Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ежедневни приказки !


Pepino

Recommended Posts

Meрси за отзивите. Със застраховката няма да има проблем. Вече оправих всичко от гледна точка на каско, документи, щети и т.н.

Сега остава да си намеря сервиз и да я оставя за оправяне. Надявам се най-късно сряда това да е факт.

 

Междудругото Лотос са в отпуска до 15 август. Днес звънях на Ветек, те поне работят. Ще откарам за оглед в сряда и се надявам да я оставя направо.

Ако някой скоро е останал доволен от подобен сервиз ще ми е полезно, че не са ми много вариантите.. Ако отпадне и Ветек не знам къде да ходя :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има една на Дупница преди автокъщите, която май вече е само кутия, защото им писна да отлепят станиол от шоколади от нея :D Джамбазите при автокъщите редовно лепяха по едно станиолче на камерата отпред... и вече е само кутия, пак със станиолче - за всеки случай :D

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почвам да се чудя къв ли е ефекта от тия камери в България... За Германия няма да говоря, там е ясно как се кара. Но примерно UK и Швеция? Да не мислите, че там хората карат с ограниченията? Как е възможно в Швеция да има 300 загинали в катастрофи, а в България при същото население загиналите да са 3 пъти повече? Отговора е прост, тук се борим с грешния проблем - "несъобразената скорост". Редовно гледам катастрофа с челен удар по тАлавизора и от КАТ гордо установяват, че причината за катастрофата е "движение с несъобразена/висока скорост". Сигурно щото ако някой беше карал в насрещното с ограничението, нямаше да се ударят челно, а щяха да се прескочат...

То е точно като постъпването в болница с грешна диагноза. Можеш да бухаш пациента с антибиотици колкото си щеш, па че той е за вадене на апандисит не е важно. Така и наще хубавци от КАТ. Скоростта е виновна за всичко, целия ресурс там насочен. А че хората карат в насрещното, изпреварват тъпо и се чакат с по 10 човека в Бургас...

Друго искам да ви питам. Често пътувам до Варна и обратно. Грубо ми се събират 6-7 пътувания в годината. Е нормално ли е да минавам по 14 пъти в годината през цялата държава и от тези мой минавания да съм видял полиция не повече от 1-2 пъти?
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има една на Дупница преди автокъщите, която май вече е само кутия, защото им писна да отлепят станиол от шоколади от нея :D Джамбазите при автокъщите редовно лепяха по едно станиолче на камерата отпред... и вече е само кутия, пак със станиолче - за всеки случай :D

Във Франция беше същата простотия. После законово го уредиха - посегателство над камера се води тежко престъпление (демек задължително ефективен затвор). Да видиш как им секна мерака...

 

 

Почвам да се чудя къв ли е ефекта от тия камери в България... За Германия няма да говоря, там е ясно как се кара. Но примерно UK и Швеция? Да не мислите, че там хората карат с ограниченията? Как е възможно в Швеция да има 300 загинали в катастрофи, а в България при същото население загиналите да са 3 пъти повече? Отговора е прост, тук се борим с грешния проблем - "несъобразената скорост". Редовно гледам катастрофа с челен удар по тАлавизора и от КАТ гордо установяват, че причината за катастрофата е "движение с несъобразена/висока скорост". Сигурно щото ако някой беше карал в насрещното с ограничението, нямаше да се ударят челно, а щяха да се прескочат...

То е точно като постъпването в болница с грешна диагноза. Можеш да бухаш пациента с антибиотици колкото си щеш, па че той е за вадене на апандисит не е важно. Така и наще хубавци от КАТ. Скоростта е виновна за всичко, целия ресурс там насочен. А че хората карат в насрещното, изпреварват тъпо и се чакат с по 10 човека в Бургас...

Друго искам да ви питам. Често пътувам до Варна и обратно. Грубо ми се събират 6-7 пътувания в годината. Е нормално ли е да минавам по 14 пъти в годината през цялата държава и от тези мой минавания да съм видял полиция не повече от 1-2 пъти?

 

 

Ами просто е - в Швеция имат магистрали. Там -  поне челни удари няма, демек жертвите са значително по-малко. А иначе е факт - повечето катастрофи са или от несъобразена скорост (демек превишена значително) или от комбинация скорост + нещо друго. Но скоростта винаги е основен фактор, все някой за някъде е бързал...

 

А това, че не си видял полиция е добре. В Европа полицията също не я виждаш. Няма и нужда, тия партизанлъци по храстите са си чисто българска традиция. Иначе е факт, че на доста места по света се кара над ограниченията. Но обикновенно е 20-30км максимум отгоре. Това да летят с 100км/ч +  из населени места там със сигурност го няма.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Ами просто е - в Швеция имат магистрали. Там -  поне челни удари няма, демек жертвите са значително по-малко. А иначе е факт - повечето катастрофи са или от несъобразена скорост (демек превишена значително) или от комбинация скорост + нещо друго. Но скоростта винаги е основен фактор, все някой за някъде е бързал...

 

А това, че не си видял полиция е добре. В Европа полицията също не я виждаш. Няма и нужда, тия партизанлъци по храстите са си чисто българска традиция. Иначе е факт, че на доста места по света се кара над ограниченията. Но обикновенно е 20-30км максимум отгоре. Това да летят с 100км/ч +  из населени места там със сигурност го няма.

 

Колега, в Швеция магистрали има точно колкото и в България. Чат пат има две ленти в посока и до там.

Няма как да твърдиш, че нещо е факт, защото данните са корумпирани. В България както знаем и 5 кмч. се пишат "несъобразена скорост" ако стане беля. Как можем да знаем тогава, дали причината е била в несъобразената скорост реално или в нещо тотално друго? Карам по магистралата със 120, пред мен изкача някой, който кара с 70 и се удряме. Реалната причина е отнемане на предимство, а в 9 от 10 случая единият от водачите е карал с "несъобразена скорост". Или поне така пише в официалните документи по случая.

В Европа полиция виждам редовно. В Германия и UK специално седят в аварийната лента с пуснати буркани и послание "Не прави глупости, тук сме и ще те шибаме". Аз не искам да седят по храстите като партизани, а джигитите да знаят, че след всеки завой е възможно да има кой да ги шиба.

 

Целият проблем е, че като се борави с грешни данни се вземат грешни решения. Сядат мозъците да мъдрят защо има 1000 загинали по пътя. Гледат "фалшивите" данни от КАТ и се оказва, че видиш ли проблема е в скоростта. Вземат се мерки - камери и ограничения навсякъде. От друга страна, обратно в реалността има ЦИФРА много места, където изпреварването е позволено в завой, а пътя е обрасал така, че и от ТИР не се вижда какво става след завоя. Хората тръгват съвсем законно, карайки с ограничението и се дънят в някой отсреща, който също си кара в ограничението. Другия случай е с липсващи ускорителни ленти. Изведнъж се оказва, че трябва да излезеш на главен път от спряло положение, а ограничение дори няма. За теб няма ускорителна лента и просто се надяваш колата ти да вдигне 80 за 2 секунди... И хипотези като тези - колкото искаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отделно да си кажа и за това какви бастуни са КАТ...

1.Преди около месец се прибирам от Пловдив. Карам в лява лента с около 130. В далечината зад мен виждам Sка на буркани и естествено се дърпам. Подминава ме с около 100 кмч. разлика, а аз виждам, че колата е с немска регистрация?!?!?! Веднага ми светва, че това е някъв тарикат, който си е вкарал Sка с буркани от Германия и си прави квото си иска. Звъня на 112, обяснявам всичко. Казват ми ОК. След 20 минути стигам входа на София, а там виси патрул на КАТ. Спирам, питам ги - "видяхте ли Sката", като очаквам да знаят точно за какво говоря. Пича надига шапката и вика "Ква Sка?".

2. image_0_02_01_8aefb433cb950cdbc37d8d172a

Карам към Варна. Три камьона един след друг, първия движи с 25-30. Назад яко колона, няма мърдане. Хората се изнервят. По едно време, шибаняка от снимката тръгва в насрещното, като ПОВЕЧЕ от ОЧЕВИДНО се виждаше, че отсреща идват коли. Притиска камьона в последния момент за да се прибере между 2рия и 3тия, а в отсрещното човека бие спирачки и мисля, че този след него го чукна. В чукната кола имаше дете...Звъня веднага на 112, обяснявам ситуацията, казвам каква е колата, ДИКТУВАМ номер. Качваме се на Белокопитово и започвам да карам след него. Човека си слезе през отбивката за Девня от магистралата и изчезна. НИКОЙ от никъде не се появи да види какво аджеба става, защо е подаден сигнал и т.н.

 

Найс, а ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

трябва контрол и адекватни санкции

нарушителите са краен брой и ако ченгетата си вършеха работата, за 6 месеца всичко щеше да кротне. За това първо трябва да се уволни и изпозатвори половината КАТ, ей така за назидание. После с адекватни санкции да се "вразумят" големите тарикати, това ще въздейства превантивно на всички останали водачи. После вече единаците нарушители (щото такива винаги ще има) много по-лесно ще се установяват и санкционират.

Обаче, чичко милиционер го мързи да се научи да пише актове, чичко съдия го мързи да удари с чукчето и ... те така. Гърците не са по-"хора" от нас, ама поне в това отношение са безкомпромисни. Там също масово се кара с по-висока от допустимата скорост, но всичко се прави с някаква мярка. За немците и шведите не ми се говори, там не че карат само по правилник, но всичко е много по-различно.

 

Интересно ми е у нас какво е съотношението, ама реалното, между катастрофи причинени от несъобразена скорост и употреба на алкохол?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега sauber, не го приемай като лично заяждане, ама няма какво да си кривим душата - камикадзета по пътищата има достатъчно. Дали се е натресал щото е карал с 200 или щото е решил, че може да изпревари в завоя - проблема е един и същ - сърби го главата отвътре. Съгласен съм, че на места маркировката и знаците са малоумни. Ама какво да си говорим в БГ няма единен регистър на пътната маркировка. Демек сега никой на централно ниво не може да ти каже - в Долно Нанадолнище има ли ограничение или няма? Слагат си ги знаците някакви служби, после някакви други уж ги махат, някой забравят, някой нарочно "забравят"... Маркировката си е рисуват байчовците по тяхно усмотрение вероятно (щото на места верно е малоумна). Но все пак прекъсната линия не ти гарантира изпреварване, просто не го забранява. Отговорността си е на изпреварващия.

 

Но ако всички спазваха ограниченията (колкото и малоумни да са според нашата преценка), жертвите щяха да са 10 пъти по-малко.

 

Незнам ти къде караш в Германия, ама аз карам честичко в триъгълника Германия, Франция, Швейцария, чат пат Италия  - и пътен полицай да седи и да спира нарушители не съм видял. Ако някъде седят до пътя, то е защото е станало нещо или търсят някого. Обикновнно са маскирани в цивилни коли или по сигнал излизат и те погват. Като в 90% от случайте тръгват след теб и те спират в движение, никой не изкача пред теб с палката.

 

Та мисълта ми е, че камерите са много хубаво нещо. Много по - добро от живата сила (полиция) в нашите условия. Според мен трябва да са 100 пъти повече и всичките да работят. И ще се научим как се шофира безопасно. Има ли човешки фактор, това в БГ неминуемо значи едно - КОРУПЦИЯ. Ганьо е свикнал да бута, оня от среща е свикнал да взима... Така сме си генно. Всичко трябва да е техника - снимка, автоматично акта по пощатата и те така. Няма ли хора - няма проблем.

 

Колега superba, не мисля, че Гърция е удачния пример, тия по брой умрели на глава от населението са горе долу като нас. То само като видиш къщичките около пътя и ти става ясно... Относно алкохола - относително малко са процентно. Общо взето, пияни карат предимно на малки разстояния и вероятно затова жертвите са по-малко. А вероятно фактора корупция го има и тук - ако няма пострадали, оня си бута на патрула и пробата я отрицателна, я апарата неизправен...

 

Ай със здраве, аз повече по тая тема няма да коментирам, щото всички сме грешни (аз поне не съм безгрешен). И е малко .... тъй де.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, не го приемай и ти като заяждане, но говориш пълни глупости за знаци и маркировки. Всичко се прави по проект. Дали могат да го видят на централно ниво или не зависи до каква степен архивът е дигитализиран. Отделно, че в населени места пътя е собственост и отговорност на съответното населено място, а пътищата извън населени места са на АПИ.

А колегата има право, че има места с прекъсната линия в лек завой, но всичко край пътя е станало на джунгла и си е живо самоубийство да изпреварваш. Тотален непукизъм и безотговорност. Иначе на АМ Тракия съм виждал автокран, монтиращ билборд край пътя със съответните ограничения и знаци за стесняване и патрулна Астра с камера и тя там. Кой изгорял за няколко часа, изгорял! Само дето и катаджиите бяха в нарушение, защото бяха без защитни каски насред работна площадка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверявал съм миналата година и катожтеглих чертата, по-изгодно е да ходиш във фото... Не говоря за принтера, става дума за разхода на тонер, излизаше 2но. Ще следя и аз коментарите, все пак може да имам пропуск!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми казаха събестойност на снимка 14-16ст. с по-евтина хартия и около 19-20ст. с по-скъпа, във фотото май беше към 20-25ст. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз гледах принтер около 400лв и тонера за брой беше около 40ст... Не е вдна касетата, имаше варианти с 2 и с 3 касети по-спомен. Във фотото с хубава хартия за бройка над 100 пада под 20ст на снимка. Пак казвам, инфото ми е от лани, и може сега да са паднали и аз също да си взема домашен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сетих за един приятел, който работи в Photosynthesis, препоръча ми хубав лазерен принтер с фото хартия. Цена за 600-700 снимки 30-35ст. при тях. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правиха ми и с един демонстрация на принт от мой снимки в технополис... Като видях резултата и се отчаях. За тази ниска цена, трябва хубаво да се види резултата. Ще потърся къде са копията на снимките на Йетито, ама ми се обясняваха, как от ДСЛР пикселите били много, а той работел с по-малко и сам ги намалял, та затова аз сам ако съм си я намалил, щяло да бъде супер. Благодарих им и си казах - що за глупост, аз снимам в RAW, и снимките са с високо качество, а на принта да са скопени... Е няма как да го купя. Трябва си обстойно проучване и реален тест!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички О2-ки ли имат възможност за регулиране на височината на фаровете от купето или зависи от нивото на оборудване?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички. Дори и класик го има. То е във фара едно моторче и в купето едно "копче", няма нищо интересно - могат го :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май, да... Те имат датчици...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за бързия отговор. Питам, защото си търся оригинален фар в добро състояние и се чудех дали има такива без моторчета. Значи няма как да сбъркам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, някой да е ходил на медицински преглед за B категория скоро? Мога ли да отида където и да е или трябва да е при личния ми лекар? Ако не трябва, къде мога да отида, че да има всичките специалисти на едно място?
Последно съм минавал през 2007 и даже не си спомням дали обикалях кабинети или не?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.