Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Хибрида, със своите "икономии" на гориво и всички други "предимства" е една голяма маркетингова измислица ;) За това си мисля и че не му е мястото в тази тема.

Почти по темата - на мнение съм, че един съвременен двигател е достатъчно икономичен при нормална експлоатация, за да си причиняваме всички мъки, съпровождащи подобни опити за икономия.

Най-икономично е да се ходи пеш.

 

Поздрави

Публикувано

Най-много гориво пестя, когато ходя на работа с колело. Тогава съм много доволен от разхода и на гориво и на калории  :D

Публикувано

Хм, колко много сте изписали. Благодаря на всички. Бързам да успокоя притеснените, че не си изключвам двигателя никога, също не се опитвам да си вадя ключа от таблото и не си отварям вратата по време на движение :)  Както и че никога не пускам колата по инерция зимата. Колкото до упражненията с икономията на гориво - като са наслагали ограничения, камери и патрули, какво друго може да прави човек, та да не заспи от скука? Вече е все едно дали колата ти е 50 или 500 коня, както и дали въобще можеш да караш - всички се влачим в колона. Единственото забавление за мен напоследък е да се опитвам да сваля разхода, не толкова заради икономическата полза, колкото заради тръпката че правя нещо друго, освен да се пуля зад волана и да чакам да стигна. Въпреки че напоследък ми се налага  да пътувам наистина големи разстояния, и дори половин литър на сто километра се равнява на шкембе, кебапчета и бира за двама след хиляда километра в края на деня  :cheers:

Та конкретно - по този маршрут съм пътувал неколкократно на темпомат - демек с постоянна скорост и без използване на инерция, и съм убеден, че разликата в разхода е повече от чувствителна. Едно от най-смислените неща, които прочетох е, да не се правим на темпомат по баирите, демек да не потъва крака с педала на газта, за да държим равномерна скорост. Това ми хареса. Тази техника ми е известна от карането на колело, защото аз също ходя на работа с колело в града, но тук темата е за дълъг път. Та явно крайната идея е това - без допълнителна газ на баирите, плавно ускоряване освен при нужда и пускане по инерция при продължителен наклон, ако наклонът не е достатъчен, за да позволява спускане на най-висока предавка без подаване на газ. Идеята да се засилиш преди изкачване, която работеше при Москвича сега също не работи, защото всички се движим около максимално разрешената скорост така или иначе.

Всъщност любопитството ми е предизвикано от четенето за рекорди, поставени от сходни коли със сходен двигател, при които разходът на гориво е под 3/100, както и от четенето на упътването на автомобила, според което следва да се придвижвам с разход започващ с 3 преди десетичната запетая...

Публикувано

Ама ти ако сравняваш с темпомат, вероятно ще по-икономично клатенето, точно защото темпомата не се адаптира към наклона, а просто подържа скоростта на "всяка цена". Но ако сравняваш с наистина икономичен стил на каране, така както го описаха по-нагоре колегите, не мисля, че това лашкане с газта би дало по-добър резултат. Реално темпомата се приближава до икономичното каране само при равен терен.

 

Автомобила е икономичен на максимално висока предавка и 90-100 км/ч. Вдигнеш ли 130, с нищо не можеш да изкомпенсираш загубата от челно съпротивление. Натиснеш ли спирачката - с нищо не можеш да го изкомпенсираш. Настъпиш ли я яко по баира, последващото спускане няма да компенсира това. Реално всяко отклонение от равномерното каране около 90км/ч носи загуби на гориво и последващите хватки може да ги намалят, но не и да ги неутрализират. Така си мисля аз.

Публикувано (Редактирано)

Интересна тема, но според мен разхода на гориво се увеличава от рязкото натискане на газта. Това инерция после газ би трябвало да даде увеличение на разхода. Най ниският разход съм постигал със 70-80 км. /на 5-та/ след един камион в продължение на 80-90 км. Но иначе по мое наблюдение разлика зимни /летни гуми е около 0,3 литра на сто, но може и повече да стигне при добри зимни гуми и скапани летни гуми /примерно матадор или всякакави еко глупости/. При зимни гуми вредщайн сноу трак 3 и летни дънлоп влу спорт респондс е около 0,3, а преди това вредщайн зимни матадор летни стигаше до 0,6.

Редактирано от stanis
Публикувано

Най-голяма икономия се постига, като се движиш след голям камион... но на не повече от 30 м. Челното съпротивление тогава е най-малко и се усеща сериозно на разхода. Правил съм подобни опити, като разликата в моментния разход е близо 1,5 л. по-нисък. Както и обратното, в момента, в които си покажеш муцуната, за да изпревариш камиона... разхода се изтрелва в нормалните си граници. Разбира се, да се движиш на толкова малка дистанция след ТИР нито е препоръчително, нито безопасно.

Публикувано

Най-голяма икономия се постига, като се движиш след голям камион... но на не повече от 30 м. 

 

И спестеното от гориво го даваш или за предно стъкло или за боядисване на преден капак/броня ;) Голяма икономия ...

Публикувано

Икономичното каране е равномерното такова. Не знам как се появяват такива идеи за инерция и доускорение, като според някакъв физичен закон на тяло в покой или равномерно праволинейно движение не действат сили (идеализирано е разбира се). Демек енергията от изхарченото гориво само преодолява триенето. Ако ускоряваш ти трябва допълнителна енергия за доускорението освен тази за преодоляване на триенето. Всички икономии отиват на кино ако има насрещен вятър - разхода се вдига много. Лично на мен ми се е случвало до над 8 извънградско с Шкодата. Според мен добра компания в колата е по-полезна от икономиите :)  

Публикувано

И това с камиона също съм го правил! Но след няколко такива пътувания стъклото ми заприлича на лунен пейзаж, и направо не си е работа!

Равномерно каране - това е най-добрата рецепта.

И наистина, дали колата ти е 50 коня, или 500 - при тия дупки, камери и ограничения, просто не можеш да караш с максималната възможна скорост.

Ами при това положение - по-добре да караш кротко и икономично!

И разликата наистина идва сериозна - шкембе, кебапчета и биричка!

Ами човек сам си решава - дали да кара бързо, и да се бърка по-дълбоко, или да кара кротко - и привечер да хапва кебапчета и бира!

Въпрос на избор!

И специално за дизела, какво съм забелязал за разхода - най-нисък е при умерени температури, в пределите на 12-22 градуса.

При жега - разходът расте.

А когато е студено - колата върви повече, но загрява по-бавно, и докато не е загряла - разходът също е големичък.

Та и това влияе на разхода - по кое време на деня тръгваш.

Публикувано

Има няколко правила , на които ме е научил баща ми и гледам да ги спзвам по пътищата и не съм забелязал кой знае колко висок разход на гориво.

1. Никога не гася мотора (освен ако не изпусна съединителя на светофар).

2. Пускане по наклон винаги на скорост (една по ниска от предавката на изкачването , освен ако не е било на втора).

3. Ускорение при изпреваране винаги на по-ниска предавка , освен ако не се движа с над 110 км/ч

4. След достигане на желаната скорост връщам газта малко за да поддържа скоростта.

И последното , но не и по важност - желателно е автомобила да бъде снабден с LPG веднага след закупуването  :D

Публикувано

Ок, в края на месеца се налага да мина 4000 километра за четири дена. Не зная дали ще имам нерви да "клатя" през цялото време, но ще почерпя опита от написаното в темата и ще споделя ако имам интересен резултат. Учудващото за мен е, че предишната ми Октавия определено харчеше по-малко на темпомат, независимо от пътните условия. Сигурно ще ми кажете че съм опасен за останалите участници в движението, но съм карал на темпомат дори в София - ако отиваш от Люлин за Младост извън час пик не е толкова невъзможно. Та въпросната октавия беше с DSG. Странното е, че тази с ръчните скорости определено харчи повече на темпомат. То се усеща и по звука на двигателя - как се променя при изкачване например... Зная че има отделна тема за разход на темпомат, затова ще спра дотук.

Публикувано

Сигурно ще ми кажете че съм опасен за останалите участници в движението, но съм карал на темпомат дори в София - ако отиваш от Люлин за Младост извън час пик не е толкова невъзможно.

Аз също, когато има условия за това и желание от моя страна, карам на темпомат в София.

Публикувано

Аз мога да се опитам логично да обясня това, което някои колеги са написали, а именно защо карането с включен мотор и изключена скорост не е икономичен вариант. Не е, защото моторът си се върти, което изисква гориво, все едно сме спрели на светофар - може да сме спрели ама автомобила харчи. По-икономичен вариант е да се кара без газ на скорост, защото тогава движението на колелата се предава на мотора и за движението на мотора не се изисква гориво.

Публикувано

Това прочете ли го, колега?

 

при пускане по инерция разхода е около 0.5-0.6/100км. Същото но с работещ двигател дава 1.5-1.7. Поне при мен е така. Участъка е спускането след тунелите на магистралата за Варна.

 

 

При мен е малко по-различно - при 145, на темпомат, като ми падне моментния р-д под 2.5 давам на нулева и колата си поддържа скоростта, но не съм обърнал внимание колко показва борда...може и да е под 0.5, но все пак това си зависи от скоростта :eusa_think:

 

"без газ на скорост" или ППХ или "моторна спирачка - за да се поддържа постоянна скорост при тоя режим, трябва по-голям наклон на пътя или по-ниска скорост, защото и въздушното съпротивление действа като спирачка, не само моторната такава.

Публикувано

Аз мога да се опитам логично да обясня това, което някои колеги са написали, а именно защо карането с включен мотор и изключена скорост не е икономичен вариант. Не е, защото моторът си се върти, което изисква гориво, все едно сме спрели на светофар - може да сме спрели ама автомобила харчи. По-икономичен вариант е да се кара без газ на скорост, защото тогава движението на колелата се предава на мотора и за движението на мотора не се изисква гориво.

Моторната спирачка, за която пишеш, няма нищо общо с мнението по-горе за каране по инерция. Ясно е, че на моторна спирачка разходът е 0/100 км. Но има наклони, при които моторната спирачка ще забави автомобила, което не е рентабилно. Тогава изключването от скорост е по-добрата алтернатива за икономия на гориво.

 

Стефчо, много точно си го написал. И аз следя моментния и по него преценявам дали автомобила ще поддържа същата скорост по инерция. Що се касае до моментния разход, мисля, че около 100 км/ч той ще е почти същия като на място в спряло положение, а при по-висока скорост ще пада.

Публикувано

Е да, ясно е, че ако наклонът не е достатъчен и скоростта ще се забави, но темата беше за икономично каране, не за поддържане на скорост :) Иначе и по инерция ако се пусне автомобила, той пак ще се забави, ако няма достатъчен наклон... Така че мисълта ми беше, че при достатъчни условия да се движи автомобила без газ, по-икономично е да е на скорост отколкото на изключена скорост

Публикувано

Е да, ясно е, че ако наклонът не е достатъчен и скоростта ще се забави

Ми даваш на нулева и ша ти е по-икономично :sorry:

Публикувано (Редактирано)

от опита ми най-икономично е карането на най-виската предвака и поддържане на оптимална скорост в диапазона между 90-110 км/ч максимум до 120 км/ч и плавно ускорение при изпреварване намаляване на скороста с отнемане на газта,а не със спирачки

Редактирано от skodafen
Публикувано

Най-икономично е като не караш :D

Публикувано

Най-икономично е като не караш :D

точно :)

Публикувано

Я се хвани да поокосиш, па да го сушиш, па да го пластиш, пък после да го правиш на купа и най-накрая да го прибираш в плевника, пък тогаз приказвай колко струва. Или опитай да гледаш магаре......

 

Каквото и да се говори - подържането на постоянна умерена скорост, с възможно най-малко натискане на спирачките и превключване на предавки дава най-добри резултати. От тук насетне - всеки сам решава дали да си прави кефа или да си пази джоба.

Публикувано (Редактирано)

Я се хвани да поокосиш, па да го сушиш, па да го пластиш, пък после да го правиш на купа и най-накрая да го прибираш в плевника, пък тогаз приказвай колко струва. Или опитай да гледаш магаре......

 

Съгласен на 100%. За пореден път казвам, че човек трябва да има усет към автомобила. А това са вродени качества. Или го имаш, или не. Правилна преценка на обстановката, предвидливост, умение за боравене с предавките при всички случаи, точен момент на превключване, държане на двигателя в оптимален режим, без гледане в оборотомера ;) ...и др.

Те икономиите сами ще си дойдат. И не само на гориво, а и на накладки, на съединители, дори и на удължаване ресурса на мотора. С набиване на акъл не става. Още по-малко с гасене и палене на мотора. Това са пълни глупости!

Редактирано от joro-120L
Публикувано

Ще нахвърлям условията които влиаят върху разхода на гориво според мен:

1 Стил на каране (улегнал или сприхав).

2 Техническо състояние на автомобила. 

3 Качество на използваните консумативи (гориво,гуми,джанти и др.).

4 Състояние на пътя.

5 Интензивност на движението (трафик).

6 Метериологични условия.

7 Избор на маршрут.

8 Натовареност (претоварване) на автомобила.

9 Нарушения в аеродинамиката (багажник,ремарке,отворен прозорец и др.).

Списъка може да бъде продължен, но за сега за това се сещам. Метода на пестене заради който е отворена тази тема (не коментирам). 

  • 2 седмици по-късно...
Публикувано

В края на миналата седмица минах 4000 км. за четири дена. Карал съм през цялото време с около 5 км/ч над ограничението, т.е. според полицията не съм се влачил, и се забавлявах със сваляне на разхода. Имайте предвид, че тук голямата част от пътя е с ограничение 100-110 км/ч. Сам в колата за 1000 км на втория ден имам 3,9/100, при това със зимни (ама много зимни) гуми. На връщане с трима възрастни и много багаж - 4,4/100, като тогава гонех и време и не съм мислил много за разхода. Основният ми извод е, че не трябва да се ускорява рязко. Всичко останало оказва влияние естествено, но според мен разликата от 1,5-2 литра спрямо предишни мои пътувания се дължи само и единствено на ускорението. На четвъртия ден ми писна и го ударих през просото, като почти през цялото време съм карал над 120-130 км/ч, на по-безлюдни места и доста по-бързо, разхода отново беше под 5/100. Затова съм убеден, че максималната скорост не е най-важното, най-важното е за колко време я достигаш  :) Опитах се и да не закачам спирачката, както препоръчват по-горе, като намалявах с понижаване на предавките, но не зная доколко е добре за двигателя - на някои спускания държи 3-3500 оборота, защото на по-висока предавка започва да ускорява.

Като цяло съм доволен, защото си начесах крастата и видях, че разход с 3 пред десетичната запетая е напълно възможен. При това не е необходимо да караш с 60 км/ч за целта. Предполагам че при добри летни гуми и спокойно каране могат да се постигнат чудеса.

Поздрави на всички и карайте икономично, с мисъл за птичките...

Публикувано

Да наистина, постоянната скорост е най-икономична, дори и да е по висока.

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.