Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Как да си направим делко за спортна Шкода.


Skoda 130LR/h

Recommended Posts

С колегата fulcrum имаме обща "болест" и тя е да си преобразяваме задномоторките от обикновени ежедневки към нещо по-добро. Решихме да направим една тема, как старото (PAL) безконтактно делко може да се замени със такова от Vw, Audi, Seat.

 

-Първо се търси Делко+Комутатор и бобина (ако е възможно със инсталацията за улесняване) от Vw Голф 2.

 

-Второ, ползва се долната част+задвижваното колелце  на 120то делко (колелцето излиза чрез махане на шпонката).

 

-Трето, изважда се дистрибуторната капачка на делкото от Голф 2 след това се развиват всички болчета на купола на декото. След това се маха палеца и после се стига до зегерка, след което се изважда и капачето за датчика на хол (с помоща на две отвертки примерно) има много малък щифт, който придържа капачето и лесно може да се загуби. Като се издърпа капачето има още една зегерка и тя се изважда, след което буксата на датчика на хол се издъпва нагоре, но преди това се освобождава чрез махането на пластмасов чоп. Заедно с буксата се издърпва и цялата плочка.

 

-Четвърто, чрез избиване се маха шпонката на зъбното колелце на делкото.

034346684.jpg?r=0

 

-Пето, делкото се носи на стругар и се престъргва с диаметъра на долната част на 120 ковото делко, за да може да пасне към привода на 120 делкото.

 

-Шесто, слага се за задвижващото колелце от 120 на оста на Vw  и се мери празното място между колелцето и делкото. След това се прави втулка на струг от мек материал, бронз, мед, за да се компенсира остатъчния луфт нагоре-надолу. Трябва да се предвиди и допълнителен луф, позволяващ поставянето на дистанционни "шайби" от двете страни на втулката. След това се маха колелцето и се вдява втулката на оста на делкото. И накрая се поставя колелцето.

034346770.jpg?r=0034346686.jpg?r=0

 

-Седмо, сглобява се долната част на 120 със тази на Vw, преди което се спазва нарезите с крачетата на колелцето.

034346685.jpg?r=0

 

-Осмо, сглобяват се датчика на хол по обратния ред. А за подвързването на инсталацията , ще помоля Киро да сподели, че аз взех всичко+инсталацията подвързано.

 

034346769.jpg?r=0

 

 

И нагледно как се развърта мотора, макар и само на първа клапа със SEDR карбуратор:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tемата е породена от конструктивните недостатъци на делкото с магнитоелектрически датчик на Фаво/Фела. Те са описани и в сходни теми тук във

раздела и форума.

 

Да обобщим - проблема е механичен и се изразява в разпресоване на закрепването на плочката на центробежния реглер към оста на делкото.

Над 3000 об/мин се наблюдава загуба на аванс, невъзможност да се достигнат високи обороти на мотора, прекъсване.

 

Като го отвориш за профилактика, падат алуминиеви стружки, резултат от ексцентричното движение на плочката по корпуса.

 

Накратко за критерия за избор - необходимо е делко от автомобил с червена зона на оборотомера по-голяма, от тази на Шкода, за да има

достатъчно предварение във високите обороти.

 

Другия момент са конструктивните размери на проектното делко, за да се докарат при струговането като на шкодовите.

 

Може да се използува както делко с датчик на Хол, така и с магнитоелектрически. Датчика на Хол обаче е по-бързодействуващ и сигнала

от него е прексъснат (дискретизиран), тъй като се получва от насичането на постоянно напрежение от блендата.

 

Сигнала от магнитоелектрическия датчик е с големина няколкостотин миливолта и непрекъсната форма на сигнала, близка до синусоида. :)

 

п.п . И още едно важно нещо - делкото да има посока на въртене по посока на часовниковата стрелка, за да се спазва стандартния ред на работа 1-3-4-2. Ако е обратно, центробежния и ваккуум реглери няма да си вършат работата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Делко от вездесъщия Голф 2 /Пасат 2/3 е много добра база. Намира се в изобилие  , не е скъпа цялата

 запалителна система втора ръка.Работната му  част перфектно пасва на мястото на старото.

 

Много важно  предимство - палеца и капачката на магнетоновото и бошовото делко са абсолютно взаимозаменяеми.Кой откъде е крал ,

ясно си личи. ;):P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май пропуснахме да кажем, че Бош делкото не става за мотор с чугунена глава, защото купола опира в главата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май пропуснахме да кажем, че Бош делкото не става за мотор с чугунена глава, защото купола опира в главата.

Напротив Ванко, няма проблем!  :)Всички чугунени глави са по-тесни от блока, само главата на 781 мотора, алумина е наравно с него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eто един проект на монтиране на запалителна система от двувалова Алфа Ромео с двата карба (Алфета, Жулиета, Спайдър) на Шкода 105, 120, 130.

 

Тук обекта е 105-ца, делкото пасва без абсолютно преравяне!

За съжаление не може да се приложи на алуминиев мотор, купола с дистрибуторната капачка е с по голям диаметър от бошовия или

магнетоновия и опира в малката стена отпред на главата.

 

Ето линк от Класик форума, резултатите от искрата и вървежа са повече от отлични. Делкото е с магнитоелектрически датчик.

 

http://www.classiccar-bg.com/index.php/topic,5381.240.html

 

post-224-0-50629700-1417265901.jpg

post-224-0-52845300-1417265911.jpg

post-224-0-72001900-1417265925.jpg

post-224-0-79568200-1417265939.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Чудесно колеги, но като се разтегне веригата, центровката получена от ъгловата позиция на вала в делкото така или иначе отива в гъбите. При инжекционите знаете базата за центровката е вързана на твърдо с коляновия вал

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесно колеги, но като се разтегне веригата, центровката получена от ъгловата позиция на вала в делкото така или иначе отива в гъбите. При инжекционите знаете базата за центровката е вързана на твърдо с коляновия вал

Стара шкодова максима! :) като се стигне до верига , тогава.

Редактирано от fulcrum
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесно колеги, но като се разтегне веригата, центровката получена от ъгловата позиция на вала в делкото така или иначе отива в гъбите. При инжекционите знаете базата за центровката е вързана на твърдо с коляновия вал

Като се разтегне веригата, не само запалването отива в гъбите ;) Затова спортните коли (понеже темата е за спортни Шкоди :)) обикновено не се карат с разтеглена верига ;)

 

А иначе спор няма, че компютърното управление дава най-прецизен контрол над момента на запалване и позволява да го настроиш оптимално за конкретния двигател. Това е нещо, което с друго делко няма как да стане, освен с много-много игра с пружини и тежести. С друго делко просто вземаш някаква крива на запалването, която инженерите на донора са получили за двигателя донор, само че тя няма как да е оптимална за твоя двигател. Да не говорим, че двигатели, на които им е променено пълненето, степен на сгъстяване и т.н. вече искат крива на запалването различна от оригиналната. Та колкото и да искаме да избягаме от истината, тя е, че смяната на делкото си е просто налучкване по отношение на кривата на предварението.

Редактирано от txl
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се разтегне веригата, не само запалването отива в гъбите ;) Затова спортните коли (понеже темата е за спортни Шкоди :)) обикновено не се карат с разтеглена верига ;)

 

А иначе спор няма, че компютърното управление дава най-прецизен контрол над момента на запалване и позволява да го настроиш оптимално за конкретния двигател. Това е нещо, което с друго делко няма как да стане, освен с много-много игра с пружини и тежести. С друго делко просто вземаш някаква крива на запалването, която инженерите на донора са получили за двигателя донор, само че тя няма как да е оптимална за твоя двигател. Да не говорим, че двигатели, на които им е променено пълненето, степен на сгъстяване и т.н. вече искат крива на запалването различна от оригиналната. Та колкото и да искаме да избягаме от истината, тя е, че смяната на делкото си е просто налучкване по отношение на кривата на предварението.

 

 

Toше , знаеш че разполагам с лабораторен ДВГ стенд на база 781.135.Така че не е баш с налучкване.  ;)

Положих доста труд и попрочетох книжки.Има и налучкване , ха ха не и без него.Но то е резултат в голяма степен от това , което пише по тях.

Останалото съм го написал в най горния ми пост по темата.Живот и здраве , бих се захванал и с Mega Jolt запалване , а и имам продупчена за датчик на коляновия

вал 4, 44 кутия , така че съм режисирал и MPI филм , макар и само като лабораторен стенд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На всички желаещи да си направят "умни" коли казвам , че не им трябва туй куцо пиле ... за ежедневка става , ама за спорт :eusa_naughty:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На всички желаещи да си направят "умни" коли казвам , че не им трябва туй куцо пиле ... за ежедневка става , ама за спорт :eusa_naughty:

Mpi ли имаш предвид?!  :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Са ако кажеш , че не съм те предупредил , че бавно мисли  :threaten:  ... нищо де Ванката ще има шанс пак да те накаже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро ще се появи тема и по този въпрос, така че ще стане ясно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложих си безконтактно фаворитово делко на червената , смених му тежестите и пружините ама нещо мудно набира , като цяло не съм доволен. Ще си сложа чукчето...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Skoda 130LR/h, ако имаш стробоскоп, свали кривата на аванса спрямо оборотите на безконтактното делко, което си направил. Откачи вакуума на вакуумния регулатор и мери при различни постоянни обороти, например през 500 оборота - 1000, 1500, 2000 и т.н. Отчети и статичния аванс, който си сложил, за да знаеш колко дава само центробежния регулатор. След това като върнеш старото делко с чукчето, направи същото измерване и виж каква е разликата в двете криви. В случай, че ти е интересно де :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То това ще го направя , но нямам стробоскоп . А и за сега сякаш нещо не ми се задълбочава със червената :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложих си безконтактно фаворитово делко на червената , смених му тежестите и пружините ама нещо мудно набира , като цяло не съм доволен. Ще си сложа чукчето...

Еййй Ванко , от фаворитово делко бягаме , къде го завираш.Точно там не става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе нямах си работа и исках да пробвам как ще се държи ... но не става дори и за ежедневно каране , па за спорт да не говорим!

 

П.п Май ще си патна едно Алфа Ромео делко за напред ...

Редактирано от Skoda 130LR/h
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе нямах си работа и исках да пробвам как ще се държи ... но не става дори и за ежедневно каране , па за спорт да не говорим!

 

П.п Май ще си патна едно Алфа Ромео делко за напред ...

Kранка и Тошко( txl) минаха по този път , питай ги и тях.От Алфата Ромео ти стига само делкото , бобината и комутатора стават от Фаворит/Фела. :)Ако не намериш , боцкай запалване от Голф 2. :D

Редактирано от fulcrum
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.