Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Извинявам се, ако въпросът ви се струва твърде аматьорски...

Преди няколко дни, докато разговаряхме с един изключително симпатичен румънец - инженер и собственик на сервиз, стана въпрос за автомобили (разбира се...)... И стигнахме и до тази тема - на колко оборота се кара една кола. Човекът беше категоричен, че моят автомобил (BLS двигател, помпа-дюза, 1,9tdi) следва да се кара над 2 000 оборота - даже около 2 300 - 2500 оборота. Твърдеше, че ниските обороти (под 2 000) се отразявали на турбината и DPF-а, както и на цялостното износване на двигателя.

 

Какво мислите по тоя въпрос. Особено интересно ми е мнението на колеги като Бегачката, които са виждали тоя двигател и отвътре доста пъти :)

Публикувано

Според мен е прав за DPF-а. Самия цикъл на самопочистване преминава през тези високи обороти, за да може да се достигне достатъчно висока температура за изгарянето на мизерията.

Публикувано

Точно тоя мотор, по неведоми за мен причини и да искаш не можеш да я караш на ниски обороти - не става. Тя реално под 1500 направо се мъчи, звука е гаден. Мен лично това доста ме дразни, защото имам и класически TDI, там ядове в ниските няма, мотора си мърка и върви добре.

 

Та реално колегата ти е прав - едно, че е добре за турбо и ДПФ да си над 2000, едно, че и този мотор не му е комфортно там.

Публикувано (Редактирано)

Това за ДПФ а сигурно е вярно..... Но другото - не съм съвсем съгласен.

Ако редовно я понастъпваш - тогава оборотите ще бъдат около и над 2500, а може и до 3000 да стигат - за кратко. 

Но ако караш подчертано спокойно - а аз именно така и карам през повечето време - реалните обороти са между 1800 и 2000.

Та дори и с 1600 я карам - особено когато няма закъде да бързам..... Като при това моторът никак не се товари, и си работи спокойно - а и добре поема, ако решиш да понастъпиш газта, и да изпревариш някого.

Иначе, ако непрекъснато я караш с над 2000 оборота - разходът става над 5 литра, и се губи смисъла да караш дизелова кола.

А реално не е и нужно - защото 2000 оборота на 6 предавка означава скорост почти 110 км/ч - а каквито са ни "хубави" пътищата..... особено "първокласните" - по тях дори и тая скорост си е откровен риск.

Или каруца може да излезе, или някое магаре, крави излизат, овце, възрастни хора, деца, кучета - всичко. За дупките пък - да не говорим.

Вече по магистралата - там карам и по-бързо, пък я и продухвам отвреме-навреме..... Но също не прекалявам - защото напоследък нещо много нарасна броя на камерите, пък никак не ми се пълни джоба на държавата.....

Въпрос на принципи.

Иначе, че отвреме-навреме трябва да се продухва - да, така е.

Но почти непрекъснато да караш с над 2000 оборота - не виждам необходимост, а и по нашите пътища просто не се получава! 

Редактирано от stivi797
Публикувано

Аз лично съм чувал, че турбините с променлива геометрия трябва да се продухват от време на време като се кара на по-високи обороти, но не съм карал такава.

Публикувано

Въпросът с оборотите сме го дъвкали и преди във Форума...

Мойта печка я карам на колкото се може по-ниски обороти и от време на време я продухвам...И така вече 133000 км.  Среден разход - под 5 :banger_2:

Публикувано

Въпросът с оборотите сме го дъвкали и преди във Форума...

Мойта печка я карам на колкото се може по-ниски обороти и от време на време я продухвам...И така вече 133000 км.  Среден разход - под 5 :banger_2:

 

Точноооо! Ето това е номерът!

Иначе пак казвам - губи се файдата от дизела.

А каква е ползата от файдата, ако няма келепир? :D

Публикувано

Абе то и аз за файда и келепир питам. Ако ремонт на турбината струва 1500 лева, а на DPF-а поне 500-600 (махането му) - и мога да си го спестя с около 0,5-1 литър на 100км. в резултат от по-високи обороти - простата сметка показва, че келепирът е да караш на високи обороти.

Честно казано - повече ме интересува кое е най-добро за колата - да се старая да поддържам около 2 200-2 300 оборота, или не...

 

Точноооо! Ето това е номерът!

Иначе пак казвам - губи се файдата от дизела.

А каква е ползата от файдата, ако няма келепир? :D

Публикувано

Турбината не се скапва от ниски обороти - няма такова нещо.

Просто когато караш по-мързеливо - геометрията повече се зацапва, и трябва да се чисти. Което също струва пари, разбира се.... Но не чак колкото нова турбина.

Иначе вероятността да възникнат някакви сериозни технически проблеми с мотора, и в частност с турбината, ще е много по-висока, ако си свикнал много да я юркаш колата ти - това е моето мнение.

За какво ти е всъщност турбината - да ти вдигне тягата при изпреварване, примерно. И после е добре да намалиш - по много съображения. И заради разхода, и заради куките, и заради собствената ти безопасност - казах го това, заради животните и хората, които притичват през пътя. А и заради дупките, естествено.

Няма смисъл все да се кара на МАКС. Просто защото не е разумно.

А ако говорим за турбината - ако много го настъпваш мотора, тя издухва доста по-бързо.

Докато ако си караш нормално, и настъпваш само при необходимост, при задминаване, да речем - тя трае много повече.

То е и нормално да е така - все пак, когато дълго време караш с висока скорост, турбината се загрява до високи температури - и колкото и да е добро маслото, което я смазва, то не винаги може да се справи.

Разбира се, появява се и друг проблем, и той не е толкова при движение - а по-скоро възниква когато го загасиш двигателя, защото тогава турбината и частите около нея трябва да изстинат..... Но като няма какво да кара маслото да циркулира - и се получават проблеми.

Та, едно разумно каране - е най-доброто решение, според мен. И после не трябва да я гасиш колата веднага.

И тогава хем втулките на турбината не се износват толкова, хем тя загрява и по-слабо, а хем и при задминаване й продухваш геометрията.... Пък и разходът е много умерен, като цяло.

А иначе, ако си свикнал непрекъснато яко да юркаш - турбината по-бързо дава фира. А и други възли - също.

А и ДПФ ът - и той също не обича чак толкова високите обороти.

Казва се - излез на магистралата, и настъпи, та да се достигне оптималната температура, и филтърът да се регенерира.....

Но ако редовно настъпваш до високи обороти, близки до максималните - знаеш ли как му се отразява това? 

Отговорът е - не много добре.

Структурата вътре - не се запушва, а почва да се разпада. И накрая пак се набутваш за скъпата му смяна.

Тъй че точно за него е добре оборотите да са средни или малко по-високи от средните, 2000-2500.

Не много накратко - но нещата са такива.

И това не е от моя опит - а от опита на приятели и съседи, които са със същите двигатели, и вече на много километри.    

Публикувано

Колегата може да пробва да си кара колата с 2300 - 2500 об. и сам ще стигне до някакви изводи. Може би румънският колега да живее и работи на магистрала и за това да му е лесно .

Публикувано

Хубу де, как се кара в града с около 40-50 км/ч и се поддържат 2200-2500 оборота ? Трябва да съм със шлемофон...На магистрала - да , но в града поне при мен не се получава. Тръгвам с около 1000 об/мин  и карам с до 2000 в момента на превключване. През града се рея с около 1300 - 1600 оборота, независимо от предавката , естествено ръчкам повече скоростите...

Публикувано

За градско шофиране не виждам за нужно да се прави такова проучване, аз поне там карам според пътната обстановка и интензивността на движението. Съответно превключвам предавки почти постоянно и може да се каже, че няма как да вдигна над 2000 оборота, освен ако не бързам да се изстрелям, пак поради съображение с останалите участници в движението.  ;)

Извънградско съм съгласен, че може да се държат около 2000 оборота, което по спомен мисля, че беше около 100км/ч на 6 - та предавка, поне при моя BKD. Макар и понякога да усещам, че на такъв път колата се чувства по-добре на 5 - та. Иначе и там пак ще се намери някой човечец с Москвич пълен с картофи, който се търкаля с 60км/ч на първокласния път да ти убие скоростта.

На магистралата обаче си държа 2500 оборота, което се равнява точно на 140км/ч, което според мен си е съвсем нормално за там (не взимам предвид отвратителните участъци с вълнообразният 40 - годишен асфалт). Пък и в крайна сметка да разполагаш с 140к.с и да се движиш с 100км/ч по магистралата е малко нелогично, поне аз усещам как колата си иска още, поне моя BKD. Пък какво и е на турбината не мога да кажа, но до сега не ми се е налагало да я карам стотици километри с под 2000 оборота.  :)

Публикувано

И това не е от моя опит - а от опита на приятели и съседи..... 

 

Ей на т'ва се вика, гарантирано от съседа  ;)

Публикувано

Младене, със същия мотор са - и вече са направили 270-280 хиляди. Три коли вече са ги стигнали тия километри - от общо девет Октавии.

Пък нищо не са менкали по мотора.....

Иначе са чистили геометрия, ЕГР, също и дебитомери.

Виж, по шасито - са сменявали по нещо.

Консумативи - също.

И по някоя подгряваща свещ - също.

И дотам.

Публикувано

Явно сте доста близки с вашите съседи! Аз не знам моите, какви коли карат, камоли кой, какво бил правил...

Публикувано

Нали сме на един паркинг, и ги познавам момчетата. Пък и това са девет Октавии - и дето има една приказка, явно мъжете знаят защо!  :) 

Отделно че и едни служебни Октавии следя, във фирмата на едни мои бивши колеги - които са и доста повече на брой. Ами и там също си ги карат, и нямат никакви сериозни проблеми с тях!

Публикувано

Хубу де, как се кара в града с около 40-50 км/ч и се поддържат 2200-2500 оборота ? Трябва да съм със шлемофон...На магистрала - да , но в града поне при мен не се получава. Тръгвам с около 1000 об/мин  и карам с до 2000 в момента на превключване. През града се рея с около 1300 - 1600 оборота, независимо от предавката , естествено ръчкам повече скоростите...

Аз лично процедирам точно както Димон, но все пак това е за 5 степенна кутия.

Аз за пореден път се чудя как го постигате този разход под 5 и то средно. Явно аз нещо бъркам в шофирането или има гурота в икономичното шофиране сред вас :banger_2: .

Публикувано

Не им се чуди, баба знае и две и двеста. Съвсем реално е ако си постави за цел човек да го постигне, друг е въпроса до колко обстоятелствата позволяват това да е практика.

Публикувано

 

Аз за пореден път се чудя как го постигате този разход под 5 и то средно. Явно аз нещо бъркам в шофирането или има гурота в икономичното шофиране сред вас :banger_2: .

 

Много просто! Те лъжат колата, че и сипват хубава нафта, а тя ги лъже че гори 4/100   ;)

Публикувано

Тома неверни, земи си едно тедеи да видиш за кво иде реч :)

Публикувано

Аз лично не съм състезател - карам BLS 1,9tdi, на 138 000км. без проблеми, сипвам Maxx Motion на ОМВ... Вярно, колата е 4x4, което вдига разхода - но все пак - това с 5 е несбъднат блян.

 

А за оборотите - последно - да се целя над 2000, така ли?

Аз лично процедирам точно както Димон, но все пак това е за 5 степенна кутия.

Аз за пореден път се чудя как го постигате този разход под 5 и то средно. Явно аз нещо бъркам в шофирането или има гурота в икономичното шофиране сред вас :banger_2: .

Публикувано (Редактирано)

Ти си решаваш. Аз лично в града я карам 1500-2500. Под 1500 не слизам, най-вече заради гадния шум на мотора. Над 2500 не се качвам, щото града не позволява.

Редактирано от Цецо75
Публикувано

Да - но разходът ми падна под 5 (при това - по комп!) само веднъж - при каране с около 80км/час, без багаж и на ниски обороти, между Добрич и Шабла.

Четворката вдига разхода с около 0,5 литра - при все това ми се струва, че да постигна разход около 5 е свързано.... с бутане :)

Ти си решаваш. Аз лично в града я карам 1500-2500. Под 1500 не слизам, поради изложените по-напред причини, най-вече заради гадния шум на мотора в ниски обороти.

Публикувано

Ще омажем май темата, но .... Моя борд често показва дори 4,6 - 4,8, но на колонката нещата са доста различни. Слагам само Макс Моушън. На няколко пъти в сервиз ми потвърждават, че горивото което ползвам е чисто според мръсотията по филтъра.

Публикувано (Редактирано)

Да - но разходът ми падна под 5 (при това - по комп!) само веднъж - при каране с около 80км/час, без багаж и на ниски обороти, между Добрич и Шабла.

Четворката вдига разхода с около 0,5 литра - при все това ми се струва, че да постигна разход около 5 е свързано.... с бутане :)

Аз не твърдя, че да караш в обороти е икономично. Напротив - по всички книги пише, че дизеля за това е икономичен, щото можеш да го търкаляш на ниски обороти.

Ама точно тоя мотор за O2 (1.9ТДИ) нещо не е баш така. Аз имам класическо TDI върху О1 и там колата си се кара на 1300 оборота и мотора мърка леко-леко. Даваш газ и веднага поема.  На О2 като пробвам да я държа под 1500 и ясно се усеща как се мъчи, особенно ако човек се опита да доускори даже и с малко газ, тегава работа. Вярно, че мойта има разни интервенции, ама съм карал и на колеги колите - същата работа, на ниски обороти (под 1500) и висока предавака не ми звучи да е щастлива. Като сложим и калпавата шумоизолация на това купе и .... заебавам икономиите, няма как. Това си е лично мнение!

 

Относно разхода - при мойто си каране - градско от 6 до 10/100. Извънградско по ограничения - 4.5 - 5. магистрално над 6. Това всичко на колонка, борда при мен лъже осезаемо. Аз на тоя разход съм ОК, това си е голямо комби.

Редактирано от Цецо75

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.