Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Едно,две въпросчета за Фабия 1.4 68 коня MPI


dozo

Recommended Posts

Здравейте,колеги!Преди 2 седмици закупих въпросната кола.За тези 2 седмици установих не съм сбъркал в избора си.Колата определено ми допадна и отговаря на целта за която я закупих.Но като кола втора употреба(колата е от Италия,производство 2001г.) възникнаха няколко въпроса и ще съм много благодарен на всеки който внесе яснота по тях.А по точно: 1.Какъв разход показва борд компютъра при загряла кола (I/h) ако колата е в покой.Дали 0.8-0.9 l/h е нормално.За сравнение вектрата която карам е дизел и показва 0.5-0.6 l/h.Дали това е нормално.Наложи се смяна на ламбда сондата която се намира след катализатора.Беше  мъртвец.Сондата е чисто нова и  съм сигурен,че е такава каквато свалих,а не е от измислените "универсални". 2.Не работи клаксона.Проверих бушона-наред си е.Явно е имало интервнция я по таблото,я по волана.Ще се радвам ако дадете идея къде може да е проблема.Ако е сваляно нещо, табло или волан и не е свързан някой куплунг примерно,нека някой да каже как да сваля волана и какво да погледна. 3.Установих,че при работа на място, при загряла кола има от време на време едно леко претрисане.Някъде четох по форума,че това е нормално за този двигател и е свързано с някакъв детонационен датчик.Вярно ли е?За сега колата непоказва никакви грешки при диагностика.Изключая ламбдата която беше подменена.Благодаря на всички които ще се отзоват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моита я карам вече година с такъв моментен разход на празен ход и макар , че на Иво (ID_A) 16 клапановата Фабия дава 0.5 - 0.6 /ч при загрял мотор , все си мисля , че си е нормален разхода т.к. общия разход на газ е в рамките на 10/100 (на газ) +/- някой и друг грам ... мисля си , че може нещо да се промени след подмяна на температурния датчик , но не съм имал време да тествам.

Претрисането го имам и аз , но след подмяна на горивна помпа , ултразвукова вана на дюзите (къпах ги докато дадоха разлика от 2 мл) почти изчезна , пак го има чат - пат , но на газ всичко ОК ... може и от веригата да претриса , но пак времето е фактор (при мен си е за смяна).

С клаксона имах проблем , но много трябваше да бия волана и след сваляне на еърбега и почистване на пластинките работи .

Успех и много безаварийни километри !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз карам такава от 1 месец.на празен ход леко ми играят оборотите и си ми лупка около 8-9 бензин в софия.на вън я свалих до 5,5 но тука сега стана студено и е ад сутрин и вечер.как да си зануля инспекцията.писах в търсачката и нищо не намерих.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

почистете си дроселовите клапи и оборотите може да се нормализират

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,колеги!Ето линка за mladen76 http://skodaclub-bg.org/forum/index.php?/topic/30474-oil-service/.Днес успях да подкарам клаксона.Както каза The Best Forman проблема беше в пластинките под аербега.Сега си свиркам на воля и разгонвам странните двукраки по светофарите.Няма такъв кеф. :D Запланувал съм и да почистя дросела ама чакам малко да поистине двигателя,че малко го напекох.Дано да има ефект,ако не поне ще се радвам на почистено дроселче за известно време.Успех.

 

 
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да се оправи от дросела гаранция ... моя го чистих още като взех колата и нямаше промяна , после се появи един бъг при палене на не много студен двигател плюс едно леко забиване на около 1800 об , въртях суках и като смених горивната помпа изчезна забиването и остана много рядко да се появява другия проблем , но клатенето на оборотите си остана ... вярно , че сега е много незначително както и на газ и за това се кротнах ... като му дойде времето и сменя веригата ще кажа дали се е оправило , защото като клопне веригата и компа мисли , че има детонации и праща аванса от 6 на 9 - 12 гр. и точно в този момент клякат оборотите (вижда се с ВАГ-ком на живи данни).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно няма да се оправи.Тъй като моята верига е сменена преди 3 месеца.Освен в сервиза дето е сменяна да са си оставили ръцете,но не го вярвам.Все си мисля,че някой датчик си заминава.Ама кой?И харч от 0.8-0.9 на място също ме навежда на тази мисъл.Ама пусто при четене не показва никакви грешки. :( Ще си карам така пък то зайчето ще изкочи отнякъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А неправилно зацепена верга? Ако си талант, и това е възможно. Интересното е, че ако не е оригинална, има сетове, при които не излизат белезите и за монтаж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така колеги с риск да ви досадя,ама изникнаха още 1-2 въпроса.Какъв е този детонационен датчик,за какво служи и къде се намира.И относно лекото претрисане от време на време+ разхода от 0.8-0.9,днес говорих с един колега с дизелова вектра ц които каза,че е имал абсолютно същите симптоми(дори и неговия временен разход в покойе бил в същите граници) от недаващ(прищипан)хубав контакт кабел от датчика за високо налягане на комонреила.Имаме ли нещо подобно и тук което да играе подобна роля?Примерно да следи налягането на подавания бензин към дюзите.

Редактирано от dozo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Детонационния датчик и регулатора на налягане са две различни неща ... датчика за детонации е един пиезомикрофон закрепен отзад на блока между 3 - ти и 4 -ти цилиндър и когато има детонации компа реагира с корекция на аванса. Регулатора на налягането в системата е един клапан , който е на горивния филтър (пред задна дясна гума) , който държи системата на определено налягане (или 3 или 4 бара не знам точно колко е , но това са вариантите на клапана) като когато налягането на системата падне под 0.3 бара затваря и цялото налягане на помпата го праща на дюзите , а когато надвиши определеното налягане отваря един байпас и връща в резервоара. Самото налягане го пише на клапана. Има вариации на филтъра - такъв , който се подменя отделно с клапана и филтър с вграден клапан , но трябва да погледнеш на какво налягане е и да вземеш филтър с такъв клапан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що бе Бат Сами , нека пробва колегата ... и аз като взех моита какво ли не ръчках и тя все си претриса ... може да съм пропуснал нещо :sorry:

 

П.П. Колега , що не дойдеш утре на НИМ да си ги мерим ... претрисанията :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано дойде да му обясните.На племенника ми взех такава и не притриса.

Ама не казвам от какво може да е най ероятно.Ще ми звъннеш ти да си поговорим с теб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам,че НИМ е Националния исторически музей-няма проблем.Само да кажете кога и съм там. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам,че НИМ е Националния исторически музей-няма проблем.Само да кажете кога и съм там. 

Всяка първа и трета неделя от месеца от 14ч. Може да хвърлиш едно око в раздел "Срещи". Поздрави! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано дойде да му обясните.На племенника ми взех такава и не притриса.

Ама не казвам от какво може да е най ероятно.Ще ми звъннеш ти да си поговорим с теб.

Миналата неделя палих Фаворита и двигателя работеше доста нервно за разлика от Формана , но Фаворита са го барали и други майстори , та предполагам , че са сбъркани луфтовете на клапаните ... ще ги направя и ще видя дали ще се оправи. Само не ми е ясно понеже при Фабията са хидравлични клапаните възможно ли е от там да идва всичко ... то друго при мен не остана .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.