Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ежедневни приказки !


Pepino

Recommended Posts

Гена, вчера на Тракия застигам един чичко с Шаран, някъде към 60тина годишен, докато кротко си круизвам със 130-135. Чичкото натисна докато го изпреварвам, но зад мен един мерджан вече се беше разсветкал отдалече и съответно трябваше да си наруша рахатлъка и да натисна и аз газта. Изпреварвам го и се прибирам, темпомата връща скоростта до заданието, а чичето зад мен се засвятка, засвирка, изпреварва ме веднага и ми размахваше средни пръсти. След няколко км, пак същия го застигам, тръгвам да го изпреварвам, натиска, прибрах се зад него и като почна да връща скоростта аз го насвятках, изпреварих го без повече проблеми, но като се изравних с него го питам с жестове КАКВО??? Прозорците затворени, плувнал в пот :heat:, абе народа слънчасал и няма идея какво прави.

 

Такъв кога и да го пребиеш, все ще е късно! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Простотията е не , че ми се качи в багажника , че ме освятка и ръкомаха , а това , че в нито един момент не се замисли какво е (в случая какво не) направи за да се излетя пред него ... както в общия случай винаги търсим причината в другите.

Така става, като си ползват мигачите веднъж годишно :D

Редактирано от Typi_taratajki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уважаеми колеги, моля не забравяйте, че поради преклонната възраст и следващите я забавени реакции, преценка на ситуацията и прочие, т.н. от уважаемия Дон Чичи бърза маневра /излитане/, вероятно е била извършена с обичайната пенсионерска скорост и той буквално е завил с умопомрачителните 5 км/ч, пред предния капак на сащисания човечец с Фиат-а !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тоя ред на мисли - защо някой хора (всъщност много хора) правят десен завой с ужасяващо ниска скорост? Направо ме изкарват от нерви - и без това светофара свети колкото да не е без хич, 70% от зеленото отива за пешеходците и ония като почнат да се влачат и минават 3 коли.

 

Другото е засветка се по булеварда и реши да влиза в пряка с десен. От 80 бам на спирачките до 5 км/ч и лееееееееко завиваме в следващите 10 секунди. Съответно зад него мазало става.

 

Трета любима ситуация е при десен завой да се люшне наляво още половин лента. Все едно ще завива с камион баси. Направо откачам като ми се хвърли в лентата.

 

Въобще правенето на десен завой от БГ шофьорите е доста по проблемна маневра от колкото ляв да кажем...

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тоя ред на мисли - защо някой хора (всъщност много хора) правят десен завой с ужасяващо ниска скорост? ...

Защото толкова си могат ;)

 

 

BTW "някоИ хора" 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги съм твърдял, че шофирането не е само да седнеш да въртиш геврека и да натискаш педалите. Мисловния процес е съществена част от това занимание.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата седмица в Гърция, един дядо и една баба с кола, подобна на монахинята от филмите на Луй дьо Финес излезе на пътя пред мен.

Колата беше някакво Митсубиши или нещо такова, но не си знаеше годините и беше триколка. Имам чуството, че пазеше разновесие докато я кара.

Дядото караше с умопомрачителната скорост от 15-20 км/ч. След нео стана колона. От време на време караше по средата на пъта , по осевата линия, друг път яко в банкета да даде път да го изпреварят.

Само че, всички тези движения се извършваха супер неадекватно все едно е на 15 ракии.

Естествено никой не посмя да го изпревари. Най-итересното е че, отсреща минаха багери, друга тежка техника и всички отбиваха заради него , за да не го закачт при манерврата му по осевата линия.

 

Може би е излично да казвам , как "тъпите гърци"  нито един път не го освиркаха, изтикаха от пътя или да го накажат.

След известно време дядото успя да се справи със стабилноста и се престрашихме да го изпреварим, защото кой знае какви маневри имаше още в арсенала.

През седмицата ми се случиха още доста подобни случаи, които тук задължително преминават в разправия , най -малко.

 

Така че , проблема може би е и в нашите глави , а не само в уменията ни да шофираме.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То всичко идва от самочувствието тук, че всеки е много повече от другите и съответно те трябва да му правят път. По същия начин, като се зададе някой с по-важеща кола, се свиват и мишкуват. Преди не ми правеше впечатление, но откакто почнах да карам на темпомат, ми прави впечатление, че почти няма някой който да съм настигнал и изпреварвам и да не натиска газта. Дори и жени каращи с 70, след изпреварване се прибирам с над 100 пред тях и едни 100ина метра са плътно след мене и после изведнъж изостават.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трета любима ситуация е при десен завой да се люшне наляво още половин лента. Все едно ще завива с камион баси. ..

Повтаряш мислите ми на глас....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги съм твърдял, че шофирането не е само да седнеш да въртиш геврека и да натискаш педалите. Мисловния процес е съществена част от това занимание.

+1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да добавя и аз 3 любими момента при градско шофиране:

1. спиране в ускорителна лента за да се огледаш - бул. Андрей Лепчев при 8-ми блок

2.  влачиш се неадекватно преди светофара и накрая минаваш на жълто / оранжево

3. масово се кара през двойна непрекъсната линия от ляво и всякаква друга маркировка тип остров по платното

 

Пропускам момента с неопитните шофьори, стреснатите жени и тези, които толкова си могат. Дразнят тези, които го правят нарочно, къде от наглост, къде от егоизъм - щото бързат и са специални! 

А контролните органи вместо да регулират и облекчават трафика, да наказват наглите шофьори са се превурнали в орган по констатиране на произшествия и изброяване на жертви и пострадали. А превенция...?

 

Има сигурно 20 кръстовища в София, където ако в час пик  се появи по един милиционер за 1-2 часа всичко ще е много по-различно и приятно за всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има сигурно 20 кръстовища в София, където ако в час пик  се появи по един милиционер за 1-2 часа всичко ще е много по-различно и приятно за всички.

С това не съм съвсем съгласен, защото доста често наблюдавам обратното при наличие на представител на споменатата служба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да добавя и аз 3 любими момента при градско шофиране:

1. спиране в ускорителна лента за да се огледаш - бул. Андрей Лепчев при 8-ми блок

...

Спирането в началото на ускорителната лента на качване на магистрала е доста често срещано.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата седмица в Гърция, един дядо и една баба с кола, подобна на монахинята от филмите на Луй дьо Финес излезе на пътя пред мен.

Колата беше някакво Митсубиши или нещо такова, но не си знаеше годините и беше триколка. Имам чуството, че пазеше разновесие докато я кара.

Дядото караше с умопомрачителната скорост от 15-20 км/ч. След нео стана колона. От време на време караше по средата на пъта , по осевата линия, друг път яко в банкета да даде път да го изпреварят.

Само че, всички тези движения се извършваха супер неадекватно все едно е на 15 ракии.

Естествено никой не посмя да го изпревари. Най-итересното е че, отсреща минаха багери, друга тежка техника и всички отбиваха заради него , за да не го закачт при манерврата му по осевата линия.

 

Може би е излично да казвам , как "тъпите гърци" нито един път не го освиркаха, изтикаха от пътя или да го накажат.

След известно време дядото успя да се справи със стабилноста и се престрашихме да го изпреварим, защото кой знае какви маневри имаше още в арсенала.

През седмицата ми се случиха още доста подобни случаи, които тук задължително преминават в разправия , най -малко.

 

Така че , проблема може би е и в нашите глави , а не само в уменията ни да шофираме.

 

Поздрави

Видяли са го, че е възрастен и може би са го съжалили. Аз съм от 2мес в Гърция, въртя доста и имах една ситуация, пиян/вероятно/ младеж, с гръцка регистрация, при разминаване в Тузла реши да влезе в насрещното/срещу мен/ и може би се очакваше да набия спирачки панически и някак да се разминем. Проблема беше паркирана от неговата страна кола. Но Йетито е високо на пътя и видях просто как ще се кача на капака на ситроена му. Е и той го видя и му се наложи, да се качи на бордюра от моята страна. Развика се и понеже бях с отворен прозорец го чух, и спрях. Тоя палячо реши да слезе от колата си и да тръгне към мен. Е слязох и аз, ако ми посегне пръв да го опердаша, имах си свидетел, възрастен грък в колата. Набута се пак в кочината си и отпердаши като видя, че няма да се разбере с мен по този начин. Та и в Гърция не са много по-спокойни. А и са слаби шофьори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги съм твърдял, че карането е да си "участник в движението". Много малко хора разбират това понятие и си карат, все едно са сами на пътя. Майсторлъка на карането е да се съобразяваш с останалите участници в движението. Когато прдприемеш маневра, да се съобразиш, все едно ти си околния-те. Опита създава и усещането да прецениш цялото движение, пред и зад теб ако случайно се създава ситуация, то да реагираш превантивно. Всички знаем как по магистрала, ако се създаде ситуация и трафика намаля скорост, че подаваме аварийни. Ако човек има опит, може да види стоповете на няколко коли напред, да започне да намаля плавно преди още предният пред него да се е усетил, да погледне назад и да види ако някой блее да се отдръпне за да не го отнесе. Дадох някакъв много бегъл пример. Когато Ни учат още докато караме курсовете, че трябва такива, то тогава и ще сме научени. На 100% съм на мнение, че трябва да има теория, в която да се обясняват основните агрегати в автомобила, как работят, на какви болтчета ни виси живота и още от там ще има, дори и малко останало от обясненията и хората ще си имат едно наум когато се цепят с висока скорост. Също може и клипчета със симулации на катастрофи, пак самоуверените да добият представа какво се случва със скороста.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тези 15 години с книжка се научих следните неща

- трябва много да се пазят пешеходците, пресичат по всякакви всевъзможни начини , изкачат на всякакви места (вкл магистрала тракия)

- трябва да пазя мотористите и те изкачат изведнъж от някъде, и се врът между колите. (те поне са задължени да знаят ЗДВП, докато горните не.)

- трябва да пазя моята си кола

- трябва да карам с гуми който не се парзалят

 

Това в общи линии е най - важното, другото са приказки от общ характер.

 

Младите водачи не можеш да ги научиш за 2 месеца на поведение на пътя. Според мен трябва да им се дават коли до 60 коня, за да се научат да карат. Като млад водач аз многократно съм се спасявал от зверски катастрофи поради горния факт, пък се научих да карам и с задно и сега ми е кеф, на втората година като засилих малко колата и първите 2-3 часа ми трепереха краката, после свикнах. Не може ти на млад водач да му дадеш 100 -200 коня кола, еле пък с задно и да очакваш да не се удари. Той още не е свикнал.

 

Това че ще го научиш кое болтче къде е няма да му помогне, аз като знам че макферсона на фелицията се държи на 1 болт 10мм и какво . Водача трябва сам да се научи да управлява автомобил с повреда ( без съединител, без спирачки ) и да знае кога кое е безопасно и как се деиства. Не вярвам някой инструктор да изкара курсист на полигона и да му обясни как се кара ако има повреда в един или два спирачни кръга или какво да направи, ако внезапно откажат. Аз на 16 се научих по трудния начин, че дупка с 100 не се заобикаля, това инструктора не ми го обясни. :)

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спирането в началото на ускорителната лента на качване на магистрала е доста често срещано.

Ами Ице, само у нас, вероятността да се включиш без да те отнесе ТИР или състезател-специалист, в посочената лента, е по-голяма от това да кацне НЛО на жълтите павета...

 

Саше, ти НЯМАШ книжка от 15 години !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де, реално, имам от книжка от 11, но карам от 15 годишен. Аз така си го смятам, а и знаеш вече, аз съм възрастен човек с 58 години трудов стаж - 50 години в леярната в Кремиковци, всички другари там, станахме ударници, правихме цилиндрови глави за трактор ЮМЗ още от рано, смяната ми започваше още в 5:30 След това, още 8 бях в ЗОМ- а тухлар,само нашия колектив преизпълни петилетката 3 пъти подред , ние бяхме най - задружните другари и другарки!!!

 

Та съм стар и забравям! :)

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът ние е в бездействащите полиции. Днес на Тракия точно бяха пуснали тировете и до Ихтиман дясната лента беше тир зад тир и 6 кретена около мен караха все едно са сами, изпреварват от дясно една кола, защото колоната е километрична и точно колата отпред много ги бави, през аварийна три коли и един тир иначе доникъде няма да стигнат, лепят ти се на задника и почват да светка, ей така да ти поникнат крилца и да се махнеш, защото слунчака ги чака. И при цялата тази лудница до Траянови врати нито един патрул, а след тунела 5, където вече нямаше трафик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес открих, че задната броня на Аудито ми е голяма точно колкото вътрешното пространство на  Фабията. Не, че не я натоварих де :banger_2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът ние е в бездействащите полиции. Днес на Тракия точно бяха пуснали тировете и до Ихтиман дясната лента беше тир зад тир и 6 кретена около мен караха все едно са сами, изпреварват от дясно една кола, защото колоната е километрична и точно колата отпред много ги бави, през аварийна три коли и един тир иначе доникъде няма да стигнат, лепят ти се на задника и почват да светка, ей така да ти поникнат крилца и да се махнеш, защото слунчака ги чака. И при цялата тази лудница до Траянови врати нито един патрул, а след тунела 5, където вече нямаше трафик.

В неделя пътувах посока Бургас. Беше нацвъкано с патрулки на почти всяка отбивка след Пловдив. Дебнеха за скорост. И то в участъци, където трафика не е толкова натоварен. Вместо да си вършат работата там, където има нужда от тях, седяха на кибик. За пореден път, обаче, се убедих, че голяма част от шофиорите не умеят да преценяват разстояние и скорост на приближаващ автомобил. Или пък не им пука. Докато изпераварвам коли, на два пъти ми се наложи да набивам яки спирачки заради тъпанари, решили, че с пускането на мигач някой в лявата лента трябва да се пребие за да ги пусне. Другото, което всяко лято ме дразни са турските гастарбайтери. Седят в лявата лента и не ебават да минат в дясно, за да те пуснат. Защото някъде в далечината отпред, в дясната лента, има автомобил, който се движи по-бавно от тях...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е някакъв криво разбран социален модел. Щом е с по-хубава кола, значи може да кара както му е удобно. Ако се приближаваше с Мерцедес зад него, щеше да се дръпне без да се замисли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В неделя пътувах посока Бургас. Беше нацвъкано с патрулки на почти всяка отбивка след Пловдив. Дебнеха за скорост. И то в участъци, където трафика не е толкова натоварен. Вместо да си вършат работата там, където има нужда от тях, седяха на кибик. За пореден път, обаче, се убедих, че голяма част от шофиорите не умеят да преценяват разстояние и скорост на приближаващ автомобил. Или пък не им пука. Докато изпераварвам коли, на два пъти ми се наложи да набивам яки спирачки заради тъпанари, решили, че с пускането на мигач някой в лявата лента трябва да се пребие за да ги пусне. Другото, което всяко лято ме дразни са турските гастарбайтери. Седят в лявата лента и не ебават да минат в дясно, за да те пуснат. Защото някъде в далечината отпред, в дясната лента, има автомобил, който се движи по-бавно от тях...

 

Ей това не мога да го разбера, тия глупаци от КАТ, защо не се задействат и до тунела посока Бургас не сложат 5-6 поста. Вече не си спомням от кога в този участък не съм виждал полиция.

 

Това е някакъв криво разбран социален модел. Щом е с по-хубава кола, значи може да кара както му е удобно. Ако се приближаваше с Мерцедес зад него, щеше да се дръпне без да се замисли.

 

Веднъж си говорих с приятел и той каза, че когато кара на дневни светлини никой не го пуска, когато кара на фарове /ксенон/ всички му правят място, а колата му е Мазда нищо специално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В неделя пътувах посока Бургас. Беше нацвъкано с патрулки на почти всяка отбивка след Пловдив. Дебнеха за скорост. И то в участъци, където трафика не е толкова натоварен. Вместо да си вършат работата там, където има нужда от тях, седяха на кибик. За пореден път, обаче, се убедих, че голяма част от шофиорите не умеят да преценяват разстояние и скорост на приближаващ автомобил. Или пък не им пука. Докато изпераварвам коли, на два пъти ми се наложи да набивам яки спирачки заради тъпанари, решили, че с пускането на мигач някой в лявата лента трябва да се пребие за да ги пусне. Другото, което всяко лято ме дразни са турските гастарбайтери. Седят в лявата лента и не ебават да минат в дясно, за да те пуснат. Защото някъде в далечината отпред, в дясната лента, има автомобил, който се движи по-бавно от тях...

 

 

Аз се прибирах от Пловдив и да, беше пълно с патрули на лампи. Но не видях на нито една да има камера. Включително имаше Астри на Жандармерията. Според мен ги бяха изкарали на операция "респект". Естествено имаха негативен ефект. Навсякъде където ограничението си е 140 кмч., в момента в които пишман шофьорите видеха патрулката, скачаха на спирачките до 90-100. Отделно от това, заради някаква катастрофа на Ихтиман се прибирах от Пловдив 4 часа. От момента на тапата (1-2 км. преди турския ресторант) до подминаването на катастрофата, нямаше жива патрулка. Съответно се сещате какво беше поведението на колегите шофьори. От лява лента газ в аварийната, след малко обратно, след малко средна. Нерви, мигания, светкания, клаксони и прочие. Все едно някой имаше друг избор, освен да виси в тапата...

Поздрав и за колегата с Октавия 2, бежава с клубен стикер на задното стъкло и регистрация ЕН, който изцепи покрай мен в аварийната лента - ако четеше колега - много тъпо от твоя страна.

 

 

Ей това не мога да го разбера, тия глупаци от КАТ, защо не се задействат и до тунела посока Бургас не сложат 5-6 поста. Вече не си спомням от кога в този участък не съм виждал полиция.

 

 

Веднъж си говорих с приятел и той каза, че когато кара на дневни светлини никой не го пуска, когато кара на фарове /ксенон/ всички му правят място, а колата му е Мазда нищо специално.

 

Сам си си отговорил, защото са глупаци. Днес ми се наложи да пътувам до Перник сутринта. По околовръстното на Перник (или поне аз така му викам) всички карат на юруш (включае и аз). Естествено от както няма знак пред камерата, очаквах да видя 100 патрулки. Имаше само 1, която "тактически" беше позиционирана на отбивката, където всички намаляват така или иначе за да слезнат към града. Мозък и черва... Дори и със старите си катаджийски методи на криене и мишкарстване не могат да свършат работа. После отиди да ти обяснят дали функцията им е да правят превенция, наказателна или най-вярното според мен - симулираща дейност за държавна заплата.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е някакъв криво разбран социален модел. Щом е с по-хубава кола, значи може да кара както му е удобно. Ако се приближаваше с Мерцедес зад него, щеше да се дръпне без да се замисли.

 

Това е криво разбран социален модел на хора, които смятат, че най-големият успех в живота е лъскавата кола. На мен ми е все двеста дали простака, който ми се "натиска" е с някоя талига или с S купе за 400 000 лв...Получават едно и също отношение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.