Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ежедневни приказки !


Pepino

Recommended Posts

На Супърб 2 до към средата на 2009, може да се изключва ЕСП-то, а на тези след това не може. Моделите с изключващо ЕСП имат копче ESP off, а при другите е заменено с копче за АСР-а(с картинка като пътните знаци за хлъзгава настилка).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тамън си опресних знанията за Халдекс от линк на колегата Monster (и той с Йети) - https://www.docdroid.net/kx5PsIK/yeti-haldex-info.pdf#page=2, значи до 10 на 90 съотношение преден-заден мост и до 85% на 1 от колелата! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има елемент на заблуда, при споменаване на тези числа от производителя, обаче. Съотношението 10:90 преден-заден мост е постижимо на теория, при положение, че предните колела попаднат върху повърхност с нулево сцепление, същото важи и за до 85 процента на едно колело - отново на теория предаване на толкова въртящ момент е постижимо, при положение, че останалите са върху повърхност с нулево сцепление.

 

При еднакво сцепление на преден/заден мост възможното съотношение от 95:5 до 50:50, 5-те процента в първия случай са за обиране на механичните загуби при въртенето на раздатката(не е много правилно да се нарича така, но...), кардана и халдекса. 

 

Щеше да е хубаво да разполагаме при вагаджиите с напречни двигатели с торсен, подобно на системата на Алфа Q4 при 159-ката и Брера, но уви. Там нещата най-просто обяснени са все едно Quattro-то на надлъжните Аудита, но в опаковка за напречни двигатели. При Алфите постоянното отношение е 40:60 или 45:55 не съм напълно сигурен предно:задно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, не четете! При Шкода и VW вала за задните колела е зацепен за предно дясно постоянно! Няма диференциал преден заден мост. Халдексът е преди задния мост и той осигурява приплъзване, прословутите 5%. Няма значение от версията, тя определя по какъв начин се генерира налягане за управлението дисковете на халдекса. Тоест имате максимум 50% отпред дясно и 50% заден мост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Шкода и VW вала за задните колела е зацепен за предно дясно постоянно! Няма диференциал преден заден мост. Халдексът е преди задния мост и той осигурява приплъзване, прословутите 5%. Няма значение от версията, тя определя по какъв начин се генерира налягане за управлението дисковете на халдекса. Тоест имате максимум 50% отпред дясно и 50% заден мост.

Иво, искам картинка на това. Ако е истина ще е най-голямата издънка в автомобилостроенето! Реално казваш, че при превъртане на предно ляво си стоиш на място ;) Не го вярвам. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има достатъчно снежни клипове. И не казвам, че е издънка. Просто не може да разпределиш повече от 50% към заден мост. Схемите са от Self-study Programme 333, 4MOTION with Haldex Coupling, Model Year 2004, Design and Function, това е вътрешно фирмено ръководство за запознаване на принципа на работа на нещо във Фолксфаген. Същото е и при 5то, след това съм изгубил интерес и не съм търсил нищо излязло след това.

 

post-508-0-37078200-1522044504_thumb.jpg

 

post-508-0-27517800-1522044507_thumb.jpg

 

post-508-0-84377000-1522044507_thumb.jpg

 

post-508-0-44923100-1522044508_thumb.jpg

 

Потърсете скоростна кутия при Шкода или Фолксваген и ще откриете, че с колкото се върти предно дясно колело, с толкова се въртят и задните, защото са твърдо свързани към него. За да може да се прехвърлят 90% отзад, предно дясно трябва да може да се "откачи" от въртенето към задния мост, а това е невъзможно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.. При Шкода и VW вала за задните колела е зацепен за предно дясно постоянно! ...

Ивчо, не коментирам разпределението, а връзването към предно дясно колело! Това ще завърти колата. От схемите не се вижда ясно, но такава схема ще "дърпа" в едната посока. Реално се получава, че предно дясно колело реално движи три, а лявото е само. No way ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Раздатката е на скоростната кутия след дифа ляво дясно преди изхода за дясна полуос. Няма втори диф там преден заден.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, виж диаграмите, които са постнал, особено първата. Кухия вал (hollow shaft)задвижва раздатката, а вътре в него се намира дясната полуоска. От кутията директно се предава въртящ момент на предния диференциал и на раздатката. Прав си че диференциал предно-задно няма, но връзката на задния мост е директно към кутията, а не през предния диференциал или дясната полуоска. Ако халдекса го нямаше, а кардана беше вързан директно към задния диференциал, ефекта щеше да е постоянно твърдо предаване 50:50 предно : задно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Hollow shaft е след диференциала ляво дясно. Да, вала за отзад не е закачен на полуоската, но е на изхода от кутията за дясната полуос. Иначе и предния диференциал е в корпуса на скоростната кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И тя каква излезна... Накрая? Не е зацепенА на една предна полуоска, задната ос! Демек вече може до 100% само на задно :?

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Махаш предните полуоси и си на задно.

Реално може да си представиш системата с халдекса като на джип с парт-тайм 4х4 задвижване - когато е на режим 4х4, т.е връзката между преден и заден мост е 50:50, но преди задния диференциал стои халдекса, който определя колко от тези 50%, които отиват към задния диференциал, да бъдат приложени.

 

Обобщено, с халдекс без механични преработки, на задно не може да се кара, съотношението предно-задно варира от 95:5 до 50:50 - тези отношения са при еднакво сцепление на всички колела. Цитираните числа от производителите ги забравяме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно. Не съм разбрал първия ти пост. Просто няма как да отидат 90% към задния или 85% към някое задно колело.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи от всичко изписано разбирам, че Шкода/ВАГ според вас мамят клиентите си!

 

А сааб 93х - той как може?

 

С халдекс контролер дали не става също?

 

И защо гледате схема на халдекс на 15 год. бус?

 

И не на последно место халдексът не работи ли в близост със спирачките?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И не на последно место халдексът не работи ли в близост със спирачките?

Иво, спирачките са следващ етап и не са част от самия халдекс. Да, ESP/ESC++ ги управляват и подпомагат, но не са част от самия халдекс.

 

Аз се връщам на схемата "предно дясно колело". Ако беше така излиза, че то реално почти никога не превърта защото реално трябва да превъртят три колела. А усещането е като да превъртат и двете предни преди да "стегне" халдекса. По усет, не съм слизал да гледам  :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе и мен това с предно дясно ме озадачи... Зимата свърши, другата ще се правят експерименти явно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, спирачките са следващ етап и не са част от самия халдекс. Да, ESP/ESC++ ги управляват и подпомагат, но не са част от самия халдекс.

 

Аз се връщам на схемата "предно дясно колело". Ако беше така излиза, че то реално почти никога не превърта защото реално трябва да превъртят три колела. А усещането е като да превъртат и двете предни преди да "стегне" халдекса. По усет, не съм слизал да гледам  :sorry:

Пепи, вероятно има и механична разлика между халдекс системата на Йети и Суперб. Видеата са на slowmotion, на приличен наклон нагоре.

 

https://www.dropbox.com/s/cz6642b9ki3e9z5/VID_20160103_095412601.mp4?dl=0- нормален режим 

 

https://www.dropbox.com/s/osh61aathpgz16y/VID_20160103_095232758.mp4?dl=0- офроуд режим

 

Интересни са ми последващите коментари относно преразпределението на въртящия момент, за въпросното "предно дясно колело" от самото начало ми беше ясно, че това са прибързани и невярни твърдения. 

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се връщам на схемата "предно дясно колело". Ако беше така излиза, че то реално почти никога не превърта защото реално трябва да превъртят три колела. А усещането е като да превъртат и двете предни преди да "стегне" халдекса. По усет, не съм слизал да гледам :sorry:

Ако нямаш халдекс и заден диф щеше да си абсолютно прав. Но понеже не си, нормално момента отива към предните колела, много малка част към задните и при определени условия халдекса, който е вид съединител, започва да прехвърля повече назад. Но след него има още един диф, така че няма как двете задни колела да са с блокаж, поне не серийно.

Абе чудя се, защо някой не постне някой клип, как vw с халдекс върти задна гума без предна дясно.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голямото колело с двата сателита с червен разрез е диференциала за ляво дясно колело. Виж къде е дясната полуос и че пред нея имаш едно колело на вала и второ на 90 градуса за кардана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж как същотото това колело е твърдо вързано за кожуха на диференциала, а не към полуоската (отбелязана в синьо). Ако това колело беше вързано към полуоската, както ти твърдиш, то диференциала нямаше да работи ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждам го, виждам и долната принципна схема, при която двете колела са към дясната полуос, а не към диференциала. От кратките текстове, които съм чел, оставам с впечатление, че колелото и оста му са нанизани на късия вал към дясната полуос и се въртят от вала и при нужда зъбното колело да се сменя. Както и да е, споровете тръгнаха от 90% въртящ момент към заден мост, а халдекс системата не може да прехвърли повече от 50% назад.

 

Едно питане. Търся къде продават от винтовете със синя или бяла капачка за закрепване на регистрационен номер, както са чешките или немските за закрепване на номер без рамка. Мислех и с 3М двойно лепящо, само номера, без дупки, но при гладките ни пътища, имам чувството че ще ходя през месец за нови табели в КАТ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак си в грешка и продължаваш да пишеш неверни работи. Това, че вала и нанизан върху полуоската, не означава че се върти от нея. При DSG-то пак са 2 вала по този начин и пак са независими.

 

И да, може да се прехвърлят 90% въртящ момент към задните колела, НО при условие, че предните се намират върху повърхност без никакво сцепление, тогава за да се въртят те на теория се изисква почти нулев въртящ момент и в този случай всичкия въртящ момент отива към задните колела.

Също ако на един двигателен мост, 2-те колела се въртят с еднаква скорост, но едното колело е без сцепление, а другото е със сцепление, на теория нужното усилие за въртенето на 2-те колела е различно, съответно при това колело със сцепление се прилага повече въртящ момент. От тази теоретична гледна точка се споменават тези преразпределения на въртящ момент от всички производители.

 

9296488U.jpg

Тук се вижда перфектно кое от какво се задвижва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна едни статистически данни...

 

http://tinypic.com/r/21me0ap/9 

 

Я да се кротнете  :running:  :D  :D  :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.