Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ежедневни приказки !


Pepino

Recommended Posts

Ами след Фабията, докато не се промени данъчното законодателство, за мен е абсолютно безмислено да се купува нов автомобил. А градският транспорт си е о.к. Просто си взимаш карта за по-дълъг период и това много трудно ще бие колата. Но с дупчене на болети ден за ден излиза през носа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами след Фабията, докато не се промени данъчното законодателство, за мен е абсолютно безмислено да се купува нов автомобил. А градският транспорт си е о.к. Просто си взимаш карта за по-дълъг период и това много трудно ще бие колата. Но с дупчене на болети ден за ден излиза през носа.

А защо изключваш времето от цената на пътуването? А и не става дума само за градският, но и за междуселския транспорт :D С карта, добре, ама като трябва да смениш 4 превозни средства в посока и... Пробвай с новата екстра на СКГТ, за намиране и изчисляване на маршрут. Аз умрях от смях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ивчо, кое му е ОК на ГТ-то? Това, че за да стигна до работа трябва да сменя 3 или 4 транспорта? Това, че с кола стигам за 25мин, а с ГТ ми трябват час и половина? Това, че рейсовете са претъпкани, лятото без климатик, а зимата без отопление? Що се отнася до "биенето на колата" ще ти направя една проста сметка. При заплата от 1100/месец и 22 работни дни означава 50лв/ден или 6лв/час. Предвид, че с кола спестявам час и половина дневно евтиният ГТ ми излиза около 9-10лв над цената на самата карта. Предвид, че 25км (т.е. отиване и връщане до работата) градско ги минавам с 2 литра нафта май евтиният ГТ ми излиза, меко казано, солен.


PS: Еее, изпревариха ме :blush:

 

PS2: Пробвах екстрата на СКГТ:

 

Предвид, че google.maps ми дава с колата 19мин, ето резултата със СКГТ:

 

22:26 – 23:54   24.9.2017 - 1h 28 min 

98111M6- - - 

фф

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

докато общината държи на щат такива гробници, не искам и да чувам за екология от към шофьорите на коли

15ftbph.jpg

 

 

всяка година си плащам данък (щях да напиша като поп, ама те не плащат данъци) и на двете машини, съответно евро 4 и 6 а брат ми с неговия трабант (който сам по себе си е екологичнак катастрофа) се разделя с могъщите 7 лева на година. но ефекта и подобрението са нулеви.  а да не говорим за десетките хиляди левове (на ден) от сина/зелена/розова зона дето отиват по дяволите и вложението е нулево. 

разширението на зоните за паркиране ще намали точно с 0% проблемите на града 

 

трябва да се преразгледат условията на адския транспорт, не само цените но и предлаганите услуги. не само наземния, подземния също е ужасен от към идеи

Редактирано от Thunderbolt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С какво броиш времето, с мотора или колата? Все още времето за пътуване не се добавя към работното. Карта, персонализирана, струва 365 лв. (или там някъде) за година, за всички линии. Това ти е левче на ден, при неограничени дневни пътувания. С обособени трасета, които и сега има, определено се пътува по бързо. Миналата седмица достигнах феноменалната средна скорост от 7 км/ч в час пик, че това е скоростта на забързан пешеходец. За междуградския, междуградските автобуси също предлагат премливо решение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

докато общината държи на щат такива гробници, не искам и да чувам за екология от към шофьорите на коли

 

Ха ха, това е на шаси и двигател Шкода 706 RTO. Май образец 1968г. Още държи кучето.

 

п.п. грешка - 1958г.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В София общинарите са малоумници.
Качиха цената на билета за транспорт и с кола е по-евтино. 
На никого не му дреме за екология, или за града, важни са рушветите и глобите.
Няма кмет, или общинар, който да мисли за бъдещето на града.
Всички мислят само за едно - кражба - и бегам - я се упраих - майната му на всичко.
 

Joro-120L

Вашият град е много по-уреден, чист и хубав.
И концерта на Мерилиън беше хубав.
Наздраве!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С какво броиш времето, с мотора или колата? Все още времето за пътуване не се добавя към работното. Карта, персонализирана, струва 365 лв. (или там някъде) за година, за всички линии. Това ти е левче на ден, при неограничени дневни пътувания. С обособени трасета, които и сега има, определено се пътува по бързо. Миналата седмица достигнах феноменалната средна скорост от 7 км/ч в час пик, че това е скоростта на забързан пешеходец. За междуградския, междуградските автобуси също предлагат премливо решение.

Иво, не вади от 100 кладенеца вода ;) С мотора изобщо не го коментирам, защото освен бързото придвижване имам и екстрата нисък разход (4/100 за последните 5к км).

И, както ти писах и по-горе, "броя" го по Google Maps и маршрута от сайта на СКГТ. 

Направихме ти простата сметка колко струва времето прекарано в чакане и пътуване. За мен едни 1:30 до 2h в повече дневно са си сериозно време. Да не говорим за "климатизацията" в ГТ-то. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е уместно да се генерализира. Има маршрути в София, които се взимат с кола за 15 минути, а с ГТ за 1 час. Но има много, които са точно на обратно.

 

Глупавото в София е, че няма управници с визия. Които да имат някаква цел. Всичко се прави на парче. Иначе добри мерки, но когато са самостоятелни, полза почти никаква.  Така е с всичко - ГТ, улична инфраструктура, озеленяване, градоустройство, велоалеи... всичко.

 

Трябва хора визионери, с мащабно мислене, които да виждат една идея по далеч от носа си. И да имат топки, да застанат срещу народонаселението или бизнеса, ако и когато се налага. Ама такива в БГ по принцип са голяма рядкост, а до управлението не стигат никога. Управниците гледат да си подсигурят мандата и да угодят на "бизнеса" (че си плаща) и да не дразнят много простолюдието (че гласува). И накрая манджа с грозде.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Joro-120L

Вашият град е много по-уреден, чист и хубав.

И концерта на Мерилиън беше хубав.

Наздраве!

 

 

Много благодаря. Може би защото е по-малък и по-малко населен. Има какво да се желае. Имаме големи очаквания за подготовката да бъде европейска столица на културата през 2019та г. Надявам се на още положителни промени.

За Мерилиън, не си падам по хард рока. Обаче кмета на Пловдив е голям рокаджия. Забрани чалгата на публични места. Ежегодно около 6ти септември организира едноседмични рок фестивали в подножието на Младежки хълм. Дава се възможност за изяви на различни любителски рок групи. Събира се и многобройна публика. За моя изненада на 09.09. концерт изнесоха някаква банда трибют на Пинк Флойд. Изсвириха и изпяха най-популярните им песни перфектно! Аз дето бая се вслушвам, слабо място не открих. Верно, звучаха, като студийния запис, без никакво мърдане и импровизации, но се справиха блестящо! Евала на тези момчета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, не става само с ядене, трябва и акъл...

Или в случая - какъвто и визионер да си, колкото и каквито и да е топки да имаш, реалността те обрича!

1.Трябва сериозно, мнооого сериозно финансиране;

2.Трябва инфраструктурата /електро, ВиК, комуникации и прочие/ да позволява;

3.Отчуждителните процедури са скъпи и прескъпи, бавни и почти невъзможни, а делата се водят с години;

4.Трябва "картбланш" от населението, а то определено не дава такъв;

5.Трябват ОВОС за всеки метър, а "еколозите" са индивиди с меки китки /меко казано/, нищо че в София има популации само от плъхове, бездомни кучета, котки, гълъби /проблем за доста европейски градове/, хлебарки...;

6.Последващо финансиране /за да проработи това, което ще се построи/, а такова липсва.

 

Пропускам много неща, но основните са тези. С две думи - няма начин!

 

П.С. Преди 200 /грубо/ години, Осман е поискал, буквално да преначертае картата на Париж!

И му е позволено, нищо че е сринал цели квартали, с размерите на градове /и то вековни/!

Ама, преди 200 години...

Днес, няма как да стане!

Редактирано от Боре
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боре прав си, но понякога не опира до никоя от тия точки. Пример - маршрута на автобус 204. Въпросният автобус първо минава по "Гоце Делчев", което е ОК. След което влиза в "Красно Село-Борово" и върти по улички по които, ако не греша, върят и тролеи. До тук също е приемливо. В крайна сметка свързва два квартала. След това се качва на бул. България .... и дублира трамвая. След това продължава по Евлоги и Христо Георгиеви, където се дублира с куп други автобуси. Понеже това не стига тръгва по Цариградско Шосе, където също е дублиран от тролеи и други автобуси. Стига до разклона за летището, където пък има метро ... същото което минава и през Ректората де. След което забива в Дружба, където има други локални автобуси. Подобна е ситуацията и с автобус 76. При нормално планиране тия два автобуса нямаше да си засичат над 50% от маршрута и нямаше да обикалят 2/3 от София! За това пари не трябват, трябва акъл...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Забрани чалгата на публични места....

Това не го знаех, спечели ме този човек. Край, местя се в Пловдив.  :banger_1:  Само лятото не знам как ще го избутам. :heat:

Майтапа настрана, но наистина Пловдив е един прекрасен град. Случват се все повече интересни и културни събития, фестивали и тн. Юни месец бях на Капана Фест и се изумих, колко приятно беше, както един приятел каза - "Братле, все едно не съм в България". 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Сф. е лад. Поне с 5грС надолу.

Да, кв. Капана на скоро го реставрираха. Фасадата на сградите и пътната настилка и тротоари. Повдигнаха и изправиха бордюрите и пренаредиха паветата. Иначе беше мн. зле този район. Вижда се, че нещо се прави и има резултат. И Главната/пешеходната зона/ е с подменена настилка, има посадени дръвчета, старинни фенери, висящи саксии с цветя. Булеварди се ремонтират.... Абе, бива.

Влади, май си търсиш поздрава в музикалната тема. Ше взема и теб да те поздравя. Но, по-нататък. Сега не съм подготвен. Не ми е дошла музата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боре прав си, но понякога не опира до никоя от тия точки. Пример - маршрута на автобус 204. Въпросният автобус първо минава по "Гоце Делчев", което е ОК. След което влиза в "Красно Село-Борово" и върти по улички по които, ако не греша, върят и тролеи. До тук също е приемливо. В крайна сметка свързва два квартала. След това се качва на бул. България .... и дублира трамвая. След това продължава по Евлоги и Христо Георгиеви, където се дублира с куп други автобуси. Понеже това не стига тръгва по Цариградско Шосе, където също е дублиран от тролеи и други автобуси. Стига до разклона за летището, където пък има метро ... същото което минава и през Ректората де. След което забива в Дружба, където има други локални автобуси. Подобна е ситуацията и с автобус 76. При нормално планиране тия два автобуса нямаше да си засичат над 50% от маршрута и нямаше да обикалят 2/3 от София! За това пари не трябват, трябва акъл...

Пепи, примерът ти, а и решението, пак са "на парче", сигурно е възможна някаква оптимизация.

Но, аз поне разбрах, че Цецо глобализира проблема, а в такъв аспект, в сегашната реалност, той е нерешим...

Иначе съм съгласен, че множество малки, но умни решения, биха имали някакъв ефект, но той би бил ограничен във времето и недостатъчен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....

Влади, май си търсиш поздрава в музикалната тема. Ше взема и теб да те поздравя. Но, по-нататък. Сега не съм подготвен. Не ми е дошла музата :)

Хаха, не Жоре, просто започнахте темата и реших да споделя и аз. Ние с теб се поздравяваме и без това достатъчно.  :cheers:

А за Капана, да, квартала наистина изглежда много добре, но аз имах предвид по-скоро атмосферата на феста.

Редактирано от axel
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шегувам се за поздрава.

 

да, да, разбирам. За атмосферата допринася и околната среда. И аз бях там. Спечелих след отговор на девет тъпи въпроса чаша Старопрамен.

На другия ден тъщата я счупи. Ша й счупя....! Та, с това запомних феста.

 

:cheers:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно как си представяте линиите да не се движат в общ маршрут по част от линията? По някаква малаумна приумица, входните и изходните точки на кварталите в София са огранчени и извеждат само на няколко улици.

Специално 204 кой го пипне, рискува протест до оставката си. По Цариградско спира на Орлов мост и Плиска и по-скоро е бърз автобус с цел да транспортира хора от Борово и Дружба към спирките с голяма концентрация на линии на Цариградско. И пак е правено от икономия един автобус да покрива две линии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря. Може би защото е по-малък и по-малко населен. Има какво да се желае. Имаме големи очаквания за подготовката да бъде европейска столица на културата през 2019та г. Надявам се на още положителни промени.

За Мерилиън, не си падам по хард рока. Обаче кмета на Пловдив е голям рокаджия. Забрани чалгата на публични места. Ежегодно около 6ти септември организира едноседмични рок фестивали в подножието на Младежки хълм. Дава се възможност за изяви на различни любителски рок групи. Събира се и многобройна публика. За моя изненада на 09.09. концерт изнесоха някаква банда трибют на Пинк Флойд. Изсвириха и изпяха най-популярните им песни перфектно! Аз дето бая се вслушвам, слабо място не открих. Верно, звучаха, като студийния запис, без никакво мърдане и импровизации, но се справиха блестящо! Евала на тези момчета.

Това с фестивалите събира на едно място читави хора, филтрирани от музиката.

Има няколко такива групи, които свирят Floyd много добре, дори и едни монголци -  правят Atom heart mother, така че да ти настръхне косата.

Но не мога да се пречупя за концерт, някак се губи магията. Роджър Уотърс със Стената също беше рутинно отегчено свирене (с изключение на Карин)

А Мерилиън са си прогресив и без Фиш. И се раздадоха истински. Вокалът - нито един фалшив тон.

Ето едно уникално концертно изпълнение. Отдели няколко минути.

 

Редактирано от komitoff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А Мерилиън са си прогресив и без Фиш. И се раздадоха истински. Вокалът - нито един фалшив тон.

Ето едно уникално концертно изпълнение. Отдели няколко минути.

 

Чух изпълнението. В грешка съм за хард рока. Не са толкова хард. Доста ми е стеснен и ограничен музикалния кръгозор. Трудно допускам нещо ново, ако не ме грабне от първия път. Благодаря за отделеното внимание.

А, за теб има нещо в "Да поздравим приятел с песен" :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само един единствен пример, без да изпадаме в подробности. Маршрута на метрото в Младост. Беше разкопано като за война. Пари - колкото искаш. Разкопано колкото искаш. Няма зелени, няма бембени.

Ако някой ми каже колко грама акъл се иска да нахакаш 9 светофара за 3 километра, при изцяло разкопана инфраструктура за 2 години?! И след толкова фанфари, зад се сетиш след толкова усилена мисловна дейност, че ти трябва бус лента?!

Некадърни безхаберници.!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно как си представяте линиите да не се движат в общ маршрут по част от линията? По някаква малаумна приумица, входните и изходните точки на кварталите в София са огранчени и извеждат само на няколко улици.

Специално 204 кой го пипне, рискува протест до оставката си. По Цариградско спира на Орлов мост и Плиска и по-скоро е бърз автобус с цел да транспортира хора от Борово и Дружба към спирките с голяма концентрация на линии на Цариградско. И пак е правено от икономия един автобус да покрива две линии.

Иво, да прекараш автобусна линия от единия край на града до другия, при положение, че имаш метро в града е ... малоумщина! Автобусите трябва да обслужват кварталите и да свалят пътниците до метро, трамвай или тролей. Замисли се - вместо да има "гръбнак" на ГТ и периферия ти прекарваш целият трафик през центъра. След това се чудим как да направим бус ленти, защо въздуха е мръсен и т.н. и т.н. Да не говорим, че с 204 придвижването сутрин е с часове, а с метрото стигнах от мол Парадай до Надежда за 15 минути в пиковия час! Но ми се наложи да слезна с кола до мола за да се възползвам от тази екстра ;) Класика.

 

По темата с 204 - по този маршрут имаш 76, 84, 204, 213, 280, 304, 305, 306, 604, тролеи 4, 5, 8, 11 ... + метро. Т.е. 9 автобуса, 4 тролея и метро. Перфектно ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, на прав път сте, но пропускате фактора манталитет.

В България е пълно с хора, които нито имат нужда от автомобил, нито необходимост, нито могат да си го позволят, но ежедневно са в него. На огромна част от хората и стриптизьорки да им сложиш по рейсовете, пак няма да слезнат от таргите си. За това смятам, че трябва данъците така да се увеличат, че за тези, които наистина нямат нужда от колата си да стане крайно нерентабилно и един вид да се принудят да ги разкарат.

Мярката е непопулярна и надали някой ще има топки да го направи, но е необходима за големите градове. Другият проблем е с хората, които работят, консумират, шофират и амортизират в населено място X, а плащат данъци в населено място Y. В София е пълно със всевъзможни ДКНта, Варна е пълна също, Пловдив не остава по-назад. Надали има официална статистика, но предполагам, че кум 1/3та от автомобилите и хората в даден голям град, въобще не плащат данъци в него. Това е много голям проблем също!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хаха, това ми напомня какво ми каза един приятел... Цитирам го: "...В България на всички коли задните седалки, дори и предната до шофьора, са много запазени... онзи ден бяхме на рожден ден и бяхме 4 човека, респективно на паркинга бяхме с 4 коли - всички 7 местни." :D Доста е добро.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.