Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано
преди 1 минута, Izolini написа:

На О2 също е трагедия. Аз преди бая години сложих предни калобрани, тогава изчистих огромно количество гняз от подкалниците. Което ми напомня, че не е лоша идея да ги отворя и да видя какво е положението сега.

Отвори ги Ице и кажи има ли ефект от калобраните. Да знам дали да разглабям и аз. Щото и при С2 е същата работа. И аз като теб, при последното чистене сложих калобрани.

Публикувано

При гаражни коли замърсяването е по-малко. Основния проблем е, че като се паркира под дървета, падат и влизат листа и голямо количество прахоляк под чистачките. От там по отводнителните канали падат зад подкалника и запушват малките фуги, по които по принцип изтича водата. Не веднъж сме чели за случаи при по силен дъжд или миене с обилно количество вода, някой да му протече в краката и да прелива вода от отсега при механизма на чистачките. Това е крайно притеснително състояние, особено за мен, защото щом се е стигнало до тук, си представям колко дълго се е трупала тази мръсотия там и е задържала влагата постоянно и няма начин да няма поражения по ламарините, дори и на първо време само отвътре.

В тази връзка, моята препоръка е при продължителен престой особено есенно време, да не се оставя колата под дърво и да се чисти редовно доколкото е достъпно покрай чистачките. Предпочитам да е на слънце колата, но да не е задръстена с листа, отколкото на всяка цена да я бутам на сянка.

Публикувано
Преди 13 часа, sando2 написа:

Днес си сложих и предни калобрани, те това изчистих межде подкалника и калника. От двете страни, три шепи с кал.....

IMG_20250707_193924.jpg

 

Снимката е примерна. Моята теория, която съм я споделял и друг път е, че основно тази кал се набива от предното колело през фугата на подкалника, която е към калника. Отгоре през чистачките влизат боклуци, но не и такава кал.

Публикувано

Случва се и да влиза мизерия от гумите, но 98% е от горе. Живея срещу парк и като паркирам под дърветата става мазало. Всяка сутрин чистя листа. Прахоляк голям е тук и с листата е отвратително като се смеси и завали дъжд. Става си абсолютна кал и се трупа в посланика. При О1 беше трагедия. Двойката не се ми я гледал, но тече хубаво отдолу като чиста стъклото с чистачките, което не навява на мисълта, че няма много мизерия и водата директно изтича без да се забравя по кал и боклуци.

Публикувано

Не знам от къде е тази гняз, но е факт, сега ще видим ефекта, след калобраните какъв ще е. Предните калобрани се монтират над подкалника.

Публикувано
преди 59 минути, sando2 написа:

Не знам от къде е тази гняз, но е факт, сега ще видим ефекта, след калобраните какъв ще е. Предните калобрани се монтират над подкалника.

Ще е по-чиста колата в кално/мокро време отстрани. Праговете също ще са по-чиста.

  • Благодаря 1
Публикувано
Преди 7 часа, joro-120L написа:

 

Снимката е примерна. Моята теория, която съм я споделял и друг път е, че основно тази кал се набива от предното колело през фугата на подкалника, която е към калника. Отгоре през чистачките влизат боклуци, но не и такава кал.

Ще си позволя да не се съглася с теорията ти. От там може да влиза изключително малко мръсотия. Другото, което е показателно е, че и с калобраните пак се събира кал отзад, което значи, че не влиза от долу от въртенето на гумата, а отгоре. Дори за мен това, което е направил Владо на неговата О1, (омазал е със силикон фугите) е грешка, защото така затапва и малката възможност за изтичане на тази мизерия.

Публикувано
На 26.07.2025 г. at 20:03, ghost_rider написа:

Другото, което е показателно е, че и с калобраните пак се събира кал отзад, което значи, че не влиза от долу от въртенето на гумата, а отгоре.

Калобранът покрива една педя от фугата. Нагоре по арката продължава. Не може да предпази на 100%

Аз ги сложих повече за красота, според моите вкусове. Бях ги купил и след това разбрах, че там има кал.

Публикувано
Преди 2 часа, joro-120L написа:

Калобранът покрива една педя от фугата. Нагоре по арката продължава. Не може да предпази на 100%

Аз ги сложих повече за красота, според моите вкусове. Бях ги купил и след това разбрах, че там има кал.

За мен също има по-завършен вид с тях. Освен това предпазва малко от прага и повече отстрани вратите да не се пръскат толкова жестоко, което ме влудява особено веднага след като съм изкарал колата чиста и някъде има локва или тече вода на пътя.

 

В тази връзка, се сетих за един скорошен пример. Брат ми след като продаде бялата Октавия си докара друга такава, но по-хубава и нова от Германия. Беше края на Фервуари тази година. Беше изминал близо 2000км и като спря пред нас, колята беше супер чиста. Само по Петрохан беше хванал някаква вода/киша, та беше леко напръскана. В същото време моята я мия и след 50-100 километра в София е все едно съм ходил на офроуд с нея, и после няма измиване.

 

Прави ми впечатление, че там колкото и да е натоварено, пътищата са чисти и просто няма как да си изцапаш толкова много колата. Дори като сме купували коли от Германия, винаги са били с текстилни стелки. Просто нямат такива кални улици, от които да внесат мръсотия и да имат нужда от гумени стелки.

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.