Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Анкета относно лоялността към марката


Marina_

Recommended Posts

Само да направя няколко коментара, към авторката на анкетата. (надявам се да са полезни)

Не мислиш ли, че ще имаш проблем с валидността на анкетата? Направих си труда да проверя и се оказа, че си разпространила анкетата в общо 9 форума (поне според това, което намери google) и всички без един, са автомобилни форуми на конкретни марки. Не мислиш ли, че щом потребителите са се регистрирали в клубен форум, се предполага, че са лоялни към дадената марка. Коментара се отнася към "първата" цел на анкетата - да установи дали съществува лоялност.

Вторият коментар е отново относно, канала който използваш за провеждането на анкетата. Готов съм да се обзаложа, че голям процент от анкетираните, през клубни форуми са дали положителен отговор на това твърдение "Аз купувам тази марка, защото така се чувствам като част от група хора, които споделят сходни интереси." Така резултата от анкета ще покаже, че клубния форум е от голямо значение за лоялността на потребителите към дадена марка, а реално масата лоялни клиенти на дадена марка, изобщо не знаят, че съществува клубен форум или поне не са активни потребители в него. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да направя няколко коментара, към авторката на анкетата. (надявам се да са полезни)

Не мислиш ли, че ще имаш проблем с валидността на анкетата? Направих си труда да проверя и се оказа, че си разпространила анкетата в общо 9 форума (поне според това, което намери google) и всички без един, са автомобилни форуми на конкретни марки. Не мислиш ли, че щом потребителите са се регистрирали в клубен форум, се предполага, че са лоялни към дадената марка. Коментара се отнася към "първата" цел на анкетата - да установи дали съществува лоялност.

Вторият коментар е отново относно, канала който използваш за провеждането на анкетата. Готов съм да се обзаложа, че голям процент от анкетираните, през клубни форуми са дали положителен отговор на това твърдение "Аз купувам тази марка, защото така се чувствам като част от група хора, които споделят сходни интереси.[/size]" Така резултата от анкета ще покаже, че клубния форум е от голямо значение за лоялността на потребителите към дадена марка, а реално масата лоялни клиенти на дадена марка, изобщо не знаят, че съществува клубен форум или поне не са активни потребители в него.

 

Здравейте, много благодаря за обратната връзка. Да, анкетата е разпространена в доста форуми - за да може да достигне до повече хора. Освен това е разпространявана и чрез други канали . И отново да - абсолютно имате право, че хората, които са потребители в подобни форуми са малко или много лоялни и се чувстват като част от общество, но така или иначе някои са по-активни, други не чак толкова, но определено и аз се замислих по този въпрос и дали може да се прави генерализация. Относно лоялността - като начало това, че някой си мисли или казва, че е лоялен , не е задължително условие да бъде наистина лоялен. Например литературата сочи, че има четири фази на лоялност и макар че човек може да си мисли, че е много лоялен, всъщност да не е. Анкетата започва с въпрос 'смятате ли, че сте лоялен'. Следващият въпрос е свързан с това дали човекът смята да си купи същата марка отново. Ами макар, че още не са анализирани резултатите, това което прегледах дотук е, че не малко отговори сочат 'да' на първия въпрос и 'може би е вероятно' на втория.

Както и да е, отговорите от анкетата надброяват 900 така че се надявам да са валидни. Ако не бях разпространила анкетата във форуми мисля, че нямаше да мога да достигна до повече от 200 (даже и това май е много), така че това е и причината да взема такова решение.

 

Много благодаря на всички, които са отделили времето и са имали желанието да вземат участие и да попълнят анкетата. Наистина съм приятно изненадана и искрено се надявам да се получат интересни резултати.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

Здравейте на всички :)

 

След като успешно се дипломирах и получих отлична оценка на дисертацията си, както обещах, ще ви дам достъп до всичките отговори. Можете да откриете и линк към самата дисертация, която е на английски, но в случай, че някой от вас проявява интерес, с удоволствие ще  преведа каквото ви е интересно. 

 

Като цяло се оказва, че над 70% от хората, попълнили анкетата, смятат, че са лоялни към марката. Съответно статистическият анализ сочи, че притежателите на така наречените луксозни марки са по-лоялни от останалите. Очаквано за мен, френските автомобили (Рено, Пежо, Ситроен) се радват на най-малко лоялни клиенти. От гледна точка на факторите, които бяха изследвани, се оказва, че всички те са статистически значими т.е те провокират лоялността ви към марката. 

 

Наистина нямаше да успея без вашата помощ и искрено благодаря за всеки един отговор.

 

 

https://docs.google.com/forms/d/1QDbNczf2mcbow7_1haYoY-mJuev7hbwbzVbUYMZfgDc/viewanalytics - линк към отговорите 

 

https://drive.google.com/file/d/0B2nnmZwosdFWTF8wOUJHVmJtRW8/view?usp=sharing- линк към дисертацията

 

Благодаря!

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито дипломиране. С пожелание за много професионални успехи! Благодаря ти за обратната информация, прави ти чест. Радвам се, че сме ти били полезни и от името на клуба ти пожелавам много късмет и усмивки :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.