Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Шкода Октавия в пресата


Pepino

Recommended Posts

Skoda Octavia 1

 

skoda_octavia_1_7.jpg

 

Когато концернът Volkswagen придобива легендарния чешки автомобилен производител Skoda, едва ли някой предполага, какъв успех ще постигне бившата соц. марка. Първите опити на Skoda за завоюването на стабилни позиции на западноевропейския пазар са по-скоро плахи, като чехите разчитат основно на модела Felicia. През 1996г. обаче нещата за Skoda се променят с представянето на седана Octavia - модел, който моментално се превръща в истински бестселър, преборвайки се с далеч по-именити конкуренти. Първото поколение на Skoda Octavia със заводски индекс "1U" извежда чешката марка до съвсем неочаквани пазарни позиции, превръщайки я в една от най-бързо развиващите се компании на Стария континент. Днес Skoda Octavia 1U е изключително търсен автомобил на пазара за употребявани коли, което в голяма степен се дължи и на технологичното сходство с Volkswagen, и по-точно с Golf IV - достатъчна гаранция за надеждността и качеството на изработка на модела.

 

 

Skoda Octavia е представена през 1996г. във версия лифтбещ. През 1998г. е представен и комби вариантът, който традиционно е много търсен на вторичния пазар. През 2000г. моделът претърпява фейслифт, включващ променена предна решетка, броня и още редица детайли, а сигурността е подсилена с добавянето на електронна стабилизираща система. Въведени са два нови агрегата - 1.4 бензинов с 75кс. и 1.8 с турбо и мощност от 180кс. Нивата на оборудване са преименувани от LX, GLX и SLX на Класик, Амбиенте и Елеганс.

Skoda Octavia предлага традиционния за моделите на концерна Volkswagen богат избор на бензинови и дизелови задвижващи агрегати. Бензиновите мотори са с обем 1.6 с мощност от 75 и 101кс., 1.8 с 125 и 150кс. (1.8Т) и 2.0 литра с мощност от 115кс. Почитателите на дизела могат да се спрат на един от двата варианта на легендарния 1.9-литров TDI двигател с директно впръскване и мощност от 90 или 110кс. След фейслифта от 2000г. гамата на бензиновите мотори е попълнена със споменатите по-горе 1.4 и форсирания до 180кс. 1.8T поставян в спортната модификация "RS".

 

 

При представянето си Skoda Octavia възхити публиката и конкуренцията със своето свежо и модерно излъчване. Никой не очакваше бившата социалистическа марка да демонстрира подобен дизайн, който остава актуален и до днес - повече от десетилетие по-късно. Факт е, че и последната генерация на модела не е променена съществено спрямо предишното поколение, което говори за успеха на първоначалната чешко-германска концепция.

Интериорът на Skoda Octavia е изпълнен в най-добрите традиции на Volkswagen като сходството с Golf се забелязва в дребните детайли на купето. Арматурното табло е прегледно подредено и ненатрапчиво, а седалките са удобни. Качеството на използваните материали е задоволително и скърцащите и тропащи пластмаси са по-скоро изключение. Цялостното усещане е за един солидно изграден автомобил.

 

 

Бензиновият двигател с обем от 2.0-литра е един от сравнително най-безпроблемните агрегати поставяни на Octavia 1U, макар и доста стар като концепция. Понася добре газифициране, като се характеризира с леко завишен разход на масло. По отношение на динамиката не очаквайте чудеса - 115-те кс. определено не са за спортни натури, но са напълно достатъчни за приличното задвижване на автомобила в града или на магистралата. Средният разход на гориво е от порядъка на 8.5-9л/100км. Икономичност демонстрира най-малкият бензинов агрегат (1.6), който обаче идва доста слаб за купето на Octavia. Известен е и със склонността си да износва съединителя значително по-бързо от нормалното!? Оптимален като динамика и разход на гориво и доказано здрав е 1.8-литровия атмосферен агрегат с мощност от 125кс. Спортен темперамент демонстрира 1.8-литровия турбо-мотор (150кс.), но там рискът да попаднете на издухан екземпляр е много по-голям (най-често заминава турбото).

Много търсени са турбо-дизеловите модификации на Skoda Octavia, които държат осезаемо по-високи цени, но се характеризират с отлична динамика при изключително нисък разход на гориво. Поставяният 1.9-литров TDI агрегат предлага два варианта на мощност - 90 и 110кс., като и двата са изключително еластични и демонстрират среден разход от едва 6-7л/100км. Все пак към покупката на употребявана дизелова Octavia трябва да се подхожда много внимателно (както и при всеки друг употребяван дизелов автомобил). 1.9 TDI е доказано здрав двигател, но рискът да попаднете на екземпляр (особено „нов внос“), който "не си знае километрите" и е с на практика изхабен ресурс е голям, тъй като не е тайна, че на Запад дизеловите автомобили се купуват предимно от хора, които карат много.По отношение на вътрешното пространство, Octavia предлага перфектен комфорт и простор за водача и пасажера до него, което обаче неможе да се каже за задната част, където пространството за краката на пътниците е доста тясно. Това се дължи на късото междуосие на автомобила, който е изграден на базата на далеч по-компактния Golf. За сметка на това обаче, Octavia предлага огромно за класа си багажно пространство. Поради особеностите на конструкцията е видимостта на водача назад е доста ограничена.

Основните проблеми, характерни за първото поколение на Skoda Octavia са свързани с електрическата инсталация, особено при екземплярите преди фейслифта. Често срещани са проблемите с хаотично сработващите мигачи, задни светлини, централно заключване и електрически стъкла (особено задните). Моделът търпи критики и по отношение на слабата си шумоизолация - на двигателния отсек и купето като цяло (силно свистене от стъклата особено при по-висока скорост). Тънкото лаково покритие на екземплярите след фейслифта също се посочва като недостатък от собствениците на чешкия автомобил.

 

Първото поколение на Skoda Octavia демонстрира стегната возия, която на някой може да им се стори и доста твърда. Окачването не се характеризира със съществени недостатъци и разполага със значителен ресурс (ходовата част е на Golf). При управление неприятно впечатление прави доста "леката" на моменти задница, особено при интензивно натискане на спирачката (вероятно се дължи на недобро разпределение на спирачното усилие). След известно свикване с колата този недостатък почти не се усеща. 

 

Като цяло първото поколение на Skoda Octavia е един изключително качествено изграден автомобил превъзхождащ по много показатели дори своя "донор" VW Golf IV. Това обуславя високото търсене на модела. Макар и с някой характерни за всяка кола "втора ръка" проблеми, Octavia представлява отличен избор за семеен автомобил и не само.

 

Източник: autoreview.bg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-интересното за Шкода Октавия 2

Шкода Октавия 2 

skoda_octavia_big.jpg

 

Шкода Октавия 2 Комби

skoda-octavia-combi-tour-05.jpg

 

Шкода Октавия 2 РС

 

Skoda_Octavia_RS.jpg

 

 

Шкода Октавия 2 РС Комби

SKODAOctaviaIICombiRS-576_7.jpg

 

Шкода Октавия 2 Фейслифт

skoda-octavia-facelift-2.jpg

Шкода Октавия 2 Фейслифт Комби

Skoda_Octavia_II_Combi_Facelift_front-1_

 

Шкода Октавия РС Фейслифт

skoda_octavia_rs_2nd_f_hatchback5d-968.j

 

Шкода Октавия 2 РС Фейслиф Комби

Skoda_Octavia_II_Combi_RS_Facelift_front

 

 

 

Плюсове и минуси на Октавия 2 - от ams.bg

 

Skoda Octavia Scout срещу Nissan Qashqai: SUV-мания - сравнителен тест от ams.bg

Opel Astra ST, Skoda Octavia Combi, Peugeot 308 SW: Семейни спортове - сравнителен тест от ams.bg 

Ford Focus ST, Skoda Octavia RS, VW Golf GTI: Трибой на компактни спортисти - сравнителен тест от ams.bg

Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 4x4: Octavia за напреднали - представяне на модела.

Ford Focus, Renault Mеgane, Skoda Octavia: Измеренията на пространството - сравнителен тест от ams.bg

Skoda Fabia RS+ и Octavia RS+: Показност - демо версии на Fabia vRS и Octavia vR от тунинг шоуто „Вьортерзее“ в Австрия

Skoda Octavia RS: Модерен дизел - въвеждането на TDI-CR двигателите при RS модификацията

Skoda Octavia Scout: Продажбите започват през март - представяне на Scout модификацията

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.