Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ежедневни приказки !


Pepino

Recommended Posts

Не става. Скоростите са и най-малкия проблем.

 

Знам, че тая работа не е като оная. То ако беше само в кутията проблема, още утре щях да отида да я взема. Явно си ходил да я гледаш? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам, че тая работа не е като оная. То ако беше само в кутията проблема, още утре щях да отида да я взема. Явно си ходил да я гледаш? :)

Да, ходих. На половин милион е. Двигателя не работи добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясна е работата значи :) Не че някога съм гледал километрите по обявите...Без значение колата дали е 96та или 2011, километрите винаги са в порядъка 160-180 хиляди и винаги са РЕАЛНИ :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясна е работата значи :) Не че някога съм гледал километрите по обявите...Без значение колата дали е 96та или 2011, километрите винаги са в порядъка 160-180 хиляди и винаги са РЕАЛНИ :P

Ходих да я видя на живо преди 2 седмици. Интериора изглежда прилично. Личи си, че е карана, но не ми приличаше на 500к км. Баща ми кара Суперб със същия салон и имам представа кое как старее и се износва. Отвън също изглежда прилично. Има следи от камъчета, леки зажулвания по броните, няма видими луфтове по фугите на врати капаци, брони и в същото време предните врати не прилепят плътно към купето в горния край. От дясната страна има нещо гнило в тази кола, колонката на колана е разкачена и виси , липсва регулирането по височина за колана, стори ми се, че има следи от боя по предния калник. Пластмасата на третия стоп - счупена, едната кука на задната кора на багажника - счупена. Туин доор-а работи. До тук нищо фрапиращо. Реших да запаля мотора - запали супер лесно и бързо (въпреки, че не е палена от много време  :) ) не пуши. Мотора обаче звучи странно, не е както трябва. По-скоро звучеше като помпа дюза отколкото като комън рейл. Не мога да кажа, че работи неравномерно или че нещо видимо чука или тропа, но не звучи като 2.0 КР. Потеглих метър напред - забавяне в кутията - очаквано, върнах я метър назад - забавяне в кутията. Казах си колата не е в топ състояние, но цената е достатъчно ниска за да посрещне евентуални дълбоко скрито проблеми. Подобни коли от тази година  с това оборудване почват от 16500 - 17000 нагоре.

Обадих се на Пепино за диагностика - зарадва ме, че вее гледал колата и, че е на 500к км и всичко приключи :).

 

С две думи: ако се ремонтира кутията и мотора за 4-5-6к лв колата ще стане супер и пак ще си е на парите - въпроса е да я вземе някой който има време, нерви и пари за авантюрата.

 

P.S. Преди да я запаля ми направи впечатление, че в казанчето на антифриза течността е ръждиво - кафеникава. Колата е за 4 диска и накладки, гуми и ксенона е тръгнал - лилавее. Кутията забивала на 3-та предавка и избива грешка за ниско налягане на помпата - по думи на хората от автокъщата.

 

И накрая малко от невероятния фолклор на автоджамбазина:

- служител от автокъщата: Купихме я за служебна, карахме я 2 месеца и кутията се счупи. Шефа не му се занимава да ремонтира скоростите и гледа да я махне. Сменено е маслото на двигателя. Ремъци и ролки не са пипани ?!?

- собственика на автокъщата (по телефона след няколко часа): Не го слушай тоя. Колата я продадох на клиент за 18к лв пролетта. Тръгна да я обслужва и излезе проблема със скоростите. Не му се занимава и иска да я махне за без пари. Аз му казах, че е ниска цената ама той изкарва пари с камион в чужбина и не го интересува. Цената е твърда. Колата е супер.

Редактирано от stanley
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От това, което си написал...то няма 1 нещо дето да е в ред, баси ?! В това състояние мога да я взема за 5-6К, не повече...

Иначе лафовете на джамбазите, кво да ти кажа. То си е както си го казал - фолклор. Миналата година ходих да взимам една А8, не от къде да е, а от Горубляне (хем съм се клел, че това граничи с дебилизъм). Всичко й изглеждаше 6, ама направо все едно от фабриката излиза. Салон, купе - слънце! Пали от раз, хем нямаеше даже акумулатор. Работи, мърка, кутия супер, педала на гъзта много отзивчив, абе страшна. По едно време светва чек-а за окачването. Аз му казвам на тариката, той ми отговаря "Те на всичките така светят". Отивам в менюто да я регулирам по височина, познай дали въобще тръгва да мърда. Възглавници, компресор, ай да не казвам по колко пари са. Цената й беше 19К. Питах го за коментар, човека каза "А не, аз я бях пуснал на 23К, това ми е дъното". Преди няколко месеца я гледах (над година по-късно). Още си я продава, вече за 14К :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен тази кола не е имала късмета да попадне при търговец от Враца. Ако беше там, щеше вече да е с ново масло на скоростите (смяна на маслото решаwа категорично всякакви проблеми при автоматичните кутии), цената щеше да е 2к надолу от средната за пазара на този модел и с кометар УНИКАТ, ТОП, ***FULL ** FULL***, Нов внос ШВЕЙЦАРИЯ, един собственик, напълно обслужена... :P

 

P.S. През годините с брат ми сме купили от Горубляне:

1. Ауди 80 Б4 2.0 16v quatrro 1992г- кара се до днес - може би най - здравата и безпроблемна кола в семейството

2. Ауди 80 Б4 2.0 8v, 1994, карана 4-5 години без проблеми и вече продадена

3. Сеат Кордоба 1.9 TDI, 1998 - карана 4-5 години и вече продадена

4. VW Sharan 2.0 8v, 1996 - кара се до днес без проблеми

 

Просто навремето беше мешано здрави коли и трошки и с малко гледане и късмет се намираха читави коли. Сега не знам как е, но съотношението на читави към напудрени коли май клони към 90/10%. 

Редактирано от stanley
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предизвикваш ме да говоря и разказвам направо.

А чувал ли си лафа за "Ами то е леко бронирано, за това цената е такава". И отговора на моя въпрос "Извинявайте, аз на горски ли ви приличам" :D

 

Аз също имам приятел, който си купи хАвтомобил от Горубляне и си го караше бая време. Един Ситроен, никакъв проблем не му направи. Ама тия неща са по-скоро изключение.

Аз например се запалих от приятел за Супърб и утре отивам да гледам един, но ще е от човек. Изобще, избягвам автокъщи, освен ако не са "по-така" - ММ ауто, Сим Ауто и прочие. Но там предимно тупалки, макар че чат пат изпадат и нормални коли. Сега в ММ Ауто има една прилична Октавия 3 за 18K, което е топ цена. Малко са и повече километрите, ама кво от тва...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предизвикваш ме да говоря и разказвам направо.

А чувал ли си лафа за "Ами то е леко бронирано, за това цената е такава". И отговора на моя въпрос "Извинявайте, аз на горски ли ви приличам" :D

 

Аз също имам приятел, който си купи хАвтомобил от Горубляне и си го караше бая време. Един Ситроен, никакъв проблем не му направи. Ама тия неща са по-скоро изключение.

Аз например се запалих от приятел за Супърб и утре отивам да гледам един, но ще е от човек. Изобще, избягвам автокъщи, освен ако не са "по-така" - ММ ауто, Сим Ауто и прочие. Но там предимно тупалки, макар че чат пат изпадат и нормални коли. Сега в ММ Ауто има една прилична Октавия 3 за 18K, което е топ цена. Малко са и повече километрите, ама кво от тва...

 

Мятай се на Супърб, перфектен е за хора с деца.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да е нов. Нещо 2005-2006г., нещо от тоя сорт, само за инфо. И ще го направя само заради автомата, щото ме мързи да превключвам вече :D

 

Снощи водих един разговор с жена ми. Преди около 6-7г. смятах да си купувам чисто нов автомобил. Колите среден клас (Октавия, Инсигния, Пасат и прочие), със среден мотор и грубо малко над средно оборудване бяха по около 40-42К. В момента за тия пари мога да си купя сравнително пръднал Рапид, което е тъпо. Отделно като сметна, че карам личния си автомобил по 15-17К на година, като разнеса разходи по лизинг, застраховки и обслужване на км. и цифрата става нещо от сорта на лев и нещо за километър, без горивото. Както се сещаш - идиотско е, все пак няма да е Ламборджини.

Бих си купил чисто нова кола, ако върша работа с нея или пътувам много. В текущото ми положение, милионер да съм, пак няма да го направя.

 

п.с. - Бях залитнал по една Секвоя, ама после се сетих, че 5.7 ще се храни като за голямо семейство цигани и то без да върви  :nea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да е нов. Нещо 2005-2006г., нещо от тоя сорт, само за инфо. И ще го направя само заради автомата, щото ме мързи да превключвам вече :D

 

 

И Супърб 1 си е супер кола, още повече някоя натъпка догоре с екстри :) Моят съвет е когато отидеш да го гледаш да си вземеш и детската количка с теб за проба на багажника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Багажниката така като го гледам е 1към1 с тоя на Октавията, като изключим, че Октавията е ХЕЧ и има повече възможност за височина. Детската количка...Освен в голямо комби, във всичко останало като се сложи е game over за повече багаж. И като казвам голямо комби, имам предвид ГОЛЯМО.

Абе тва с децата е "баси мамата". Нещата отиват към ремарке. Имам колега с Мазда 6 със 3 (три) деца. Не знам как се оправя. Аз сам в колата няма къде да си туря багажа...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като аз смених Октавия 1 със Суперб 1 мога да кажа, че багажника на Суперб-а е по голям като литри, но по-неудобен за редене защото отвора за поствяне на багажа е по- малък. Въобще по съвсем различен начин се реди багажа. Другият недостатък на Суперб 1 е, че задните седалки не падат. През годините сме имали в семейството Октавия 1 и 2 и Суперб 1 и 2. По- удобна кола от хечбека - няма. Може би само комбито го бие, но пък не всеки харесва комби (99.5% от жените не харесват :) ).

 

Докато детето беша бебе и трябваше да носим кошара, матрак, количка и ваничка и всякакви други бебешки работи редовно возех багаж вътре по седалките, което много мразя, но беше неизбежно.

 

Съвета ми е ако бюджета позволява Октавия 1 да се замени със Суперб 2 хечбек (с туин дор) или Комби ако целта е повече пространство заради нов член на семейството. Като цяло Суперб 2 е еволюционно, конструктивно и технически по различен автомобил от Октавия 1 и Суперб 1.

 

Нещо друго Автоматите на Суперб 1 са типтроник, което значи малко мудни и лакоми в града. На извънградско са супер. При 1.9 ТДИ градско в София с автомат е 10л/100 със 16 джанти, извънградско - според стила на шофьора и пътните условия от 5.5 до 7. Миналата седмица при разходка до дълечния североизток - 970 км с един резервоар и 5.6 на отиване и 6.1 на връщане, като през 1/3 от пътя имаше гъста мъгла и в двете посоки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като аз смених Октавия 1 със Суперб 1 мога да кажа, че багажника на Суперб-а е по голям като литри, но по-неудобен за редене защото отвора за поствяне на багажа е по- малък. Въобще по съвсем различен начин се реди багажа. Другият недостатък на Суперб 1 е, че задните седалки не падат. През годините сме имали в семейството Октавия 1 и 2 и Суперб 1 и 2. По- удобна кола от хечбека - няма. Може би само комбито го бие, но пък не всеки харесва комби (99.5% от жените не харесват :) ).

 

Докато детето беша бебе и трябваше да носим кошара, матрак, количка и ваничка и всякакви други бебешки работи редовно возех багаж вътре по седалките, което много мразя, но беше неизбежно.

 

Съвета ми е ако бюджета позволява Октавия 1 да се замени със Суперб 2 хечбек (с туин дор) или Комби ако целта е повече пространство заради нов член на семейството. Като цяло Суперб 2 е еволюционно, конструктивно и технически по различен автомобил от Октавия 1 и Суперб 1.

 

Нещо друго Автоматите на Суперб 1 са типтроник, което значи малко мудни и лакоми в града. На извънградско са супер. При 1.9 ТДИ градско в София с автомат е 10л/100 със 16 джанти, извънградско - според стила на шофьора и пътните условия от 5.5 до 7. Миналата седмица при разходка до дълечния североизток - 970 км с един резервоар и 5.6 на отиване и 6.1 на връщане, като през 1/3 от пътя имаше гъста мъгла и в двете посоки.

 

Благодаря за инфото, научих някои нови неща!

При моята Октавия така или иначе никога не съм свалял седалки. От край време имам правило за път - не влиза ли в багажника - не се взима. Багаж, включае и дребни неща по седалките никога не слагам от мерки за сигурност и защото ме дразни. Естествено, моята жена е в процентите, които си цитирал. Показвал съм й всякакви комбита, включително и шутин брейка на Мерц, което е баси красотата - отговора е един и същ "катафалка било".

Бюджет реално няма. Последните месеци прескачам от 6000 до 40000. Някак си не намирам "моята" кола, която да ми е баланс за всичко. За разхода чесно да ти кажа не ми пука, както казах по-нагоре, хич не карам много. Октавията в момента в София ми дава 14.5 по мойте маршрути и начин на каране. Не виждам колко по-зле може да стане...

Супърб 2 много го харесвам, но няма такъв, който да отговаря на мое основно правило - Ако не е чисто нова колата, трябва да е атмосферен бензин ( и да не е 90кс. ). Макар 2.0 дизел да е супер мотор, не ми се рискува с турбина, която може да се окоти всеки момент, а и не вярвам, че дизелов мотор ще ми издържи на карането много.

Двигателя, който ще гледам е 2.8 - 193кс. Тотално непознат за мен. Предполагам, че в София ще ми направи същия разход както и Октавията. Дори и малко нагоре да е, все ми е тая.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потърси OCT I COMBI с двигател 1.8 20 V  с двигател AGU.110 kW - 150 конски сили. Имам такава и я карам вече 12 години. Има чип-тунинг и сега е 192 конски сили. Монтирах газова уредба и разхода на газ градско е 11/100 което ме задоволява. Извън града разхода е 9-10/100 газ. Карам я всеки ден по 40-50 км. градско и съм много доволен от голямия багажник и като паднат на пред задните седалки става така и съм пробвал две автоматични перални една зад друга се събират съвсем нормално. До сега съм сменял по нея само консумативи : масла, филтри, накладки, дискове. Не бих я заменил за по новите. Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не забравям, ама тоя вариант е като еднорог. Виждал съм ама не. Знам, че и тук има колеги, които го търкалят, ама е супер рядък. В общи линии, Шкода между 2007 и 2013 е масово 1.6 печка, 2.0 печка и 1.8 TSI, като последния както знаем е най-скапаният мотор на ВАГ евър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако жена ви не харесва комбито, оставяте я веднъж тя да нареди багажа. Вие го струпвате пред колата, отваряте си бира и се приготвяте за екшън с елементи на ужаси.

 

После не само ще обича комбита, ами и ще пита за бус.

 

Мойта наскоро като заглеждах коли с ужас ме попита - ама това не е комби, как така!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баси готина жена имаш...Моята ще събере целия багажник и в плик от Фантастико, само и само да не се докаже, че е за комби работата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хах, моята спря да мрънка по комбитата, чак след като малкия се появи, за да се въползвам и засиля ефекта дори руф бокс взех :)

Оня ден ме видя да оглеждам един Тигуан, а тя попита само "Багажника ОК ли е?"

 

Иначе Суперб1 има наистина голям багажник, но дупката му е малка.

Редактирано от superba
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ех това заключване за редакция ... 

 

Сега ти прочетох цялото мнение. Може би си пропуснал момента за преминаване към комби :) 

Ние понеже доста пътуваме вкупом, когато дребното се появи исках да взема кола, на която мога да се доверя, най-вече да не ме остави на пътя. Тогава имах Суперб1 TDI, супер яка кола, но и капризна. За първи път заради него ползвах рапатрак, няколко часово неприятно приключение и пропаднал уикенд. Нещо се наплаших и реших повече да не рискувам с нея, да останем някъде с някоко месечно бебе по чужбина, не мерси! Много гледах и се чудих и накрая се метнах на 4 годишно комби O2 с най-простия двигател 1.6 MPI и не съжалявам грам. Та това, което искам да кажа от самото начало, е че пътуването или преживяването е комплексно събитие и колата има дял в него под 5% ... стига да не се счупи, защото тогава може да прецака всичко :) 

За това вариантите са:

- нова

- от човек с история, като пак имам списък с нежелани мотори

- някоя проста с доказано здрав мотор (колкото по-нови стават колите, това все повече става проблем). Специално за мотора с 193 коня съм чел приятни неща. Той също ми беше в шорт листата преди.

 

 

От половин година гледам за нещо по-ново и не знам какво да е ... но че ще е комби това е ясно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ех това заключване за редакция ... 

 

Сега ти прочетох цялото мнение. Може би си пропуснал момента за преминаване към комби :)

Ние понеже доста пътуваме вкупом, когато дребното се появи исках да взема кола, на която мога да се доверя, най-вече да не ме остави на пътя. Тогава имах Суперб1 TDI, супер яка кола, но и капризна. За първи път заради него ползвах рапатрак, няколко часово неприятно приключение и пропаднал уикенд. Нещо се наплаших и реших повече да не рискувам с нея, да останем някъде с някоко месечно бебе по чужбина, не мерси! Много гледах и се чудих и накрая се метнах на 4 годишно комби O2 с най-простия двигател 1.6 MPI и не съжалявам грам. Та това, което искам да кажа от самото начало, е че пътуването или преживяването е комплексно събитие и колата има дял в него под 5% ... стига да не се счупи, защото тогава може да прецака всичко :)

За това вариантите са:

- нова

- от човек с история, като пак имам списък с нежелани мотори

- някоя проста с доказано здрав мотор (колкото по-нови стават колите, това все повече става проблем). Специално за мотора с 193 коня съм чел приятни неща. Той също ми беше в шорт листата преди.

 

 

От половин година гледам за нещо по-ново и не знам какво да е ... но че ще е комби това е ясно :)

Съгласен съм на 100% с казаното. Само моля да уточниш с кое ТДИ си имал пробем, защото аз минах от 1.6 MPI на 1.9TDI автоматик и мога да кажа, че и двете коли са ми еднакво проблемни т.е по-скоро безпроблемни.  Единствено един път съм имал проблем на път с загуба на мощност с ТДИ-то и след разговор с Пепино за 2 мин  проблема беше решен - сцепен в края маркуч за вакум на турбото. Малко скоч и след 5 мин отново бях в играта. Определено на едно ТДИ има доста повече неща които да се скапат фатално, но това се отнася за всяка машина. Преди  път се правят бейсик чекове (основни проверки), вдигаш капака и преглеждаш течностите, кабелите, маркучите за всеки случай. Това го правех и с  бензиновата.

 

Промяната след смяна на колата обаче за мен, че с ТДИ-ти пътувам по-бързо (мотора е по мощен и приятен за каране), по-комфортно (Суперба вози по мазно от Октавия 1 и е дооооста по-просторен вътре) и по-евтино (чисто субективно при един и същ маршрут Октавията гореше 7.0 - 7.4 бензин, а Суперб-а 5.5 - 6.5 Дизел). Оценявам обаче, че има осезаема разлика в обслужването на двата мотора. При ТДИ голямото обслужване (ремъци и ролки) е около 1000лв, докато при бензина е може би на половина.

 

С ТДИ-то правя без проблем преходи от по 7-8ч, докато с бензиновата Октавия  след 5ч каране се чувствах схванат и смачкан.

Определено комфорта си има цена обаче. Предполагам, че с едно 2.0 ТДИ ще ми е още по комфортно да пътувам отколкото с 1.9, но и по-скъпо (на годишна база).

 

При появата на бебе в семейството e трудно пътуването само първата година, докато детето проходи и се мъкне количка и евентуално ваничка. После нещата се нормализират и един седан или хечбек са напълно достатъчни. След това идва момента с велосипедите обаче... :D

Редактирано от stanley
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е моето беше 2.5 и имах проблеми с ГНП-то. За комфорт не може да се сравнява изобщо, онова возеше като параход и от тук до Виена го взимах на един дъх с една тоалетна.

По Европа пътувам само в ограниченията +10км/ч, така че моторетката не ми е определяща, 1.6 си поддържа магистрална скорост ... с изключение на Германия де, там си иска пауър :)

 

Съгласен за багажника, сега пътувам вече със затворена кора, тази година за пръв път съм и без руфбокса. Място има и не се замислям ако трябва да взема и колело ... за всеки случай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, първо да благодаря за многото информация, която ми давате. Не само технически за автомобилите. Доста научих за бебешките работи от съвети тук във форума!

Отностно колата за която говорих - ходих да я видя. Като изключим, че предни дискове и накладки са за смяна, джантите за боя и няколко дребни козметични неща по купето (които най-вероятно ще се оправят само с полиране), всичко останало й беше 6. Кутията работи добре, мотора изглежда да работи добре. Всичко в нея си работеше. Подгреви, климатроник, огледала, а-у. Абе всичко 6. Едно единствено нещо ме притесни леко и то е, че при пускането на климатроника замириса като на изгоряло, ама от като масло ли, като от антифриз ли...бали му майката. Тази миризма изчезна по някое време. Отдавам я на факта, че колата все пак кисне на едно място и рядко се пали. Колата работи над 30мин пред мен, не съм видял да е пушела на масло.

Това, което ме изуми доста е колко тихо и комфортно вози. Да знам, че е по-висок клас от Октавията и като цяло по-нова от моята, но не очаквах разликата да е толкова фрапантна. Тишината в купето е като при A6 2010g., возията много ми допадна.

Вървежа на ниските предавки не е като за кола 200 коня, но stanley си ме предупреди, че тая кутия не е като новите DSG-та. Все пак ме устройва.

Като цяла ще я мисля още точно половин час и мисля да я отнеса. Впечатлих се от разликата в комфорта. Очаквах да е по-добре, но не чак толкова. То седалка, то подлакътник, то тишина и мекота, абе няма общо въобще с Октавията...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.