Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ежедневни приказки !


Pepino

Recommended Posts

Колеги, в събота няма трафик нито на излизане, нито на влизане от София. Мизерията е в петък вечер и съответно в неделя вечер. Поне по мои наблюдения де. Все пак едни 30 мин бих си взел в запас де, че не се знае нищо...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А по повод на тази информация имате ли някакво наблюдение: http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=1451807

Чудя се дали е вярно или просто подтикват хората да си направят едно бързо каско... Колегите с вече по-стари коли (10+ годишни) - имате ли си застраховки на колите за 5-6 хил. лв.?

Моята навършва този месец 10 години. Скоро ми изтича каското и аз имах такава дилема дали да го продължавам, но все пак ще го направя за още една година...

 

Друг е въпросът какво точно покрива то при кражба. Признавам си, че не съм чел условията в полицата. Трябва да проверя.

Ако е оценена на 7к лева да речем, при кражба 7к лева ли ти изплащат ? Предполагам, че не, т.е. по-малко с редица условности :)

Редактирано от Alexandar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност пътя за Старосел е от отбивката за Хисаря (втората на магистралата) , която от по-миналата неделя е затворена и това е най-бързия път , а ти от къде ще минеш :sorry:

Виноват, като гледам само по картата така става. Сам се прасвам зад врата, строявам се в две редици и ще мина през Калояново!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.......... и ще мина през Калояново!

 

Само внимавай да не пропуснеш Старосел . че както е прясно обновена пистата , шЪ се заиграеш там :tongue_1:  :tongue_1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, привет,

Слушам яко драми по "талавизора" на тема трафика и ремонтите по Тракия. Как стоят нещата реално обаче? Налага ми се да пътувам в Събота сутринта, като трябва да съм в Пловдив до определен час, тъй като отивам на събитие. При супер нормално шофиране съм там за час и половина. Колко в повече да си пиша за Събота ? Събитието ми е към 10:00, така че ще тръгвам сравнително рано и не би трябвало да е супер натоварено. Отделно гледам на гугъл мапс, че не свети да има кой знае какви тапи, но все пак някой гърмян заек да каже?

 

Вчера пътувах до Бургас и в 10 сутринта ми отне около 30-40 минути да преодолея ремонтите, в 2 през нощта ми отне пак 30 минути, защото отпред като застане един камион, който кара с 50 и няма мърдане. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само внимавай да не пропуснеш Старосел . че както е прясно обновена пистата , шЪ се заиграеш там :tongue_1: :tongue_1:

На връщане ще се отбия
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Ако е оценена на 7к лева да речем, при кражба 7к лева ли ти изплащат ? Предполагам, че не, т.е. по-малко с редица условности :)

 

От познат, който работи в Армеец, знам, че там изплащат 100%, при това почти без условности (освен обичайните, разбира се - наличие на талони, ключове...). Колко бързо се приключва с цялата процедура не питах, но той ме увери, че при тях глупости няма - каза ми го като на приятел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От пресен случай с Армеец - платиха около 80% от застрахователната стойност, въпреки че всички талони и ключове си бяха в нас. Даже част от кражбата беше заснета с камерите на един подземен паркинг. "Овехтиха" я за месеците от началото на застраховката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвахте ли да пуснете жалба, в която да декларирате намеренията си да сезирате КЗП->КФН + частен съдебен иск?

Аз с Армеец се разбрах извънсъдебно, след като застрахован при тях ми размаза първото Ауди преди години (ДЗИ ми го платиха по каско на 80% и ми оставиха тенекиите)- имах леки телесни повреди + трицифрена сума за превръзки, шевове и т.н.- всичко си ми платиха + адекватна сума. Но преди да си пусна жалба, си траеха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За неимуществените вреди е различно. Овехтяването на откраднатата кола си беше по всички правила, отговаряше на общите условия и прочие. Просто има уловка в това "100%" и тя е в това колко скоро след сключването на застраховката е събитието.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята навършва този месец 10 години. Скоро ми изтича каското и аз имах такава дилема дали да го продължавам, но все пак ще го направя за още една година...

 

Друг е въпросът какво точно покрива то при кражба. Признавам си, че не съм чел условията в полицата. Трябва да проверя.

Ако е оценена на 7к лева да речем, при кражба 7к лева ли ти изплащат ? Предполагам, че не, т.е. по-малко с редица условности :)

Това е като да попиташ една кола колко пари струва. Отговора е между 1000 и 200 000 лева. За всеки случай, автомобил и ЗК е различно. Няма универсален отговор. Сигурно е само, че рядко се изплащат 100 %. Дали обаче в повечето случай се изплащат 50% или 80% - за щастие нямам идея! =)

 

От познат, който работи в Армеец, знам, че там изплащат 100%, при това почти без условности (освен обичайните, разбира се - наличие на талони, ключове...). Колко бързо се приключва с цялата процедура не питах, но той ме увери, че при тях глупости няма - каза ми го като на приятел.

Това с познатия е докато шефа на "Ликвидация" не е станал с гъза на горе. Циркове има при всички, но да, Армеец са от най-коректните ( до колкото може да се сложи такава квалификация на ЗК в България ).

 

От пресен случай с Армеец - платиха около 80% от застрахователната стойност, въпреки че всички талони и ключове си бяха в нас. Даже част от кражбата беше заснета с камерите на един подземен паркинг. "Овехтиха" я за месеците от началото на застраховката.

Ако талоните и ключовете не бяха във вас, щяха да ви платят 0 % :)

 

За неимуществените вреди е различно. Овехтяването на откраднатата кола си беше по всички правила, отговаряше на общите условия и прочие. Просто има уловка в това "100%" и тя е в това колко скоро след сключването на застраховката е събитието.

 

Не казвам, че това важи за този случай и не казвам, че общите им условия не са в унисон в закона, но: Това, че нещо го пише в нечий общи условия/договр не означава, че е законно. В правото има така наречената " нищожност ". Сиреч, ако в трудовия ми договор пише, че имат право да ме набият ако закъснея за работа, това не прави действието на работодателя ми законно, а тази клауза в договора е нищожна. Пиша го така обширно, защото в България нямам културата да търсим юрист за помощ. Специално ЗКтата и банките колко хора са ощавили направомерно - не ми се мисли. Мога да изброявам примери хиляди!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....

Ако талоните и ключовете не бяха във вас, щяха да ви платят 0 % :)

...

Сериозно? Аз пък да не знам. Написах го така само заради наричането им "условности" по-горе. Явно иронията, че наличието на ключове и талони не е "условност", не е хваната.

 

.....

Не казвам, че това важи за този случай и не казвам, че общите им условия не са в унисон в закона, но: Това, че нещо го пише в нечий общи условия/договр не означава, че е законно. В правото има така наречената " нищожност ". Сиреч, ако в трудовия ми договор пише, че имат право да ме набият ако закъснея за работа, това не прави действието на работодателя ми законно, а тази клауза в договора е нищожна. Пиша го така обширно, защото в България нямам културата да търсим юрист за помощ. Специално ЗКтата и банките колко хора са ощавили направомерно - не ми се мисли. Мога да изброявам примери хиляди!

Това не разбрах, защо го пишеш, щом не знаеш, дали важи в този случай.

Сключвайки полицата, декларираш и се съгласяваш и с общите условия на съответния застраховател.

Ако мога да ползвам твоя пример - с подписа си под трудовия договор, според който имат право да те набият за закъснение, даваш личното си волеизявление, че си се съгласил с това условие. И като се опиташ да я обявиш тази клауза за "нищожна" в съда, цирка ще е голям. Защото закона те пази, докато сам не се откажеш от правата си.

Друг е въпроса, дали работодателя няма да го съдят за боя. Но вече по други параграфи. Ти от бъдещи претенции срещу него си се отказал.

Редактирано от Izolini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не съм юрист, ама така от обща култура това, което знам е, че договорът си е договор, над него са законите, над тях е конституцията. Всяко по-долно ниво трябва да е подчинено на по-горното, в този ред на мисли е и примерът. Договорът трябва да е съобразен с общата правна рамка, за която се отнася, а ако противоречи, значи е нищожен. И да го подпишеш, пак не могат да те бият, и няма никакъв проблем да ги осъдиш, ако го напрвят. Посегателството над личността е немислимо и това е на ниво Конституция, ако не се лъжа. За повече инфо може да прегледаш полемиките в най-крайните им форми - неизлечимо болните. Дори и да искаш да те умъртвят, никой няма право да го направи.

 

Виж, боксьорите обаче нямам идея как го уреждат тоя въпрос, ама те май са самонаети. Примерно Кобрата дали не можеше да съди Кличко за побоя и да гепи още някой милион .. .не знам :))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сериозно? Аз пък да не знам. Написах го така само заради наричането им "условности" по-горе. Явно иронията, че наличието на ключове и талони не е "условност", не е хваната.

 

Това не разбрах, защо го пишеш, щом не знаеш, дали важи в този случай.

Сключвайки полицата, декларираш и се съгласяваш и с общите условия на съответния застраховател.

Ако мога да ползвам твоя пример - с подписа си под трудовия договор, според който имат право да те набият за закъснение, даваш личното си волеизявление, че си се съгласил с това условие. И като се опиташ да я обявиш тази клауза за "нищожна" в съда, цирка ще е голям. Защото закона те пази, докато сам не се откажеш от правата си.

Друг е въпроса, дали работодателя няма да го съдят за боя. Но вече по други параграфи. Ти от бъдещи претенции срещу него си се отказал.

 

Не се обиждай, но ирония трудно се хваща в пост в форум. Още по-лошото е, че не можеш да си представиш колко хора се гневят, че не са им платили колите като не си върнат ключа. В общия случай причината да не се върне е - защото колата е била запалена и ключа е long gone също. Тука да вмъкна само, че ми е много интересно какво ще се случва по този параграф за в бъдеще. Все повече автомобили са keyless...

Второто го пиша за да дам "рамо" на колегите да не се примиряват с "ми то си го пише в договора така или иначе". Защото с подписа си под трудовия договор не отхвърлям правото си да се позова на закона, че дадена клауза е нищожна или нарушава правата ми (били те законови или конституционни) по някакъв начин. В общи линии, колегата superba го е формолирам перфектно.

Ако ти е интересно, мога да ти пратя и решение на съд в моя полза което отхвърля клауза на банка. Казуса беше, че погасих сумата X предсрочно за което ми начилиха такса за предсрочно погасяване. По евро-директива банката НЯМА право да го прави и както написах по-горе - решението е в моя полза след преюдициално запитване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амииии, и двамата сте прави, ама и не сте...

ЗЗД и останалите облигационни закони, както и КТ и изобщо, дават известна /широка/ свобода на договаряне, но в определени рамки - страните са свободни да сключват всякакви договори, но:

Стига да не противоречат на общоприетите /за съответното общество/ морални, етични и правни горит;

На обичайното право;

На Конституцията и/или конкретно/ни закони;

Забранява, да се сключват договори, противоречащи /в нарушение на горното/, както и договори, поставящи някоя от договарящите страни, в неравностойно положение спрямо другата или крайно неизгодно за нея, в зависимости, и т.н., и т.н.

В този смисъл, клаузата за "набиването на служителя", би била недействителна, но не би довела до нищожност на целия договор!!!

Но, това все пак, го преценява компетентния съд.

Колкото до т.н. "Общи условия" на редица компании, фирми и прочие, са така написани, че макар и привидно да са "на ръба на закона", в 99.99%, не го нарушават...

И обяснението е елементарно - тъй като касаят десетки хиляди клиенти, представете си, какво би станало, ако едно дело мине през всички инстанции, на апелативна инстанция, съдът осъди компанията, и при обжалването, ВАС или ВКС излезнат с тълкувателно решение /което пък, е задължително за всички правни субекти и правоприлагащи органи/, в ущърб на въпросната компания... - Ами, просто след 3 месеца, тя ще бъде минало, история и прочие...

Поздрави

 

П.С. Съжалявам, че пак стана лекция по право, Аааааа, така е при нас - 500 думи, за да се кажат и онагледят 5 неща..

Редактирано от Боре
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То от такава лекция имаше нужда. И последните два абзаца са много верни. Явно банката на колегата sauber попада в този 0,01%, а и не са се усетили да променят на време договора/условията така, че да заобиколят директивата - начин за това винаги може да се намери, при това ще е напълно законен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това явно е старата кола на Ива Русинова. Хареса ми обаче , че има винетка. Мацката се е вдигнала от София със състезателната кола, с ролбарите, за да си покара на писта Дракон. :banger_2:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поиграх си да снимам как е захваната емблемата на еърбега при О1/Фабия1 и защо смяната и е като серия от Мисията невъзможна :nea:

 

11401288_10152948944418616_4076030253502

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

......

Имате ли идея какво може да е и дали ще е безопасно да се върна до София или да търся майстор тук?

В крайна сметка се прибрах успешно :)

Оказа се не отпускащ докрай спирачен апарат. След разглабяне, почистване и смазване всичко е наред.

Благодаря на включилите се колеги за помощта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е как при завой ще се оправя ? Ти ако си с дискове и апарати трябва да смажеш и лагера хубаво, защото от топлината му е изтекла греста. Аз 2006 на бала, като карах с блокирали спирачки, гресирах на всяка спирка на класа.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами нямам представа как. Вътрешната накладка се опираше в диска съвсем леко. Когато я вдигнах на крик гумата се въртеше, но я завъртах с леко усилие и нямаше никаква инерция.

 

Пс: Нямаше никакви признаци да е изтекла грес а пък и джантата не беше гореща, малко по-загряла беше от другата.

Редактирано от axel
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друзья,

Я пришел к несчастью.

Отивам да сипя нафта на една от колите (пежо 306) Викам на младежа-зареждач....брато фулирай до горе. И човека зареди до като изключи пистолета.

Тъкмо да завия капачката и някъде отдолу потече нафта .  Изтече приблизително литър. :blush:   Колегата, който също  ползва тази кола  спомена че му е направила абслолютно същият проблем при предходното зареждане. Каква може да е причината според вас?Чувал съм за разни отдушници и толкоз....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подозирам обезвъздушителната тръбичка. Най-вероятно е спукана някъде на малко преди да влезне в резервоара и изтича горивото което се намира в гърловината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.