Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Методи за шофиране на автоматик


Recommended Posts

   Здравейте уважаеми съфорумци,

   От приблизително две седмици шофирам автомобил с автоматична скоростна кутия. Всъщност, не е точно класическият автоматик с хидротрансформатор, а ръчна роботизирана с двоен съединител, но си позволявам да причисля DSG към "не ръчните" скоростни кутии. 

   Целта на темата е всеки, който управлява моторно превозно средство със скоростна кутия, при която липсва педала на съединителя, да сподели своя опит при неговото шофиране.

 

   Бях чел, а и се убедих, че автоматика се управлява с педала на газта. В моя случай (DSG7 и дизелов маломощен двигател) подаването на съвсем лека газ води до повишаване на оборотите до около 2500 преди управляващият компютър да реши, че е време да превключи на по-висока предавка (примерно от 2-ра на 3-та). Затова натискам педала на газта средно между леко подаване на газ и рязко подаване на газ (моля, не се смейте, няма как да го обясня по друг начин :) ). Така компютърът превключва предавките във възходящ ред енергично и плавно, без задържане на оборотите.

   Интересен факт, който установих е, че на равен път и на наклон мога да "укажа" на скоростната кутия да превключи по-рано на по-висока предавка. На положение "D" това става, като отнема газта и подам отново леко газ. Скоростите се превключват от 5-та на 6-та или от 6-та на 7-ма (примерно) по-рано от заложените в управляващия компютър обороти. По този начин шофирам в града на 7-ма предавка с 60-65 км./ч. и постигам икономия. Някои от вас ще опонират, че за тая цел си има ръчно превключване на скоростите. Досега съм използвал този режим няколко пъти, но определено управляващият блок не позволява превключване на възходяща скорост преди достигане на заложените оптимални обороти.

   Все още не мога да намеря оптималния начин на спиране с автоматик без да използвам по-силно натискане на педала на спирачката. Явно трябва по-рано да отнемам от газта, за да се свалят низходящо предавките и да се убие от скоростта.

 

   Моля, споделете своя опит.

 

   Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това повишаване на оборотите до 2500 при подаване на съвсем лека газ при мен го няма. Смяната на предавките става при 1800об/мин. при нормални условия (натоварване) и в диапазона 2000-3000об/мин при необходимост от по-голям въртящ момент. Примерно при движение нагоре по стръмнина ускорявайки. Другия вариант е при движение примерно с 60км/ч (6-та) натискам рязко спирачката и предавката става 2-ра или 3-та а скороста ми пада по-малко, примерно 45-50км/ч, и тогава и леко да натисна газта оборотите минават 3000 даже. Ама то е разбираемо що става така. Кутията като, че ли иска да предвиди какво искам да направя, но аз съм непредсказуем  :) или по скоро другите участици в движението :angry: Това за по ранното превключване на по висока предавка чрез отнемане и после леко подаване на газ не го знам. Може и да става. В ръчен режим дори и да се движиш със скорост отговаряща на 3-та можеш да превключиш на 7-ма, но без да натискаш газта. Приблизително така карам при спускане, но с по-малка разлика в предавките. Иначе при спускане на автомат при натискане на спирачка за влизане в завой кутията сваля няколко предавки(вероятно мислейки, че спирам) и много често двигателя се форсира безмислено. Автоматика спира със спирачката (както и другите коли  :) ) Моторната спирачка тук не играе почти никаква роля, но в ръчен режим е налична.

Поздрави.

Редактирано от fhman
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен нещата са приблизително същите, както и при колегата. Тоест, това важи и за 6 степенната ДСГ кутия.

Иначе и друго съм забелязал - че когато не натискам спирачката по-силно, като приближавам до кръстовище - и съединителите тогава разцепват някак си по рязко, и се усеща все едно едно леко побутване в гърба. Което отначало доста ме шашкаше - но после му свикнах. Просто кутията не е с хидротрансформатор, и при някои режими не превключва много меко....

А за моторната спирачка - свикнах й и на нея, и просто превключвам в режим S - и тогава кутията повече задържа на съответната предавка, без да превключва. И при тоя режим вече се получава доста изразен ефект на моторна спирачка.

Ами накратко - това са ми впечатленията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.