Jump to content

skoda-club-nulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ежедневни приказки !


Pepino

Recommended Posts

Днес толкова се изкевих, имах работа в Лозенец, гледам и не вярвам на ушите си. Преди улицата ми беше претъпкана с коли, а днес пустош да се чудиш, на кое место да паркираш. Определено платената зона за паркиране се отразява много добре на квартала и само затвърждава мнението ми, че е необходима на целоят град.

 

...То да видиш какво беше първия ден от зоната, все едно беше минал ураган - по 3 коли на улица. Подкрепям с 2 ръце. Аз работя тук и преди търсих място между 10 и 30мин , сега паркирам пред офиса даже и място си избирам :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам и аз в моя квартал да сложат!

 

Да не ме чуят съседите, че сигурно ще ме линчуват :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А къде отидоха всички коли от Лозенец ми е интересно? Нали уж все място няма, все паркинги на 5 етажа и т.н. И аз съм за  Гео Милев и Редута да станат зелена зона. Чакам кога ще го решат при следващото разширение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В кръга на шегата, защото не издържах на толкова разноцветни зони :D -->  Аз съм за от Владая до Левски Щ да е зелена зона. Само в София вътре да е синя зона. :) Всички ще ходим само с колела или пеша до където и да било, а градския транспорт ще е по 5лв на качване и няма никакви проблеми с нищо да има (нито с болести, нито със здраве)...

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мисля, че трябва да се плаща за паркиране в града. И, ако регистрацията на автомобила не е от съответният град, месечна надценка на стойност данъка за колата в съответната община. Пред моя блок няма софийски коли освен двете мои :D А аз, ако ида на море, съм съгласен да си платя за паркирането в града, който съм избрал да притесня с присъствието си. А пък, ако и общината се заеме с построяването на паркинги, току виж и проблема с паркирането по тротоарите се реши. Но, те само събират парите и не правят абсолютно нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо да ви светна - живеем в Булгаристан (страната с незчерпаеми пари за крадене) ... предтсвяте ли колко от всички пари , които бихме платили ще отидат за паркинги?

Може и песимистично да звучи , но аз предполагам НИЩО , кръгла нула , а ние ще плащаме и ще паркираме пак по тротоарите.

И да ви припомня , че така казваха и за винетките , а към момента пътища се строят само с европари , а наще ... ми крадат се .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз искам, даже ще отправя запитване до центъра за градска мобилност.

Поне Нишава да я тупнат с една зелена зона , пак е нещо.. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз живея в близост до България мол. Денем около нас е мазало от коли на хора, които работят в района. Предполагам, че предимно в бизнес сградите на мола, защото офиси други чак толкова няма, пък и наплива на коли започна след пускането на мола. В същото време, етажите -3 и -4 на мола са целодневно празни. Нещо ми се чупи схемата...
А какво ще кажете за проблема с подземните паркинги на по-новите кооперации? Хубаво задължиха със закон инвеститора да прави такива, но мисля, че ако 1/3та от купувачите си гупуват и гараж/парко място, добре ще е. Масово стоят празни, а цените им са като на гарсониера в Люлин от преди 6-7 години...

Абе доста сбъркано има, но както Милен е казал - яко такси. Който има нужда от автомобил си ги позволява, който няма - здравей тролей.

 

п.с. - Да си подесетя приказката - Автомобила е скъпа екстра НАВСЯКЪДЕ в белият свят, а и не само в него. Като се започне от гориво, мине се през еко такси, застраховки, паркиране и прочие - дранИЕто е жестоко. Особено в столиците и големите градове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам и аз в моя квартал да сложат!

 

Да не ме чуят съседите, че сигурно ще ме линчуват :)

 

Няма да се плашиш и аз искам да е зелена зона и да мога нормално да си паркирам. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

днес останах неприятно изненадан от новата такса на Мтел "Такса уведомяване просрочено задължение" или смс за неплатена сметка,вече се таксува 1.49 с ддс това е върхът,наказателна такса,че не си си платил сметката в срок,това беше капката,която преля чашата приключвам с тях

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

[quote name="sauber" post="418868" timestamp="1507

 

п.с. - Да си подесетя приказката - Автомобила е скъпа екстра НАВСЯКЪДЕ в белият свят, а и не само в него. Като се започне от гориво, мине се през еко такси, застраховки, паркиране и прочие - дранИЕто е жестоко. Особено в столиците и големите градове.

 

Донякъде, съм съгласен, но донякъде...

В САЩ /като цяло, ненавиждани от мен/, МПС е необходимост!

Просто, няма как да съществуваш, без МПС.

За Европа, също не е лукс, просто хората са разумни и се "простират" според нуждите и възможностите. Трудно ще срещнеш кретени /като моя милост/, които да возят един задник, в пет-метров автомобил, с разход 20/100 градско. Карат малки, евтини и икономични автомобили, които им вършат работа. Естествено, има и друга прослойка, но масово, е така.

Но, хората имат опцията за редовен и удобен транспорт, а също и за централна градска част, без МПС, но пригодна за вело-транспорт. В Копенхаген, като видиш брояча на една от "вело-алеите" /четири-лентова/, че за един час, са преминали 9000 велосипеда, и оглупяваш!!!

Та, примери много и различни.

Но, автомобилът далеч не е лукс.

Лукс, е скъпия и ненужен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне Нишава да я тупнат с една зелена зона , пак е нещо.. :D

Това ще е грандиозна грешка, тогава в малките улички и обособените паркинги ще стане война. Всичко или нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А къде отидоха всички коли от Лозенец ми е интересно?

В частта покрай "Маринела", колите се бутат на юг от зоната в/у тротоарите, защото по-прицип места няма. По Вапцаров също, колоната от паркиращи се увеличи.

 

На мен пък ми е интересно, защо оставиха трамвая по Ч. Връх? Колите му пречат, и той пречи на тях, а отдолу има метро. Спирките му са безсмислено близки - спира на кръста, след 150 м. на пощата, след 300м на кошарите. Една или две от спирките са излишни, или направо трамвая. Да пуснат една вело алея, ама там се кара бясно, особено вечер!

Редактирано от setfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заради четирима души, гръмко нарекли се „Спаси София”. Трамвая беше спрян, поведоха кампания, „Да си върнем трамвая” и от общината се огънаха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заради четирима души, гръмко нарекли се „Спаси София”. Трамвая беше спрян, поведоха кампания, „Да си върнем трамвая” и от общината се огънаха.

 

Тез кавали от "Спаси София" Господ да ги убие! Същите к*****нца направиха същата мизерия за трамвай 6-ца и за старото трасе на 76 и 111 (по стария "Малинов") в Младост 2. И общинарите на всяко подобно безумно искане клякат, ама нещо смислено да направят - няма. И тях огЕн да ги гОри, барабар с Хелзинкския комитет дето защитава всякаква (кюмюрена) паплач!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От отатък океана, хората са го решили по следния начин. 14 милионен град е разделен на отделни квартали, със собствено управление и собствени такси. Ако искаш да отидеш в съседния блок или къща на кости, собственика разполага с 1-2 качки за огледалото и можеш да паркираш и да си пиеш пиенето спокойно. Ако нямаш такава качка или стикерче, че си си платил таксата да си паркираш пред мястото където живееш, на сутринта колата ти е репратирана и си я търсиш на паркинга на репратиращата фирма (тя се знае коя за района).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

А какво ще кажете за проблема с подземните паркинги на по-новите кооперации? Хубаво задължиха със закон инвеститора да прави такива, но мисля, че ако 1/3та от купувачите си гупуват и гараж/парко място, добре ще е. Масово стоят празни, а цените им са като на гарсониера в Люлин от преди 6-7 години...

...

 

Когато си купувахме апартамента през 2011-та година, ние имахме право и на подземно паркомясто, което струваше 5 000 евро. Точно толкова ми беше отстъпката от апартамента в пазарлъка, който проведохме със собственика. Мястото беше горе-долу широко и малко с мъка побираше две нормални коли, като едната трябваше да е максимално близко до другата и щяха да се събират две коли (едната трябва да се изкара, за да може другата да се ползва). Окей, обаче не ми хареса фактът, че е в най-кривия край на подземния гараж, който явно някой дебил е "мислил"... Без три маневри и достатъчно опит не можеш да вземеш завоя долу... След което е направено толкова тясно, че на това място можеш да спреш само напред, като много неопитно женско, и излизането е кошмар отвсякъде... Като добавим, че беше точно до вратата за асансьора и като си представих колко говеда ще минават с торбите и ще се дръгнат в колата, защото е тясно, и как всеки ден ще ги псувам - отказах се от мястото. Допълнително ми казаха, че не мога да си направя преградка от газобетон, например, а и нямаше особено много място за това, де... Изобщо всичко е "направено" максимално тъпо, колкото да се отбие номерчето.

 

Това място си остана на предишния собственик, като той по едно време го беше заградил със "синджир", който милите съсеЛи трябваше да прескачат, за да си отидат на асансьора и някой го беше отскубнал... След това беше пуснато под наем за 80лв/месец. Стоя празно доста дълго време - години... Тогава в блока се нанесе автоджамбазче и поради непрекъснатото докарване на различни нерегистрирани кочини - той му купил мястото за 4 000лв. В този случай аз бих го взел - 4 000лв, точно толкова си струва. Обаче, онзи кавал не ми се е обадил да ми го каже това нещо на мен, нали ;) Както и да е.

Вторият проблем - 90% от хорицата, които имат паркоместа долу паркират колите си отгоре! Причината е - некадърност да вземат онзи крив завой долу, а имаше случаи и на отнесена гаражна врата, закачена с гредите за ски отгоре и бяха откъртили вратата... Две от стените знаят какво е автомобилна броня - станало е като дъгата долу - различни цветове има по бялата стена... Същият контингент карат коли по-дълги от 4.х метра и долу е МЕГА трудно да се маневрира такова добиче...

 

Третият проблем - над рампата, която води към подземните "гаражи" (няма покрив), милите съсеЛи си сложили климатиците, без да ги включат в улуци или да отвеждат по друг начин конденза, и сещаш ли се какво става зимата - АДСКИЯТ ЛЕД! Тогава на "бг-мързела" не му се чисти рампата и една част ходят пеша зимата, като са си оставили колите долу до пролетта или до идването на по-хубаво време, а друга малка част, която някак са успяли да изкарат колите си, ги оставят отгоре в последствие. Тоест, зимата паркингът долу е НАПЪЛНО или ПОЧТИ празен с изключение на двама-трима паркирали! Апартаментите са 44 броя, паркоместата са 15тина броя, мазета има само 11бр. Свинщина.

 

Бях се ядосал веднъж, защото и аз паркирах отгоре, когато нямах на разположение гараж, и щом си почистех някъде местенце - веднага някое мило съсеЛче с подземно паркомясто си спираше там колата и НИКОГА ВЕЧЕ НЕ Я МЕСТЕШЕ!!! На едно събрание ги попитах всичките уважаеми мързели - ако изчистя рампата ще почнете ли да си спирате ши-ба-ни-те коли долу, или ми дайде ключ на мен, за да мога аз да си вкарвам колата долу! - последва неловко мълчание като на е-бани в гъ-зъ. Ми "печка им Лиляна" на всичките - никакво развитие няма до днес. Щяха да събират пари за покрив над рампата - едни 3 000лв не можаха да съберат.

 

И като погледна всичко нагоре - АДСКИ МНОГО съм щастлив, че успях да си намеря гаражче под наем наблизо, макар и в съседна кооперация, малко, колкото за рено клио - и все пак успявам да набутам джипа на 2 пръста отпред и 2 пръста отзад. Спя спокойно нощем и щом изляза някъде в "криво за излизане време", вече не се притеснявам "къде ще спра, деба, когато се прибера после"...

 

Добрите съсеЛи от съседния ни блок, който се води "кооперация Б" (един и същи строител е правил и двата блока) - същата работа са - обичат да изчистя едно място пред НАШИЯ блок и спират там веднага и колата тръгва да се движи отново на-пролет.

 

Вчера чух от приятел, че в съседната кооперация имало подземни паркоместа за продан на цени по 10 000 евро - ходил да гледа за Голф 4-ка и каза, че са неизползваеми, когато има друга спряла кола на съседното място... Някой не е добре с главата, ама при липсата на място отгоре, а и започнаха още две нови кооперации на 5 метра от нашата кооперация (толкова е близо, за да могат съсеЛите от другата страна да си подават сол през балконите) и като си направя сметката, че след 2 години, когато ги приключат и се населят още съсеЛи с по 2 коли в семейство - близо 200 коли още ще дойдат... определено ще стане като в Манастирски Ливади - една единствена улица и 0 място, а всички са паркирали през три преки от вкъщи - мисля, че ще се махна от тук в скоро време. Все повече се замислям за едно къщЕ на село и да пътувам до София всеки ден, ако имам нужда от нещо тук... Аз мога да си работя и от "морето", по принцип, нали :)

 

Няма оправия, докато това нещо се прави така, че да се отбие номерът и да се приключи. Това е...

 

 

Донякъде, съм съгласен, но донякъде...

В САЩ /като цяло, ненавиждани от мен/, МПС е необходимост!

Просто, няма как да съществуваш, без МПС.

За Европа, също не е лукс, просто хората са разумни и се "простират" според нуждите и възможностите. Трудно ще срещнеш кретени /като моя милост/, които да возят един задник, в пет-метров автомобил, с разход 20/100 градско. Карат малки, евтини и икономични автомобили, които им вършат работа. Естествено, има и друга прослойка, но масово, е така.

Но, хората имат опцията за редовен и удобен транспорт, а също и за централна градска част, без МПС, но пригодна за вело-транспорт. В Копенхаген, като видиш брояча на една от "вело-алеите" /четири-лентова/, че за един час, са преминали 9000 велосипеда, и оглупяваш!!!

Та, примери много и различни.

Но, автомобилът далеч не е лукс.

Лукс, е скъпия и ненужен.

 

С всичко съм напълно съгласен! Единственото /в това число и аз/ криво е, че си купуваме 7 местни коли, а вътре се вози един гъз, макар и двоен. Това определено е проблемът - все пак двоен гъз в малка кола не е особено добре, нали... :D И въпреки това, има една снимка от едно събиране на мене и тебе - две жУжета в една Фабийка на НИМ - чувствахме се много близки тогава... :D

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както е писал и Венци проблема с паркирането няма да се реши , докато малоумните архитекти проектират сгради с невъзможни за ползване или недостатъчно паркоместа.

Миналата есен ходих по работа в една фирма с офис в новата модерна сграда срещу Експоцентъра и на въпроса ми "къде да си оставя колата" отговора от HR -а беше "ами ние нямаме места в подземния паркинг" - като резултат в околията на тази сграда всичко е заето по всевъзможни начини нацвъкани коли , а паркингите на околните хипермаркети разбираемо са затворени за тези "навлеци".

Ами в общи линии това е българската действителност - правиш нещо огромно с нещо малко за паркиране , та да отбиеш номера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обичам, докато хапвам, да ми приказва телевизора и т.н. И оня ден, докато хапвах, пуснах телевизора и даваха "Комиците". Там казаха нещо много вярно, а именно: "Социолози направиха проучване, което показва, че ако цената на горивата стане по-висока от цената на храните, в цяла европа ще ходят пеша, а в България ще шофират гладни."

 

Sad, but true.

 

ПП: И друго ми се върти в главата от доста време: достатъчно е тегав живота, за да се лишавам и от това удоволствие - смея да твърдя, че шофирането за мен е доста голямо удоволствие, а не необходимост. За мен е това - за други е "пиеньето в бара довечера", за трети е "йебаньето някъде довечера", за четвърти е друго...  Да, мога да ходя с трамвая, мога да ходя с 50 рейса (ходил съм дълги години и съм се потил яко в гъчканицата, и съм мръзнал зимата), но не искам. Лично аз, когато шофирам си почивам най-дорбе, и си правя кефа максимално, защото ми се шофира, а не че ми е малка пi6ката... Остава и от това нещо да се лиша, като ходя с градския ли? Да не дава Господ това да се случва... :) Благодарен съм, че мога да си плащам горивото и сметките сам, борил съм се за това нещо и не искам някой крив дебил да ми налага насила да се возя с нещо, с което не искам. Не съм благодарен, че трябва да плащам глупави данъци, които изчезват много бързо и безследно, наистина... Всеки шибан ден минавам през милиони дупки, неравности по пътя, вълни, шахти-тотеми (при нас има една, която "свали" 4 картера от началото на есента - почнах с джипа да я обикалям, защото не знам дали не е "50 сантиметра" висока/стърчаща вече) - разтропаха ми се всичките амортисьори и тампони, биалетки и т.н., а аз съм човек, който спира до 1км/ч, за да мине някаква дупка, ако няма как да я заобиколя, разбира се.

 

Всеки шибан ден дават по телевизии, пишат по сайтове за новини и т.н., репортажи, статии за фалирали болници, заводи и други. Данък от 250лв за това, че имам кола, всяка година изчезва някъде! 100 пъти съм по-съгласен, понеже няма никакви видими ползи от плащането на данъка + винетка (нали винетката е за поддръжка и изграждане на пътя, пък другото за какво е?), тези пари да отиват в болниците, в които да не дава Господ да се ходи там - изглеждат, като катакомби вътре!

 

И, според статистиката, имало близо 4 000 000 регистрирани автомобили в КАТ??? Ако средният данък е 100 лева ("не мога" /по-скоро не искам/ да го сметна колко пари излиза това) - къде са тия пари, бе деба? В Дару кар или каквито са там тия продавачите на ония боклучавите бангии, чиито собственици зимата са с маршрутката...

 

"Мерси."

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както писах и преди, тая зима ще настане истински ад. Колите в София, гледах нейде данни на КАТ, ама са стотици хиляди само за година отгоре. Тая тайна надежда, че сте стане толкова зле, че ще трябват кардинални мерки (като например повсеместно платено паркиране и прочие финансови "затруднения"). А дано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както писах и преди, тая зима ще настане истински ад. Колите в София, гледах нейде данни на КАТ, ама са стотици хиляди само за година отгоре. Тая тайна надежда, че сте стане толкова зле, че ще трябват кардинални мерки (като например повсеместно платено паркиране и прочие финансови "затруднения"). А дано.

Какво според теб ще донесе това повсемесно платено паркиране ?

Това ще дискриминира на практика голяма част от хората , които нямат удобен ГТ до работа и като резултат няма да видиш нито повече парко места , нито реална полза за града (чисто финансово) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе тури едни 200-500 кинта на година такса паркиране и ще видиш. Честно знам, че тия пари ще потънат нейде, обаче ефекта ще го има - сигурен съм. И аз съм всеки ден в Лозенец - паркира се човешки вече.

 

Аз съм човек реалист. София не може да понесе това количество автомобили. Ако ще да ни управлява магьостник, няма как да стане. Колите трябва да намалеят поне на 50% и то тук и сега. И единствения бърз начин е финансово сито. Това е. Харесва или не - друго реалистично решение - няма.

 

Да мантри за повече паркинги, качествен транспорт и ала - бала съм ги слушал. Първото няма как да стане, второто - е пожелателно и отнема десетилетия. Отделно, че управниците имат кюмур в главите и визията им по въпроса е доста сбъркана.

 

Относно дискриминацията - не на мен тия. В конституцията в раздел права  не пише нищо за лични автомобили и паркиране на аванта. Можеш да пробваш да сезираш комисията, ама Боре ще ти обясни, че правно издиша.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това е правилната дума според мен , защото ако въведеш няква такса , трябва да дадеш и алтернатива и като няма такава поставяш човека в неизгодна позиция.

В Сърбия ако не искаш да плащаш за магистрали , има алтернативни първокласни пътища. Тук не стига , че плащаме винетка за всичките руини дето им казват републиканска мрежа , ми ако се затапи някъде магистрала няма от къде да я заобиколиш. Същото е и с ГТ ... има го ама нито е точен , нито е удобен , а за цената на билета му вършиш повече работа с кола.

Всичко е отбиване на номера .

П.П. Дай ми алтернатива на маршрута Кр.поляна - Манастирски ливади за 25 мин. и под 2 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.