Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Странно поведение на предницата.


The Best Forman

Recommended Posts

С моита Фабия стигнахме до задънена улица и липса на всякакъв консенсус по отношение на предницата.

От както съм взел колата (преди година) нищо не бях правил и колата при всяко подаване на газ тръгваше на ляво. Понеже се люшкаше малко и потропваше , а не ми се залягаше под колата в тез дъждове си набавих всичко , което може да се счупи по предницата (предни , задни тампони за носачи , шарнири , кормилни накрайници , амортисьори , биелетки ) и отидох при едни познати монтьори. Хората направиха пълен преглед на предницата и установиха , че освен амортисьорите и тампоните им има и един преден тампон на десния носач за смяна , свършиха си работа хората , но колата продължи да си ходи в ляво и съответно я заведох на реглаж на предницата. Там отново бе проверено всичко по предницата и след извършения реглаж трябваше колата да заспива на пътя , но уви на магистралата тествах и не дава да и пуснеш волана (веднага отива в лявата лента). На село един комшия се оказа , че работи в сервиз , който от своя страна днес работеше и пътьом минах и те да я погледнат и отново я провериха под лупа , правиха настройки и за разлика от предишния реглаж сега има един диапазон до към 50-60 км/ч , в който колата върви на право , но при скорост от 80 и на горе пак си върви в ляво. Те се опитваха да ме успят , че само си втълпявам това , но е факт .

Аз лично за себе си си обяснявам , че задните тампони са омекнали и отваря предницата и няма да може да се регулира сходимостта докато не се подменят , ама пусти майстори всички се правят на две и половина , когато стане въпрос за тях ... на края ще отида при бай стругар да изфабрикува една скоба и ще си ги сменя , защото много ме дразни тази предница .

 

П.П. На Формана преди 15 год. един дядо прави сходимост със стенд с канапи и отвеси и на края взема размери с едно телескопично желязо и от тогаз колата не е виждала реглаж , а сега с лазери , нивелири , бази данни и пак не можем да хванем права линия :ranting:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На същия стенд като на тез експерти правиха първия реглаж и за това си мисля , че не е въпрос на реглаж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, не спомена никъде да си прегледал гуми и джанти, от тях също може да ти "бие" на някъде. Не знам принципно дали може тоя ефект да се получи от задните тампони, но при мен преди да ги сменя въпросните, не съм имал подобни проблеми, та идеята ми е, след всички тия реглажи щом няма ефект, прегледай жантите.

За реглаж (а и преглед на предницата) аз смело мога да препоръчам "Автослик" на Пушкин и Околомръсното ;)

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като казвам под лупа , това значи , че днес тез експерти в гр. Луковит буквално прегледаха всичко под лупа , а и колата така се държеше и със зимните гумни , които са чисто нови.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, прегледай задния мост. Напълно е възможно да дърпа от него.

От гумите може да е, само ако някоя е твърде мека. И то от страната на която ти дърпа. Но съм убеден, че това си го проверил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена,поредната глупост пак си направил.Като сменяш тампони на носачите,винаги се сменят 4-те.И трябва да са еднакви,от една партида.Защото трябва да са с еднакви характеристики.Иначе единия като е малко по-мек и ще прави по-горе посочените мурафети.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както писах по-горе аз само гледах и подавах части ... предния тампон на десния носач беше с превъртяла втулка в гумата и го смениха , задните са оригинални т.е. освен предния тампон на десния носач всичко останало е на близо 13 години и всички до сега гледали колата твърдят , че е ОК.

Имам всичко и не смятам да си ги пазя за нови частите в къщи , само да намеря някой да ми уйдисва на акъла , щото като я разгледах по-внимателно докато беше на крика , май не е пригодена за моя сервиз на открито :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе то и пътища трябва , за да пуснеш колата и тя да върви направо. Всяка кола в един момент тръгва нанякъде. Самите пътища имат наклон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ванка, дърпа наляво. За пътя си прав, обаче там естествения наклон е надясно, за да се оттича водата.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един вече загуби бас - след като ми наду главата да разменям гуми взех та му уйдисах на акъла и ги размених и докато ги разменях пъхнах тръбата на ключа между алуминиевата опора и носача и напънах по напречната ос на колата и носача се разходи до стената на тампона т.е. имам не еднакво твърди , а еднакво меки задни тампони на носачите :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сагата с непослушната предница приключи , положението е почти неспасяемо (или поне няма финансов смисъл да се оправя) , но поне вече имам диагноза.

Посетих вчера сервиза на Трансексперт , направихме тестово кръгче , през което колата беше много послушна въпреки проливния дъжд , но все пак момчетата я качиха на стенда и откриха , че като цяло е много крива.

Задния мост гледа на дясно , което може да е и фабрично , но предния мост определено е поемал силен удар и не си е на мястото , което всъщност е главния виновник. Регулираха я и за сега върви на право , като остана да видим дали и на сухо ще го прави.

На края , но не на последно място искам да кажа едно голямо благодаря на Младен (masterOne) за оказаното съдействие :hi:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой от тук пишещите може да предположи, че е имала удар колата и е с крива геометрия. Това трябваше да го хванат още на първия стенд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нужда да има удар за да е разместен предния мост.Той е плаващ и се сваля доста често при смяна на някои неща по предницата.При смяна на тампони на носачите се сваля примерно,при смяна на рейка,смяна стаб. щанга и т.н. след което трябва един реглаж или да си бележиш точно как е бил.Но явно както обикновено това не е правено от предните майстори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.