Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Размисли относно динамиката при 120L с 5 степенна скоростна кутия


Skoda 130LR/h

Recommended Posts

Това с аванса съм го направил на слух но не е по малко от 10 градуса. А и без това тия дни ще слагам с чукчето . Със чукчето карах на 5 градуса на газ и на бензин и нямах ядове никакви , бях предоволен :)

 

П.п. Аз никога съм нямал разлика от към вървеж м/у газ и бензин

Редактирано от Skoda 130LR/h
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи, при така формулираното заглавие на темата, мисля няма какво да се дискутира. Пък знам ли, след моето мнение....... ;)

Първо, инж. в Чехия са сметнали че тази кутия става. иначе няма да я слагат. Този въпрос просто не стои.

и Второ, 1ва,2ра и 3та са с еднакво предавателно съотношение с четири степенната кутия. Както казах преди, 4та е по-къса - още един плюс за динамиката.

Какво по-добро от това да имаш четири, /а не три/ мощни предавки и една добре сметната 5та.

п.п. Мнението не ми е конкретно към теб, а към Всички.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко са ми стари спомените, но след монтажа на 5цата на моята 120ка се родих! Колата си вървеше със 130 без абсолютно никакви грижи, а шума в купето спадна до съвсем прилични граници. Колата си беше със стоков 52 коня мотор. 

 

Относно газта - на ниски обороти не само, че не е по-слаба, но дори обратно - въртящия момент се качва и в ниските колата дори върви по-добре. Това идва от начина на горене на газта, а именно това, че гори по-бавно от бензина. Съответно във високите двигателя "умира". 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подържам мнението,че 5ицата е по-добра от 4ворката.Ванката любезно предостави инфото за обороти спрямо скорост и при двата модела кутии,от където става ясно че колата се движи с 15км/ч повече на едни и същи обороти при петте скорости,което хич не е Малко.

Но....прочетох може би всички теми за скорости и доста често срещам оплаквания от 5степенната кутия.....Все нещо вие,трака,не включва...

Моята Шкода е ориг. с 5 скорости,на57х.км е и има леко виене както и лек шум на празен ход и ненатиснат съединител.Преди имах друга 120ка,84набор,също с пет скорости,но монтирани допълнително.Нейната 5ца е купена чисто нова от магазина,но на пета виеше яко.Само на пета.

 

Май  само Жоро е без никакви забележки към своята кутия!

Моето лично мнение е,че четворката е по-здрава и издражлива,петицата е като че ли малко недомислена и претупана набързо,но пък комфорта и усещането при петицата е съвсем друго и си заслужава разглабяне,смяна на някое и друго лагерче и синхронизаторче.Само да има кой да им разбира ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май  само Жоро е без никакви забележки към своята кутия!

 

Питай само да ти разправям.....Имам забележки, разбира се, но за мен дребни. Не ми се споменаваха.

Няма начин да не съм ги написал някъде из форума.

Имам същото леко виене на лагера на първичния вал. Чува се само на място и на празен ход. Трябва да си слухар, за да го хванеш. Не го пипам, щото може да изкара и още 100 000км. така.

Трудно влизане на втора и от първа и от трета при студен двигател, зимата особено докато се разбие маслото.

Трудно влизане от трета /или по-висока предавка/ на втора по всяко време. Гледам да убия инерцията и тогава включвам втора. При всички случаи двойно с междинна газ - влиза с двата пръста. Та, решил съм си проблемите и не се оплаквам.

 

п.п. Баща ми имаше 105ца четири степенна кутия, карал съм я и с него сме коментирали - същия проблем с втора скорост.

По-късно баща ми, брат ми и аз имахме/аз все още имам/ еднакви 120ки 90та г. с пет степенни заводски кутии - идентични проблеми. Без разлика.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питай само да ти разправям.....Имам забележки, разбира се, но за мен дребни. Не ми се споменаваха.

Няма начин да не съм ги написал някъде из форума.

Имам същото леко виене на лагера на първичния вал. Чува се само на място и на празен ход. Трябва да си слухар, за да го хванеш. Не го пипам, щото може да изкара и още 100 000км. така.

Трудно влизане на втора и от първа и от трета при студен двигател, зимата особено докато се разбие маслото.

Трудно влизане от трета /или по-висока предавка/ на втора по всяко време. Гледам да убия инерцията и тогава включвам втора. При всички случаи двойно с междинна газ - влиза с двата пръста. Та, решил съм си проблемите и не се оплаквам.

 

п.п. Баща ми имаше 105ца четири степенна кутия, карал съм я и с него сме коментирали - същия проблем с втора скорост.

По-късно баща ми, брат ми и аз имахме/аз все още имам/ еднакви 120ки 90та г. с пет степенни заводски кутии - идентични проблеми. Без разлика.

При мен няма проблем с втора,но от четвърта на трета влиза с леко прехъркване,по-скоро едно"хруп".Това сигурно е синхронизаторче.Много отдавна имах Шкода100.Скоростите и бяха без забележки,първа влизаше при 20км/ч,само се чуваше оня звук като при задна преди да пусна съединителя,абе много леки скорости,много.Какво са ги сбъркали после чехите-незнам,а уж се идентични.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, и за първа ме подсети. Никакво влизане щом е в движение колата. Ако я напъна ще изкъртя лоста и пак няма да влезе.

Нали, с междинна газ и двойно си влиза, ама това са чалъми. Затова, пълзи ли колата-2ра. Първа само от място. Ако ситуацията налага да се изстрелям, само тогава първа в движение. Общо взето, рядко ми се е налагало.

И то кво ми остана - 3та, 4та и 5та без проблеми и без виене на никоя предавка. С това мога да се похваля :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жалко че няма наоколо ( и не само) 120 LS или Гарде , техния мотор 742.12 X пълни доста по - бързо тяхната им 4 степенна кутия , спомените

от преди 20 години ми са като вчера. Първата ми кола беше 120 LS, тествал съм сравнително с класическа 120.Много мазно и влизаха  скоростите. :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен няма проблем с втора,но от четвърта на трета влиза с леко прехъркване,по-скоро едно"хруп".Това сигурно е синхронизаторче.Много отдавна имах Шкода100.Скоростите и бяха без забележки,първа влизаше при 20км/ч,само се чуваше оня звук като при задна преди да пусна съединителя,абе много леки скорости,много.Какво са ги сбъркали после чехите-незнам,а уж се идентични.

Да , със смяната на синхронизиращите втулки ще се оправят нещата . И  кутиите на естел 1 имат разлика от кутия на японка (4 ск) разликата е във модела на лагерите  , съответно и във валовете ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено нещо й куца. Може би е от газовата, ама нямам опит с това. На равно не би трябвало да й е проблем да поддържа 140!

Ами не знам кое как с газта, но и моята с 5-цата поддържа 140 по магистралата наравно с двама човека и багаж, а карам на газ. Но на Витиня засече ли ме някой да падна под 100 си трябва 4-та и търпение. Все пак трябват тези 100 цц и 5-6 коня на 781 мотора, за да ти е по-спокойно по баирите. Но прословутите проблеми със първа и втора ги има явно всяка петица.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още от самото начало си мисля само за едно ... фаворитовото запалване ме бърка мене . Не може преди да вдигам максимална скорост 130 140  на газ със четворката  , а сега със петицата на четвърта да забива на 120 . А иначе при синята (когато беше със 742) и при червената максималната ми скорост е 145

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз нямах още оборотомера когато карах така, а пък и сега ми е оцапан гъза много и не смея, но 140 понякога като тръгна в лява лента си ги поддържа. Нагоре не смеех защото този двигател не е за тази работа. Той е да те закара от А до Б. Иначе обмислям за 781. А запалването от алфа не знам дали ще успея само да го пробвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Запалване от алфа само на чугунена глава . За 781 не става опира куплунга в главата .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Луфтовете по всички елементи на привода са своево рода неточности , бъркащи лесното превключване на предавките.Много е важно тампона

на скоростите да не е омалял и привода да е абсолютно успореден в тунела. Може и да се поставят и други по стегнати и твърди тампони

в ,,кокала'' на привода. Аз поставих от някъкъв хладилник. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кире обмислям да си го направя с каренца от кормилна уредба на 120 ка . :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кире обмислям да си го направя с каренца от кормилна уредба на 120 ка . :)

Става Ванко , Тошко( txl) вече го е пиийстнал на рапида си. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ванка , това безконтактно запалване ти е трън в очите , ама сигурен ли си , че всичко му е в ред на това делко ?

Помня , че по едно време се бях заинатил и си купих дистанционни шайби и почнах да си играя с луфтовете му и на финала мотора така замърка та чак се учудих.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе наред си е , като имаш на  предвид че е със пружини и тежести от 120 ково ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе наред си е , като имаш на  предвид че е със пружини и тежести от 120 ково ...

Ванкоооо , какво търсиш там още?

:P:D

Редактирано от fulcrum
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.