Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ежедневни приказки !


Pepino

Recommended Posts

Накрая ще отидеш да си докараш една ти... Рядко, бързо се намира кола, която си заслужава! Не знам защо си мислех, че а4 1.8Т куатро 180кс, след 2003та ще си вземеш, но след като си започнал с обслужването, греша!?! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Олекнах... Малко рано ги сменям според Евгени(Трансексперт), но не ми се чакаше да се усилват симптомите.

Трябваше да си дадеш малко зор в проучване и да смениш демпферния маховик с обикновен. Решение на всички проблеми веднъж и завинаги!

Да не говоря че трябва да смениш всички демпферни шайби по обслужващия ремък на 80-100 000км Там няма да ти казвам каква е цената на INA, а ако отидеш на Conti не те мисля. Вкарваш кола в движение в сервиза, даваш около 1000лв за ремъчни шайби и излизаш от сервиза. Модерни технологии , а ? ;)

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направил съм си сметката лагерите на мотора да са здрави и да не хвърчат биели. Сменям ги заради лек шум от маховика и минимални вибрации при много газ(вътрешни карета) и тампоните на скоростите, за всеки случай.

 

Демпферния маховик се "заварява" и става твърд, така е най-тънко.

 

Преди 1год послушах Евгени за ходовата част, каквото каза сменихме, 15х км е мека и тиха. Пак го послушах, надявам се отново да е ОК диагнозата.

 

Обещал съм стария маховик на Пепино... И според него е твърде рано и е изправен, ще си го пази за резервен(сменян е преди 7год в ЕТ по гаранция целия комплект и е на 60х км, вероятно е ръждясал, колата не се кара зимата и може би затова притропва на студено). Прецених да сменя всичко, дразни ме нещо по някоя моя кола да не е перфектно. Новия маховик не е рециклиран и е с по-големите пружини ;)

 

Ремъци, ролки, масла и течности - всичко съм сменил с оригинални, преди 1.5год.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо няма да му стане на мотора от твърдия маховик. Това не е яйце да се счупи имало е много други мощни коли, преди Yeti и са си в чудесно здраве, а ако го завариш , ще се разбалансира и ще има нова слаба точка - заварката.  В VW форума даже се препоръчва за по мощните пасати, да се елиминира. Може да си сменил ремъци и ролки на ангренажа, но не съм чул някой монтьор да сменя ремъчните шайби на обслужващия ремък, който благодарение на модерния си демпферен механизъм, вече са консуматив също! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Макс, ти на колко такива коли си сложил твърд маховик, че си толкова наясно?

 

Маховика е за дизел 2.0

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двете ми коли са с твърд маховик. Историята познава и дизели заводски с твърди маховици с много коне под капака. Това е направено да е скъпо и да те остави на път. Още като го видях ми стана ясно че е ненадежно от механична гледна точка, за радост имам само една такава шайба, а ако знаех по - рано каква шайба ми трябва, щях да спра избора си на друго изделие с обикновена такава. По всички форуми са пропищели от демпферните изделия.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повечето ми ги знаете. Мелеза е 1981, Макса е 1998. Не мисля че това е от значение, става въпрос че са по - надежни. Има и още по - нови коли с твърди маховици , също.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е положението. На когото не му изнася, да си купи каруца. Но да вземе от старите,със табаните,защото гумените колела се пукат!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е така, положението е че ако имаш демпферен маховик, търсиш твърдия му аналог, произвеждан от производителя и по този начин имаш сигурна и надеждна кола. Това с пружините е нещо ненадежно, ако е направено некачествено, става още по - зле. Трябва да се мисли логично. Няма как пружини да издържат този огромен товар от въртящия момент. Веднага обяснявам с по - прост пример, на по - опростен такъв механизъм - една тресчотка - върши работа на всеки, напънеш ли я здраво се чупи , нали ? Сега си представи как имаш маховик направен малко по - здраво разбира се ( с повече контактни точки) и как на него обаче деиства силата на 150 коня мотор и се замисли колко време може да издържи.

 

Също представи си (или си начертай на лист ) посоките на силите който деистват върху тези контактни точки. Аз в ХТИ то, може да не изкарах много, но поне Симеон Панев ме научи за Сили, Посоки на силите, Триене. (или по скоро ми беше интересно и го слушах...)

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попринцип да, тук не. Маховика е от 2 части. за да може "УЖ" двигателя да не поема камшичните удари, но това не му пречи и е доакзано от много производители с години. При ремъчната шайба се използват кученца и тя е от 2 части.

В един момент, ако не ги смениш навреме когато производителя е казал, те се разпадат на две. Иво просто сменя по - рано, защото кара по - агресивно, но съм убеден че самото огледало в маховика е в перфектно състояние, тоест не му е дошло времето.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На твърдия, демпферите са на съединителния диск. Сашо, ако на 100х км ти е 1000лв този комплект, 600-700 агренаж с водна помпа и 300лв 4ри диска с накладки, окачване 500лв и други ремонти още 500лв, то това са 3х лв и 100х км. Не мисля, че ти за толкова с фелицията или с 120ката ще се справиш. Да не говорим, че от нашата разлика в пари за бензин/дизел, ще е около 2х по тези 3000лв. Нека ми е скъп маховика и ми е калава колата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз в фелата имам само 1 такава шайба. Струва 52лв и на 100 000 ще си я сменям. Ако имах кола с ангренажен ремък, 4 такива шайби (тази за колянов вал е около 300лв) и такъв маховик за смяна, щях да я дам за скрап и да си купя друга с парите за части и труд! Не ме разбираи погрешно. Обичам си колата , но си уважавам заплатата ;)

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На твърдия, демпферите са на съединителния диск.

 

На кое казваш съединителен диск

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На феродовия диск. 120 ките нямат, слагат ги от фаво натам, ама нямат голям смисъл. Малко по леко тресе при тръгване от втора скорост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше, едни нямат, други имат. На 120ката (86ти набор) бях с "демпфери", ако така можем да наречем няколкото пружинки  :blush:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз в фелата имам само 1 такава шайба. Струва 52лв и на 100 000 ще си я сменям. Ако имах кола с ангренажен ремък, 4 такива шайби (тази за колянов вал е около 300лв) и такъв маховик за смяна, щях да я дам за скрап и да си купя друга с парите за части и труд! Не ме разбираи погрешно. Обичам си колата , но си уважавам заплатата ;)

Ти, ако си уважаваше заплатата, нямаше да караш на бензин. До моята октавия и фелата и 120ката за 100х км ще са по-скъпи, основно заради големия харч на гориво!

 

Жоро, диска на съединителя... Карах си в трафика докато пишех, не знам защо така съм го написал!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знаех, че сте измислили нова терминология. Той Пепи написа малко преди мен - Шкода 100 имат пружини. Там пружините обират усукването.

Тези, които нямат пружини, имат отвори. Това са слаби сечения, които заместват пружините. Тези дискове не са твърдо направени. Изобщо всички феродови дискове така са конструирани. Да може главинката с шлиците, която се нанизва на скоростите, да е един вид плаваща към площта с феродо, която е пък към маховика на двигателя.

То всъщност това е връзката между двигател и трансмисия и трябва да е предвидена и да има гъвкавост щото силите са различни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е имало някакъв хибриден вариант по магазините и аз 3 пъти на 120 ката сменях и 180мм и 190мм, и все нямаха, сега карам фелата със същите пружинки но

 

- не се чупят

- не са фатална част от феродовия диск

- не струват шапка пари

;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти, ако си уважаваше заплатата, нямаше да караш на бензин. До моята октавия и фелата и 120ката за 100х км ще са по-скъпи, основно заради големия харч на гориво!

 

Жоро, диска на съединителя... Карах си в трафика докато пишех, не знам защо така съм го написал!

точно на теб , съм ти казал защо не съм на газ... говорихме за онова нещо !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

точно на теб , съм ти казал защо не съм на газ... говорихме за онова нещо !

Фелицията я има и във вариант 1.9д и 1.9тди...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Макс, спри се, че приказваш глупости. Колите с които имаш опит нямат нищо общо със случая.

Апропо на някой Аудита даже има двойномасов маховик в комплект с феродов диск с пружини. Глупави конструктори немски, де е Макса да ви образова...

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.