Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Новата измама на Теленор


johnnie213

Recommended Posts

Обръщам се към всички, които по някакъв начин използват предплатени услуги на Теленор за да се предпазят от поредната организирана измама.

 

Без да са известени абонатите, еднолично Теленор е направил някои "новаторски" промени в условията за ползване на предплатени услуги (начин за източване на кредитите на абонатите) без значение дали абонатите са нови или стари.

 

Вече при зареждане на сума от 6.00 до 9.99 лв, кредитът е валиден 60 дни (след това автоматично го губите, ако не презаредите нова сума). При презареждане над 9.99 лв кредитът е валиден 90 дни (след това автоматично го губите). Аз когато си взех двете карти, които ползвам кредитът при презареждане за 10 и повече лева се удължаваше с 365 дни както и валидността на номера.

 

Другото невероятно "нововъведение в услуга на клиента" е това че при презареждане за 10 и повече лв автоматично се удържат 2.50 лв, като номерът се включва (без разрешение на клиента) към предплатен план Приятели - това е валидно и за картите които винаги са си били на Стандартен план.

 

Предплатените карти най-често се използват от възрастни хора или деца (очевидно най-лесните мишени за измама).

 

И в моя случай е така. Майка ми е пенсионерка с ниска пенсия и ползва предплатена карта на Стандартен план. Картата се използва само за входящи повиквания - аз я търся или след като ме набере, аз не приемам повикването и и връщам повикване. Преди няколко дни и бяха откраднати 2.50 лв по описаната по-горе схема. Разгледах сайта на измамниците и видях промените.

 

Отделно стана непоносимо постоянното получаване на идиотски рекламни съобщения.

 

Потърсих информация в интернет и попаднах на доста форуми в които има много опарени от Теленор клиенти.

 

Загледах се и в статистиката на моя номер - открих обаждане което съм провел с номер 070315, който след като се поразрових видях, че се намира в Горна Козница - стационарен номер (не познавам никой от там). Подадох оплакване до съпорта на Теленор и ми отговориха, че сам съм си виновен и съм набрал номера случайно - нямало как те да ме предпазят от това. По време на провеждането на разговора телефона беше у мен в калъфче и карах кола (не знам какъв е шанса човек да набере случайно 6 цифри и те да се окажат съществуващ номер.) :crazy:

 

Вчера им пуснах запитване и за измамата с 2.50 на номера на майка ми и чакам поредната простотия, която ще измислят.

 

Аз лично ще прехвърля двата номера към друг оператор. Не понасям такъв тип идиотски измами (в сулуга на клиента).

Редактирано от johnnie213
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е само при тях ... преди няколко години се отказах от предплатените услуги на Мтел и минах на нискотарифните услуги без договор и съм доволен за сега ... както е казал поета "Всички са маскари"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз и синът ми имаме следната мъка с въпросните "норвежци", ако въобще са такива.

Номерът му е от повече от 5 години и е към фирмата на мой добър приятел. Особеност е, че е от онези леснозапомнящите се. Завършва на 7777, а другите цифри се повтарят.

Поискахме да сключим двугодишен договор за покупка кеш на IPhone 6+, като от фирмата ще го прехвърлят на мое име, но тия диванета отказват и искат да вземем нов номер, което естествено сина не иска. На въпросът ми защо отговорът беше: "Защото важи за нови абонати, а с настоящия номер дори прехвърлен не се явявате такъв". :nea:

Направо съм възмутен от подобно извиване на ръце!!! :angry_jumping:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aаа, колега още глобул мисля го направиха този мръсен номер с предплатените карти... аз в момента в който го направиха, просто с 1 движение си пренесох предплатената картата с във Виваком..... уникално лесно е.. там за 3 лв номера ти е валиден една година все още. Не знам до кога, но все още е. А колега, ти що не помолиш фирмата да го прехвърлят в друг оператор и там да си оправиш нещата както искаш.. тези теленор са явно някакви гърбави  :fiu:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 А колега, ти що не помолиш фирмата да го прехвърлят в друг оператор и там да си оправиш нещата както искаш.

 

Мислихме го този въпрос, но само Теленор предлагат 64 GB IPhone. Кешовата цена е около 1000 лв за обикновения 6 и май още 100 и нещо за 6+.

Вярно ти натрапват много скъп тарифен план(тук е уловката), но решихме, че ни устройва.

Никой от семейството няма номер на свое име в Теленор и не разбирам защо ще ме тълкуват, като стар клиент?????

Редактирано от K0K0
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Aаа, колега още глобул мисля го направиха този мръсен номер с предплатените карти... аз в момента в който го направиха, просто с 1 движение си пренесох предплатената картата с във Виваком..... уникално лесно е.. там за 3 лв номера ти е валиден една година все още. Не знам до кога, но все още е. А колега, ти що не помолиш фирмата да го прехвърлят в друг оператор и там да си оправиш нещата както искаш.. тези теленор са явно някакви гърбави  :fiu:

 

Може и по времето на Глобул още да е станало това с намаляването срока на валидност на кредита. Картата на майка ми беше валидна някъде до 15-16 март и аз затова я заредих и чак тогава забелязах. Обаче това другото със самоволното от страна на Теленор прехвърляне на определена програма и удържане от кредита на 2.50 лв за ползването и, която никога не си поискал си е неоспорима кражба.

 

Ето и какво гласи Чл. 62 от Закон за защита на потребителите

 

 

Чл. 62. (Изм. – ДВ, бр. 61 от 2014 г., в сила от 25.07.2014 г.)

 

(1) Забранява се доставката на стоки, както и на вода, газ, електрическа енергия, централно отопление, цифрово съдържание или предоставянето на услуги на потребител срещу заплащане без искане от негова страна.

 

(2) При доставка на стоки, както и на вода, газ, електрическа енергия, централно отопление, цифрово съдържание или предоставяне на услуги, които не са поръчани от потребителя, той не е длъжен да възстанови стоката и не дължи заплащане на стоката или услугата на този, който я е изпратил или предоставил.

(3) Липсата на отговор от страна на потребителя относно доставката на стоки и услуги по ал. 1 не се смята за съгласие.

 

На практика аз съм в още по-голяма безисходица, тъй като Теленор разполагат с предплатения ми кредит и могат самоволно да си правят с него каквото им дойде на акъла. Няма как да откажа плащането. Пълен рекет.

 

Интересно ми е защо Теленор действа над закона и до кога това ще продължава?

 

Ще пробвам да подам сигнал до КЗП, но не очаквам някакво благоприятно развитие.

Редактирано от johnnie213
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина още Глобул го въведоха това сравнително отдавна. Не ми трябваше много време за размисъл да си прехвърля предплатената карта, която ползвам от дъжд на вятър, към друг оператор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мислихме го този въпрос, но само Теленор предлагат 64 GB IPhone. Кешовата цена е около 1000 лв за обикновения 6 и май още 100 и нещо за 6+.

Вярно ти натрапват много скъп тарифен план(тук е уловката), но решихме, че ни устройва.

Никой от семейството няма номер на свое име в Теленор и не разбирам защо ще ме тълкуват, като стар клиент?????

 

Ами няма какво да се чудиш, действително само те предлагат на сносна цена Айфоните. Аз исках да взема на план от 25 лв 6-ца, но нямаха в моя регион и в цяла София от златната. Цената и беше 730 ако не се лъжа. Накрая взехме кеш за 629 лв.  5S-16GB. Както и да го смяташ си е на сметка. Аз съм на М---л и там направо падат ченета. Грабвай Айфона и си ти. Все пак няма как на ваучер на който ще сложиш 5 лв. за година да ти го дадат на ниска цена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ето и отговорът на Теленор по моя проблем:

 

Здравейте г-н Xxxxxxxxx,

 

 

В случай, че текущите условия на тарифния план не отговарят на Вашите нужди Ви предлагаме да преминете към стандартна  Telenor  тарифа чрез изпращане на безплатно съобщение с текст: STANDART на номер 125. При стандартната тарифа на Telenor  не се удържат суми при всяко презареждане. Тази тарифа Ви позволява Вие сами да решавате от какви допълнителни пакети се нуждаете и кога да ги активирате.  Едновременно с това програмата Ви  дава възможност ако искате сами да определяте за какво да използвате Вашия кредит и да избирате измежду голямо разнообразие от пакети. Подробна информация за предлаганите пакети може да разгледате на нашата официална интернет страница на адрес: http://www.telenor.bg/bg/private/tariff/list/tariff_addon/field_tariff_addon_type/prepaid

 

Еднократно сме ви възстановили сумата в размер на 2.50лв. по кредита за номер 0898xxxxxx.

 

 

Оставаме на разположение!

 

С уважение,

 

Екип „Удовлетвореност от услугите“

 

Трябваше ли да им напиша, че ще си прехвърля всичките номера към друг оператор за да осъзнаят грешката си и да разберат, че постъпват незаконно? Явно принципът е "ако мине номера".

Редактирано от johnnie213
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично мнение - в крайна сметка са постъпили коректно! Подобна случка в друг оператор не знам как точно щеше да завърши. Хм, всъщност знам - вече ми се е случвало ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз малко съм пообъркал цените, но и вчера след дълги разговори останаха непреклонни.

Тези дни ще ходим да избираме най-изгоден план защото и там има огромни уловки.

Един приятелски съвет: Не подписвайте договорите с тези "електронните" писалки, а го искайте разпечатан, четете и подписвате със собствената химикалка. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно Теленор не се ли рекламираха, че няма да правят разлика между стари и нови клиенти? И че всички оферти за нови клиенти ще са валидни и за старите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

IPhone 6+ 64 GB го взехме още вчера.

Правим опити да разменим абонаментните планове между двата номера, но мисията явно ще бъде "невъзможна".

Аз просто не разбирам защо трябва да те тероризират с техните глупости и тъпотии.

Десет пъти им обясних, че ще плащам и за двата номера, но не било възможно. :doubledown:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А между другото от опит мога да кажа, че неща, които в три магазина са ми казали че са невъзможни, в четвъртия са ми ги правили с усмивка. Проблема е че операторите, за да направят такова нещо (сложно и със стар клиент) пари не вземат... и нямат интерес да го направят, много е шибано и те са обути яко... та трябва да си намериш оператор/ка която е на кеф в някой център и да си поговорите искрено и лично.. може и да стане.. 

Редактирано от paradox
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 месеци по-късно...

Днес попаднах на следната новина:

 

 

КЗП забрани услуга на нелоялен мобилен оператор
 
Георги Брандийски - 7 октомври 2015, 10:56
 
КЗП забрани на мобилен оператор да прикрива съществена информация, ощетяваща нейните клиенти.
Компанията прикривала, че при закупуването и съответно ползването на предплатен пакет услуги клиентът губи на всеки 90 дни парите по сметката си, ако до края на този период не презареди със сума над определена стойност, съобщават от КЗП.

Телекомуникационното дружество няма да има право в бъдеще да прилага описаната нелоялна търговска практика, а за нарушението Законът за защита на потребителите предвижда санкция до 30 000 лв.

Проверка на КЗП в офис на мобилния оператор е установила, че коректната информация относно сроковете на валидност на сумата в предплатената карта и условията за продължаването й липсва. Тя е фигурирала единствено на интернет страницата на телекома.

В търговския обект е било налично неактуално ръководство за употреба на визирания пакет за предплатени услуги, според което картата се дели на два периода - активен, в който абонатът може да получава и генерира обаждания и кратки текстови съобщения (12 месеца от датата на активиране) и допълнителен - пасивен, в който е възможно само приемането на обаждания и съобщения (последният 13-и месец).

Според тези стари условия, при презареждане с 10.00 лв. клиентът удължава с една година активния период на предплатената си карта и с един допълнителен месец пасивния. На практика дружеството предлага въпросния предплатен пакет съобразно предходно действалите условия, които са по-благоприятни от новите, тъй като са давали възможност на потребителя с еднократно закупуване на пакета да оползотвори сумата по картата през целия активен период на нейната валидност - 12 месеца, но които не са актуални, посочват от КЗП.

Така търговецът създава погрешно впечатление у клиентите си за периода на валидност на картата и на текущата сума по нея, което води до решение за покупка, което потребителят е възможно да не вземе без използването на тази заблуждаваща практика, посочват още от комисията.

 

Източник: http://banks.dir.bg/2015/10/07/news20218946.html

 

Дали не става въпрос точно за Теленор и статията не е ли във връзка с това, което съм описал преди почти 7 месеца? "Малко бавно действат", но ...

Редактирано от johnnie213
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Предплатените карти на мтел са по същият начин. Така че не е много ясно за кой става въпрос

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам че продължавам темата. Но по мое мнение с мобилните оператори не можеш да се оправиш. КЗП също не може да се оправи с тях. с Мтел съм имал големи приключения /като същите продължиха 1 година. Винаги мобилните оператори при първи сигнал ти отстъпват и при втори те е****.

А случая е при мен беше следния. Сключвам договор за кабелен нет с мтел за една година. сключвам договора на 28 август. като те безплатно трябва да дойдат в рамките на 10 дни да го пуснат - всичко ОК, взимат първата такса напред - ОК. Свързват ме началото на септември, минава месец и около 5 октомври ми спира нета. Питам защо тяхната програма за засичане е на 10 число и това значи че аз трябва да платя до края на септември, ако не спиране. Добре съгласявам се, плащам и ме цакат за повторно включване. Минават два месеца не получавам никаква фактура. Питам защо - не съм дал адрес /съответно нета е кабелен и аз не го разнасям из цяла София на различни адреси/. Вбесих се Плащам им в срок но при поредното плащане нарочно изпуснах номера на фактурата / от къде да го знам не ми пращат фактури, а всеки месец взе да ми писва да правя проверка кои е номера на фактурата/. Съответно бам след 10 дни няма нет. Обаждам се, може да е станала грешка да пратя копие от платежното, да ама аз съм го направил с Интернет банкиране т.е. трябва ми нет за да го извадя /или да ходя до банката/. Не искаха да пуснат нета за да извадя платежното и аз си включих към друга фирма нет извадих платежното пратих им го с едно писмо пълно с ХВАЛЕБСТВИЯ, копие КЗП и омбудсман. Отговор с извинения и безплатен нет 3 месеца. Става началото на август /12-ти/ съгласно общите условия аз трябва да отида при тях и изрично да заявя че спирам нета иначе договора се удължава с една година и съответно при предсрочно спиране дължа всички вноски до края на договора - ОК. Отивам подавам молба за спиране от 27 август и какво да разбера още една вноска те засичали потреблението на 10 число / какво засичат - не ме питайте/ имало го в общите условия / прословутите обши условия са за телефония/. От  там пак КЗП, като те отговориха на КЗП, че съгласно Общите У. са прави. От там другарски съд /на КЗП/, съответно от МТЕЛ няма човек, а КЗП казват еми ние не можем да се оправим ако искате водете дело. В това време пристига някакъв и почва да ми обяснява как МТЕЛ ще ме съди и други глупости /А да намери ме на адреса същия които Мтел го нямали/. 

Редактирано от stanis
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.