Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ежедневни приказки !


Pepino

Recommended Posts

Ясно ми е, че с пръдня боя не става. Нужни са средства за поддържане и развиване на републиканската пътна мрежа. Но това, на което се дразня е, че стане ли дума за цена, свързана с продукт, услуга, горива и т.н., веднага се съпоставят сумите, искани за същото нещо в други европейски държави, без да добавят средния доход или още по-точно - минималната заплата в съответните страни. И то е ясно защо. Ще им отпадне "тезата" как е при другите, след като се види какъв процент от месечния си доход ще даде австриеца за винетка и какъв ще е процента при българина за същото нещо...

Да де ама км читав път , като цена не е обвързан с минималната заплата. Той си струва горе долу колкото в Европата.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега гледайте какъв филм ще стане - всички ще се гневим на 145 лв. и накрая Слънцето ще каже от мен да мине - 97 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами тука в друга една тема, колеги ни обясняваха, че видиш ли не трябва да се скъпим ( и да купуваме зимни гуми) щом искаме да караме кола. За мен лично и 145лв. годишна винетка звучи приемливо, въпроса е реално да виждам резултата от тия 145 лв. Реално ако бяхме на тол такси, щях да давам бая повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде появи се вече новото А4. Предварителните поръчки почват от понеделник. Прекрасен автомобил!!!

 

036239171.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, ама в Европата работната ръка е доста по-скъпа - от производството, през транспорта, та чак до полагането. Иначе Жорката може и да се окаже прав за цената.

 

И друго ми се върти в главата. Факт е, че през последните 15-20 години по пътната мрежа поддръжката или е 0 или минимална. Също така, почти всичко новоизградено или ремонтирано е с лошо качество от спестени (така да ги наречем) пари. Затова и винаги ще се въртим в един "омагьосан" кръг - високи налози, калпаво изпълнение, лоши и бързо амортизиращи се пътища, вечни ремонти и ... парите никога не стигат, влизайки в бездънна ремонтна яма. Да, Тодор Живков не режеше всеки месец по 5 ленти, не направи магистралата Пловдив-Бургас, но шосетата и второкласните пътища бяха на ниво...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Да, Тодор Живков не режеше всеки месец по 5 ленти, не направи магистралата Пловдив-Бургас, но шосетата и второкласните пътища бяха на ниво...

 

Не "бяха", а тези, които е направил още са на ниво... сградите също - мавзолея, аз бях малък, но си спомням, че не падаше това нещо - сега ме е яд, че не съм го виждал наживо :) само на картинка и на видео как пада... В Европа НИКОЙ не руши историята си, защото "не го кефи", ами го оставя да се види какво е било и да не е така, или да бъде така винаги, ако е хубаво...

 

Все тая - тука сме тотално други хора - тотално друго мислене, тотално ни е всичко... тотална щета.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лилето нали каза, че 2017 ще има и тол такси за тежкотоварни - може тсратегията да им е такава - с намаляване на трафика да намалеят разходите за поддръжка и тия 145 да им стигат :)

Това в рамките на шегата.

Реално наистина и 145 са малко с оглед корупцията, ефективността и състоянието на пътя и постоянното увеличение на уж качествени пътища.

Повечето ги строим с евросредства, които не нямам пукнат лев да поддържаме.

 

Не "бяха", а тези, които е направил още са на ниво... сградите също - мавзолея, аз бях малък, но си спомням, че не падаше това нещо - сега ме е яд, че не съм го виждал наживо :) само на картинка и на видео как пада... В Европа НИКОЙ не руши историята си, защото "не го кефи", ами го оставя да се види какво е било и да не е така, или да бъде така винаги, ако е хубаво...

 

Все тая - тука сме тотално други хора - тотално друго мислене, тотално ни е всичко... тотална щета.

 

Поздрави

shaft,  по първата част - не съжалявай.

По втората - спор няма, но самата личност вътре е спорна .

Да сравняваш Ленин примерно и нашия  - лично меннеие - няма пресечна точка даже.

Така, че може да видиш на Ленин ако толкова имаш желание:)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Да сравняваш Ленин примерно и нашия  - лично меннеие - няма пресечна точка даже.

 

Напротив, и двамата са терористи, само дето единия е от по-голям мащаб :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напротив, и двамата са терористи, само дето единия е от по-голям мащаб :)

Точно мащаба имах впредвид - останалото историята (и  човешката глупост) ще го оценят.

Мения разни - хората още си го пазят и го тачат.

По същата логика може да се оценяват и Дантон, Робеспиер, Мирабо и други такива - само дето нямат мавзолей(и) :)

В тон с бившия обитател на мавзолея - "Колелото на историята се върти и ще се върти до ...." :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

145 лв. на година ли е дерта? Че това няма и два резервоара. За мен от няколко дни до седмица. Може да не сме стигнали западна Европа по качествени пътища, но сега пътищата са много по-добре. Някой помни ли на какво приличаше Тракия до Пазарджик? Или подбалканския? Толкова качествено е строено, че няколко моста ги правят наново само след едни 30-тина години експлоатация.

Спомням си преди как се обясняваше, да почнат да оправят пътищата, че да ни искат пари. Е почнаха и пак мърморене. Темата за зимните гуми е много показателна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опааа още пепеляк в очите на хората ... всичката Мара втасала , само зимните гуми и винетните такси останало да опраи.

Сега ще Ви разкажа една история за една държавна агенция , която въобще , ама въобще не работи и тя е от основните в "държавата" ни.

Става въпрос за Националната Агенция за Приходи , на която съм чинен вносител вече четири години и малко и всеки месец имам , нямам за цигари и превеждам едни грешни според мен пари за т.н. наречените осигуровки. Казвам така наречени , защото при положение , че се водя осигурен и при положение , че имам някакъв проблем би следвало да ми бъде осигурено необходимото изследване ... майната и на системата , миналата година си платих операцията , тая ще си платя и изследването (за здравето парите винаги са добре похарчени) , но останах като гръмнат след като някаква служителка от оная институция ми заяви , че според тяхната система аз не се осигурявам , а според НОИ съм осигурен ... кой крив , кой прав мен не ме касае , интересува ме , защо съм внасял 4 години и парите са отивали по сметката на юридическото лице , а не по сметката на физическото самоосигуряващо се .

Обясниха ми съвсем спокойно , че това е станало , когато преминали към единни сметки , ама мен това също не ме интересува .

Интересува ме , защо по дяволите им дължа лихви на пари , които си седят и си прашасват при тях ?

Днес ги попитах на майтап , защо аз дължа лихви , а те ще ми върнат парите без лихви ... отговор не получих , ама майната му и на това ... на въпроса ми не е ли по лесно някой от началниците като е видно , че има нещо не като хората в системата не нареди просто да прехвърлят съответните цифри от едната сметка на другата ми отговориха , че не може така ... трябвало да ми ги върнат , после аз да им ги върна (може би с лихвите) и на края да подам молба (наблягам на думата молба) да ми върнат лихвите ... да се моли работодател на работник ... смееех.

В общи линии това е държавата ни - пълен хаос и нехайство от страна на всички институции , а вие си чешете езиците с винетки и зимни гуми ... както казах и в темата за гумите - ония ви фърлят пепел и докато мигате си праат к'вот си искат.

 

П.П. Не знам дали всичко правилно съм го описал , ама който е музикант ше ме разбере.

П.П.1 За мен извода е , че вече всичко ще правя през интернет както до сега , но ще отделям по един ден да им вися на ония мисирки на главите да видя правилно ли са си свършили работа  :sorry:  Да живее цивилизацията , интернета и автоматизацията , защото зад тях няма виновни и отговорни!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ме е яд на 145 лв за винетка. В доста държави пътния данък е включен в цената на горивото и ние пак си мерим цените с тях, макар и горивата им да са на доста по - високо качество от нашите. Яд ме е, че тези, които стачкуват сега, никога не са си купували винетки за личните автомобили. Да не говорим и за застраховката "Гражданска отговорност". Тия същите не стачкуваха когато техен колега застреля нарушител на суверенна граница за да прекъснат и най - малкото съмнение, че е трябвало да го направи. Но сега проблема е много голям. Никога когато ти трябват ги няма,а сега са най - важните в държавата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще остане ли полиция, да следи за винетките и да глобява? Нали масово напускат? МВР не може ли да се преструктурира, да се изкара на загуба и да се приватизира? След което да се продаде на търг и да има частна полиция. - това майтап

Иначе добре ще им дойдат нови патрулки Шкоди - дизелови. Тези боклучливи астри отдавна са си изпяли песента!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една приятелка с Пасат Б4ворка иска да промиваме водата в събота, каза че е сигурна и знае с какво.

 

Въпроса ми е може ли някой да каже може ли да се свали термостата  на 1.9ТDI 90hp(октавия 1) за да я изплакнем хубаво без термостат.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега ще Ви разкажа една история за една държавна агенция , която въобще , ама въобще не работи...

Да, Гена, напълно те разбирам. И аз мога да разкажа една история за една държавна агенция, която също въобще не работи и разиграва хората по безобразен начин - Държавната агенция за българите в чужбина. Няма да ми стигне една страница да изброя всичките абсурди и безумия, с които се сблъсках в последните 8 месеца.

Само една част от историята ще разкажа накратко - документ, които трябва да издадат за 30 дни, естествено не е готов в упоменатия срок. Междувременно един млад човек решил да учи и живее в България е на прага да изгуби една година от студентското си обучение, защото този документ трябва да се предаде в срок иначе няма право на законен престой в България, въпреки, че е приет студент държавна поръчка редовно обучение в СУ. Но това е един друг абсурд...

 

И в крайна сметка две седмици след изтичането на срока се обаждам в агенцията и обяснявам спокойно и културно, че вече са минали 45 дни и ни трябва спешно.

Служителката естествено не знае защо се бави и след настоятелност от моя страна ми дава някакъв вътрешен номер, който го няма на сайта им и ми тряска телефона.

 

И сега черешката на тортата - звъня аз на този номер - с учудване ми вдига служител на агенцията, защото той не получава директно обаждания явно, обяснявам и на него спокойно и той какво ми отговаря:

Цитирам: "Ами аз тогава освен да взема да го направя днес".

 

Аз отсреща съм като застрелян - какво да му кажеш просто. Нямам думи.

 

Друга случка от тази сутрин. Пуснал съм си отпуска днес, защото половин ден трябва да се занимавам с документи. Днес трябваше да са готови и да ги отнеса към следващата институция. Е, естествено не са готови - евентуално към 15ч следобяд, което не ми върши работа и най-вероятно в понеделник ще са.

 

Явно доста наивно от моя страна да си пусна отпуска и да си помисля дори и за миг, че ще си свърша работата днес.

Въобще без коментар.

 

П.С. Поне малка утеха - навръщане видях един Супърб 3 на Климент Охридски, малко за оправяне на настроението :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Ти хубаво ме подсети за НАП. Подал съм една молба още преди 4 /четири/ месеца,(срока е 10/десет/ работни дни) да ми издадат едни копия, за който платих не малко пари глоба. Телефона не вдига никой, естествено. Оказа се че човека който търся е отпуска, този който го замества не искал да му рови в папките, че не знаел как са подредени, записаха ми пак за трети път номера на една хвърчаща бележка и ми казаха да чакам ... :)

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой знае ли на колко градуса отваря термостата на Пасат Б4 1.9Тdi 90 hp.  (мотора на октавия1) Днес промихме на една приятелка водната система на пасата с веро перката не върти дори и след каране, повече от червената точка не загрява, а като отвори термостата заспива на зелената точка и като цяло много трудно загрява. Интересно ми е някой ако знае на колко градуса работи. Тя каза че преди да я промием си е вдигала 110, в нета чета че държат 88-90...

gauges.jpg

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези коли през зимата рядко отварят термостата. Перката рядко се включва дори лятото. Всичко е нормално според мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мен ме е страх дали не прегрява мотора на червената точка ? Примерно колко държи нормално една Октавия 1 1,9tdi 90hp?

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърдо стрелката седи по средата на деленията при Октавията. Никога не е минавала средата независимо дали катерия баир или върви на пълна газ. Стрелката се законтря там и там седи :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карах Пасат В4,оригиналния термостат замина.

Сложих Бер,и стрелката закова 100 градуса по табло,преди беше на 90.

Така карах 1.5 години.

В един доста топъл летен ден,на климатроник,термостата забрави да отвори.

Гарнитура,шлайф,нов термостат и бяхме 6 точки.

По книга,го дават нормално да работи на 100 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи се успокоявам, на толкова си работи и си е супер. Аз и казах на мацката парното е зле, някой ден ново радиаторче на парното иначе явно колата си е такава. Фелицията работеше на 100, реших че е много и сега работи на 90, като сложиш включвател на перката 82-86С може би затова така се уплаших, и все пак не ми е познат мотор.

Благодаря!

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше , що винаги търсиш под вола теле ?

Същата работа като и с твойта кола ... между другото тествах Фабията по твоя метод и да ти кажа и нея нещо и има - при пълна газ от 30 км. на 3 -та нищо не става :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.