Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Всичко за vRS моделите


BlackPearl

Recommended Posts

Тук ще се публикува всякаква техническа информация за модела, каталози, статии в интернет и тн. С цел да се избегне разводняване, темата е заключена. Ако искате да допълните нещо, моля пратете ми лично съобщение с нещата, които бихте искали да се добавят. Благодаря!

 

Шкода Фабия вРС МК1 Typ 6Y

 

Skoda Fabia vRS е представена през 2003година.

Същата година печели приз: Дизелова кола на 2003година (Шотландия- награди Кола на годината.)

С цена от 30886лева има огромен потенциал спрямо останалите си конкуренти.

Цветовата гама включва 4 цвята.

Черen- Black pearl (през годините има 3 разцветки в частиците на металика по каталога на шкода)

Сребрист- Silver metallic

Червен- Corrida Red

Жълт- Lemon Yellow, променен от Май 2006 на Sprint Yellow

 

Отличава се от " стандартната " Фабия с :

- фабрични фарове с лупи и ксенонови светлини (4300к първоначално)

- спортен интериор с лого vRS

- предна решетка с лого vRS

- предни спирачки 288мм. , задни спирачки 232мм, с оцветени в зелено спирачни апарати.

- 16 цолови джанти с гуми 205/45/16

- кожен 3спицов волан, кожен скоростен лост и кожена ръкохватка на ръчната спирачка

- циферблат с бяло си червени стрелки

- спортни педали

- "спортно окачване"

- различни предна и задна броня , както и ауспухов накрайник

 

760938.jpg

 

fabiavrs130-7.jpg

 

 

 

 

Skoda-Fabia_RS_2003_1600x1200_wallpaper_

 

Skoda-Fabia_RS_2003_1600x1200_wallpaper_

 

Въпреки, че не е първата от рода си Дизел Хот Хеч, моделът с двигател на Фолксваген Груп 1.9 Турбо дизел- помпа дюза (ASZ/BLT) с 6 степенна скоростна кутия е първият хот хеч дизел , които няма бензинов еквивалент.

Двигателят е с мощност от 96KW, равняваща се на 131к.с. и въртящ момент от 310NM.
Двигател 1.9ТДИ-ПД с код ASZ/BLT  (тук има лека грешка- предните дискове са 288, а не 256)

По данни на производителя колата ускорява от 0-100 за около 9.6 секунди, но тестове на спортни списания и журналисти показват резултати вариращи в диапазони от 7.1 до 8.6сек.

Голяма популярност добива в Англия, след тестовете на TOP GEAR and Fifth Gear, където на състезателната писта показва по добри резултати от Мини Купър С.

 

http://facedl.com/fvideo.php?f=awoqwwikuaeaw&top-gear-skoda-fabia-rs-vs-mini-cooper

 

 

През 2005година получава фейслифт, а през 2007 излиза специална лимитирана серия от 1000броя, главно за Великобритания.

 

skoda-fabia-2007-blue-hatchback-1-9-td-v

 

Picture009.jpg

 

Отличават се по: червени спирачни апарати (оригинално на Фабиа вРС са зелени), кожен салон с номерация и сини шевове, специален цвят: Race Blue metallic, темпомат, затъмнени задни стъкла и CD чейнджър с 6 диска.

 

Тест и обзор на Шкода Фабия вРС1 на немски:

 

След 2007 година е заменена с второто поколение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шкода Октавия вРС МК1 Typ 1U.

 

L-Skoda-Octavia-vRS-Saloon-Front-Side-20

 

L-Skoda-Octavia-vRS-Saloon-Rear-Side-200

 

L-Skoda-Octavia-vRS-Saloon-Interior-2001

 

PICT0065-1.jpg

 

 

Шкода Октавия вРС излиза за пръв път 2001година, а комби версията се появява през 2003година.

Тя е най-бързата Шкода слизала от конвейера до този момент. С бензинов двигател от Фолксваген груп- 1.8 турбо, 4цилиндров , 20 клапанов развиващ мощтност от 134kw или 182коня.

 

engine.jpg

Двигател 1.8Т 20V AUQ

 

Разлики със "стандартната" Октавия.

 

- предна и задни брони

- ауспухов накрайник

- "спортно" окачване

- заводски фарове с лупа и ксенон + пръскачки на фаровете (стандартни за модела, а не с доплащане)

- спортен кожен интериор с vRS лого

- кожен 3-спицов волан , кожен скоростен лост, кожена ръкохватка на ръчната спирачка

- циферблат

- спирачки със зелени апарати: 312мм предни и 256мм задни

- джанти модел SPIDER - излиза и със 16ки, а в последствие и със 17цолови джанти от същия модел

- задни "разпънки" намиращи се зад задните седалки

 

Октавия вРС се включва в листата на Шкода с едно от най-високите оборудвания като стандартни екстри.

- ксенон с пръскачки за фаровете (който вече споменах)

- ел. пакет и подгрев на огледалата

- ESP

- климатроник

- подгрев на предните седалки

 

Цветовата гама в която се предлага първоначално е :

Сребрист- Silver metallic

Черен- Black Pearl

Червен- Corrida Red

Жълт-  Lemmon Yellow, по късно заменен със Sprint Yellow

 

През 2002г. , Шкода пуска лимитирана серия от 100автомобила с името WRC Replica. Автомобилите са бели, с бели джанти и винили (WRC) по случай 100годишнината на Шкода.

4395614.jpg

 

Произвежда се до 2006г., след което е заменена от второто пололение Typ 1Z.

 

Тест на Октавия вРС МК1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Шкода Фабия вРС МК2 Typ 5J

 

http://www.youtube.com/watch?v=48vGTTFuu-M

 

След дълги размисли, дискусии и спекулации през 06.2010година най-после излиза второто поколение Фабия вРС.

 

2012_skoda_fabia_rs_2011_australian_inte

 

Skoda-Fabia-vRS-and-Est.jpg

 

Въпреки очакванията за нов дизелов хот -хеч, Шкода опровергават това твърдение с пускането САМО на бензинова версия с DSG кутия.

Двигателят е взет от Фолксваген Груп и е със следните характеристики:

1.4TSI с механичен и турбо компресор.

Произвежда 132kw или 180коня при 6200об./мин. Оборудван е със 7 степенна автоматична трансмисия DSG като "перките" на волана са опция, а не стандартна екстра.

 

 

car_photo_420481_25.jpg

 

Body type 4/5 seater hatchback Number of doors 5 Designer   dimensions & weights   mm inches   Wheelbase 2454 96.6   Track/tread (front) 1423 56   Track/tread (rear) 1415 55.7   Length 4029 158.6   Width 1642 64.6   Height 1494 58.8   Ground clearance       length:wheelbase ratio 1.64 Kerb weight 1313 kg 2895 lb   Weight distribution   fuel tank capacity 45 litres 9.9 UK Gal 11.9 US Gal aerodynamics Drag coefficient 0.345 Frontal area   CdA   engine engine type turbocharged and supercharged petrol Engine manufacturer Volkswagen Engine code   Cylinders Straight 4 Capacity 1.4 litre
1390 cc
(84.823 cu in) Bore × Stroke 76.5 × 75.6 mm
3.01 × 2.98 in Bore/stroke ratio 1.01   double overhead camshaft (DOHC)
4 valves per cylinder
16 valves in total maximum power output 180 PS (177.5 bhp) (132 kW)
at 6200 rpm Specific output 127.7 bhp/litre
2.09 bhp/cu in maximum torque 250 Nm (184 ft·lb) (25.5 kgm)
at 2000-4500 rpm Specific torque 179.86 Nm/litre
2.17 ft·lb/cu3 Engine construction   sump wet sumped compression ratio 10:1

Fuel system direct petrol injection bmep (brake mean effective pressure) 2260.1 kPa (327.8 psi) Maximum RPM   crankshaft bearings  

Engine coolant Water Unitary capacity 347.5 cc Aspiration Turbo & S/Charged Compressor   Intercooler   Catalytic converter Y performance Acceleration 0-80km/h (50mph)  

Acceleration 0-60mph   Acceleration 0-100km/h 7.30 s Acceleration 0-160km/h (100mph)      

Standing quarter-mile   Standing kilometre   Maximum speed 226 km/h (140 mph) Power-to-weight ratio 137.07 PS/g
100.81 kW/g
135.19 bhp/ton
0.06 bhp/lb Weight-to-power ratio 9.92 kg/kW
16.57 lb/bhp fuel consumption Fuel consumption 7.7/5.2/6.2 l/100km urban/extra-urban/combined universal consumption (calculated from the above)

litres per 100km 7.75.26.2 l100km urbanextra-urbancombined km per litre 13.0/19.2/16.1 km/l urban/extra-urban/combined UK MPG 36.7/54.3/45.6 UK MPG urban/extra-urban/combined US MPG 30.5/45.2/37.9 US MPG urban/extra-urban/combined Carbon dioxide emissions 148 g/km Carfolio Calculated CO2? 143.84 g/km VED band (UK) F CO2 Effizienz (DE) D chassis Engine position front Engine layout transverse Drive wheels front wheel drive  

Torque split N/A Steering rack & pinion PAS turns lock-to-lock  

Turning circle   Front suspension   Rear suspension   Wheel size front 7.0J x 17 ET41 Wheel size rear 7.0J x 17 ET41 Tyres front 205/40 R 17 84W Tyres rear 205/40 R 17 84W Brakes F/R VeDi/Di-S-ABS Front brake diameter 288 mm Rear brake diameter 230 mm  

  Gearbox 7 speed automatic Top gear ratio 0.80 Final drive ratio 3.28 general Carfolio.com ID 221045 Production total   Model code   Model family   RAC rating 14.5 Insurance classification No information available Tax band No information available.

 

С моделът вРС, Фабия отново излиза най-високото оборудване и цена.

Противно на очакванията, цената на "новата" РСка е доста по-висока от предишната. Разбира се и екстрите са повече спрямо първата серия.

Цена на РС1- 30886лв.

 

Цена на РС2 хеч- 36980лв.  Цена на РС2 комби- 38720лв.

 

Разликите спрямо "стандартната" фабия са:

 

- предна и задна броня

- хромиран накрайник на ауспуха

- спортно окачване

- спортен интериор с лого

- 3-спицов волан с лого

- предна решетка с лого

- джанти GIGARO 17цола в възможност за избор на различни цветове (сив,бял,черен)

- стандартно оборудвана с климатроник

- ESP и TPM

- лед дневни светлини (халогени)

- моделът няма подлакътник, декоративни лайсни на вратите и задни калобрани/престилки

 

За разлика от първата генерация, този път Фабия се предлага без ксенон, но с фарове с лупа (около 500лева заедно с пръскачките), което кара собствениците да слагат автърмаркет. Доста странно решение от страна на Шкода към моделът с "най-високо" оборудване.

 

Малко по-късно след доста успешното решение и продажби на версията Фабия Монте Карло, Шкода добавят така наречен Черен пакет към вРС: Включва: предни фарове, решетка и рамката и изцяло в черен цвят.

 

skoda-fabia-rs-31.jpg

 

skoda-fabia-rs-41.jpg

 

Цветовата гама е разширена. Освен вече познатите 4 цвята от първа генерация, спадат и:

- Candy White

- Rallye Green metallic

- Race blue metallic (Специален само за РС)

 

Шкода предлага и "персонализиране". Избор отделно за цвят на таван (бял, черен), джанти и огледала.

Така например може да се поръча: Фабия с цвят корида червен с черен таван, черни джанти и черни огледала + черен пакет.

IMG_0724.jpg

 

 

Шкода предлага и като допълнителна опция, лепенки:

 

Skoda-Fabia-Race-Package.jpg

 

По случай завръщането на Шкода в рали шампионата с Фабия С2000, Шкода пуска лимитирана версия с рали разцветки:

ddf2b42b.jpg

 

Kато концепт е представена и Фабия вРС+

fabia-rs+-concept-29-002.jpg

 

Колата не излиза  реално на пазара, но доста от компонентите на РС+ се предлагат отделно в специализирани тунинг сайтове.

 

Малко по късно , след постигнати успехи на Фабия С2000, Шкода пуска смел концептуален модел наречен РС2000:

Skoda_Fabia_RS2000_Roadster_India.jpg

 

Въпреки "голямото" чакане, Фабия вРС МК2 не успява да задоволи изискванията и очаквания, както и да покрие успешните продажби на първото поколение.

Поради слаб интерес и главно доста ниски продажби, Шкода обмисля дали ще има продължение на вРС с 3тата генерация.

 

Фабия вРС 2 - ТоpSpeed тест и обзор

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Шкода Октавия вРС MK2 (Typ 1Z)

 

С излизането на второто поколение (представено на 30.01.2004г.), след размисъл от Шкода как да продължат вРС версията и линията на Шкода, на 26.07.2005г. излизат първите официални снимки на Октавия вРС. Представянето на модела (и комби версията) се състоят през същата година на автомобилното шоу във Франкфурт- Германия.

Базирана на платформата на VW Group PQ35, Шкода залага този път освен на бензинова версия (единствена за МК1) и на дизелов вариант!

 

o2_rs_20050726_1_small.jpgo2_rs_20050726_2_small.jpg

 

Двигатели:

 

С цел второто поколение да бъде достъпно за по-голяма част от потребителите, Шкода решава да пусне освен бензинова и дизелова версия.

 

Двигателите са от VW Group и са следните:

Бензиновата версия излиза като 2.0 TFSI, покриваща норми ЕURO 4, а малко по-късно (10.2008) е заменен с 2.0TSI покриващ норма EURO 5.

Вече има възможност да се избира между ръчна скоростна кутия и 6ст. автоматична DSG.

 

SkodaOctaviaVRS20051524.jpgL-Skoda-Octavia-vRS-TSi-Engine.jpg

 

2.0 16v TFSI ; 2.0 16v TFSI Combi

 

2.0 TFSI [b 9] 4/4 1984 147 kW (200 PS) bei 5100–6000/min 280 Nm bei 1800–5000/min BWA M6 Euro 4 7,3 s 240 km/h
10/2005–10/2008

2.0 TSI [b 9]  4/4 1984 147 kW (200 PS) bei 5100–6000/min 280 Nm bei 1700–5000/min CAWB, CCZA M6, DSG6 Euro 5
7,2 s 242 km/h 11/2008–01/2013

 

Дизеловата версия излиза с двулитров двигател с мощност 170к.с.: Първоначално двигателя е PD- помпа -дюза, но в последствие Шкода го заменя с "по-новият" CR- комън рейл. Двигателите са с DPF филтър според изискванията за еко норми. Отново може да се избира между ръчна скоростна кутия и 6ст. автоматична DSG.

 

2009-skoda-octavia-0014.jpg

 

2.0 TDI ; 2.0 TDI Combi

 

2.0 TDI DPF (PD) [D 7] 4/4 1968 125 kW (170 PS)[D 8] bei 4200/min 350 Nm bei 1800–2500/min BMN M6 Euro 4 8,5 s 225 km/h 04/2006–05/2008

2.0 TDI DPF (CR) [D 7] 4/4 1968 125 kW (170 PS)[D 8] bei 4200/min 350 Nm bei 1750–2500/min CEGA M6, DSG6 Euro 5 8,3 s 226 km/h 05/2008–01/2013

 

 

Екстериор и интериор:

 

В екстериора разликите са:

- различна предна броня с кръгли халогени

- различна задна броня

- предна решетка с лого vRS

- фарове с лупи

- по-големи спирачни апарати предни и задни

- ауспухов накрайник

- заден спойлер

 

В интериора:

- "спортен" салон в два цвята с възможни комбинации - текстил/кожа/ алкантара(салон РС+) с логото vRS

- 3- спицов волан с лого, кожен скоростен лост и ръчна спирачка.

- спортни педали

 

A3EC9F1EFA3B4935B64B1493FDFB7658.jpg

 

car_photo_536557.jpg?itok=bJ2YVzTk

 

В желанието си, Шкода да направям модела по-достъпен, както споменах (пуснати са и бензинов и дизелов варинат), Шкода прави една голяма грешка, която доста рефлектира върху продажбите и.

Вариантът vRS или по точно нивото оборудвано RS е заложено в клас- Амбиенте, които е 2ри клас по екстри.

Получава се така, че Октавия вРС фабрично се предлага с ЛУПИ за ксенон, но НЯМА задни ел. стъкла, няма темпомат, няма MAXI DOT дисплей, музикалната система е най-нисък вариант - SWING, все неща който за кола която струва 42-45хил. лв и се предлага през 2010 да дам пример е недопустимо. Конкурентите от Сеат (които е сходен като цена тогава) тези неща са стандарт.

Следователно, ако човек иска да си поръча vRS и да има нормални екстри за кола 2010 (пак да кажем), трябва да доплати поне 3-4хиляди лева отгоре за да се чувства комфортно и екстрите и интериора да отговаря на екстериора.

Шкода си взеха бележка и коригираха това нещо при Октавия МК3 вРС.

 

През Януари 2009г. за британските дилъри излиза лимитирана серия от 500 автомобила Октавия вРС .

Разликите спрямо стандартната вРС-са са:

- 18инчови лимитирани джанти с гуми 225/40

- Уникален черно-сив интериор от италианска кожа с лого и надпис Limited Edition

- табелка за лимитирана серия с номер на автомобила

- Макси Дот дисплей (както споменах не се е предлагал като стандартна екстра)

- Чеврено черен надпис Limited Edition на багажника

- Илиза само в цвят Anthracite grey, който не се е предлагал за Октавия вРС.

 

vrs_uk_le_1_small.jpgvrs_uk_le_2_small.jpg

 

Серията е продадена буквално за няколко часа!

 

През 21.04.2009година е представен фейслифт на модела (заедно с представянето на фейслифта на Скаут).o2_rs_fl2009_combi_small.jpgo2_rs_fl2009_sedan_small.jpgo2f-dash-2au.jpg

 

 

Промените са:

- нов по-добър сензор за климатроника (климатичната система)

- нови прибори за климатроника и нови мултимедийни системи (обновени)

- нов волан, скоростен лост

- нов Макси дот дисплей и нови прибори

- нова предна броня с нови фарове и предна решетка

- нови халогени и нова система за ЛЕД дневни светлини

- нови джанти (гама) Нептун 18цола

- нова боя металик Anthracite grey. (позната от Лимитираната серия за Великобритания)

- лека промяна в задната броня

- заменена е емблемата от преди фейслифта с нова такава:

 

Новата емблема:

img_4558.jpg

 

Модификации:

 

През годините когато МК2 е била на пазара излиза и пакет РС+. Той така и не се предлага официално от Шкода (появява се опция за салона - РС+ (което е текстил + обърната кожа), но се предлага по различни сайтове за тунинг. (като например тук )

SkodaOctaviaRS+1.jpg

skoda_octavia_rs_2251-b.jpg

 

 

Доработките са главно външни боядисани в черен пиано лак

- добавка за предна броня

- странични прагове (който не са показани на представянето, но се предлагат афтърмаркет)

- дифузьор за задна броня

- добавка за заден спойлер.

- черни джанти или в разцветка зелено за фейслифта (който е СИВ РС+ прототипа)

- черни предни светлини

 

Тестове:

 

Октавия вРС бензин срещу дизел- чешки тест

Октавия вРС- плюсове, минуси, разход и тн- руски

Октавия вРС дизел- тест английски

Октавия вРС фейслифт- руски тест

Октавия вРС фейслифт дизел интериор

Октавия вРС фейслифт- тест - чешки

Фабия МК1 вРС и Октавия МК2 вРС - обстоен тест на руски

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

През 2013 година на Фстивала на скороста е представена новата Октавия VRS.

 

Невероятно красивия дизайн на дизайнера Йозев Кабан на стандартната Октавия 3 е допълнен с други по-агресивни на вид предна и задна брони.Окомплектована е с би-ксенонови завиващи фарове с лед дневни интегрирани светлини,спортни двойни халогенни фарове в предната броня,лед задни светлини,заден спойлер,светлоотразител по цялата дължина на задната броня и 2 ауспухови тръби интегрирани елегантно в бронята.За октавия РС са предвидени и дизайнерски джанти от 18 и 19 инча в различни комбинации от цветове.

Окачването е специално разработено от инженерите на Шкода моторспорт на пистата Нордшлайфе ,като е снижено спрямо стандартната версия с 1.5мм.Амортисьорите са с по твърди настройки,спирачките са с 340 мм.спирачни дискове,спирачните апарати са боядисани в червен цвят.Задното окачване също както и предното са новоразработени и независими отпред и отзад.

Окоплектована е с XDS диференциал от Шкода Йети,който спомага за неутралното поведение в завой и използването на максимална тракция при ускорение в завой при спортно шофиране.

Има опция за избор на режим на шофиране,при който могат да се правят настройки,има лап таймер за замерване на обиколки,звуков генератор,за сочен спортен звук и удоволствие.

Има специален спортен режим на системата за стабилизация,настроен на писта единствено и само за нея от спортния отдел на Шкода.

Има възможност за индивидуализация ,като се предлага само и единствено за РС модела,така наречения "Черен пакет".Това включва черна маска в черно перлен металик и огледала в същия цвят.Както и Антрацитни или черни джанти Джемини в пакет "Чалъндж"

На праговете има декоративни лайсни с логото VRS.

 

033959371-big.jpg?r=0

 

033959388-big.jpg?r=0

 

033959406-big.jpg?r=0

 

033959440-big.jpg?r=0

 

033959463-big.jpg?r=0

 

033959565-big.jpg?r=0

 

033959122-big.jpg?r=0

 

033959127-big.jpg?r=0

 

033959136-big.jpg?r=0

 

В интериора,Октавия РС се отличава с много красиви спортни седалки.Те са в комбинация от кожа и специален гофриран/за да не се хлъзга/ текстил с видими и красиви шевове,които могат да се избират дали да са в сиво или червено.В горната част на седалките стои логото VRS. Воланът е триспицов,спортен,кожен и мултифункционален с красиви шевове.Ксоростния лост и ръчната са кожени с красиви шевове и с логото VRS.Вратите,таблото и централната конзола са декорирани с красиви триизмерно карбонови елементи.Стелките са с червени/сиви шевове,педалите са спортни алуминиеви.Скоростомера и оборотомера са с различен от нормалната Октавия, спортен дизайн и в комбинация с големия цветен Макси-дот дисплей с РС графика са радост за очите.

Тавана от вътре е тапициран в черно-характерна черта за РС моделите на Шкода.

 

033960533-big.jpg?r=0

 

033960531-big.jpg?r=0

 

033959933-big.jpg?r=0

 

033959967-big.jpg?r=0

 

033960534-big.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Двигателите:

 

За практичните потребители е класическия ТДИ двигател от най-ново поколение ЕА288,който е изключително икономичен относно предлаганата мощност и динамика.Той е с 350 н.м въртящ момент ,наличен от 1750 об./мин. Мощността му е 184 к.с.
Характеристиките са:
-Комън рейл директен инжекцион.
-Турбокомпресор-ККК с променлива геометрия на лопатките, по старо му -вакумно управлявана.
-Два разпределителни вала.
-Газоразпределение задвижвано от ангренажен ремък.
-Воден колер на нагнетения въздух.
-Балансиращ вал.
-Маслен охладител.
-Старт-стоп система.

034024902-big.jpg?r=0

Бензиновия двигател ТСИ е от най-ново поколение-3-та генерация на двигатела ЕА888.Тук се наблюдават доста промени и нововъведения,за добро или за лошо.Въртящ момент 320н.м. от 1500об. и задържащ се до 4400об.Максималната мощност е налична още от 4500об. и се задържа до 6200об.Изключително широки диапазони на мощност и въртящ момент.Много приятен и отзивчив двигател за шофиране.
Характеристикте му са:
-Комбиниран директен и индиректен инжекцион /има 8 дюзи за 4-те цилиндъра,като тези които са в колектора мият каналите в главата и всмукателните клапани,за да се предотврати образуването на нагари по тях,характерно за предното поколение ТСИ двигатели само с директно впръскване в цилиндровата камера/
-Два разпределителни вала,които и двата са с електро-механично променливо газоразпределение.

-Агренажна верига се грижи за газоразпределението.
-Турбокомпресор IHI,с електрическо управление на гейта и електрически управляема рестрикция на входа за по-бързо развъртане в ниските обороти.
-Изпускателни колектори отлети по най-съвременна технология в главата./ Изпускателните колектори са обгърнати в охлаждащия агетн на двигателя и по този начин може да се постигне много по-добро охлаждане на изгорелите газове,които отиват към турбото.А това позволява двигателя да работи с по-бедни смеси и да е по-икономичен. (Бедната смес при бензиновите двигатели,обратно на дизеловите,много повишава температурата на изгорелите газове.За това те се настройват при пълно натоварване да има гориво в излишек и не изгорялото гориво се ползва за охлаждане на газовете.Около 10 %.) Ефективното охлаждане на газовете,чрез отлетите колектори в главата позволява настройка с по-бедни смеси да се постигне същата мощност без да има опасност за турбинното колело.
-Електрическа инвенторна водна помпа с променлив дебит на циркулация и електро температурни клапани за отваряне на съответните охладителни кръгове и мигновено достигане на работна температура на двигателя.
-Маслен охладител с термостатно регулиране и потдържане на работна температура на маслото във всички режими на работа на мотора от 105-108 градуса.
-Изключване посредством електро клапан на мазането на челата на буталата при празен ход на двигателя.
-Премахнат е дебитомера МАF сензора ,като се избягва намаляването на мощността на двигателя във времето ,причинено от промяната в отчетените от дебитомера стойности за постъпилия в двигателя въздух.Данните за заменени с данните от МАП сензора отчитащ налягането във всмукателния колектор.Както и обороти,натоварване температури на дв.,вх.въздух,изх.въздух,ламбда коефиценти и т.н. мн.други да не влизаме в подробности.МАП сензора няма склонността да се износва и да променя характеристиките си във времето както МАФ сензора.Като стана въпрос за ламбда коефицент,при пълна газ той се задържа на ниво 9.997,което е впечатляващо постижение. НО! Не си мислете,че това е икономичен като ТДИ двигател все пак :)
-Старт стоп система.

034024903-big.jpg?r=0

С дизеловата си моторизация,най-бързата комбинация -от лифтбек купе и механична кутия достига над 230км./ч. А при бензиновата РС с механична кутия и лифтбек се достигат с лекота 250 км./ч.

Скоростните кутии са ръчни 6 степенни и автоматични дсж 6-ст.При дизеловите версии,предавателните числа на скоростите са еднакви при дсж и ръчна.1600 об. при 100км./ч. на 6-та предавка.Докато при бензиновите сериозно се различават.Дсж е с доста по-дълги скорости от ръчната кутия.Там едната е с 2200 оборота на коляновия вал на 6-а предавка със 100 км./ч.,другата е на 1800 оборота-това са 400 оборота разлика,което е разлика колкото една предавка-тоест мн.голяма. Едната кола си достига максималната скорост на 6-а предавка съответно 250км./ч. при 5500оборота,а дсж-то на 5-та предавка с 5900 оборота достига 250.При ускорение особено след 100км,колата с ръчната кутия е значително по-бърза.Но пък дсж е по-комфортна на магистралата заради много дългата си 6-та предавка.С по-ниски обороти поддържа висока скорост.При ръчната кутия страхотно добре са подбрани предавките.Няма "дупки"между скоростите.Направили са кутия,ще кажеш специално за нея.Докато при бензиновата дсж ,-просто ползват дизелова 6 ст. кутия като на 140 коня помпа дюза с дсж!

Дизеловата версия с тихия си комън-рейл двигател и със скоростните си кутии /ръчна или дсж/ с дълги предавателни числа е изключително подходяща за дълги пътувания по магистралата и поддържане на висока скорост.При движение дори с 200км./ч. двигателя си остава тих,купето стабилно и управляемо и пътуването приятно.Окачването на дизеловата версия е по комфортно настроено!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са основните отличителни черти,по които RS моделите се отличават от стандартната Октавия.034034885-big.jpg?r=0

034035041-big.jpg?r=0

    1. LED дневни светлини с черни би-ксенонови завиващи заедно със завъртане на волана фарове.

 

    2. Емблема с логото VRS на предната маска.

 

    3. Фарове за мъгла с RS дизайн.

 

    4. Предна броня със специален спортен дизайн.

 

    5. Решетки в предния спойлер с дизайн на пчелна пита.

 

    6. Спортни алуминиеви джанти,проектирани само за RS модела от 17 до 19 цола със специфичен дизайн.

 

    7. Спирачни апарати оцветени в червен цвят.

 

    8. Специален,предлагащ се само за RS модела "ЧЕРЕН ПАКЕТ" ,включващ лакирани в черно перлена боя маска и огледала.

 

    9. Вариант на джанти модел "Gemini" в цвят антрацит /на снимката/.

 

034034932-big.jpg?r=0

    1. Спойлер на задния капак,подобряващ устойчивостта и управляемостта при висока скорост.

 

    2. Задна броня със специален спортен дизайн.

 

    3. Дрва трапецовидни ауспухови накрайници,интегрирани в задния дифузьор.

 

    4. Черен заден дифузьор с интегрирана в него светлоотразителна бленда.

 

    5. Задни светлини с LED технология и дизайн с две С-образни светещи ленти ,запазена С-образна форма при всички модели на Шкода.

 

    6. Емблема с лого VRS на задния капак.

 

Автомобила е дизайнерски изпипан.Предните LED дневни светлини са нежни ,като веждите на красива жена.Това са думи на дизайнера Йозев Кабан.Формата на предните фарове е със строги прави геометрични линии,подхождащи на цялостния дизайн на купето.Задните светлини,спиците на джантите,блендите на ауспусите,огледалата са с идентичен трапецовиден дизайн.Предната броня е със строги чупки и дизайнерски линии,които успешно придават агресивен вид на автомобила.

 

 

Цветовата гама е доста богата в сравнение с предходните РС модели.

034051293.jpg?r=0

 

Уникално и ново за новата Октавия РС е управлението с рейка с променливо отношение.По този начин се усигурява изключително точно и прецизно водене на автомобила при по-спортно и екстремно шофиране.Рейката,-респективно управлението на автомобила е изключително директно и различно от на стандартен автомобил.Изисква период на свикване и ако човек притежава и друг автомобил,който кара по-често,всеки път при качването в Октавията си ,ще се изисква лека пренастройка.Реиката е с електрическо подпомагане и при различните режими на шофиране,които се избират от менюто на радиото,се променя и "твърдостта" на волана.Тоест степента на подпомагането леко се намалява.Това се получава автоматично и при повишаване на скоростта на движение.На фиг. по-долу е показана графиката на предавателното съотношение.Един оборот на волана е пълен завой.

034034935-big.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
MTM създаде тунинг пакет за Skoda Octavia, който ѝ дава мощност от 304 "коня".
Германските специалисти са екипирали 2.0-литровия TSI двигател на третото поколение Skoda Octavia vRS със силов тунинг, снабдяващ автомобила с допълнителни 84 "коня".

Освен това тунинг пакетът е освежил екстериора в състезателни сиво-зелени цветове.

Направените подобрения идват едновременно със слуховете, че от Skoda готвят нова Skoda Octavia vRS+, със която да отбележат 40-годишнината на куловия 130 RS.

Skoda Octavia vRS+ се очаква през 2015 година, а задвижването ѝ би могло да става чрез помощта на 2.0-литровия 4-цилиндров турбо двигател на Volkswagen Golf R.

Очаква се ускорението от 0 до 100 км/ч на юбилейната Skoda да бъде около 6 секунди, а максималната скорост над 250 км/ч.

 

034327263-big.jpg?r=0

 

Германските специалисти по изпускателни системи от фирмата HJS Emission Technology ,разработиха за Октавия 3 RS ,като част от оригиналната изпускателна система,- изходяща тръба и спортен метален катализатор,покриващ стандарта ЕВРО 6! Металния катализатор с 200psi /клетки/ силно обогатени с благородни метали,осигурява във високи работни режими на двигателя 40% по ниско налягане в изпускателната система.Тръбата е с Ф76 и е с термо изолационен екран. Тази изпускателна система осигурява 12 киловата /16 к.с./ и 20NM. увеличение на производителността на двигателя,без никакви допълнителни промени в електрониката или останалата изпускателна система.

Продукта е с ЕСЕ табелка,документация и сертификат.

Произведен е от неръждаема стомана.

В комбинация с електрониката на фирмата МТМ,очакваното увеличение на мощността е над 15 киловата.

Ниското налягане позволява по-добра отзивчивост на турбокомпресора,и по бързо изхвърляне на изгорелите газове.

HJS системата пасва на оригиналната изпускателна система.Много лесен монтаж.

Увеличава звука с 2 децибела.

034327268-big.jpg?r=0

 

Оказва се,че е помислено за феновете на марката,които доста лесно и само за около 20минути работа,могат да направят своята Октавия 3РС над 320 конски сили,като същевременно остават отговорни към опазването на околното среда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Тази година на автосалона в Женева,бе представен специален модел на Октавия рс.

Автомобила има 10 к.с. повече,по-големи задни спирачки,механичен диференциал.

Външно се отличава със следните елементи:

- емблеми VRS с V оцветено в черно вместо сиво

- задния спойлер на багажника е боядисан в черно

- накрайниците/блендите/ на ауспусите са в черно

- джанти Екстрийм 19 инча в черен лак

В интериора логото на седалките VRS е изобразено по-видимо в сиво,червено и бяло /с нашивка/ и карбоновите декорации в интериора са заменени с черен лак.

Ускорението до 100 е 6.7 сек.,а максималната скорост е 250км/ч.

035042926.jpg?r=0

 

035042927.jpg?r=0

 

035042924.jpg?r=0

 

035042925.jpg?r=0

 

035043036.jpg?r=0

 

035043040.jpg?r=0

 

035043044.jpg?r=0

 

035043047.jpg?r=0

 

035043051.jpg?r=0

 

035043033.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 години по-късно...

Информация относно Октавия рс 245.

Вече е изцяло фси система. Премахнати са 4-те дюзи мпи в колектора. Вече мотора е с 4 вместо досегашните 8 дюзи. Предполага се че ще е още по-икономичен. Но с липсата на мпи дюзите, е възможно да се завърнат и проблемите на предходното поколение двигатели фси. Също при тунинга, над мощности над 300к.с. ще е по трудно осигуряване на горивото. Тоест ще е необходимо и ъпгрейд на бензиновата помпа за високо налягане на горивото.

Също от 31 седмица на 2018г. ще е с филтър за бензинови твърди частици и с генерация с един ауспух. Тоест единия накрайник ще е фалшименто както е при тди рс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.