Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Pepino Racing Team


gogata

Recommended Posts

Няма как да изцедите повече мощност от двигателите и производителя да ви запази гаранцията, освен ако той самия не го предлага. А разликата в цената букса - компютър ще е решаващ фактор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 377
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • b3lq7a

    28

  • Mishelle

    23

  • PRR

    15

  • shaft

    15

При мен цената букса/компютър няма такова значение. Цял живот се занимавам със софтуер и хардуер, не ми е никакъв проблем да го прочета "на масата". Колеги, на които съм правил хардуерна намеса по ECU-тата знаят, присъствали са на интервенцията. Имам всичко необходимо като инструментариум.

 

Ванка, правилно си разбрал. Дори да мога да запиша по "кабел" (OBD) новия РС дизел, в серийния еепром на EDC17C64 има брояч на записите (ъпдейтите на софтуера), които на този етап НЕ могат да се ресетнат (чрез OBD). Дилърът ще разбере. Няма как да излъжем гаранцията. Дори да имаше тази възможност, всеки път преди инспекция трябва да  флашвам оригиналния софтуер. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбрах.За сега ще се кара заводски и ще се задволим с оптичните промени.Във връзка с това Шкода могат да помислят да предложат завдоски тунинг.Хем ще печелят ,хем ще задоволяват капризи.В смисъл заради безкрайните Еко и ала бала изисквания колите ни са спънати поне с 20-30 коня.В този ред на мисли ако тези 30 кончета се отключат няма проблем за двигателя,но просто разните му там норми няма да са спазени.Всъщност за какво да ги спазвам след като плащам убийствен данък 800лв за кола ЕКО 6,а разни ръждели,които замърсяват повече от Кремиковци плащат по 15-20лв защото били маломощни и стари ХА ХА ХА........но това е друга тема,отплеснах се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 доволен от отношението и нещата, които направи Пепи по моята колица.... Не мога да я позная. Все едно карам чужда кола(в добрият смисъл на думата). Ускорението и динамиката се подобриха значително както в ниските така и в средни обороти. Ще тествам на дълъг път през weekend - a и ще споделя :)

 

ОГРОМНО БЛАГОДАРЯ ПЕПИ :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойте наблюдения след 1000км с чип от PEPINO RACING TEAM на о2 БКД 2.0 140кс са намален разход на гориво с около 10% при моя стил на каране(бързо, но без излишен тормоз на мотора). Чуствително повишаване на мощността при ускорение, запазено поведение (както без чип) на мощността до към 1600оборота, изрично мое изискване, с цел пазене на маховика и съединителя. След тези обороти мотора е много по-мощен - колата почна да върви с лекота. Благодарение на този чип за мен извънградските изпреварвания вече са много по-лесни и ненатоварващи. Много съм доволен от интервенцията, препоръчвам услугите на Пепи с две ръце!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам дали тук е мястото да питам, но предния пост ме провокира...

От една страна съществува схващането, че фабрично колите ни са леко спънати заради еко норми и умерената промяна на софтуера коригира именно това.

От друга страна съществува схващането, че като се промени софтуера се повишава мощността и се намалява разхода.

Е как така хем разхода се намалява, хем замърсяването се увеличава ? Двете не са ли правопропорционални в общи линии?

Редактирано от orange!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Увеличава се общото потенциално количество горивовъздушна смес, но е напълно възможно сместа да е по-бедна. Защо немският инжинерин не я е направил толкова бедна? Защото, образно казано, си е вързал гащичките - все пак става въпрос за масово производство, а не за единични бройки. Прекалено бедната смес води до неравномерна работо на двг, прекъсване :eusa_think:

След "чипосване" (ремап), бордкомпа започва да лъже с повече и е напълно възможно да няма промяна в разхода, в зависимост от това какво е искал да постигне майстора. При мен реалното понижение на разхода е с около 5%, а според борда - 8-9% :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е калибриран за правилния размер гуми борда или те лъжат на колонката... При мен няма отклонение повече от 0.1л/100км

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

След "чипосване" (ремап), бордкомпа започва да лъже с повече 

След като си минал само 1000 км след ремапа, значи че ти не си си калибрилал борда. За целта са нужни поне 3-4 зареждания "пълно-пълно". Навъртял съм 40к след ремапа и борда ми отдавна е калибриран - благодарение на Пепино разбира се :doubleup:  

По отношение на "лъженето" - при среден р-д 4,8 може и да ме лъжат............. като ми наливат повече :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един член в сектата на чипосаните.

Много съм доволен от поведението на колата ,обаче съединителя явно не е на същото мнение,досега не беше се "позхлъзвал",но явно и на него си му идва времето,но пък това си е съвсем в реда на нещата.

И не на последно място специални благодарности на Пепи.

Поздрави.

Редактирано от Andro73
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Във връзка с това Шкода могат да помислят да предложат завдоски тунинг.Хем ще печелят ,хем ще задоволяват капризи.В смисъл заради безкрайните Еко и ала бала изисквания колите ни са спънати поне с 20-30 коня.В този ред на мисли ако тези 30 кончета се отключат няма проблем за двигателя,но просто разните му там норми няма да са спазени...

Коментара ти е риторичен. Няма как да ти предложат фабричен силов тунинг, при положение, че ще се нарушат еко нормите. Затова си има отделни фирми, чийто услуги се ползват за набавяне на повече коне. От друга страна, дори това да беше възможно на теория, тези 20-30 кончета се явяват 10% увеличение на мощността, за които най-вероятно, ако са отключени от производителя, ще трябва да платиш повече, отколкото в някоя тунинг фирма. Така че производителя няма да печели, което е още една причина да няма смисъл от подобно предлагане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам за вас.. Но след неговата намеса днес и аз съм в групата на чипосаните. А това значи по добро.. ПЕРФЕКТНО палене и повече коне под капака. Колата просто не е тази която купих. ГОЛЯМО БЛАГОДАРЯ на колегата Пепино.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като си минал само 1000 км след ремапа, значи че ти не си си калибрилал борда. За целта са нужни поне 3-4 зареждания "пълно-пълно". Навъртял съм 40к след ремапа и борда ми отдавна е калибриран - благодарение на Пепино разбира се :doubleup:  

По отношение на "лъженето" - при среден р-д 4,8 може и да ме лъжат............. като ми наливат повече :)

Като гледам статистиката, която вадиш, сигурно си имал възможността да караш поне 10 чипосани коли преди и след чипа по поне 10х км километра? Или на база 1-2 и оттук натам всички са така както казваш - лъже им борда и свалят точно с 5% разлика?

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

     Формалния повод да се включа е чипването наскоро. Това, че колата пали и върви перфектно точно, както исках, е само едната страна на медала. По-важното за мен и истинският повод е Доверието. Познавам Пепи някоя и друга година в повече и му имам пълно доверие, независимо какво прави по колата ми (или мотора). Тъй като при мен промяната на софта изискваше хардуерна намеса в ECU-то, не бих и помислил, ако не беше той. Не знам дали на някой се е случвало да му загасне колата при изпреварване с 140 км/ч. На мен се случи. С кола поддържана изцяло в оторизиран сервиз. Това е.  Благодаря ти Пепи, че имам привилегията да съм спокоен. Удоволствието си е гарантирано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 При мен реалното понижение на разхода е с около 5%, а според борда - 8-9% :sorry:

 

 

 и оттук натам всички са така както казваш - лъже им борда и свалят точно с 5% разлика?

 

Що ли се сещам за чукчата-писател :)

По отношение на "възможността" - за 8 г. в Шкода Клуб съм имал възможност да покарам достатъчно "чипосани" коли и от колегите съм натрупал доста информация. Не се съмнявай!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-много си ги карал, много си слушал колеги и статистиката ти е миродавна и на база много и все различни коли! всичко знаеш за чиповете... Браво! 

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, всичко зависи от "чипа" (леле като го прочета това "чип" и ми става лошо, ама айде) и от начина на каране. Аз също съм сигурен, че при "равни други условия" на мен ще ми дава по-нисък разход с променени карти, от колкото с оригиналните. Ама не е задължително за всички да е еднакво.

Като изпълня на Пепи предписанието как да си запазя гаранцията, пък да се окажа 140 коня, ще дам отчет и аз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Исках да му обясна на човека, че няма как борда да се калибрира след 3-4 пълно празно на резервоара. Той си е имал проблем и преди това. Моя го настройваха в ЕТ първата година, викнаха ме да ми ъпдейтнат софта на радиото и ги помолих да го намалят малко - по спомен с около 10%(харчеше по борд повече отколкото по колонка). Оттогава нямам проблем. Моментния разход се чете от подаденото количество гориво през инжекторите - там няма как да има несъответствие, но нека Пепи да каже ако иска по-точно как се смята средния и откъде се калибрира!

 

Ицо така е и при мен намаля разхода. Всичко си е до шофиор. Има хора които смятат че като карат леко и само в ниски и постоянно са на педала на газта ама леко натиснат всичко е ОК и е най-икономично. Сестра ми кара моята стара кола - суперба и докато аз я карах харчеше по-малко от на нея, дори и сега като ми се наложи на мен ми харчи с около 30% по-малко, а карам и по-бързо! 

 

пс - нямам "ер малък" на клавиатурата, не че съм неграмотен(да не ме захапете и затова :) )

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Пепи е пич! Вчера се чухме и за една минута се разбрахме по телфона. Днес направихме една диагностика на турбото и се оказа, че всичко е ОК. 

Благодаря още веднъж! :) :plate_skoda:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Ще опиша и моята история и как Пепи помогна в случая. 

 

Докато колата беше в гаранция я карах към 15000км с powerbox на Steinbauer и бях доволен от вървежа. 

След като изтече гаранцията, реших да повиша мощността правилно и да направя remap. 

 

Проучих различните тунери и се спрях на Brezel (Богомил) - http://adler-auto.bg в Годеч. 

Причината да го избера бяха - многото положителни мнения, сайт с доста подробна информация,  

дино тест преди и след remap-a и репутацията му за "бог на TDI-тата". 

 

Записах си час и отидох в Годеч Септември 2014. Brezel беше в Германия и remap-a се извърши от брат му Дани, като се координираше с Brezel по телефона. 

 

Моята кола към този момент беше на 38000км, карана със скъпа нафта от OMV и Shell + добавки + ранна смяна на масло. 

 

Дани направи диагностика с vag-com в движение и каза че според него пренадувала турбината, като било възможно да ми била 

зацапана геометрията или "клапан на турбото" да не бил добре настроен. 

 

Качиха колата на подемник и регулираха актуатура на турбината. 

 

След това замери колата с vag-com и беше доволен от резултата. 

Извърши се след това dynotest преди remap, remap-наха колата, dynotest след remap-a (като теста преди беше направен след изричната ми молба, въпреки че им е стандарт уж). 

Резултата беше 176 коня на двигателя. 

Направихме кръгче след remap-a + диагностика с vag-com и всичко беше наред.

Дани ме посъветва да дойда при тях да си почистя турбината. 

 

Платих си и си тръгнах.

 

Като се насъбраха ден два впечатления от карането след remap-a, ми направи впечатление, че колата върви повече спрямо powerbox-a във високите обороти над 3000, но в ниските беше доста мудна. Реално почваше да набира след 2500 оборота. 
По това време стягах сватба и занимавките с колата останаха на много заден план и оставих нещата така. 

 

Тази пролет дойде отново на дневен ред колата и Май месец я закарах в Годеч, да чистят турбината, белким се оправи мудността.

Този път Brezel беше на място, караха колата с брат му направиха диагностика и ми каза че турбината ми е перфектна (не съм очаквал и друго на кола на 45000км). Относно моите оплаквания с мудността ми каза че съм свикнал с колата и powerbox-a давал много в ниските, което било опасно, но умирал във високите и така е било по-добре както е сега. 
Писах му после че на моята дино графика, колата има max torque на 2500 оборота, вместо 1800-1900, както е по графиките на другите TDI-та, които прави. И отговорът на Богомил беше че е OK да е така. 

 

На една от срещите пред НИМ, говорих с Пепи да погледне и покараме колата за да видя аз ли си внушавам и съм свикнал или колата е зле. Покара я и не му хареса и на него, направихме log file + свали софтуера и каза че ще погледне да види какво е правено. 

Обади ми се че не му харесват нещата, изготвил е нов софтуер, но трябва да върнем актуатура на турбината в първоначалното положение, понеже не може да надуе добре. След като върнахме актуатура в default положението при негов механик (в Adler го бяха развили до крайна позиция - близо сантиметър) и сложихме неговия software, нещата във вървежа се промениха осезаемо, колата набира яко от 1700-1800 оборота. Смятам и да я измеря в скоро време на дино. 

Пепи изказа предположение, че са се объркали за типа турбина (или е от незнание?) сложена на моя двигател и за това са решили, пренадува, а всъщност параметрите са били нормални. Той ако има желание, може да хвърли повече техническа светлина по темата. 

 

Препоръчвам Пепи на всички колеги, които искат да си направят такава интервенция по колата.
Доста съм разочарован от Adler, понеже всеки може да направи грешка, но е кофти като не се поправи тази грешка при изрично оплакване на клиент. 

 

036065250-big.jpg

Редактирано от ruark
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От доста време се каня и аз да напиша мнение в темата, но все не оставаше кога. За сметка на това пък мина повечко време и насъбрах повечко впечатления.

В началото на лятото Пепи си поигра и с моята кола. Преди същинското remap-ване нещата бяха обяснени от него на много разбираем език, няколко пъти, самият той се увери, че знам в детайли какво точно ще се случи с колата и в какви количества. Той сам я покара, поразгледа я хубаво и подготви софтуера. Не съм му бил над главата когато го е писал, но за сметка на това бях там когато разглобихме компютъра и сменихме чиповете. Мога да кажа, че човекът е супер педантичен, работи с изключително старание и проверява всичко по 3 пъти. Накрая дори ми показа спойките на новите чипове, които честно казано под лупата изглеждаха като току-що направени от машина в завода. Разглобяването на чистачките, монтажа и демонтажа на самия компютър върху колата също бяха доста внимателни. Убеден съм, че и със същата педантичност е правил сметките по софтуера.

Друго голямо впечатление остави в мен факта, че всичко се изготвя индивидуално, според нуждите на собственика, а не се прави със заготовки, което за съжаление е честа практика на много места в страната, "просто защото някой друг вече го е направил за този мотор". За още по-голямо съжаление бях чул същите думи за моята кола от един от "водещите" в страната тунери след справка в собствените му "архиви" 2 години по-рано (няма да изпадам в детайли за други хора, темата е за Пепи в крайна сметка).

Относно вървежа на колата мога да изкажа удивлението си на какво е способна кола с малки дюзи и турбина. Пределно ясно ми е, че колата не е 200 коня и не върви като за такава, но все пак разликата от преди и след е твърде осезаема. Интересното беше, че самият Пепи наблюдаваше реакциите ми при първите карания.

Няколко месеца по-късно, доста изминати километри, (очаквано) нула грешки в компютъра и забивания или пренадувания на турбина, колата продължава да върви все така добре и карането ѝ ми доставя голямо удоволствие, което в крайна сметка беше и целта на цялото упражнение. Сега основният ми проблем е убиването в зародиш на всички идеи за по-натататъчни манипулации по колата.

Преди месец и половина цялата тази процедура сполетя и колата на един от най-добрите ми приятели. Той ми я беше поверил за цифра време и аз бях човекът, който кара колата за remap-ване. Процерудара беше същата, на колата и беше обърнато абсолютно същото внимание до последния детайл. Момчето остана супер доволно и до ден днешен много се кефи на колата си.

Пепи, евала за старанието и желанието, с което работиш, продължавай да правиш шофьорите като нас усмихнати от всяко натискане на педала на газта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Поредното БЛАГОДАРЯ ПЕПИ!!!

За голямото сърце, за отзивчивостта и готовността Винаги да помогнеш, за отделените /безвъзмездно/ 3 /три/ часа, за работата която свърши, за консултацията и съветите!

Ако Рогатия е рекъл, скоро ще имаме нов Клубен член, със Сюпърб 2 - 170к.с., 4х4, благодарение на Теб.

Задачата беше:

-Общ преглед,

-диагностика,

-запис на "лог файл" с живи данни,

-оценка на състоянието в детайли,

-консултация и съвети за двама лаици - аз и приятелят ми.

Уговорката за тази работа, отне 5 /пет/ секунди, в типичния за Пепи стил "Няма проблем, кога и къде ?".

Работата и пътя - 3 /три/ часа, днес вечерта, в извънработно време, когато хората са със семействата си, или разпускат след работна седмица!

Пепи, жив и здрав да си! Благодаря ти!

 

П.С. Знам, че не искаш и да чуеш, но ще намеря подходящ момент и начин, да се реванширам!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.