Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ежедневни приказки !


Pepino

Recommended Posts

За спрени от движение МПС, данък СЕ ДЪЛЖИ, не ти е необходима "Гражданска отговорност".

Или с две думи - няма начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест важи номера от едно време -  Шкода 100с се продава за 1500лв но отписана от КАТ, за да спестим 20лв на ГОДИНА за данък (тоест за бъдещия собственик още 500лв за да мине технотест, ако го мине + такси за номера и талони), мен всички ме гледат като бебе лампа като им кажа че съм си платил данъците на 120ката за 2015 и не мисля да я отписвам. :)

 

Вече по закон искат и ГО, аз още чакам да видя как ще ме глобят, ако колата е в частен двор, пък и да не беше. Искам да видя как някой ще ме глоби че не плащам ГО за кола която не шофирам...

 

Мой съвет , Бисере, не я спирай от движение. Разправията после е невъзможна. Лихвата е 1% на година, но вярно е че на практика давност данъците нямат, аз 2015 бележката ми беше километрична . По това време в данъчното имах 5 Шкоди макар че само 2 имаше ,живи, за по 2-3 години данъци... не е болка, плаща се.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми, не си прав Саше...

Идеята, ако не си платиш "гражданската", е че гаранционния фонд изпраща служебно информация в Пътна ПолЮция, а те служебно спират МПС от движение. Респективно, когато си подновиш застраховката, по същия начин се пуска в движение.

Дупе да ти е яко, ако те хванат че управляваш МПС през това време.

Аз обаче, искам да го видя "на живо", че работи това добро пожелание.

Иначе, уж като регистрираш МПС в КАТ, се появява веднага в съответния Район/Община, ама уж... В половината, не се появява нищо.

ЗМДТ също не е променен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, съгласен съм, не отричам че за 2 години , два пъти съм изкарал Шкодата за 300 метра из селото, да не и ръждясат буталата и съм бил виновен. Но докато седи в тревата няма кой да ме пипне. Ясно е естествено, че ако я изкарам сериозно, няма да я подкарам ей така... За това съм съгласен.

 

Докато талона ми е в ръцете МПС не е спряно от движение, това служебното спиране .. плащаш си ГО и след 1 седмица МПС служебно пак се пуска в движение.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук не става дума за "служебно" спиране от движение, поради неплатена ГО.Аз искам по съвсем законния ред (му..и@а майката) да спра този автомобил от движение,а след година -две... да речем отново да го изкарам на улицата. Сашко,какви са тези техно-тестове за които говориш?Аз нищо няма да променям конструктивно по този автомобил. Идеята е да не плащам  данъци на общината за едно железо,което не се движи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук не става дума за "служебно" спиране от движение, поради неплатена ГО.Аз искам по съвсем законния ред (му..и@а майката) да спра този автомобил от движение,а след година -две... да речем отново да го изкарам на улицата. Сашко,какви са тези техно-тестове за които говориш?Аз нищо няма да променям конструктивно по този автомобил. Идеята е да не плащам  данъци на общината за едно железо,което не се движи.

точно това ти казвам и аз. Както ти искаш да го спреш от движение по законния ред , после ще се иска технотест (води се като МПС сглобено от "резервни части"), по - добре си и плащаи данъка, дръж си я при теб, върнеш ли и талона и номерата в КАТ , това става желязо за скрап. Варианта да пуснеш в движение това мпс е Технотест + таксите.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бисере, за да не плащаш данък, спирането от движение на автомобила става чрез бракуването му.

Абе, трябва да го бракуваш и рег. табели в КАТ. Ако искаш отново да го пуснеш в движение - Технотест.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бисер, данъкът се дължи, защото си придобил и притежаваш МПС!!!

Никакво значение няма, дали го ползваш или не, дали е в движение или не!!!

Вариантът да не плащаш, е бракуване, а при желание за ползване - Технотест, че е изправен за движение отново.

Дори да е свален служебно от отчет от Пътна Полиция, данъчните не го признават /и с право/, отделно, че за свалени служебно от отчет, Пътна Полиция НЕ издава служебни бележки, откога, по каква причина и защо аджеба, МПС е свалено от отчет.

В България, това което искаш, чисто нормативно, не е възможно, макар и донякъде, да е резонно да можеш.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бисо, ще ти копирам писаното от един приятел, което е точно по твоя случай: Ето и историята с връщане на пътя на една бракувана кола.

Купих колата Януари 2015г в прилично здраве, но бракувана за съхранение в частен имот. Собственикът е починал, сключих договор с наследниците му. Връчиха ми голям талон (продупчен) и получих нотариално заверен договор за покупко-продажба. МЕсеци по-късно реших, че ще я върна на пътя и ще мина технотест. Смених спирачни маркучета, цилиндърчета, направих нова генерация от край до край и отидох в Технотест. Там очаквах изпитание на автомобила ми, но това така и не се случи. Прегледаха ми документите и свериха номера на рамата. Не им се занимаваше да търсят номера на двигателя, защото колата беше записана в талона с "Нестандартен номер", което значи, че в КАТ са го набили някъде. Момчетата от Технотест казаха, ч е няма за какво да го търсят. Нито гледаха спирачки, луфт на волана, даже не я качиха на подемник или канал. Платих си на касата и цялия ми престои в Технотест приключи за около 20на минути, което е даже по-малко от времето за ГПТ! От една страна съм доволен от това, защото минах лесно и бързо. От друга страна къде отиват тия 240лв и каква услуга получвам срещу тия пари така и не разбрах. Може би след като им казах, че ще правя пълна реставрация решиха, че няма какво да я тестват, защото така или иначе ще обновя всичко. Може би... А може би всички минават така.
До тук лесно и безпроблемно.
Отивам в КАТ-Габрово да си регистрирам вече "изпитаната" от Технотест кола. Взимам си отпуска и закарвам колата от София до Габрово в работен ден. ДАвам с гордост всички документи на гишето и след 5 минути чудене и телефонни разговори ми съобщават, че не могат да регистрират колата, защото им трябва декларацията, с която предишния собственик е заявил, че иска да я бракува и да я съхранява в частен имот. Тази декларация си стои в КАТ София. КАзаха ми, че ще си я изискат по служебен път и до 10 дена щяла да дойде. Аз омърлушен отидох с баща ми при един нотариус и му направих пълномощно за да може той да я регистрира, за да не ходя отново до Габрово. Чакахме 10 дена, чувахме се през това време с офицера от КАТ, но необходимите документи така и не идваха в КАТ -Габрово. Офицерът тогава ми каза - ами ти защо не отидеш в КАТ -София и да ги поискаш, а после ще ги пратиш на баща си и ще я регистрираме. Хубаво. Баща ми праща документите на колата от Габрово за да отида в КАТ-София , да покажа, че тая кола е вече моя и да изискам въпросния документ. Да, ама в КАТ-София учтиво ми казват, че няма как да ми дадат тоя документ, нямам право да го искам и трябва да го изпратят по служебен път. Аз им казвам - чакаме вече 2 седмици да го пратите, а те ми посочиха гише 15, където можело да си заведа жалба. И заведох. Чух се отново с офицера от Габрово и му обясних каква съм я свършил. Той явно му стана неудобно, че ме е разкарал и вдигна телефона, свърза се с някакви хора в КАТ-София и 2 часа по-късно му сканираха и изпратиха въпросните документи. 
Аз бях много щастлив! Пратих баща ми в КАТ-Габрово да я регистрира. Обаче там - проблем. ТЕхниците не могат да намерят номера на мотора. Гледали, ровили - нямало набит номер (набит от техни колеги в КАТ-София). Изпратили баща ми в сервиз да му го търсят там. Баща ми закарал колата в някакъв сервиз - и там не намерили номера. И така, колата остана да ме чака, да ходя аз да се разправям.
Прибрах се 2 седмици по-късно в Габрово, закарах колата на един канал, погледнах нагоре - НОМЕРЪТ БЛЕСТИ, набит на долното чело на блока, нито е омаслен, нито е ръждясал. 
Отивам на следващия ден в КАТ, влизам на канала, питат ме: Намерихте ли номера? Да, отговарям, намерихме го. Човекът слезе долу казах му до картера и той го видя без да го търси изобщо. 
Оказа се обаче, че като регистрираш бракувана кола минава преглед в КАТ. Гледаха светлини, мигачи и спирачки. Задно дясно колело не спираше и ме върнаха. Свалих барабана и се оказа, че има грес от лагера на главината по някакъв начин. Изчистих всичко с бензин и се върнах в КАТ  30 мин по-късно. Минах успешно валяците и получих регистрационни номера и талони.

Така.
Изводи:
1. Техниците в КАТ не си вършат добре работата и компетентността им е съмнителна (не могат или не искат да намерят номера на мотора)
2. Хората в някои сервизи също са със съмнителна компетентност (не успяха да намерят номер на мотор, който аз намерих за минутка).
3. Изключвайки проблемите с номера на мотора (които бяха изключение при мен), процедурата по връщане на бракувано МПС на пътя не е никак сложна и няма нищо страшно.

И малко финансов разчет:
1.Нотариална такса за покупка на колата - 80лв
2.Технотест - 240лв
3.ГО - 50лв (разсрочена)
4. Регистрация на автомобила в КАТ-Габрово 46лв.
Искам да добавя 2 забележки към финансовата част. Едната е, че хората от Технотест ми казаха, че не е задължителен нотариално заверения договор, а може да се представи просто договор между купувач и продавач, стига в него да фигурират детайлите около колата - рег. номер, рама и т.н. Втората забележка е , че след тази регистриция получих стикер за годишен технически преглед от КАТ и нямаше нужда да ходя отделно на пункт за ГТП.

А да. Да не забравя. Ако случайно искате да върнете на пътя бракувана наскоро кола, която все още има валиден годишен технически преглед, то тогава
 НЕ Е НЕОБХОДИМО ДА МИНАВАТЕ ТЕХНОТЕСТ!  Просто представяте в КАТ талончето за ГТП и си я регистрирате без 240лв за технотест.


Освен това има още една особеност - веднъж бракувано МПС може да се регистрира отново само в конфигурацията, в която е бракувано! Аз исках да мина технотест с друг двигател същият като моя, само че в по-добро здраве, отново от бракувана кола, отново на мое име. Оказа се, че не може. Както си е спряна, така трябва да се пусне - с тая рама, с тоя номер. Което честно казано е яко тъпо. Ако си намериш някъде добро купе с документи, а от друго място си намериш мотор с документи (и 2те са бракувани) не можеш да ги събереш в една кола и да я регистрираш. Още една недомислица от закона. Тя засяга малка част от хора, главно такива като нас, ама все пак е тъпо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчетох го цялото. Ебати епопеята...  Хем ТТ ,хем КАТ, пък и еднаква конфигурация мотор/рама... Макар че работата реално на ТТ е да каже - "Да, установихме, чрез тест, че това купе е годно да се задвижва от мотор с номер xxxxx" Излиза че ако купиш кола 1930год без мотор, неможеш я регистрира Примерно Ford Model T.

 

Излиза че е както на мен ми обясниха в ТТ - Мога да регистрирам 120 ката си и с мотор 360коня,но трябва да се проведе тест за 15 000 лв ... пред отделна комисия, ако искаш. Всичко до 10% над заводската мощност в киловати, струва  500лв след прегледа, всичко над тази граница изисква "изпитания на автомобила"..

 

Той човека нали си говорихме по човешки и му викам добре де, ако тая 120ка я направя 300коня , как стават нещата? Тогава ми обясни за специалната комисия, тоест може, защото закона няма как да ми го забрани, ама трябва да имаш петролен кладенец, за да ти позволим ние да имаш 300 коня под капака :D

 

Аз отидох за да си сложа фаво мотор и не ми стигаха 2KW.... колата макар и 120 ка, по документи я бяха записали на KW като 105...

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е О.К., с една малка подробност - Договорът е формален и като такъв, нотариалното удостоверяване, е изискуем елемент за валидност, дори да е за продажба на двигател!!!

Отделно, че съм се нагледал и наслушал на невероятни своеволия, нарушения и лоша практика в провинцията, въпреки единната нормативна уредба /все пак, не сме федерация/!!!

Редактирано от Боре
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май нещо ми клопат дъските. :blush:

До такава степен съм привързан към" старата" ми кола,че не ми се разделя с нея.

Бях я обявил за 800лв. според пазарните цени.По едно време реших и на части да я разпродавам. Преглътнах го... Днес идва един  наперен младеж и ми размахва 600лв. Казах му ,че цента не ме устройва,но

Говното му с Говно  600лв. ми давал?

Аз  кола му "подарявам"...(шессстин лева съм ги виждал и разполагал с по няколко нули отзад дори),а тиквеника  решил да ме съблазнява  с  шест банкноти по 100.. ?

И го..изгоних...и щех да го прибия,щото е наглец. (за тез пари гоУф тройка можел да си купи)

Алоо??? ОЛигофрен? Продавам ти volvo 460 набор 93, което съм  гледал като" писано яйце". Продавам ти кола на която показваш ключа , потегляш и се наслаждаваш на шофирането.Оди си купу Гоуфо и дано се блъснеш в първия дирек-пожарна да те вади дано!

И така...скъсах си нервите и реших:

КОЛАТА НЯМА ДА СЕ ПРОДАВА,А СЪХРАНЯВА. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя път много бисери ръсиш, Бисере! 12 реда емоция!

По темата - не е уцелил на продавач младежа .........

......, а иначе му се кара Волво, а?

:hello:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

"Малко" ни тоталнаха тази сутрин default_sad.pngdefault_sad.png

Задръстване...джипа е спрял, ние сме спрели зад него и си чакаме, като в това време хопела отзад ни връхлита добре, че скоростта му не беше много голяма но не беше и малка, достатъчна за да ни смаже отпред и отзад default_steinigung.gif КАТ дойдоха "навреме", малко над два часа след позвъняване на 112...

 

8716054Q.jpg

 

 

Преди две седмици си взех си колата от сервиза, оправена. Колата беше в доверен сервиз, каското пое всичко. Взех я от втория път  ;) . 

 

Обаждат ми се, отивам, оглеждам я отвън, всичко изглежда добре, добре боядисана, сменени фарове, стопове, решетки, чак нова емблема. Тествам всички светлини- работят. Решавам да погледна какво се случва под капака.... Първо забелязвам, че липсва един въздухопровод, на друг само му бе "показано" мястото, викам си "караййй" и си го прибрах в багажника. Продължавам с огледа, гледам казанчето с антифриза в страхотен цвят син, при въпроса "тоva защо не е G12? отговорa бе: майстора го е объркал:) На края се сетих да проверя климатика как е и това преля чашата, пускам го, копчето свети компресор не тръгва :)

Оставих колата да оправят нещата, които не ми харесват и които всъщност не са оправени.

 

Отивам след няколко дни да си я взема "оправена" :) Отварям капака гледам червен антифриз, въздухопроводи на мястото както трябва, климатика тръгва, "духа студ за страх".Тръгвам си, колата загря и ми светна лампата за охладителната течност, сетих се, че не са обезвъздушили и спрях да долея, отварям капака и какво да видя антифриза отново станал син или някав друг цвят, "мойте хора" не са промили а просто източили от радиатора  :wacko_2:  Здраве да е, тия дни ще промия системата, взел съм си две шишета G12+ и вода....

 

Като цяло съм доволен, но силата на този сервиз е в боядисването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би ли го споделил тоя сервиз, та да не ходим там и по възможност да минем да го подпалим  :fiu:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би ли го споделил тоя сервиз, та да не ходим там и по възможност да минем да го подпалим  :fiu:

 

Амиииии, около 90% от Софийските са така :) Или ще ти обърнат накладките - коя вътрешна, коя външна - "няма значение", или ще излеят червен антифриз /все нещо е останало по системата, не е изтекло всичко, за да не се види какъв е, а и на казанчето с огромни букви пише какъв трябва да е/ и ще налеят какъвто имат /именно син - в джипката ми в ИНД наляли само концентрат син (там си е такъв, обаче чист концентрат за по-евтино)/... Та 90% са за палене - гълтачки за пари и нерви :)

 

И като ги знам какви са - 100% е имало "деба тоя гей, още ще се занимаваме с него за тия пари, още един ден  ще ни утрепе, ще ми я връща тука - всичко си е наред" /и тряс тряс с чука, за да се намести пластмасата самичка/... Имам страх от такива връщания да си оправят проблемите /по разни такива случайни сервизи, разбира се/, обаче друг вариант просто НЯМА... :)

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега осъзнавам какъв късметлия съм, че роднина ми поддържа колата (макар и на 500км. от местожителството ми) =)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора без работа са тея фотографчета, снима се щяло и нещяло. Голяма работа че го е засякъл, все едно аз да тръгна да заснемам всяко малоумно пресичане на пешеходец дай да напълним тубата с глупости, да има. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... провинциалисти, софиянци и колегиалност.... без правила. :)

Тиквеници, просто не се нервирай :)

 

А сега да си кажеш каква ти е камерата, защото ми напълни душичката!!!

 

Поздрави

 

ПП: Разбрах, че не си снимал ти... Обаче камерата е уникална за видеорегистратор! :)

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора без работа са тея фотографчета, снима се щяло и нещяло. Голяма работа че го е засякъл, все едно аз да тръгна да заснемам всяко малоумно пресичане на пешеходец дай да напълним тубата с глупости, да има. ;)

Сашко.... При положение , че доста голяма част от постовете ти във форума са граничещи с глупости , дали е редно да правиш подобна забележка ? ;). Не ми отговаряй , а помисли и прояви някакво уважение към колегата и желанието му да сподели нещо с нас.

Това е форум и то автомобилен , да не говорим че темата е Ежедневни приказки :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно изведените констатации и поставените два въпроса в първия абзац, явно си имаш някакво мнение и то се различава от моето. За което си прав е, че да, това наистина е автомобилен форум и да, това наистина е темата за драскане и ежедневна отмора.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, стискайте палци на Митака (Krankenstein), той и съпругата му ще представят марката , форума и класик Шкода рейс тима , мероприятието

е второто рали за ретро и класически автомобили България. Старта е утре! :) :PDT_Armataz_07: Колата я знаете!

 

http://clubs1.bg/news/b-b-38327

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... без правила. :)

Е аз го разбирам човека с джипА, сигурно е гадно да изсипеш 200 бона за кола и да чакаш някой да ти даде път? Иначе колегиалност винаги има докато не се окаже, че всички бързаме. Тогава се започва, с бутане, ръгане, засичане, 'лакти' и т.н. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахаха вчера си мислех на тази тема и смисъла на думата в българската действителност ... два пъти ми се случи на такива , които тръбят за колегиалност и толерантост да дам път въпреки , че не бях длъжен и както е прието ми благодариха с авариики и в рамките на по-малко от километър същите тези двата просто отрязаха други двама колеги ... значи когато се налага да се прояви толерантност всички са ми длъжни само на мен (така аз си го превеждам).

Колкото до София и провинция , ще кажа , че когато съм объркан в някой друг град получавам същото отношение и липса на търпимост и разбиране от тамошните шофьори ... ами това все пак е България :sorry: а този сладур просто не знам за чий му беше се гони с тоз Жип ... явно и двамата шофьори са на един акъл .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.