Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Преди да сте избухнали в смях - става въпрос за техника на каране, при която на дълъг път много плавно се увеличава скоростта до разумна граница, след което се освобождава от скорост и автомобилът продължава по инерция известно време, след което се включва отново на скорост и упражнението се повтаря. Доколкото са ми обяснявали, идеята е оборотите да са спаднали с около 500/мин. Крайната цел е да се свали разхода на гориво, защото ако автомобилът държи през цялото време относително висока скорост (например с темпомат) съответно и оборотите са относително високи. Някой знае ли подробности за въпросното "клатене"? Това е различно от това да качиш Петрохан от северната страна и да се пуснеш по инерция от южната. Става въпрос за път с равнинен терен. Аз пробвах по маршрут от над 800 км (отиване и връщане естествено) по който съм минавал няколко пъти при аналогично натоварен автомобил (моята Шкода естествено) и се изненадах от разликата, но съм сигурен че има тънкости. Ако някой се интересува от разликата - обикновено разхода е окло 5,5. Този път беше 4,67 (колата няма компютър, просто зареждам на една и съща бензиностанция от една и съща колонка докато автомата не изключи за първи път) Някакво инфо по темата? Ако някой се заблуждава че това е заради по-ниската скорост, трябва да поясня, че времето за пътуване е абсолютно идентично с останалите ми пътувания по маршрута - за да няма честитки от полицията от една страна и за да не закъснявам безпричинно от друга се движа винаги с максимално разрешената скорост за района. Въпросното "клатене" го правих в рамките на петнадесетина км/ч разлика, доколкото скоростта варира с по-малко от десет километра в час около ограничението.

Публикувано

За мен няма как въпросното клатене, да е по-икомично от подържане на 90км/ч на равно (ако говорим за равнинен терен). Чисто физически не намирам смисъл.

Публикувано

Не, че нещо, ама подобна гимнастика ми се струва безсмислена, заради някаква дооооста съмнителна икономия. Да не говорим колко досадно и изнервящо звучи.

Публикувано

Здравей,колега,разбира се,че има определени тънкости.Можеш да постигнеш много нисък разход.Погледни тук един колега е писал - http://www.tuning.bg/forums/index.php?/topic/18161-%D0%BA%D0%B0%D0%BA-%D0%B4%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%B3%D0%BD%D0%B5%D0%BC-%D1%80%D0%B0%D0%B7%D1%85%D0%BE%D0%B4-4%D0%BB-100-%D0%B3%D0%B0%D0%B7/

Мисля,че има какво да се научи от него,въпреки,че колата му не е с дизелов двигател.

Публикувано

Добър начин...да се убие човек някъде. Ако някой пробва това, да си носи вестник или по-скоро молитвеник - при движението с изключен двигател на автомобила шофьор не му трябва :)

Публикувано (Редактирано)

Въобще не ми е хрумвало, че това "клатене" е с гасене на мотора. Ако е така - никаква икономия не може да оправдае риска.

 

Отделно е поведението на пътя - най - малкото ще побърка околните подобен стил на шофиране.

Редактирано от Цецо75
Публикувано (Редактирано)

Добър начин...да се убие човек някъде. Ако някой пробва това, да си носи вестник или по-скоро молитвеник - при движението с изключен двигател на автомобила шофьор не му трябва :)

никъде не пише за загасен двг, въпреки това и движението по инерция със запален двигател също носи рискове. аз лично не бих "икономисвал" от такова шофиране.

п.п. сега прочетох какво пише в линка от тунинг беге - наистина е равно на хазарт такова шофиране.

Редактирано от joro_kem
Публикувано

Мислех само да се изсмея, ама нека да драсна няколко реда, че да не ме изкарате некъв "хейтър"

 

Относно темата от линка на колегата lent, мога само да се плесна по челото и да се питам, колко трябва да си прост, че да вдигаш на магистралата 150 км/ч и да гасиш мотора!!!!!! Автоматично оставаш без спирачки и серво на волана! А пък паленето на скорост през 1-2 км. е много "полезно" за мотора и съединителя...

И накрая като се счупи нещо или се пребиеш, да ти таковам на икономията :dash:

 

 

А относно питането на колегата автор на темата, бих искал аз да го питам няколко неща.

- Ако приемем, че при равнинен участък се движиш със 100 км/ч и изключиш от скорост и после да речем на 70 км/ч пак включиш и набереш за да достигнеш 100 км/ч, не мислиш ли, че горивото което си спестил за това разстояние, няма да ти е необходимо да достигнеш пак до 100 км/ч. ???

- И примерно ако тръгна от София до Варна, колко милиона пъти, ще натискам съединителя??? И дали на съединителя, ще му е приятно на края и няма ли да се плесне по челото и да си каже "баси късмета извадих" ???

 

Та цялата "икономия" няма ли до отиде за ремонт на другите неща дето им се е еб_ла майката???

 

 

 

никъде не пише за загасен двг,

пише, ето:

Ето и детайли как се стига до София и обратно за 200 км. по автомагистрала Тракия. Ускорявам плавно до 140 - 150 км/ч след което гася автомобила и го оставям да се търкаля близо 2 км.

Публикувано

За мен икономичното шофиране означава:

1.Галиш педала на газта (това не означава да се кара с 60 извън града);

2.На баир не играеш ролята на темпомат и да настъпваш;

3.Частично загубената скорост от изкачване лесно се компенсира при евентуалното последващо спускане;

4. При възможност се изключва от скорост (ама не за 100 метра);

5. Когато наклона го позволява, използване на моторна спирачка (на най-високата предавка), вместо изключване от скорост.

 

Всичко останало за мен са глупости, излишна амортизация на агрегати и части (икономията от горивото ще е по-малка от стойността на ремонта) и най-вече - риск за всички на пътя.

Публикувано

Миналата година се спуснах от Беклемето до Кърнаре - само на спирачки и ще ми е подобен опит за последно. Смених всички накладки, щото прегоряха. Инак разхода го докарах...до 4 литра. Но сумарно разхода си е средно 5,2 летра на сто. От циганене няма смисъл.

Публикувано

Преди време гледах в TopGear подобен тест. С един литър гориво карат по 3 различни начина и засичат какво разстояние ще измине колата:

1. Газ-спирачка

2. Ускоряване и пускане по инерция (без гасене на мотора).

3. Каране с постоянна скорост (не 100+км/ч), с минимално използване на спирачки.

Ускорение-инерция не се оказа най-икономичният начин на каране. Най-добре е да се подържа постоянна скорост, при оптимални обороти и да не се пипа спирачката.

 

Отделно, че при палене на двигателя отива повече гориво, а и съсипваш съединител или акумулатор (според това как палиш)

Публикувано (Редактирано)

Преди да сте избухнали в смях - става въпрос за техника на каране, при която на дълъг път много плавно се увеличава скоростта до разумна граница, след което се освобождава от скорост и автомобилът продължава по инерция известно време, след което се включва отново на скорост и упражнението се повтаря. Доколкото са ми обяснявали, идеята е оборотите да са спаднали с около 500/мин.

Фактът, че се говори за спадане на оборотите с 500 означава, че не се освобождава от скорост, а само се отнема газта.

Но и това няма смисъл, при положение, че става въпрос за равен участък.

При тези условия просто трябва да се поддържа постоянна скорост.

 

Относно темата от линка на колегата lent, мога само да се плесна по челото и да се питам, колко трябва да си прост, че да вдигаш на магистралата 150 км/ч и да гасиш мотора!!!!!! Автоматично оставаш без спирачки и серво на волана!

За спирачките е така, но при автомобилите с електро-механичен усилвател сервото на волана се поддържа на акумулатор до окончателното спиране на автомобила.

 

За мен икономичното шофиране означава:

1.Галиш педала на газта (това не означава да се кара с 60 извън града);

2.На баир не играеш ролята на темпомат и да настъпваш;

3.Частично загубената скорост от изкачване лесно се компенсира при евентуалното последващо спускане;

4. При възможност се изключва от скорост (ама не за 100 метра);

5. Когато наклона го позволява, използване на моторна спирачка (на най-високата предавка), вместо изключване от скорост.

 

Всичко останало за мен са глупости, излишна амортизация на агрегати и части (икономията от горивото ще е по-малка от стойността на ремонта) и най-вече - риск за всички на пътя.

Юли, всичко е правилно, само за точка 4 не разбирам основание... Никога на извънградско не изключвам от скорост в движение.

Ако отнемането на газта не ни устройва заради нежелано намаляване на скоростта, очевидно има нужда от поне малко газ.

 

 

Миналата година се спуснах от Беклемето до Кърнаре - само на спирачки и ще ми е подобен опит за последно. Смених всички накладки, щото прегоряха. Инак разхода го докарах...до 4 литра. Но сумарно разхода си е средно 5,2 летра на сто. От циганене няма смисъл.

Ами спускането на спирачки не е оправдано по никакъв начин...

Използването на най-ниската предавка, при която оборотите са под червената зона обикновено води до рядко използване на спирачките.

Редактирано от chavdarlk
Публикувано

Миналата година се спуснах от Беклемето до Кърнаре - само на спирачки и ще ми е подобен опит за последно. Смених всички накладки, щото прегоряха. Инак разхода го докарах...до 4 литра. Но сумарно разхода си е средно 5,2 летра на сто. От циганене няма смисъл.

По същия път, ако беше на моторна спирачка разхода щеше да ти е наполовина  ;)

 

Чарли, извън града, знаеш, има доста участъци, на които с моторна спирачка ще намалиш нежелано скоростта, а по интерция би я поддържал или увеличил. Това имах предвид под "инерция".

Публикувано

 

сервото на волана се поддържа на акумулатор до окончателното спиране на автомобила

 

И харчи страшно много ток през това време. Ако акумулатора не е в кондиция, рискуваш да падне много и да не можеш да запалиш.

Публикувано

Аз добре разбирам за какво говориш :) .

Моето мнение е, че този подход не води до икономия, но пък и повишаването на разхода е съвсем незначително.

 

Съвременният двигател е изключително оптимизиран и не използва повече гориво от необходимото.

При движение с изключена предавка цялото изразходвано гориво е "прахосано", докато галенето на газта (щом не ни устройва отпускането докрай) ще изразходва точно, колкото е нужно.

Публикувано

....Моето мнение е, че този подход не води до икономия....

Абсолютно съм съгласен с теб. :)

Публикувано

@Чавдар, при пускане по инерция разхода е около 0.5-0.6/100км. Същото но с работещ двигател дава 1.5-1.7. Поне при мен е така. Участъка е спускането след тунелите на магистралата за Варна.

 

При гасенето на двигателя освен, че сервото на волана се губи се губят и още две неща - сервото на спирачката (няма кой да генерира вакуум) и ABS-а. Както и всички други подобно екстри де. И в крайна сметка се печелят 100-200гр. гориво ... при 15мин постоянно спускане. Аз такова в България не знам  :sorry:

Публикувано

 ... при 15мин постоянно спускане. Аз такова в България не знам  :sorry:

Бистрица - Симеоново - Драгалевци - София зад някоя полузаспала кифла - може да го докараш и до 30мин  :crazy:

Публикувано

В такава ситуация ти трябват спирачки - няма начин да загасиш ...

Публикувано

Спирането на двигателя в движение, е против всякаква логика и е опасно. Остава и някой умник да си изкара и ключа от контакта и цирка ще стане пълен след като му се заключи волана. Пускане  по инерция на скорост при приближаване на светофар спестява доста в градското каране. Газ,газ и спирачка на светофара е най-кофтия вариант.  Целта е минимално използване на спирачките, те вдигат разхода. Същото е при настигане на камион, виждаш че не е възможно в момента да се изпревари и по инерция на скорост от далеко докато се стигне до него. Не газ и спирачка в последния момент.  Изключване от скорост не практикувам.

Публикувано

Икономията е майка на мизерията. Винаги ако пестиш от едно, се набутваш от друго.

Публикувано

Абе хора, хибрида си гаси двигателя при всяко отнемане на газта. Няма нагорнища няма надолнища. Всеки път. И не губя нито серво, нито спирачки, нито климатик. Екстра е. Хибрида му е майката на икономията.

Публикувано

Мисля си , че от изввестно време сме без конкуренция за,,Господари на ефира,,

Публикувано

Хибрида е нещо съвсем друго, Шкода нямат такова чудо.

Публикувано (Редактирано)

За мен икономичното шофиране означава:

1.Галиш педала на газта (това не означава да се кара с 60 извън града);

2.На баир не играеш ролята на темпомат и да настъпваш;

3.Частично загубената скорост от изкачване лесно се компенсира при евентуалното последващо спускане;

4. При възможност се изключва от скорост (ама не за 100 метра);

5. Когато наклона го позволява, използване на моторна спирачка (на най-високата предавка), вместо изключване от скорост.

 

Всичко останало за мен са глупости, излишна амортизация на агрегати и части (икономията от горивото ще е по-малка от стойността на ремонта) и най-вече - риск за всички на пътя.

 

Пробвал съм подобни техники, и те вършат работа.

Без гасене на мотора обаче - защото при новите коли това е направо безумие! :eusa_naughty:

Оставаш без серво на спирачките, без серво на волана, без АВС, без АСР, без ЕСП, и без всичко, което се използва като асистенция - защото то работи с ток.

Иначе да изключиш от скорост - става, но се хаби съединителят и скоростната кутия, а те също струват пари, и то немалки.

А да караш с 60 км/ч извън града - и това съм го правил, но кога ще стигнещ крайната цел? Сигурно след цяло денонощие. И тогава пътуването ти се обезмисля..... По-добре да ползваш влака - тогава разходът на колата ти ще е нулев. :D

Иначе като съм карал с 80-90 км/ч - разходът ми е бил 4.1-4.3 литра, тоест достатъчно малък.

А при градско - като не дърпам пъргаво от светофарите, а сравнително мързеливо - разходът пада от 7.2 до 5.6, което е много радваща стойност!

Но просто гледам да карам равномерно, да не натискам много газта, а също и спирачките, освен когато не е абсолютно наложително - и тогава разходът е много приличен, и минавам над 1000 км с един резервоар. Това е рецептата - много е просто.

А като понастъпвам - и минавам 900 км, или дори 850.

Пък за изключването от скорост - изисква повече внимание, а и стабилността през зимата забележимо намалява. Свободно търкалящите се колела правят колата по-нестабилна, отколкото ако същите се задвижват.

Но всеки си преценява за себе си как да кара..... И как да икономисва гориво. :)

Редактирано от stivi797

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.