Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ежедневни приказки !


Pepino

Recommended Posts

Четох, че в Ибиза вече монтират трицилиндров 1.0 ecoTSI 110 к.с. Тест на АМС. В Шкода дали ще го сложат на Ситигоу :)

 

Ето и статията за Сеата:

http://www.ams.bg/content/seat-ibiza-st-1-0-ecotsi-dsg-good-job-019013

Редактирано от Alexandar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четох, че в Ибиза вече монтират трицилиндров 1.0 ecoTSI 110 к.с.

Тия ще ни довършат.

От догодина 600 кубика,с два турбокомпресора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Теорема на Цецо:

 

Кубатурата на мотора е обратно пропорционална на големината на дисплея :)

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък карам тея дни един донор 4х4 по спешност, че моята кола се оказа в сервиз за 4 броя амортисьори и смяна масла и ангренаж + тампони по окачване :) Преспите не ме плашат хич. Ма се замислям за една бензинка, висока...жипка ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А стьига бе........ и ти ли?

Едно халдексче, по-високи гумета и никва Жипка не ти трябва...

 

Аааа... нИдей така! Мноооооооооого по-добре е, обаче откъм харчлък - няма равна на Шкодата... и тогава с халдексчето е по-добре, да... Въпреки това, бих направил пак това, което без да искам направих сега със Санта Прасето...

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе не го знам дали и твойто Санта Прасе е такова, ама с голямо учудване гледах едно как се беше окопало безпомощно. По едно предно и едно задно колело на кръст си боксуваха, другите две си седяха и колата не помръдваше грам.

 

Незнам, тия явно нямат истински блокажи, ама барем през ABS-а нещо електронно трябва да има. То иначе ебахти джипа ако не може да прехвърли въртящ момент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С "Халдекс" са, доколкото съм наясно :) Същото е... има Виско-муфа, 12 или 18 феродови диска правят връзката - не мога да си спомня точно колко бяха и т.н., но по спомен го разказвам, защото не ми остава време да го изчета и да си го обясня точно и ясно какво е всичко...

 

Блокажа е само електронен - тоест цъка се копче, и става 50/50 - предно / задно, иначе е 95% предно / 5% задно - винаги е зацепено така - затова не мога и навсякъде да минавам ГТП (пише го в книжката, че и предните и задните трябва да са на валяци, иначе ще последва сериозна повреда). Това нещо работи до скорост 40км/ч - след това си става само предно автоматично и не се включва само повече, дори копчето да е включено (то си остава натиснато - ако загасиш и запалиш - включва се, да).

 

Пробвал съм да си играя няколко пъти, на сухо обаче - натискам рязко почти до долу газта, замисля се за един момент и след това се усеща първо ритник в гърба - много силен - изстрелва се много яко напред, нормализира се и тръгва равномерно да набира... Тоест, при смачкване първо подава на задния мост тяга... поне такова е усещането.

 

В кална ливада /най-опасното за сигурно затъване/ го откарах на втория-третия ден да видя какво е - ако си с ESP включено - много е зле положението - вкопава се много здраво - ABS-a ти спира колелата, някои въртят, други не и абсолютно нищо не правиш. Може някой да не е знаел, че това нещо се изключва, когато почнеш да буксуваш - този, който си гледал, например...

 

Аз лично бях с много стари летни гуми на него до преди 4-5 дена (в калната ливада - също). При първите снегове - веднага го вкарах да видя какво става на сняг - с включено ESP няма шанс да мръдне дори 2 метра по права линия... блокира колелата много криво, държи се супер малоумно и неадекватно - просто само ми пречи - колата се чуди какво да прави и точно както ти казваш - едното се върти, другите не искат, трака яко абс-а в педалите и е много тъпо - нищо не става.

 

Изключиш ли ESP-то, включиш ли AWD/4x4 блокажа - машината става тотално друга - много приятна. С летните гуми в снега абсолютно адекватно се справя без ESP и с 4x4 lock-a /но ако нямаш хубави гуми първо тръгва задницата на една страна и после почва да се движи коректно/. Сега съм със зимни гуми и няма абсолютно нищо общо с летните - при нас се беше заледила една от улиците - прекарах го по нея нарочно, защото знам, че там има редовно лед - задницата тръгна на една страна и ESP-то сработи, обаче много малоумно сработи - попречи ми и се хлъзна целия на една страна... Спрях върху леда, изключих ESP-то и пуснах 4х4 лок-а и сякаш нямаше абсолютно никакъв лед от долу! Уличката е леко стръмна, но не е много.

 

Една случка от Понеделник сутринта --> Там, където ползвам гаражна клетка под наем, "добрите ми съседи" хванали и си изринали всички гаражи и общия ни път пред моя гараж, защото там само аз не съм от кооперацията им, който ползва гараж, ами съм от съседната кооперация, не ме познават особено и трябва мен да пре...таковат. Направили ми стеничка, като от снегорин, а и една голяма купка точно на два метра от гаража, която беше около 50 сантиметра висока и доста широка... изобщо бяха хвърляли всичко което им попадне само пред моя гараж. Заварих положението сутринта в 8ч, когато дори закъснявах за среща и нямах време да хвана да им го върна пред гаражите на хитреците още веднага с лопатата (по-късно, като се прибрах го направих и никой не ми го е върнал все още /вече три дена/, а се ползват всеки ден - личи си им - по принцип не правя такива глупости, дори миналата година го изринах навсякъде и го носих на 50 метра от гаражите, за да не пречи - изчистих пред всички, защото си нямах работа и исках малко "фитнес" да направя - ама тази година ми направили сечено хубавците - майната им, просто - това заслужават).

 

Та... Гаражът ми е малко по-ниско от пътя и имам изкачване от около 4 метра и след това е равен път със завой надясно. Точно където бяха хвърляли говедата снега затънах /не мърдаше изобщо на никъде, но и не буксуваше грам/, защото опитах само с предно да го изкача това нещо и да направя коловоз... не стана и се притеснявах да подам повече газ, за да може сама да си прехвърли към задния мост и да не се измести встрани, защото щях да видя колко е здрава стената на гаража или задната колонка, стоп и т.н... Спрях ESP-то, включих 4х4 лок-а и подадох леко газ - изобщо дори не се озори, а си тръгна като на равно - излезе си без грижи. След мен гледам, че съм направил коловоз, който има плосък "таван" - тоест, лежала е по корем и е драпала - толкова е било висок снега /колата не е никак ниска/ - изобщо не съм и разбрал, обаче /нищо не хрущеше/. Ако бях там със шкодата, трябваше да рина 5-10 минути, за да я изкарам изобщо до някъде...

 

Високото си е високо и просто трябва да знаеш как да го караш - не е само да раздаваш газ и да си викаш "то само да си се оправя"... ESP-то е само за сух път /най-много и на дъжд/ - на сняг и лед с ниска скорост много много ми пречи!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, ама можеш ли да блокира предния и задния диференциал? През ЕСП-то де, то ясно че механично няма.

 

Щото ако само блокира само средния, ще се случи точно това, която наблюдавах - безпомощно състояние и боксува на кръст. Ама ми се струва тъпо джипка да няма блокаж на моста, пък бил той и електронен.

 

Едит: Сега видях, че имаш AWD, то това би трябвало да блокира по мостове. Може би оня джип дето съм гледал го е нямал или чиляка вътре незнае как да го пусне. Много жалко изглеждаше такава джипка да се мъчи като прасе в калчища при наглед елементарна ситуация.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венци, каква ти е базата за сравнение, т.е. карал ли си л.а. 4х4? Признавам си, че имам голям спор с големия син, който от 6 г. кара C320 4matic, никога не е закъсвал и въпреки това се е насочил към жипка.

Виж снимките, които съм пуснал на предишната страница. Снегът, както се вижда не е никак лек и пухкав. Обаче си имам снегорин - предния спойлер :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се намеся и аз, като отскорошен джипка оунър :tongue_1:  Кефа не е само в двойното предаване, готиното е и от високата позиция на седене. А по-големия пътен просвет и излишно да коментираме, че е полезен целогодишно по нашите ширини.

Цецо, относно видяната от теб случка, не случайно на тоя род джипки им викат паркетници, просто няма да те измъкнат от тежко увъртане. Плюса е че имаш още едно задвижващо колело, а стане ли "кантара" си трябва блокаж, с който разполагат едни други машини. Въпреки това, от краткия ми опит, смело мога да заявя, че макар и с паркетник, в това време се шофира много по-спокойно, без буксувания, засилвания и други упражнения, които съм прилагал предните снежни зими.

 

Поздрави!

Редактирано от sharpshooter_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, ама можеш ли да блокира предния и задния диференциал? През ЕСП-то де, то ясно че механично няма.

 

Щото ако само блокира само средния, ще се случи точно това, която наблюдавах - безпомощно състояние и боксува на кръст. Ама ми се струва тъпо джипка да няма блокаж на моста, пък бил той и електронен.

 

Едит: Сега видях, че имаш AWD, то това би трябвало да блокира по мостове. Може би оня джип дето съм гледал го е нямал или чиляка вътре незнае как да го пусне. Много жалко изглеждаше такава джипка да се мъчи като прасе в калчища при наглед елементарна ситуация.

Преди година на едно такова Санфе на Витоша му изключих 4х4то, защото прегря, цялото табло светна след около час пак си имаше 4х4. До сега опита ми с паркетниците /торсен, виско муфа и халдекс/, е че са си едни повдигнати комбита, които стигат малко по далече :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя опит е сравнително скромен - 5 години с клубната нива :) Мога съвсем отговорно да заявя, че джип с блокаж само на средния диференциал (респективно муфа) се минава малко повече отколкото само със задно. За да продължиш напред трябва блокаж поне и на задния мост. Най-добре и на двата. Още първата година изпитах "удоволствието" да съм с две колела на лед и с две на асфалт ... и да се подрусвам на едно място. За щастие с малко засилка успях да мина, но вече бях твърдо решен да оправя този проблем и около половин година по-късно нивата се сдоби със самоблокиращ заден диференциал. И нещата излетяха в друго измерение. Но нивата си остава високо проходим автомобил, не джип! Малко останаха "истинските" джипове с рама, блокажи на всички мостове и междуосев диференциал (да, диференциал, не муфа и сие). А тия дето са останали са на неприлично високи цени. Става дума за нови, а не N+1ва ръка на 1 милион и нагоре километра ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя опит е сравнително скромен - 5 години с клубната нива :) Мога съвсем отговорно да заявя, че джип с блокаж само на средния диференциал (респективно муфа) се минава малко повече отколкото само със задно. За да продължиш напред трябва блокаж поне и на задния мост. Най-добре и на двата. Още първата година изпитах "удоволствието" да съм с две колела на лед и с две на асфалт ... и да се подрусвам на едно място. За щастие с малко засилка успях да мина, но вече бях твърдо решен да оправя този проблем и около половин година по-късно нивата се сдоби със самоблокиращ заден диференциал. И нещата излетяха в друго измерение. Но нивата си остава високо проходим автомобил, не джип! Малко останаха "истинските" джипове с рама, блокажи на всички мостове и междуосев диференциал (да, диференциал, не муфа и сие). А тия дето са останали са на неприлично високи цени. Става дума за нови, а не N+1ва ръка на 1 милион и нагоре километра ;)

Само добавям твърд преден мост, за да е както трябва!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, ама можеш ли да блокира предния и задния диференциал? През ЕСП-то де, то ясно че механично няма.

 

Щото ако само блокира само средния, ще се случи точно това, която наблюдавах - безпомощно състояние и боксува на кръст. Ама ми се струва тъпо джипка да няма блокаж на моста, пък бил той и електронен.

 

Едит: Сега видях, че имаш AWD, то това би трябвало да блокира по мостове. Може би оня джип дето съм гледал го е нямал или чиляка вътре незнае как да го пусне. Много жалко изглеждаше такава джипка да се мъчи като прасе в калчища при наглед елементарна ситуация.

 

ESP-то мога да го изключа, да не кара ABS-a да сработва... тоест да не се опитва да стабилизира колата, защото става доста по-зле. Иначе бутончето при фейслифта от 2010-та изглежда така:

33186354-2-300-SS08.jpg

 

При моята от 2007/2008 е мааалко по-различно там таблото, има само ESP off, а блокиращото 4WD бутонче е под радиото, пред скоростния лост.

 

 

Венци, каква ти е базата за сравнение, т.е. карал ли си л.а. 4х4? Признавам си, че имам голям спор с големия син, който от 6 г. кара C320 4matic, никога не е закъсвал и въпреки това се е насочил към жипка.

Виж снимките, които съм пуснал на предишната страница. Снегът, както се вижда не е никак лек и пухкав. Обаче си имам снегорин - предния спойлер

 

Само на баджанака Suzuki Vitara - с десен волан е бангията и се кара само по нивите, баирите, горите, селата и т.н. Преди известно време бяхме за няколко дена на "селските острови" и не спряхме да я караме - нищо общо няма със Санта Кафенето. Гумите са й едни 15ки /огромни балони/, на над 10-12 години с 3-4мм протектор и никога не е затъвала никъде, а къде ли не сме минавали - тогава ни се отвори много време за кеф по нивите и в гората, където Сантата ще го оставя да ме чака и ще ходя пеш! Отдолу ореше в нивата, ама не се запъна изобщо. Спряхме и гледаме - диря е направила... изобщо не се усети вътре! 

 

Ето такава (а как се събирам в нея - никой да не пита - защото не чувам - ушите ми са между коленете /не е адски зле, де/):

file_192644_1450179774.jpg

 

Но... това нищо общо няма... това е мислено за тия гадни работи - уникално е - докато моето прасе - тц... мислено е да му наточа 70-те литра резервоар и да го пусна със 130км/ч на темпомат до Морето, да ми покаже 6.5-7/100 разход... и ако ми е горе-долу кеф, от морето да тръгна към планината по асфалтов път, разбира се, ако имам вила някъде - малко черен път да види или в София мога да Ви снимам да видите нашата уличка каква е - "в селото на баба" е по-гладка... макар, че тече вода по нея, почти редовно... Но така де :) За това става - идеално си ми е. И като седна вътре ми е широко. Това не е кола за по баирите нагоре из планините, като няма място за сравнение с Land Cruiser-ите на "горското" /те и за асфалт не стават, де - за в гората (от емаг) / ;)

 

 

Да се намеся и аз, като отскорошен джипка оунър Кефа не е само в двойното предаване, готиното е и от високата позиция на седене. А по-големия пътен просвет и излишно да коментираме, че е полезен целогодишно по нашите ширини.

Цецо, относно видяната от теб случка, не случайно на тоя род джипки им викат паркетници, просто няма да те измъкнат от тежко увъртане. Плюса е че имаш още едно задвижващо колело, а стане ли "кантара" си трябва блокаж, с който разполагат едни други машини. Въпреки това, от краткия ми опит, смело мога да заявя, че макар и с паркетник, в това време се шофира много по-спокойно, без буксувания, засилвания и други упражнения, които съм прилагал предните снежни зими.

 

Поздрави!

Мухаха! Което си е вярно си е вярно, вуйче! И по-високо, и по-далеч се вижда, и по-приятно и спокойно се кара по коловозите, през дълбоките ями и селските пътища, където картера е застрашен... много по-приятно и удобно е, просто. :)

 

 

Ще видим....Задава се Ледена епоха 5

Като гледам термометъра на балкона - май е верно -> -17 показва в момента - на 5-тия етаж с поглед директно към Копитото... и съм седнал да се чудя защо трябва да пусна на 26С климатика, защото в стаята е хладно малко...

 

 

Преди година на едно такова Санфе на Витоша му изключих 4х4то, защото прегря, цялото табло светна след около час пак си имаше 4х4. До сега опита ми с паркетниците /торсен, виско муфа и халдекс/, е че са си едни повдигнати комбита, които стигат малко по далече

 

Между другото, това нещо го чета навсякъде - за прегряването. Всички го пишат - изчакват 10-15 минути - час, и пак имат 4х4. Изобщо не съм ровил, за да си го обясня, но предполагам, че е нормално... даже някои казват, че замирисва на феродо в такъв момент.

 

 

Иначе... на всички е ясно, защо Nissan Patrol мой набор, че и по-голям от мен е 13-15 бона в мобилето... Пък аз за толкова взех моят свинчо, който е 20 години по-млад от Патрула... Нищо общо няма с офроуд джипка това :) Просто е доста по-удобно и по-високо - това на мен ми е достатъчно - не търся машина за среден-до-тежък офроуд, ако търсех щях да заложа на патрулката.

 

След като гледах този клип, реших, че джипката е идеална за мен (през такова няма да го прекарам изобщо, но както се казваше в една реклама на Туарег - "Връъм през локвата... /и човекът тук бърше капка по бялата боя на Туарега и казват:/ Ние няма да го цапаме... но важното е да знаеш, че може!") :D

 

А тук и нивата и субаруто не успяха...:

 

И в такава кал никога няма да го вкарам, но му отне 1 минута и 39 секунди /преди да започнат да снимат, не е ясно колко още, разбира се/, за да излезе от нея (за паркетозавър си е супер):

 

 

А ето какво прави новият патрул:

 

 

 

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз продължавам да не мога да си обясня, как макар и паркетник може да буксува на кръст. Значи ситуацията беше смешна, защото не беше се окопал, терена беше почти равен, просто две от гумите превъртаха, а останалите си седяха. В такава ситуация защо компютъра не набива АБС-а и да прехвърли момент към другото колело? Това го имат даже и нормалните коли, баси...

 

Или е бил нещо повреден или ... незнам. Странно ми е. Иначе ми е ясно, че не е джип за окопаване, ама чак пък такъв комикс....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам познат, който е изпадал в абсолютно същата ситуация с Ауди Оуроуд 2008г. Хлъзга се задницата при страничен наклон и увисват задна дясна и предна лява гума във въздуха, при което се въртят само тези две колела вместо другите две, които имат сцепление. Модерна работа  :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото за да я има тая система, от Хюндай трябва да са я предлагали като стандартно, или като допълнително оборудване за съответната моделна година, а дали това е било така(явно не), трудно можем да разберем. Това, че дадени леки а-ли имат тази система, не означава, че джипка от 200х година трябва да я има, само защото е джипка.

Та абсолютно нормално нещо си видял и не знам защо толкова те учудва. Скоро в темата, в която се разискваха различните поколения Халдекс, някой постна клипче, на което се симулираше подобен ефект - две гуми на валци и съответно никоя джипка не успя да се "измъкне" ;)

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама аз като ви говорих в една друга тема за 4х4 всички бяха против мен и ми развиваха разни теории.

Увряха ви главите след 1 година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз продължавам да не мога да си обясня, как макар и паркетник може да буксува на кръст. Значи ситуацията беше смешна, защото не беше се окопал, терена беше почти равен, просто две от гумите превъртаха, а останалите си седяха. В такава ситуация защо компютъра не набива АБС-а и да прехвърли момент към другото колело? Това го имат даже и нормалните коли, баси...

 

Или е бил нещо повреден или ... незнам. Странно ми е. Иначе ми е ясно, че не е джип за окопаване, ама чак пък такъв комикс....

Компа си набива АБСа, но не достатъчно....Механичният блокаж, най-вероятно доста натоварва съединителя (при 4х4) :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам познат, който е изпадал в абсолютно същата ситуация с Ауди Оуроуд 2008г. Хлъзга се задницата при страничен наклон и увисват задна дясна и предна лява гума във въздуха, при което се въртят само тези две колела вместо другите две, които имат сцепление. Модерна работа  :D

Това се 'лекува' с дърпане на два зъба ръчна и колата зацепва ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.