Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ежедневни приказки !


Pepino

Recommended Posts

Аз по тази причина деактивирам на мига автоматичното заключване на вратите на всичките си коли- на времето като ме удари  един бързак на Симеоновско и ми вкара двигателя в купето, единствения изход беше през задна дясна врата- ако беше заключена колата, нямаше да мога да изляза без чупене на стъкло.

148641_452007383615_7060016_n.jpg?oh=339

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При удар не се ли отключват автоматично вратите?  Както всяко нещо, така и това има и + и - . При евентуално ПТП - с това фолио може да спреш инертни материали от проникване в купето и в последствие - нараняване от хвърчащи стъкла, в най-уязвимата част на човека - лицето. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи кога е изчезнало захранването по време на удара и дали е афтърмаркет или е заводски модула, контролиращ заключването.

Иначе аз имах няколко шева на главата от пръснало се странично стъкло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм се спрял на фолио Лумар, даже говорих с официалния вносител за България http://www.llumar.bg/index.php?option=com_rsform&view=rsform&Itemid=28

Хареса ми защитното фолио, което предпазва при счупване на стъклото, като се спрях на 15% пропускливост за страничните, а за задното стъкло 20%.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в случая, за който аз говоря, колата беше в канавката по таван и вратите бяха блокирани. Единственият изход беше през дясно стъкло. Нарязвания имаше по ръката (при чупенето на стъклото) и по крака (при измъкването), ама човек тия работи ги забелязва след около половин час :) Не знам дали вратите са се отключили. Дори и да няма ток, от вътре не може ли да се отключат механично?

 

Иначе да, всичко си има + и -, но щом фабрично не са ги направили с фолио (като предното), явно статистически са преценили, че по-добре да го няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се знае какви са им съображенията - може и полицията да го иска, за да може да разбива лесно прозореца при нужда или за да се вижда водача. Може да им е по-евтино и да са преценили, че няма смисъл да вдигат себестойността... Ако гоним логиката, че е опасно при ПТП, то бронираните коли трябва да са доста по-опасни от обикновените, на повечето дори не им се свалят прозорците, кому ли да се отварят. Спорна  е темата и е въпрос на лична преценка и/или нужда. За обобщение - фолиото пази топлина и сянка повече от сенници, мое мнение. Поздрави!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сега се поразчетох малко и намерих инфо основно за щатите

 

в момента има нови коли, които излизат фабрично с laminated side windows, при някои от тях е като допълнителна екстра, при други серийно. Асоциацията на автомобилистите в САЩ препоръчват да не го правят по две причини:

- сам не можеш да излезеш от колата

- emergency екипите не могат лесно да стигнат до жертвата при катастрофа и други подобни

 

Производителите твърдят, че има оскъпяване 200$ на 10 000$ кола. Рекламира се основно като safety екстра (говорят и за fuel efficiency, performance, handling и тн, ама тези неща ми се струват вече само реклама). Иначе за жега (комфорт) никой нищо не казва, а това според мен е най-големия плюс.

 

въпреки това няма категорична регулация и в момента по-скоро трупат статистически данни, дали тази екстра е повече екстра или повече проблем. Регулацията изисква единствено предното да е laminated (да не се чупи на парчета), а страничните да са tempered (т.е. да се чупят на дребни парчета), но никой нищо не казва за странични laminated (да не се чупят изобщо).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждал съм омотан около колонката страничен прозорец от удар, заедно с вратата. Прозореца си се сваляше - усукан от копчето. И както беше напукано на малки парчета стъклото, фолиото го държеше толкова здраво, че освен с нещо остро да го пробиеш и да изрежеш отвор, който да разширяваш, друг вариант нямаше за отстраняване на стъклото. Здраво е Лумара. 

 

Същите спорове има и за предпазните колани. В повечето случаи помагат, но има отделни, в които са животозастрашаващи. 

 

Всичко е въпрос на късмет!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагам го като линк, че не е много естетично- ето с какво се разминах след челен удар с около 100 и с колан:

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/12191960_10153205773543616_4629639059445496057_n.jpg?oh=2f77e41bdc3ab7be959e158c12132248&oe=57CEA515

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

айде малко черен хумор .. .за коланите имаше един виц ... демонстрират на новобранци защо трябва да се слагат коланите. Първо им показват някакъв труп на човек, който е бил без колан и е изхвърчал от колата след катастрофа с голяма скорост. Не можеш да познаеш кое къде е. След това им показват и катастрофа с голяма скоророст на човек, който е бил с колан. Коментарът на инструктора: "Ето виждате ли разликата, този вторият си е направо като жив!"

;)

/коланът ти е задържал торса, но вътрешните органи няма кой да ги спре. Имах абсолютно същият вътрешен кръвоизлив след падане със ски с доста прилична скорост, появи се няколко дни след падането и цветът му беше катранен, седя сума време/

 

Доколкото съм чел, коланите са въведени в щатите някъде в средата на миналия век. Тогава таблата на колите са били правени от доста твърди материали (дърво, метал и тн) и дори леки катастрофи свършвали с фатален край, защото човек се размазва в таблото. Първо въвеждат коланите като защита от самонараняване в купето, след това започнали да ползват по-меки материали за самите табла. 

 

Аз не съм против фолиото, просто е хубаво човек да направи информиран избор :) аз бих сложил фолио отзад, за да не пече, а отпред ще карам без за всеки случай :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих супер добър плейлист за път към събора, към 90% от песните стават. Въпроса ми е има ли начин да го изтегля целия,(plugin, програма) или, ако не, поне нещо да ми генерира заглавията в текстов файл и да ги тегля една по една в най- лошия случай...

https://www.youtube.com/watch?list=PLhQCJTkrHOwSX8LUnIMgaTq3chP1tiTut&v=xnKhsTXoKCI

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, на кой сервиз да се доверя за смяна на табло според вас? Става дума за цялата горна част от арматурното табло на моята О1. След като възглавницата го разкъса, днес си взех ново ( на старо ), но като видях колко трябва да се разглобява, лошо ми стана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трансексперт. Иначе, намираш си един гараж за ден и полека-лека си го правиш сам някоя събота/неделя :) Не е ядрена физика.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Елементарна работа е. Повече от половин ден няма да ти отнеме, ако имаш от къде да гледаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един тъп въпрос от доста НЕ сръчен човек.

Имаме едно обезопасено оръжие, което искам да ползвам за тренировъчно. За целта трябва да му боядисам блока в цвят различен от оригиналния. Блока е от оръжейна стомана, покритието нямам идея какво е. Кажете ми с каква шкурка трябва да го мина и после с какво да го боядисам? Автоспрей мейби?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Днес ми се наложи да пренеса 3 колела от единия до другия край на София - 28,26,20 инча - супер много ме яд, че не снимах Шкодата. Човека от който ги взех се съмняваше 2 от колелата да мога да взема а ние намърдахме и 3те ;)  За хората които им е интересно как :
Естествено не без свалени задни седалки на комбито.  28 инчовото влезе най-отдолу със свалена предна гума - много е важно при тази процедура да подпрете предната гума на шофьорска врата иначе има голям шанс да я забравите в цялата лудница :D . Върху него едно старо одеяло, отгоре 26 инчовото - без да се разглобява, след това още един пласт кори за баница (може и старо одеало или чаршаф :P) и накрая 20 инчовото със задната гума напред , Даже остана място за 2 бебешки седалки за колело.
Много съм горд и пак много ме яд , че не го снимах :angry_jumping:..... дори с жената обмисляме да ги натоварим пак в колата само за ги снимаме. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Днес ми се наложи да пренеса 3 колела от единия до другия край на София - 28,26,20 инча - супер много ме яд, че не снимах Шкодата. Човека от който ги взех се съмняваше 2 от колелата да мога да взема а ние намърдахме и 3те ;)  За хората които им е интересно как :

Естествено не без свалени задни седалки на комбито.  28 инчовото влезе най-отдолу със свалена предна гума - много е важно при тази процедура да подпрете предната гума на шофьорска врата иначе има голям шанс да я забравите в цялата лудница :D . Върху него едно старо одеяло, отгоре 26 инчовото - без да се разглобява, след това още един пласт кори за баница (може и старо одеало или чаршаф :P) и накрая 20 инчовото със задната гума напред , Даже остана място за 2 бебешки седалки за колело.

Много съм горд и пак много ме яд , че не го снимах :angry_jumping:..... дори с жената обмисляме да ги натоварим пак в колата само за ги снимаме. 

И мен ме е яд, че не снимах как се метнахме до Сърбия с 2 х 26" колела на покрива и 2 х 27,5 разглобени в багажника + 4 човека и багаж за толкова (сак + палатка + чувал...за всеки!). И при това, колата не е комби...

Колега, ако ще посещаваш събора, взимай колелата, да обиколим пистата като приключим с колите. Малко спорт преди скарата не е зле да има :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..Ами да, за това казвам, че трябва да се снимат такива събития ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 колела? Това за Октавия комби е нищо. Начи стандартно аз пътувам с 3 колела вътре в колата и трима човека на седалките. :)

 

А тук сме с 5 колела - всичко вътре + 2 човека отпред:

(с малко подредба според мен влизат вътре и 6 колела).

 

 

post-5253-0-52748100-1465538631_thumb.jpg

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно е да се види как си шляпа без масло и отвсякъде разтворен. :)

Няма да шляпа много дълго. :tongue_1:  Имаше една  руска добавка ,която подсигуряваше по описание до 100 изминати километра без наличие на масло в двигателя.Аз лично не съм я тествал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди около 2 седмици един Кайен си разпра картера на един от подвижните знаци "Служебен абонамент". Маслото изтече за нула време, не знам колко побират, но количеството беше сериозно. Шофьорът се огледа, качи се обратно, запали и избяга напред. Какво ли разстояние може да измине преди да блокира двигателя (предполагам, че не е ползвал руската добавка:) ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.