Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Мнение за двигатели BLS, BXE 1.9tdi 105к.с.


votolom

Recommended Posts

Здравейте,

 

Пиша тази тема с молба към колегите с подобни мотори да споделят мнение. В случая става въпрос за кола края на 2009-та година, 1.9tdi 105к.с., така че би трябвало да е с един от тези кодове.

 

Всички знаем, че 1.9tdi е синоним на здравина, но в интернет попаднах на доста притеснителни теми с не малко случаи на биели пробили блоковете на подобни двигатели, при пробег между 90 000км - 130 000км:

 

http://www.audi-sport.net/vb/a3-s3-sportback-8p-chassis/146231-bxe-engine-crap.html

http://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?p=82850614

http://www.briskoda.net/forums/topic/240542-octavia-19tdi-conrod-problems/

http://www.myturbodiesel.com/threads/vw-golf-1-9-tdi-2007-major-engine-failure-only-58-000-miles-bxe-engine-code.18744/

http://mobile.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&f=86&t=1262237&nmt=BJB+BKC+BLS+BXE+1.9+TDi+engines+reliable%3F

 

Има ли повод за притеснение или това са единични случаи? Също така, тези мотори имат ли DPF, създава ли проблеми?

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с BXE. Не съм чул някой познат или във форума да се оплаче, че BXE му е умряло... Колегата Alexander също може да каже - той оправя вал и други неща, но на около 300 000км?! Нещо такова си спомням.

 

Мисля, че няма 1.9TDI BXE с DPF - поне моята няма. В момента е на 72 000км и нямам оплаквания.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Alexandar е 1.9 TDI, ама от първите - BJB 2005та, иначе той сменява разпределителен вал и повдигачи на около 250 000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора е чук. Буквите всъщност са 4 вида... BJB, BKC, BXE, BLS.

 

1.9 с заводски DPF - няма. В Германия понякога се монтират афтърмаркет, за да получат зеления стикер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за DPF-а е хубаво :) Гледах един Леон, който уж имаше, но не съм се пъхал отдолу да видя какво всъщност е положението. За това си мислех, че на по-късните двигатели може да са им сложили такава гадорийка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aко трябва да сме точни при мен проблемът възникна на 230 хил. км. Както е писал Явката моята е 2005 BJB. Ето това е темата:

http://skodaclub-bg.org/forum/index.php?/topic/47466-%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BD-%D0%B2%D0%B0%D0%BB-%D0%B8-%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D0%B4%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%87%D0%B8-%D0%BE%D0%BA%D1%82%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D1%8F2-19-tdi-105-%D0%BA%D1%81/?hl=%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BD

Проблемът с вала и повдигачите засяга по-скоро двигателите от определени години (до към 2006). Доста рових из интернет тогава и на няколко места намерих подобна информация.

Иначе аз я имам от година и половина и други проблеми не съм имал с мотора. Съотношението вървеж/разход е супер.

Единственият недостатък на 1.9 за мен е шума (ако го сравняваме с CR). Ако си избирам Октавия ФЛ (писал си 2009-та) сериозно бих се замислил дали да е 1.9. Там вече ти си решаваш.

Скоро закачах един голф 5 1.9 105 2006-та и беше с ДПФ. Дали са го слагали допълнително не знам. Даже и с 6-та беше гадта мръсна (без да е комби, 4х4 и още 5 условия) :unsure:

 

Редактирано от Alexandar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много променливи има, да. Честно казано искам колата да е надеждна на първо място и после всичко останало. За 2.0 CR 143к.с. CAGA двигателя не мога да намеря много отзиви, може би защото е по-нов.

 

Бях доста сигурен относно този 1.9 мотор, но както и да го гледаме счупена биела + пробит блок си е равно на нов мотор. Пред това ремонтът на вал и повдигачи бледнее.

 

Цялата ми идея е да купя нещо, което да не мисля поне 3 години от тук натам, като бюджетът е 14к макс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с BXE на 190к км по-мотора нямам нищо сериозно пипано. Веднъж се разтрака странно още като я взех - някакъв лагер оправиха го в ЕТ за 2 часа - 140 лв., веднъж загубих турбото - умрял един датчик пак толкова 140-150 лв. в ЕТ.  Аз съм доволен от вървене и разход само дето не достигам цифрите на колегите, предполагам заради стила на шофиране  :flag_skoda: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да се обадя. Не препоръчвам този вид двигатели за хора с чувствителен слух. Работи грубо, трака и бучи с нискочестотен звук в ниските обороти, предава буботенето на купето. Иначе върви и е икономичен, но не е комфортен. 

Може само моя да е случил такъв, не знам .  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Дам има нещо такова, ама толкова TDI-та съм карал, че като ги чуя направо се успокоявам. Кеф си е мъркащо 1.9 TDI :) Днес чух няква глупост, че след 2008 всичко било комън рейл, не само 2.0, но и 1.9. Няма такова нещо, нали? Почти 100% съм убеден, че няма, ама всепак да питам.

Редактирано от votolom
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам 1,9 тди BLS от 5 000 километра:

 

1) Моята е с DPF - да, от немско е. Ауспухът ми е чист - под чист разбирам, че няма НИКАКВИ сажди. Едва може да остави намек за сиво петънце на пръста при голямо търкане и врене...

 

2) Забелязах, че боботенето и тресенето на  купето при тръгване мноооого зависят от нафтата. В момента съм на комбинацията 5w-30 Longlife III (маслото на VW group) и OMV Maxx Motion...

Колата е много тиха и приятна за каране. Но все пак - самата кола е на реални (а не на горублянски реЯлни) 137 000 немски километра, през които я е карала жена в малко населено място (доказано с всички документи към нея)....

 

 

Четох и аз  темите за избили биели - между другото, само в западни форуми. Първо - не са чак толкова много предвид количеството такива двигатели, продадени през годините. Второ - може би наистина се касае и за поддръжка. 

 

Единственият минус - колата има прекрасна трета, но първа и втора си падат доста къси. Хайде, да кажем, че първата е такава заради четворката и може би с идеята да можеш да караш с ниска скорост през пресечен терен - ама втората защо?

Но като цяло - 5 000 километра по-късно бих казал, че пак бих взел същата кола. 

 

 

 

И аз да се обадя. Не препоръчвам този вид двигатели за хора с чувствителен слух. Работи грубо, трака и бучи с нискочестотен звук в ниските обороти, предава буботенето на купето. Иначе върви и е икономичен, но не е комфортен. 

Може само моя да е случил такъв, не знам .  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Комън рейл са само двулитровите дизели след 2010 г, и то не всички. Имам предвид Октавия 2 плюс, разбира се. 1.9 комън рейл - няма. Иначе 1.6 е комън рейл.....

А за проблемите с биелите при 1.9ТDI - чел съм много материали на тая тема, и преди 2-3 месеца няколко мои приятели, а и аз, си проверихме колите, с ендоскоп.

Свалихме картерите, тъкмо беше време за смяна на маслото - и погледнахме лагерите и биелите.

И не открихме нищо..... Но за съжаление нямах фотоапарат тогава, та да сложа и тук снимки.

Но нямаше нищо обеспокоително - тъй че всъщност не беше нужно.

Иначе май наистина е имало проблеми, но с коли до 2006 г, и то при някои серии. А след това вече са се слагали усилени биели на всички 1.9 литрови мотори, тоест със изпъкнало ребро отстрани - и такива проблеми не би трябвало да има.

Като цяло, моторът ВХЕ и другите ваговски турбодизели с тоя обем - са много здрави.

И единствения проблем, който наистина се проявява, като конструктивен недостатък - разпредвала и ролките на повдигачите се износват.

Но това става след 200-220 хиляди, не на всеки мотор ( пак зависи явно от сериите, а вероятно и от поддръжката ), и ремонтът не струва чак толкова много.

А и ако маслото е качествено, и го сменявате не по показанията на бордкомпа, а по-рано - и тоя проблем много-много не се проявява.

Но за това е писано тук.....

Иначе тоя мотор - е просто пушка!

Як, икономичен, достатъчно вървежен, и не толкова скъп за поддръжка - какво повече му трябва на човек?

А че ручи и че вибрира - да, така е.

Но много други дизели, които са много по-нови - са също доста гласовити!  :D

Тъй че това да му е проблемът!

Редактирано от stivi797
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеален е за приспиване на бебета мотора.

 

Няма ли да ревнат бебетата? :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.