Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

TDI -бавно загряване, термостат , разход , зима , студено !!!


димон

Recommended Posts

Ей тука да пишат всички дето им е студено в  колите с ТДИ-тата  и ходят да си  дават париците  в" Еуратеците" за термостати , после пак им е студено , след което пак ходят пак в " Еуратеците"  и тогава  им казват , че сега вече всичко им е нормално с термостатите и ТЕ вече почти се поуспокояват, ама пак да питат , ако може да се доуспокоят , че почти всичко вече им е наред  ....!!!

 

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голяма веселба с тези TDI-та, Термостати и подгрявания...

 

Та ако това ще е новата тема за полярните условия  в TDI-то зимата, да питам отново:

 

Може ли някой да сподели на какви обороти работи мотора при 1.9TDI преди и след като загрее?

На каква температура е нормално да паднат оборотите?

 

Нормално ли е мотора да държи по-високи обороти ако колата е автомат.

 

Следва ли да падне разхода на колата, ако термостата не работи нормално и се подмени?

 

Конкретно ме интересува 1.9 TDI 131 к.с. Автоматик  :)

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Следва ли да падне разхода на колата, ако термостата не работи нормално и се подмени?

 

бъзикаш ли ни?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ бега4ката

Да, голям шегаджия съм.

Не говоря за по-нисък разход при 500 км пробег, а за каране на кратки разстояния при студен двигател - градско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей тука да пишат всички дето им е студено в колите с ТДИ-тата и ходят да си дават париците в" Еуратеците" за термостати , после пак им е студено , след което пак ходят пак в " Еуратеците" и тогава им казват , че сега вече всичко им е нормално с термостатите и ТЕ вече почти се поуспокояват, ама пак да питат , ако може да се доуспокоят , че почти всичко вече им е наред ....!!!

 

:)

Хахаха освен ТДИ-тата гледам и темите за коли с 4х4 се множат :)

 

Още два месеца и ще започнем с джантите и летните гуми да спамим :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че колегата цитира мен в първия пост :) . Да, смених може би здрав термостат, ходих още един път да проверяват за други проблеми и въпреки, че от ЕТ ме уверяват, че е нормално моторът да изстива когато не е натоварен, аз продължавам да не съм съгласен. Колкото и високотехнологичен да е моторът, все пак се отделя някаква топлина. След като не може да задържи топлината, значи инженерите не са си свършили работата при проектирането. Единственото ми успокоение е, че има допълнителни електрически нагреватели, които все пак успяват да стоплят купето.

Мога единствено да препоръчам на бъдещите собственици на нови TDI-та да си поръчват подгряване на седалките ако карат предимно градско и на къси отсечки :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че колегата цитира мен в първия пост :) . Да, смених може би здрав термостат, ходих още един път да проверяват за други проблеми и въпреки, че от ЕТ ме уверяват, че е нормално моторът да изстива когато не е натоварен, аз продължавам да не съм съгласен. Колкото и високотехнологичен да е моторът, все пак се отделя някаква топлина. След като не може да задържи топлината, значи инженерите не са си свършили работата при проектирането. Единственото ми успокоение е, че има допълнителни електрически нагреватели, които все пак успяват да стоплят купето.

Мога единствено да препоръчам на бъдещите собственици на нови TDI-та да си поръчват подгряване на седалките ако карат предимно градско и на къси отсечки :).

Да, теб цитирах, но без нищо лично. ;)  Извинявай, ако е прозвучало така ! Просто ми се искаше да предпазя други "млади" колеги да не се шашкат от тази особеност на ТДИ и да не се хвърлят в излишни разходи . Трябва да се свиква просто с особеностите на мотора. За сега , още малко , докато минем на ел. задвижване . :P  В сравнение с това ( със студената "стрелка" )   много по-голям дискомфорт за мен поне е студеното остро тракане на ТДИ, за което пък никой пък, все още  не е ходил в Еуратек да му сменяват нЯщо  и това  ми е много по-чудно отколкото бавното загряване   :eusa_think:  .......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В предишната ми работа преди около 2 години с колегите редовно си организирахме драгове след нощна смяна  :lol: на една права 700 метра без никакъв трафик(частна собственост е  :D  ) зимата отиваха само бензинките, а ние с тди-тата тихомълком се изнизвахме от ''мероприятието'' все пак не трябва да се натискат, когато са студени. Много ни се подиграваха тогава......  :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро видях на едно гъзарско място един гъзарски джип (по спомен Туарег) с едно много просто решение за зимата - картонче пред радиатора , ама явно собственика го беше срам да го гледат като руския му събрат с вестник на решетката , та се беше опитал да го скрие зад нея :sorry:

Между другото Милотек предлагаха капак , който се слага на решетката и стоеше доста добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има няколко решения топли дрехи яке,шал,шапка,ръкавици,автономен отоплител или тси :lol:

 

Брей, все едно си се возил цял живот в BMW... ахахаха! Много точно казано! Всичките в BMW-та, особено в по-държи таралясници са точно със шапки, шалове, ушанки, ръкавички, тъмни очила, шалове пак да кажа, грейка и още нещо, което топли... да речем калорифер и най-важното - родопско одеяло, постлано на седалката - нещо като подгрев.

 

Баси, яжте повече - да имате сланини - знай'те ли как топлят... особено, ако си с BMW. Обикновено ми се смеят, че преди качване в колата свалям якето и го оставям на задната седалка (сега ако някой чете с цел грабеж да си знае, че държа хубав голям гаечен ключ на много удобно място, откакто ми рязаха гумата с цел да ме оберат, ама се разминаха за тяхно щастие /и мое/ ;)), качвам се, пускам си топлото и си карам, дори навивам и ръкави при -10 градуса. Всеки път казвам, че това не е BMW - има си парно - не ми трябва да нося в колата шапка, шал, балтон... да не изреждам по-горе всичко пак :D

 

Поздрави

 

ПП: И запомнете - това с разхода на къси разстояния за кратко време е точен закон - колкото на по-къси разстояния се кара едно TDI, също и пали-гаси, толкова повече разхода ще се вдига. Най-добре е да се ходи пеш - какво са 5км - да се пали TDI за тези километри е позор. :D

 

Спирам със спама, че се "разтролих" нещо. :cleaning:

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На скоро смених термостата на мойто ТДИ и почти разлика със загряването няма.

На къси разстояния в рамките на 10 км. и работа на мотора 20-30 мин.при температури от+5 до -10 в повечето случай загрява до 60 градуса,много рядко до 80 градуса.Имало е случай на разстояние 5-6 км. и работа на мотора 20 мин.стрелката да не се отлепя изобщо и съм се чудил дали изобщо отчита правилно,защото имам проблем с оборотомера на таблото.

Впечатление ми е направило също парното защото много бързо стопля както и разхода на гориво между 7.5-8 литра на 100 в градски условия. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ бега4ката

Да, голям шегаджия съм.

Не говоря за по-нисък разход при 500 км пробег, а за каране на кратки разстояния при студен двигател - градско.

Хмм,сериозен си значи.

Ами отговарям тогава,внимавай! Като си сложиш термостат който държи малкия кръг затворен до когато е нужно около 90 градуса,ще ти падне разхода.Ако преди това термостата ти е работил некоректно и лениво.

Извинявай,ама малко ти е тъп въпроса.

Не се обиждай сега.Все едно да питам,ако си отворя прозореца тази вечер на спалнята,дали ще ми е по-студено като спя.Може и да не се събудя даже :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А относно въпроса за оборотите?

- rpm топъл / студен мотор

- Автомата играе ли някаква роля при нивото на оборотите?

 

... и да не забравите някой прозорец отворен тази вечер, че...  повечето нямаме тренинг, като жителите на Якуцк  :P

Редактирано от pepino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Здравейте и от мен.Малко късно в темата,но сега забелязвам вече.От скоро съм отново със Шкода вече OCTAVIA 2 FL,та свикнал съм от Фабиата с ходенето на стрелката нагоре надолу,сега обаче има друго тука.Мотора е 1.6 TDI CR 2010г,за топло не се оплаквам (имам някакво прилично за до -10 15 ),но нямам движение на антифриза в казанчето нормално ли е това или да внимавам до понеделник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро видях на едно гъзарско място един гъзарски джип (по спомен Туарег) с едно много просто решение за зимата - картонче пред радиатора , ама явно собственика го беше срам да го гледат като руския му събрат с вестник на решетката , та се беше опитал да го скрие зад нея :sorry:

Между другото Милотек предлагаха капак , който се слага на решетката и стоеше доста добре.

 

Така изглежда , капака .

http://skoda333.snimka.bg/automobiles/avtochasti.858870.35093192

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А според мен ако не оставиш 3-4мин. TDI-то на място да позагрее, нито кашони, нито капаци ще ти помогнат кой знае колко. Простата причина за това е че ако имаш изправен термостат, дори и да нагрееш принудително радиатора няма да дойде парното по-бързо, защото водата започва да циркулира през него чак когато отвори термостатът ! Моля ако бъркам ме поправете...

Аз лично изчаквам малко преди да тръгна и да пусна парното, на около 6-7 мата минута вече започва да духа хладко-към топло, плюс това знам че така е и по-добре за турбото и като тръгна не карам като баба ми, защото колата е позагряла и си настъпвам TDI-то спокойно а то съответно до загрява още по-бързо.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами поправям те. :)

 

Няма никакъв смисъл да чакаш 3-4 минути. И ако си я чакал толкова, не значи, че колата е позагряла, напротив, почти студена си е. Т.е. не е добре да и мъчиш турбото (зависи какво разбираш по нормално настъпване де), поне докато стрелката на температурата не почне да се движи осезаемо. Особенно ако караш с някакво не много добро масло на повечко километри.  А за мръсно настъпване си чакаш вертикалната стрелка.

 

Реално при -10 градуса, дизела и цял ден да тропа на място няма да загрее, разберете го. Напротив изстива :). Можеш да го пробваш - при -10, -15 и загряла кола, като спреш на място след няколко минути стрелката бързо почва да пада, а след 15 минути е спряла в ляво. Айде, вие с 1-чките поне имате подгряване на водата, но тия дето нямат (и колегите с 2ките) - полза да димите на паркинга - никаква. А и вашето подгряване е за кратко, после компютъра го спира.

 

Иначе кашона е соц. лечението на неизправен термостат, не средство за по - бързо загряване. Макар, че има ефект и за това при движение намалява обдухването на целия мотор. Затова на север слагат едни кожени калъфи на предниците.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:)  Не споря, факт е обаче че за това време маслото вече е над 0-та и като я оставя и след около 1км вече пускам парното, а ако тръгна веднага почва да топли почти пред работата ми (Младост-Дружба- 6км.) Нормално настъпване-до 2500-700 об/мин. , Мръсно 4000, масло кастрол едж-сменя се на 9-10000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.