Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ежедневни приказки !


Pepino

Recommended Posts

Лошото е, че трябва да има някакъв контрол.

Ясно е, че е много деликатно деленето на столичани и не- такива. Аз лично съм натурализиран софиянец от 17 години, мейд ин Плевен. И на двете места има хубави хора, има и страшни говеда.

Лошото е, че наистина София е град, който не е планиран за толкова голям трафик и трябва да има някакво филтриране в най- невралгичните точки, а в последствие като се избистрят плановете, да се въведе и второ ниво, което да е за целия град. В Лондон да влезеш в ситито се плаща доволна такса, няма значение какъв си, що си- всеки решава с метро или не.

И аз съм се чудил кое и как ще реши проблема най- ефективно и безболезнено, но проблема е токвоа назрял, че няма как да се 'изреже болното', без да се вземе и от 'здравото'.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам, влизането с автомобил в централната част на Лондон се заплаща по екологични съображения и наистина е за всички - столичани и провинциалисти. София обаче, далеч не е Лондон... Интересен факт е, че в една близка до нас (балканска) държава, регистрационните номера на автомобилите нямат нищо общо с населените места - кой автомобил от кой град е, може би, само Господ знае...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравко,

Няма да се изкефиш да спирам като павиан пред твоя блок нали?

Ми не,редовно правя забележки на живущите по този въпрос.

Друг е въпроса как ми се изребчи един мйеко говорящ със СВ че ще спира както намери за добре.

Казват,че черен джиБ винаги имал предимство,и "водачът" му бил винаги прав?

Но темата за културата при шофиране и паркиране е много дълбока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Милано, за да паркираш във втори пръстен в рамките на няколко пресечки от дома си, трябва да имаш стикер от кметството по адресна регистрация, да търсиш на безплатна зона(малко са) или да спираш на платена. Платените и зоните за паркиране на живущи по спомен са различни. За 1ва кола е малка сумата, за 2ра е по-висока! 

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я да налея малко масло в огъня :-)

Може ли да ми обясните защо такса МПС в столицата е 2 пъти по-малък от този във Варна (за моята кола).

Също така този данък е по-нисък от същия в доста от по-малките областни центрове.

 

ПП: Аз знам защо. Помня цирка с гласуването за повишаване на този данък в София ;-)

 

ППП: Без лоши чувства. Предложението за входна такса е малоумно според мен. Това няма да реши проблемите на София, нито на другите големи градове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам, влизането с автомобил в централната част на Лондон се заплаща по екологични съображения 

Демек софийските задръствания, за разлика от Лондонските, са екологично чисти? Не думай...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Демек софийските задръствания, за разлика от Лондонските, са екологично чисти? Не думай...

 

Това сериозно ли го написа!?

А автомобилите със софийска регистрация по-екологични ли са от другите?

В нашия случай изобщо не става въпрос за екология. Нито за паркиране в централната част на града...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И кое по-точно е несериозното във въпроса ми?

 

Не прочете ли постовете ми до край?

А автомобилите със софийска регистрация по-екологични ли са от другите?

В нашия случай изобщо не става въпрос за екология. Нито за паркиране в централната част на града...

Предложението е за такса "Вход" в града, а не само в центъра. И никой не споменава нищо за екология...

 

Обърни внимание на думата "всички" - това е основната разлика!

Доколкото знам, влизането с автомобил в централната част на Лондон се заплаща по екологични съображения и наистина е за всички - столичани и провинциалисти. София обаче, далеч не е Лондон...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се познаваме колега, но явно не ти е в стила да отговаряш на конкретно зададени въпроси :eusa_think:

Все пак още един въпрос: Не виждаш ли явната връзка между задръстване и замърсяване на въздуха?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се познаваме колега, но явно не ти е в стила да отговаряш на конкретно зададени въпроси :eusa_think:

Все пак още един въпрос: Не виждаш ли явната връзка между задръстване и замърсяване на въздуха?

 

Напротив! Отговарям... Написах доста неща по темата, но ще се опитам да ги обобщя и се надявам, че ще разбереш...

Да, има връзка между задръстванията и замърсяването на въздуха, но замърсяване на въздуха има и без задръствания. Едва ли е възможно да спрем използването на автомобилите, а и те съвсем не са единствената причина. Но не за това е дискусията. Отново казвам - прави се предложение за въвеждане на такса за влизане в града, само за "провинционалните цървули", единствено и само, за да не се пречкат на мегастоличаните на цялата вселена. Не става въпрос за паркиране, плащане на данъци и т. н. А, ако ставаше въпрос за чистота на въздуха, тогава примера с Лондон е уместен, но пак не забравяй, че тогава таксата е за всички, защото автомобилите и на "местните", и на навлеците замърсяват еднакво (в общия случай). Дано вече да си разбрал гледната ми точка... А, ако не си - здраве да е! Не е нужно всички да сме на едно мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък мисля, че великите ни управници първо трябва да измислят как да не се налага на хората извън София да търсят работа и каквато и да е реализация само в столицата. Много от познатите ми не изгарят от желание да са в София, но няма какво да правят по родните си места, което е тъжно, но е факт.

А относно селяндурите, които спират, където им падне, така ще е, докато държавата ни е такава. Живея на малка уличка в непосредствена близост до два големи булеварда, постоянно минават патрулки, но нито веднъж не видях да направят забележка на някой или да го изгонят при положение, че в радиус от 20 метра има поне 10 неправилно спрели коли, на половината от които, собствениците обикновено са в кафето пред блока. Единственото, което правят е да си говорят с проститутките, които се въртят наблизо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно!-колега axel И да се дават примери с други държави няма смисъл, защото каквито и правила да се изобретят, няма кой да ги приложи и винаги има двойни стандарти за наши и чужди. Това предложение от 'бизнеса' е толкова налудничево, но пък за сметка на това се разпространява по всички медии толкова усърдно, че даже и в myspace се появиха постове на тази тема :crazy: 

В Токио примерно, не можеш да регистрираш кола, ако не предоставиш документ за собственност на гараж или договор за наем на такъв. Но тук не е Япония, нито Англия. тук става въпрос за София вс. дъ одър уърлд рунд пореден. Ефекта е на лице. Целия интернет пламна да спори на тази тема. ОК София е най-големият град в БГ. Не могат да закърпят бюджета и искат да свалят пари от прииждащите коли? О плииис. А какво стана с глобите за паркиране по тротоарите? Онзи ден в дъжда, всички хора баха по улиците защото не могат да се разминат с чадъри покрай паркираните по тротоарите коли! Ходенето по тротоарите е ад! Някой има ли жена с бебешка количка? Как се справят жените ни с трафика по тротоарите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 замърсяване на въздуха има и без задръствания

 

Има, но е в пъти по-малко. Освен ако в лондонското сити си нямат нещо като Кремиковци :)

Вместо да откриваме топлата вода, е много по-добре да се поучим от опита на другите европейски столици.

 И да се дават примери с други държави няма смисъл

Ти какво предлагаш, че не ми стана ясно от поста ти?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти какво предлагаш, че не ми стана ясно от поста ти?

За мен трафика в София не е тема №1. Повече ме вълнува проблемите в съдебната система, фалшивите избори и кои ще бъдат наказани за източването на КТБ?

Но все пак по тема №1: трябва да има повече глоби за неправилно паркиране, което е ежедневие и цели ленти от булеварди изчезват. Винетката да е задължителна и за шофоране вътре в големите градове, а не само за извънградско. Трябва да има повече полиция която да наказва идиотите по пътищата на страната.Но някакви неща се случват в момента, ще трябва малко да изчакаме и ще видим. Винетките поскъпват, главния архитект на София се оттегля. 

 

П.П. Ако пък имахме бързи и комфортни влакове като в Европа, трафика към и във София щеше да по-облекчен.

Редактирано от setfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, някой има ли преки впечатления от лаптопите на Lenovo ThinkPad? Трябва да си сменя лаптопа, но пък не мога да отделя голяма сума в момента, затова гледам втора ръка и най-доброто като характеристики за бюджета, който съм си определил е въпросното Леново. Притеснява ме обаче факта, че са страшно много обявите за тези лаптопи, имам чувството, че 50% от всички обяви в интернет са за Леново. Та с право ли се притеснявам или да не му мисля много?  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

Не му мисли много. С други думи - добри са. Поне аз не виждам по-добра алтернатива от гледна точка съотношение цена / качество. Имам предвид бизнес сериите им (Т и Х сериите). Лично аз съвсем на скоро си купих втора ръка Lenovo ThinkPad X201 (около 300 лв. ми излезе). Освен това имам преки наблюдения от доста време, тъй като служебните ни лаптопи са Lenovo ThinkPad само че Т серията - тия машинки такъв бой (дори и в прекия смисъл на думата) виждат и въпреки това продължават да работят (с магнезиево шаси са). За останалите серии на Lenovo не мога да кажа, тъй като нямам преки наблюдения :sorry:

 

Поздрави.

Редактирано от kokarosta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързия отговор.  :cheers:

Няма да го мисля значи, ще скачам на някоя добра оферта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с  z 580 леново, доволен съм много - 8 ядрен интел, 8 рам и 1 тб хард с 2гб външна видео карта! 2ра година ме слуша, имах опит с асер и тошиба но на амд. Много са добри според мен леновото

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амд аз лично не бих заложил на АMD за лаптоп, още от едно време ,от К6, си греят доста и в стационарките и в преносимите. Фен съм на стационарните машини и съм със две AMD та едното е 95W другото 65W, но си искат охлаждане. Лаптопа си го взех с Интел. Ползвам го рядко - по излизания насам - натам, върши чудесна работа.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 години само Леново R и T серии, напрактика нямам счупен, сменял съм ги на 3-4 години защото ми отслабват като конфигурация. Последна T серия обаче (T440) събраха доста негативни коментари (основно за дисплеите) и смених марката.

 

Т.е. ако е от предишните години - железни са.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единствената забележка на леново, за която съм чувал, е че някои модели имат проблем с ЛАН картата при работа с някои рутери... Всеки пц специалист покрай мен ме е питал нямам ли проблеми! За радост моя не дава грешки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента съм с Acer, но е много изморен вече горкия. Интелски ще е със сигурност, защото смятам да го товаря от време на време със запис на многоканално аудио а там АМД не се справя толкова добре доколкото знам. Иначе стационарката ми е с АМД и ми се е случвало лятото на големите жеги да изключи и не иска да запали докато не се охлади малко  :)

Като гледам цените и характеристиките, май ще е Т420 стига да намеря с хард на 7200rpm.

Лан картата няма да я ползвам кой знае колко, така че и това притеснение отпада.

Благодаря ви за мненията, полезни ми бяха. :doubleup:

Редактирано от axel
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе SSD... Човека ще прави многоканално аудио.

 

500 гиги SSD струва колкото половин лаптоп втора ръка :)

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.