя остро и е рязка на педала на газта доста време докато се адаптира… чакам да видя ти като покараш ДСГ сериозно какво ще кажеш! Моята следваща искам да е със ZF кутия поне с 8 предавки и торсен 4х4! Все още мисля , че пасат, не като голф/октавия с халдекс и дсг, в топ версиите си! 
А4, а6 аудита-та май са торсен 4г4 и ZF скорости?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Европа ZF 8 скорости е 3.0 TDI и то само 313 кс или RS 6

Ако е донесена от Америка та  3.0 tsi със сигурност е 8 скорости дори с 2.0 tsi мисля че е 8 ,но не съм абсолютно сигурен 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледах преди 10-на дни едно Q5 2015г. от щатите с 2.0tsi 220к.с и 8 степенен ZF. Добре се усещаше като динамика и превключване, дори и като куфар от задната седалка.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, sauber написа:

В ценовия компонент има и други особености. А8 с една година по-старо от Пасата, който взех струва колкото него. Нищо, че е няколко класа отгоре. Ама там екшъна е след като го купиш. Вериги? Няма проблем, вадим мотора и за 3 дни и 5000 лв. са сменени 🤣

 

Ама те всички 3 литрови, и бензин и дизел на Ауди са със задни вериги, т.е. винаги вадиш мотора. То май доста V двигатели и повечето на BMW са така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е смяна на вериги стъпва 6-7 к лв труд и части лошото на бензиновите 3.0 tfsi които идват на 200-300к км идват вече с разход на масло и там сменят това онова лек ребилд и сумата отива над 10 к лв 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имате ли представа как седи въпроса с колите с прясна гражданска отговорност , след новия закон за спиране на коли от движение?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, PRR написа:

Ко' речи, ко' ?

В Петък , трябва да изкарам 120 ката от гаража , данъците са платени, ГО е от днес. Във връзка с новия закон за спиране от движение на МПС без ГО и ГТП какво се случва? Мога ли да я карам или трябва да мина Технотест? Какво се случва ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, maxrpm написа:

В Петък , трябва да изкарам 120 ката от гаража , данъците са платени, ГО е от днес. Във връзка с новия закон за спиране от движение на МПС без ГО и ГТП какво се случва? Мога ли да я карам или трябва да мина Технотест? Какво се случва ?

От изчетеното тук във форума, мисля че системата, нямаше да позволи да направиш ГО, ако колата беше дерегистрирана служебно. Това ме навежда на мисълта, че ти се е разминал технотеста на този етап и ти трябва единствено ГТП, като я приведеш в състояние, при което би го преминала успешно, за да се движиш спокойно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 16.02.2025 г. at 10:40, b3lq7a написа:

Все още мисля , че пасат, не като голф/октавия с халдекс и дсг, в топ версиите си! 

А4, а6 аудита-та май са торсен 4г4 и ZF скорости?

Грешно мислиш. То вече и А4 мина на на халдекс. Торсен и ZF при пасат са неща отпреди 20 години. 

  • Объркан съм 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали днес ви направи впечатление, колко много коли се тормозиха на никакви излизания при разлика в нивото на две улици и какво яко буксуване беше?  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, ID A написа:

Дали днес ви направи впечатление, колко много коли се тормозиха на никакви излизания при разлика в нивото на две улици и какво яко буксуване беше?  

 

При наличието на снежна замръзваща каша по улиците, когато нито се е натрупал сняг, нито е обработено с пясък или химия, сцеплението с пътната настилка е най-проблемно като че ли.

На мен обаче друго ми прави впечатление - немалък брой возила, които не се притесняват да се движат с летни гуми дори в тези условия. А протектор със силно преобладаващи надлъжни канали, даже и гумата да е нова, няма как да помогне и при лек наклон на такъв хлъзгав път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, ID A написа:

Дали днес ви направи впечатление, колко много коли се тормозиха на никакви излизания при разлика в нивото на две улици и какво яко буксуване беше?  

Снега беше доста гнусен. Комбинацията от студ и снеговалеж беше доста неприятна. За пример - със зимни гуми на 3 сезона съм, на не повече от 15к км и 4х4 ... и въпреки това се хлъзгах на воля, а на едно спускане беше чиста късмет, че успях да овладея колата. При това спускане, което минавам по няколко пъти на ден! Просто този пухкав сняг е чудесен за ски, но ужасен за всякакъв вид МПС.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно, аз сега (с чисто нови зимни гуми на не повече от 1000 километра) се пързалям по-малко, от колкото като се стопи снега и на асфалта остане само химията, с която са поливали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази сутрин - да. Вчера - не. Да не говорим, че в София големите улици бяха доста прилично почистени (направо не вярвам, че го пиша това), при това с пясък и химия, та пясъка осигуряваше доста прилично сцепление. Поне по тези по които минах де. По кварталите предполагам е било мазаляк :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.