Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Автомобилни гуми и джанти


Recommended Posts

Държиш ли на Нексен?
https://medina-med.com/katalog-gumi/?application_id=car&season=summer&width=225&height=45&rim=17 - ей на, марки разни, цени разни, ДОТ... имат телефон за контакт.
М/у другото Nokian Powerproof https://medina-med.com/guma/0-01-23-0-0-03-1-0019/gumi-nokian-225-45zr17-94y-xl-powerproof/ са ги пуснали на добра цена, а и са XL (усилени).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Logrus написа:

Държиш ли на Нексен?
https://medina-med.com/katalog-gumi/?application_id=car&season=summer&width=225&height=45&rim=17 - ей на, марки разни, цени разни, ДОТ... имат телефон за контакт.
М/у другото Nokian Powerproof https://medina-med.com/guma/0-01-23-0-0-03-1-0019/gumi-nokian-225-45zr17-94y-xl-powerproof/ са ги пуснали на добра цена, а и са XL (усилени).

Еми, ще ги видя кво що. Гледам да се вместя под 500 лева за това гледах Нексен, не че много искам. Накрая 1 тигърки и след 2 години в кофата. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за спама, но ми стана много смешно как хората от автогуми.бг си пишат само коментари и забравят кой пол са. Нищо лошо не казвам.

image.png.0319504b0e340c3045ef90513cb55bf0.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 40 минути, Dare написа:

Еми, ще ги видя кво що. Гледам да се вместя под 500 лева за това гледах Нексен, не че много искам. Накрая 1 тигърки и след 2 години в кофата. :D

 

Под 500 лв. има с какво да се вместиш. Можеш да провериш и Барум, които са ниския клас на Континентал. В Еура Тек се предлагат на някакви по-промо цени. Би трябвало да е 120-130 лв тоя размер.

 

преди 23 минути, Dare написа:

Извинявам се за спама, но ми стана много смешно как хората от автогуми.бг си пишат само коментари и забравят кой пол са. Нищо лошо не казвам.

image.png.0319504b0e340c3045ef90513cb55bf0.png

 

Мани ги тия номера от селски вечернки. Е-търговците в България правят същите кокошкарски номера като "западните" преди 10г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, sauber написа:

Можеш да провериш и Барум, които са ниския клас на Континентал

Нещо такова гледам, да. https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/platin/rp420-22545-p-245878.html. Platin

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами тия са още по-нисък клас. Напълно непозната за мен марка.

В Еура Тек Бравурис 5 на Барум е 120 лв. Бих дал 40лв. повече в случая :)

Бравуриса само не знам дали е XL, ама така или иначе това няма значение за нетоварна кола и си е чист търговски трик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

XL я дават по-здрава гума. Идва с по-висок скоростен индекс от такава без XL означение. Поради увеличената товароносимост, аз предполагам, че ще е и по-устойчива на балони от дупки. И съответно предпочитам гумите ми да са само XL вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 19.06.2021 г. at 19:15, ID A написа:

XL я дават по-здрава гума. Идва с по-висок скоростен индекс от такава без XL означение. Поради увеличената товароносимост, аз предполагам, че ще е и по-устойчива на балони от дупки. И съответно предпочитам гумите ми да са само XL вече.

 

нИе. XL е гума с по-висока товароносимост. Което не означава автоматично, че е по-здрава, колкото и да ни се иска. В общи линии позволява по-високо налягане в нея, което респективно позволява повече товар.

Ето ти пример с Рейн Спорт, който беше загледал колегата:

https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/uniroyal/rainsport-22545r17-p-269631.html

https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/uniroyal/rainsport-22545-p-266669.html

 

И двете са Y, но едната е и XL.

 

Същото и при Премиум контакт:

https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/continental/premiumcontact-22545r17-p-216058.html

https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/continental/premiumcontact-22545-p-199415.html

 

Бриджстоун:

https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/bridgestone/t005-22545-p-219312.html

https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/bridgestone/t005-22545-p-221098.html

 

 

Скоростния индекс се води, че е "максимално допустимата скорост при пълно теглово натоварване". Но истината е, че с модерните варианти на каркасите на гумите, в определени размери вече няма ниски индекси, без значение дали гумата е XL или не. Миналта година мисля, че го говорихме с @Mishelle - Почти не можеш да намериш нещо под Y в 225/45/17. След още година - две, хептен няма да можеш и да искаш.

Разликата в цените за XL не е съществена, така че който иска да си взима XL. Ако това го прави щастлив :) От всички видове подсилки, приказки от шипковият храст, изтъркани и не толкова изтъркани маркетингови похвати, единственото нещо, което има значение и прави съществена разлика е дали гумата е run flat или не. Всичко останало са глупости на търкалета.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз едно време винаги избирах XL гуми. Но отдавна не го правя точно заради това, което @sauber е обяснил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да е по-висока товароносимостта значи са добавили нещо, нали? Дали повече и по на гъсто телове, дали по-дебели стени, не е толкова важно. XL винаги покрива най-високия скоростен индекс за даден модел гуми. Съответно гумата е по-устойчива на деформации, а оттам и по-малка вероятност за балони или спукване. Рън флат е нещо съвсем различно. И рън флат гуми се пукат, но поне имаш възможност и със спукана гума да докуцукаш до някоя гумазжийница.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумите с които съм в момента са XL - разлика в цената и в скоростният индекс (не ми се гледа сега, но май са до 200км/ч) нямаше, спрямо същата марка и модел, но неXL, единствено се водят с усилени страници. Доколкото ми обясниха индикацията XL, при гуми за леки автомобили е точно, че са малко по-здрави механично от обикновените, което ги прави по-добри за такива като мен, които често паркираме до/на бордюри. Не че им вярвам на това XL, особено като се има в предвид че няма разлика в теглата, ама като са на една цена ?

Гумите с увеличена товароносимост са с индекс "С", доколкото знам.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 46 минути, Logrus написа:

... 

Гумите с увеличена товароносимост са с индекс "С", доколкото знам.

 

Индекс "C" идва от "cargo", или предназначени за товарни автомобили. С двойна оплетка, удебелени бордове и т.н. Давам пример с близки размери. VW caddy с оригинални 195/65R15 му сложих гуми като за Форд Транзит 195/70R15 C. Освен минималната разлика във височината, колата не стана по-нестабилна и дори друсаше повече, заради твърдите гуми, но това не беше от значение, защото малко се движеше по асфалт, важното е че спасих картера, че преди това сигурно 5 счупиха по чукарите. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Благодаря за отзивчивостта в темата! Имам едно питане. Млад шофьор съм тази пролет ми се наложи да сменя зимни с летни гуми и то Kapsen ако изобщо някой го е чувал. Евтин вариант за Нисан Кашкай ми ги взеха, но се видях в чудо с тях... има няма 2 седмиици каране и спада или някоя от предните или всички заедно. Нормално ли е това? Какви могат да са причините...

Можете ли да препоръчате други варианти гуми, които са подходящи за този автомобил?

Редактирано от radoslavst
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно са ръждясали или замърсени вътрешните бордове на джантите, затова и спадат гумите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, radoslavst написа:

Благодаря за отзивчивостта в темата! Имам едно питане. Млад шофьор съм тази пролет ми се наложи да сменя зимни с летни гуми и то Kapsen ако изобщо някой го е чувал. Евтин вариант за Нисан Кашкай ми ги взеха, но се видях в чудо с тях... има няма 2 седмиици каране и спада или някоя от предните или всички заедно. Нормално ли е това? Какви могат да са причините...

Можете ли да препоръчате други варианти гуми, които са подходящи за този автомобил?

 

Или вътрешният борд на джантите или винтили. Макар че ме съмнява и четирите (при които и да е от вариантите) да има един и същи проблем едновременно.

Отиди до някоя читава гумаджийница (Във форума много ползваме и препоръчваме Интерпан и Трансексперт) и хората ще разгадаят драмата. Ако трябва джантите ще се почистят, хубаво е да се сменят и винтилите и това е. :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благдаря за предположеннията... Ще отида да ги прегледат. А някой може ли да препоръча гумаджийница в София?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте!

Имам възможност да взема добри алуминиеви джанти - 15'', 5х112 ,централен отвор 57,1мм. J 6,5 ,ET45 - оригинали от Golf.

Питанката ми е - дали ще има някакъв проблем да ги ползвам за Octavia II 1.9 TDI, с идеята да бъдат окомплектовани със зимни гуми?

 

п.п. От около две седмици съм заприходил една Octavia II, и сега малко - по малко, започвам да я оборудвам за зимата, тъй като на този етап всичко друго е добре, пък и зима иде, а не лято. ?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало да нямаш никакви грижи с джантите. Честита придобивка! Безаварийно да те вози!

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...
На 26.09.2021 г. at 10:50, radoslavst написа:

Благдаря за предположеннията... Ще отида да ги прегледат. А някой може ли да препоръча гумаджийница в София?


Оправи ли проблема с гумите? И аз имах подобен казус с едната гума, през няколко дни трябваше да ходя да я помпя. Преди една седмица си сложих зимнните гуми и от сервиза казаха, че има някакво дърво забито... Но го залепиха и казаха, че мога да ги ползвам и догодина, за което много се радвам. Аз ходих в мотоексперт на Симеоновско шосе. Посъветвай се с тях може и на теб да ти помогнат. Имат няколко сервиза в София. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

Пичове, ако на някой му трябва стойка за гуми, може да си набави такава за крупната сума от 25 лева. Само прескачате до Лидл и сте Вие! Има покривало, манометър, тестер за дълбочина на грайфера... Побира до 18" и конкретно - 225/55/18" по етикет. Аз съм с 225/45/17" и заспаха в ъгъла на мазето :)

 

20220405_132903.thumb.jpg.0b9c9eaaad1d739cc147b015881146a3.jpg

 

20220405_141532.thumb.jpg.42f7576b7f20650428bc0531a183a4a4.jpg

Редактирано от zloQQ
  • Благодаря 2
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако гумите са на джанта, най-доброто съхранение е за монтиран анкер на тавана на гаража/мазето/склата. И навиваш през централният отвор :D

 

Иначе тая стойка си е бая оферта за тия пари! Евала, че споделяш :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си купих такава и ... досега дори не съм я ползвал. Ако някой се интересува се отървавам на 1/2 цена веднага :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@sauber - реално, сложени на стойката е същото, хахаха. За тавана и аз съм го мислил, ама е нисък в мазето и ще пречат. Иначе ако е висок е перфектно и не заемаш място по пода.

@PRR - нямаш място ли, та не я ползваш, хахаха. Офертата ти е "един път"! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.