Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Автомобилни гуми и джанти


Recommended Posts

Аз мисля, че има  - bridgestone potenza re070 - външната им част се води полу-слик, ако имат и посока на въртене, а те май имат, то означава, че няма как левите да се сложат отдясно.

П.П всъщнос могат да се сложат, ама нема да се същото... :)

 

p1.jpg

Редактирано от setfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако са с посока- след като са монтирани на джанти, следвайки нея- са 2 леви и 2 десни.

След като се демонтират от джантите могат да се поставят на всяко място.

За тези, които са с външна и вътрешна страна горното не важи. От тяхното вън-вътре се интересува гумаджията за монтажа им върху джантите. Такива вече монтирани върху джанти могат да се поставят на всяко място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите колеги, но ми е малко нелогично шарките на леви и десни гуми да са обърнати (при монтаж вън-вътре).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така си е. И при мен имат страна навън и като погледнеш колата отпред или отзад на едните шарката сочи нагоре, на другите надолу.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако гумите са само със страна (и са монтирани правилно на джантите :)) имат четири възможни позиции.

Ако гумите са само с посока имат по две възможни позиции (без премонтиране :)).

Ако гумите са и с посока и със страна (не съм сигурен, дали съществуват такива...) имат също две възможни позиции, но в този случай трябва да има два типа гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите колеги, но ми е малко нелогично шарките на леви и десни гуми да са обърнати (при монтаж вън-вътре).

Ако виждаш от външната страна на гумите надпис OUTSIDE няма проблем. Ако виждаш отвън INSIDE - може да правиш рекламация на монтажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И четирите са монтирани с outside навън, просто вътрешните шарки на леви и десни гуми са наобратно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Здравейте, колеги. 

 

Аз съм нов тук, но имам нужда от малко компетентно мнение по един въпрос. 

 

Купих си наскоро Шкода супърб 2016, която ми дойде с гуми Hankook Kinergy Eco 215/60R16 95V.

Понеже ми останаха едни зимни гуми само на един сезон от предната кола  - Nokian Haka Sipe 205 /55R16 91T, бих искал да знам дали евентуално мога да ги ползвам със супърб-а или ще се наложи да ги продавам. 

 

Благодаря предварително ! 

 

П.С. Извинявам се, но нямах време да прочета по-горните постове. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нокианите са с 3 см. по-ниски, което ще окаже влияние на километража с 5%, предназначени са за по-ниска максимална скорост имат по-малък товарен индекс. На джантите стават и Нокиан са общо взето здрави гуми, но взети заедно първите забележки мисля не са за подценяване освен ако си спокоен шофьор и не отстъпваш колата на други.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За гумите мога да кажа,че има 2 вида само.

Едните са Мишлен,другите Континентал.

Вс.друго е компромис.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сами, а какво им е на Пирели? Питам, че съм с втори комплект P7 и съм си супер доволен. Дори на 5 години, гумата се държи доста прилично, спира и не изпуска в завоите. А тази година посъсипах и едни Барум-ки на Дракон и мога да кажа, че съм изключително впечатлен от гумата, особено имайки предвид годините им, "нежното" ми отношение и цената им! Мисля, че мога да спомена и още много "компромисни" производители, които няма да отстъпят изобщо на изброените от теб марки!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В английските сайтове пък, континентал си се води компромис... Там играят гуми като бриджстоун, дънлоп, мишлен, гудиър, вредещайн и континентал идват чак тогава... Аз пък съм много доволен от Кумхо и Вредещайн. ;)

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяка гума е с компромис за някой и добра за друг. Мишлен е гумата за юнашка експлоатация и компромис в сцепление на мокра настилка. На 5-тата година прилича на парцал само затова че се е пекла на слънце. От Конти един приятел наскоро се оплака, че ги изтрил за няма 20 х.км. Не можах да повярвам. Няма идеална гума, която да е съобразена с всякакви условия, същевременно да е комфортна и безшумна, икономична и таз гума да е за всеки. Това не е дамски чорапогащник дето да става на всякакъв задник. Отделно всички големи марки имат поне по 3-4 модела гуми за всеки сезон- опитвайки се за задоволят различни шофьорски предпочитания. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най продаваните марки са: за света- Бриджстоун, в Европа Мишлен и Континатал, в щатите Гудиеаър. Може би има и икономически фактори, които влияят на това.

Лично впечатление за лятна гума, за нашите терени- Дънлоп блу респонз. Скъпа, но си струва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това се чудя аз - в какво точно се изразява "струва си" за една гума? Интересно ми е...

 

Аз лично какво очаквам от една гума, а си мисля, че и 90% от потребителите точно същото очакват:

1. Искам да съм сигурен, че щом искам да тръгна, няма да ми се включват всички системи за буксуване;

2. Искам да съм сигурен, че завали ли дъжд - ще мога да спра, макар и да не карам много разумно в даденият момент, съобразено с условията на пътя (винаги карам разумно, но все пак - да държи и около предела /10% от времето в което шофирам е неразумно/ - много малко над предела трябва да се справя добре);

3. Искам да не ми бучи главата, като слезна - тоест гумата да не е виела, шумяла, вибрирала и т.н.

4. Искам да е достатъчно здрава, за да знам, че няма да се изкриви след 1000км... и да търся нова една бройка и т.н. Искам да изкара поне 3 сезона - това за мен са около 40-45 000км, а не на втората година да е по-твърда от бюрото ми...

5. Не искам да дам по 250-300 лева на гума...

 

Като съберем всички тези неща... има много гуми, които не са супер-мега-марковите-бутикови-прехвалени играчки, които си вършат страхотно работата в ежедневна употреба /за спорт изобщо не говорим/.

 

Лично впечатление за хубави летни гуми:

- 15-ки Goodyear-а ми с който дойде колата изкара около 40 000км супер добре се държеше тая гума, и като стана на 3 години почна да приплъзва много, а имаше още много протектор. Тези не съм ги избирал, бяха си заварено положение - по 175лв/гума ги бях намерил.

- 16-ки: Vredestein Quatrac 5 - супер гума е това. По 120-125лв/гума бяха.

- 17-ки - нямам идея.

- 18-ки /джипови/ - Kumho Road Venture APT KL51 е страхотна гума - къде ли не съм ги карал... много тиха, комфортна и приятна гума. /По 190лв/гума/, обаче се водят всесезонни...

 

За зимни гуми:

Имам опит с 15-ки и 18-ки /джипови/:

- 15-ки - Barum Polaris 2 съм карал - страхотна гума за най-много два сезона, повече НЕ! Първият сезон съм изкарвал през места, където и не съм мислил, че мога да изляза... Вторият сезон почнаха да се задъхват върху утъпкан сняг леко, но вършеха работа и си бяха тиха гума./Пак заварено положение, не съм ги купувал/. Смених ги с Континентал TS850 /по 105лв/гума/ - шумна гума, не съм ги карал в никакви сериозни и екстремни условия, както беше с Барумките, но гумите са хубави и карат дълго време - повече от 3 сезона.

- 18-ки /джипови/ - Falken HS449 /по 230-40лв/гума по принуда/ - страхотни гуми, които дори не са шумни и возят много меко и приятно. На сутрешен лед-утъпкан-сняг съм ги карал - супер са - няма драми никакви.

 

 

Ама общо взето, представянето на всяка гума зависи и от начина на каране, зависи и от зора, който вижда... Никога не съм робувал на марката - това е начин да се излъжеш, че все още дадена компания прави качествени неща, а не е станала роб на покитайчването, на "новите технологии" и техники и т.н. /всичко ново е проба тип "дали-или" върху добре работещо старо/

 

И ако при всички тези трябваше да избирам марковото, "супер-екстра-мега-качествените" според марката и това кой-какво купува - то е трябвало да давам около 250-300 лева за гума, даже при джиповите 18-ки бяха по 390лв/гума Vredestein-ки... Това е нещо, което се търкаля в боклука, по земята, насира се, съсипва се - най-добрият избор е баланс между качество, цена и свършена работа - каквато беше идеята на Шкода преди години.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сами, а какво им е на Пирели? Питам, че съм с втори комплект P7 и съм си супер доволен. Дори на 5 години, гумата се държи доста прилично, спира и не изпуска в завоите. А тази година посъсипах и едни Барум-ки на Дракон и мога да кажа, че съм изключително впечатлен от гумата, особено имайки предвид годините им, "нежното" ми отношение и цената им! Мисля, че мога да спомена и още много "компромисни" производители, които няма да отстъпят изобщо на изброените от теб марки!

 

Моите Р7 се изтриха за 3 сезона и около 25 000 км. накрая бяха трагични, а според Христо грайфера можеше да изкара още един сезон.

Много исках да пробвам Континентал, но нямаха моя размер с усилени бордове и сега съм с Нокиан, доволен съм, но не смятам повече да купувам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

цит. шафт: И ако при всички тези трябваше да избирам марковото, "супер-екстра-мега-качествените" според марката и това кой-какво купува - то е трябвало да давам около 250-300 лева за гума, даже при джиповите 18-ки бяха по 390лв/гума Vredestein-ки... Това е нещо, което се търкаля в боклука, по земята, насира се, съсипва се - най-добрият избор е баланс между качество, цена и свършена работа - каквато беше идеята на Шкода преди години.
 
Пробвай Фулда, предполагам ще ти хареса. Аз съм доволен от тях. Сега говорим за летни, но и зимните се класират в подобни критерии.
Редактирано от ogich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...
Пробвай Фулда, предполагам ще ти хареса. Аз съм доволен от тях. Сега говорим за летни, но и зимните се класират в подобни критерии.

 

Мда, на жената на бившата служебна кола сложиха такива - тази кола се караше къде ли не... гумите си държаха без проблем. :) Спомням си, че по 86лв/гума струваха... 14-ки мисля, че бяха.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяка гума е предназначена за точно определени условия. Примерно Р7-цата която карах на Мица е за сухо и морко, но топло време. В студено време ставаше на пластмаса и си трябваше загряване. Но, предвид стила ми на каране и маршрутите, гумата ми пасваше перфектно (благодарности на Маджо за оказаната помощ при избора). На други тази гума ще се стори "боклук" и напълно непригодна. За всеки влак си има пътници!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А... "Тошко така!" :) Зависи къде се кара и как се кара. Иначе, абсолютно точно казано - в Англия всичките пирелита са пълен боклук :) Там топло няма... а мокро колкото щеш... Там Унироял Рейнексперт/Рейнспорт е най-добрата гума според всички запитани...

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сами, а какво им е на Пирели? Питам, че съм с втори комплект P7 и съм си супер доволен. Дори на 5 години, гумата се държи доста прилично, спира и не изпуска в завоите. А тази година посъсипах и едни Барум-ки на Дракон и мога да кажа, че съм изключително впечатлен от гумата, особено имайки предвид годините им, "нежното" ми отношение и цената им! Мисля, че мога да спомена и още много "компромисни" производители, които няма да отстъпят изобщо на изброените от теб марки!

И аз съм с Пирели и то п зеро,ама са шумни,твърди,не държат на студено и се нацепват между грайферите след 2 год.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Струват ми се несъпоставими нещата. Гумите са различен размер и на едната е давано достатъчно доволно газ :). На моя Гудиър му нямаше нищо първия сезон, но след като направих един ден екстремно каране на писта е за смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Колеги здравейте. Имам да реша въпросителен след който ще си закупя 17" джанти и гуми Континентал втора употреба.

Автомобила ми е Октавиа 2013- ТДИ-ДСГ с оригинални 16" джанти и гуми 205/55/16.

Намерих комплект много чисто използвани оригинални джанти и гуми на Пасат.

Въпрос;

Гумите са 215 / 55 / 17. С тази пропорция ще мога ли спокойно да използвам авомобила, без да се получи повод за някаква авария?

В смисъл... без да повредя ДСГ или други механизми.

Не се сетих да погледна под капака на резервоара. Там мисля че са изложени допустимите размери. Обаче днеска няма да имам възможност да отида до колата и въпроса ми човърка в главара.

Благодаря предварително за коментарите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.