Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia 3 RS Бялата стрела


Recommended Posts

Бай Гюнте-R,накрая да ти дам рейсчипа за да завършиш напълно проекта. Ще бъде страхотно допълнение... ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 286
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    168

  • SKODA 105 RS

    13

  • Mishelle

    12

  • PRR

    12

Най-много писали в темата

Бай Сами, винаги си твърдял, че не харесваш комбинации от рода джанти за един модел автомобили да се слагат на друг. Знам, че не е същото, но много интересно как изобщо си си помислил да туриш на колата таз китайска капачка, де' имитира "central lock" и отдалеч крещи, че всъщност е "fake central lock" ;)

Поздрави от Порше! :)

DSC_6763.thumb.jpg.fab040a9ccbbc98bd1e013e905cdf59a.jpg

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва,най манияшката жанта на Оz бре ;)

 

Те не са от друг модел автомобил.

А,сега нали са модерни фейк нещата по автомобилите.Фейк ауспуси,фейк отвори за охлаждане,фейк звук с генератори и тем подбни....Така че,фейка е на мода ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

Имаше фотосесия на манекенката на любимото място за снимки :) Въртях я да е осветена и под по-различен ъгъл...доколкото можах [smilie=pardon.gif] Последната е при залез слънце пред блока :)  

039121429-big.jpg

039121430-big.jpg

039121431-big.jpg

039121432-big.jpg

039121433-big.jpg

039121434-big.jpg

039121435-big.jpg

039121436-big.jpg

039121437-big.jpg

039121438-big.jpg

 

Чакам едни фланци тези дни 10мм.за отзад.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер снимки :)

Това с фланците и Краси от Русе го беше правил на О2 vRS. При него беше отпред малко по-тесни, отзад малко по-широки. Иначе задните колела седят леко прибрани. Незнам на практика дали е така, т.е. дали има разлика в предната и задната следа, но визуално се вижда и дразни. Предполагам този ефект искаш да изчистиш с фланци отзад. Интересно ми е после да споделиш резултата относно пътното поведение на колата, включително и в завои. При мен с ЕТ35 джанта не се забелязва, но сложа ли зимните 17-ки със заводското ЕТ и задницата започва да ми вади очите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Точно така Юли,отзад ок3 пре-фейс,лекотеснее.Това изчиствам. Аз със предните Оз,пак имах от тези сециалните фланци,на които едната им част се набива с гумен чук на главината.По напред в темата има снимки и подробни обяснения-защо точноо   такива и защо точно 10мм.

Сложих ги специалните фланци,пристигнаха най накрая.Тествах ги вчера на гонките,ок е положението.Изравниха се предните и задните колела спрямо калниците.Трябва да се доизпипват нещата до край.Не съм фен на фланците,но за отзад само,ако се налага ,както в моя случай,може.

По принцип,ако искаш да разшириш стойката на колата,НЕ СЕ ПРАВИ С ПО-ИЗНЕСЕНИ ДЖАНТИ (с по-малко ет) ,А С ПО-ШИРОКИ.
И клипче на Полара,Исята снима с неговия телефон.Размазана работа,да не казвам какъв е,че срамота.

039147572-big.jpg

039147573-big.jpg

039147574-big.jpg

039147576-big.jpg

039147577-big.jpg

039147578-big.jpg

039147579-big.jpg

039147580-big.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=YiGUW1Q_eBk&feature=youtu.be

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изнасянето на джантата навън и играта с ЕТ е спорен въпрос. Ако не промениш ЕТ а искаш гумата да е на ръба на веждата, даже да надстърча леко, наистина трябва по-широка джанта. Но такава джанта или трябва да е с голям борд, или дизайна да го замени - външната и видима част да е изнесена доста навън. Това последното го правят от BMW от години, дори при заводските им джанти - главината е много навътре, а джантата е видимо изнесена навън. Другия вариант да изнесеш навън джантата е със запазване на заводския й размер, но с промяна на ЕТ към по-малко число. Знам, че по този начин се увеличава "рамото" и се товари повече главина и лагер. Но не мисля, че това е от ключово значение, ако човек се придържа към фабричните за автомобила допуски в ЕТ. Защото от завода не дават фиксирано ЕТ, то може да варира от - до. При мен с ЕТ 35 повече от 70 000км нямам ядове с лагери или друго по окачването. Предимството, което дава по- малкото ЕТ е запазване размера на гумата от чисто финансова гледна точка, както и малко по-широката стъпка на колата. Затова кой от двата начина ще избере човек за промяна на визията и пътното поведение на автомобила, зависи от собственото му желание, от това кое и защо повече му харесва и най-вече от заделените за целта пари. С по-широка джанта или с по-малко ЕТ - резултата винаги е към по-красиво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато окачването ОТПРЕД е макферсон, и изнесеш джантата на вън, НИКАК НЕ Е ДОБРЕ. 

Има едно понятие, радиус на скраб. 

Като изнесеш джантата на вън от ЕТ САМО, започва негативно влияние от пътя във волана. Освен това автомобила губи ГОЛЯМА част от своята стабилност. Инженерите са проектирали окачването да е със съответното ЕТ!, за да работи най-добре. Не трябва много да се бяга от заводското ЕТ! 

Пресечната точка на асфалта, трябва да е в СРЕДАТА на протектора на гумата! 

c65328d9f8fa4de6f42b7d1ed536d0d5.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сами, мисля, че бъркаш. Скръб радиуса не трябва да нулев. Дори при коли с макферсон окачване. Всички бягат от нулата. В зависимост от предназначението на автомобила, къде и как се управлява, се търси или положителен или негативен скръб радиус. Ето кратки извадки касаещи основно нулевия радиус, а пълните материали по темата, включващи положителен и отрицателен скръб радиус са в линковете по-долу.

 

At zero scrub radius the general consensus is that it can make a car feel a little unstable at the front end through corners and under hard braking. On the other hand, when stationary the steering has to turn the contact patch where it lies, which takes more effort and wears the tyre more. It’s rare these days for a car to have truly zero scrub radius; a little of something is better.

---

Most of us have negative scrub radius on our cars because it tends to go hand in hand with MacPherson strut suspension. It helps driven front wheels find the straight-ahead, which is good for corner exits or if you have a sudden tyre deflation.

---

If the scrub is zero, the scrubbing action of the contact patch is equal on either side of the pivot point causing the tire to act like a car with a welded differential, inducing a condition called ‘squirm’. In a straight line the tire tends to be stable and tracks well. As you turn though, the portion of the contact patch on the outside of the pivot point moves faster than the portion on the inside of the contact patch. Since the scrubbing area is equal on each side of the pivot point, yet the forces are different, the tire tends to fight itself and it becomes ‘grabby’ causing tire wear to increase and the steering to become unstable.

---

However, zero scrub radius, under hard braking, causes the suspension to be skittish because varying road conditions created varying amounts of torque (both positive and negative) around the steering axis. Therefore, some amount of scrub radius, positive or negative, is preferred.

 

Ето интересна информация за четене през свободното време. Не е единствената, разбира се. В нета има много. Но като цяло описанието, плюсовете и минусите на 0, положителен и негативен scrub radius се припокриват:
carthrottle.com / hrsprings.com / racingaspirations.com

 

За пътя и обратната информация от него към волана при по-малко ЕТ, за което пишеш, донякъде е вярно. При предишната кола, като й сложа 18-ките с по-малко ЕТ, от време на време някоя неравност се опитваше да придава усилие, което усещах във волана. Но при Шкодата това усещане категорично го няма. Не намирам разлика път-волан между 17-ки със заводско ЕТ и 18-ки с ЕТ 35. Наясно съм, че заради ЕТ 35 нещо страда. Но след като 70К километра нямам ядове, явно ще го преживея. Всъщност при изнасяне на джанта само с ЕТ, по-скоро трябва да се обърне внимание на трапеца и удължаването на рамената. Сходимостта така или иначе я имаме. А скръб радиуса идва някъде по-назад в цялата тази верига.

 

Ето и едно интересно видео за тест на ходова част (в случая е на BMW). Кормилото е фиксирано, виж какво става с колелата:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:)

Цитат

Както при всичко друго, малко от доброто нещо е чудесно, но много добро нещо не е непременно по-добро. Когато имате прекомерно скраб, независимо дали е положителен или отрицателен, усилието на волана се увеличава и пътят се усеща, тъй като кормилното управление е по-податливо на шоков път. Освен това, ако планирате да правите някаква домашна работа и да променяте радиуса на скраб, трябва да вземете предвид размера на гъвкавост на страничната стена, с която ще се сблъскате гумата при твърд завой. Когато страничната стена се огъва, пластирът за контакт се движи по отношение на SAI и може да накара леко отрицателния радиус на скраб да стане нулев.

Ок,не си ме разбрал съвсем,ще го напиша така: От завода са тествали и настройвали окачването да работи най-добре. Радиуса на скраб е настроен (пропускаме подробноста дали е нулев,леко положителен или леко трицателен) да е такъв,че автомобила да има максимално добро представяне. Но с промяната на ЕТ на джантите ,разкалибрираме и изхвърляме всички усилия на инж. ,тестовици и проектанти на боклука. Това имах в предвид.

Не е ОК да се бяга с много от заводското ЕТ(изнасяне на джантата) според съответния размер.

Примерно аз съм избягал сега от ет 51 на ет 47. Тоест само 4мм. Но гумата ми е изнесена на вън със 131мм. И Е КРАСИВО,БЕЗ ДА Е ОПАСНО и неприятно.(На вътре 127)

Относно лагери на главини,не им пречи,те много по-големи натоварвания са проектирани да поемат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Правих тест на температурата на изгорелите газове,че ми беше интересно да видя до колко се повищава и дали е безопасно за мотора. Пълна газ по баир нагоре и задържах докато спря да се качва на 6-та температурата. (най-горния ред на максидот дисплея)
Стига до 885 макс. Което си е сейфти според мен.

Нещо обаче не ми хареса как върви. Започна да тъпче след 6200 и се появява на моменти прекъсване на мощността след 6200.

 

 

На другия ден намалих разстоянието между електродите на 06.(между другото беше повече от 07) И КОЛАТА СЕ ОПРАВИ ВЪВ ВИСОКИТЕ. НЯМА ТЪПЧЕНЕ, НЯМА ПРЕКЪСВАНЕ. Следващите ми свещи ще са 100% като на чичо Ваньо. От рс7 с оем 06 разстояние между електродите .06k905601M двоен Иридий
Спомням си на времето, на Фурията, бобини сменяхме 2 пъти, свещи 2 вида и накрая като сложихме от рс 7 и чак тогава колата му заспа!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

100-200 реално стейч 3 това дава по драгито. Но тази дисциплина не е много ок, защото за да вдигне реално 200 на 4-та,трябва да се държи до навлизане червения сектор на оборотомера, а там мощността на мотора вече не е оптимална. Ако се направи още 1 смяна да се включи 5-та (както реално се кара при гонка над 200),пада на 9,6-9,8 времето, защото се губи при смяната. Връщаш газта :)

IMG-20191105-WA0000.jpg

IMG-20191105-WA0004.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.