Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Екстри срещу години.


The Best Forman

Recommended Posts

Задавам си този въпрос от известно време , когато става въпрос за кола втора ръка .

Кое е по-добър избор - екстрите , които при един стар автомобил винаги може да създадат проблем или годината на производство.

Ясно е , че при една лоша експлоатация и кола на една година може да прилича на градска тоалетна , но все пак при приблизително еднакви условия какво бихте избрали ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

Много е относително, особено що се касае до какво всеки разбира под екстри. Ако става въпрос за наличието на електрически стъкла, климатик, централно заключване и ESP срещу по-нова година на производство, но ръчки за стъклата, без централно, без климатик и с ABS - бих избрал колата с екстри. При избор между стара кола с климатроник, фарове ксенон, автоматични чистачки със сензор, затъмняващо се огледало за обратно виждане, круйз контрол и т.н..... срещу кола с обикновенни чистачки, фарове, огледало и прост климатик... почти със сигурност бих избрал по-новата кола. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има как и да е по-нова, и с повече екстри, абе както се казва и пекано и токано  :fiu:  Иначе съм абсолютно съгласен с @padrino, че компромиса относно екстрите, за всеки човек е нещо различно...всъщност то и с възрастта си е пак така, абе важното е всеки да намери баланса спрямо собствената си гледна точка  :PDT_Armataz_07:

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важно е да няма ръжди. Механика се прави , пък и есктри се добавят. Що се отнася до годината на производство тя ме късае само дотолкова , доколкото предпочитам да има чаркове по магазините.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То вече май климатика и ел. стъклата не са глезотия ... имам впредвид сравнение между примерно Елеганс и ВРС или Л&К .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе,друго си е да врътнеш врътката за стъклата и да се проветриш.

Майната им на електрониките,еле'па на подгряването на седалките!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да споделя моя опит от миналото лято. Имаме Поло 1.0 с климатик и за морето взехме от познат по голяма кола с цел, че бехме 4 възрастни с бебе и багаж. Реното беше от тези като мини ванче 1.6 на газ. Викам си супер, голяма кола, по мощна от польо, на газ по икономична... Всичките ми радости приключиха с тръгването. До Бургас се налагаше да спираме няколко пъти защото щяхме да припаднем от жега на няколко пъти. Вървенето.... Да вървеше единствено и само по нанадолнище. След цялото изживяване се доближих в пъти до кола с максимално повече екстри, като по голям двигател, максимално оборудване за парите с които разполагам. Така, че аз лично бих заложил на повече като оборудване и двигател отколкото на година. Да не забравяме и, че винаги бъркаш в затворен чувал с втора употреба и никога не се знае какво ще издърпаш за ушите. Това е моето мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм съгласен с Ники, всеки трябва да си намери баланса.Аз също предпочитам по-стар но запазен автомобил с повече екстри , отколкото да речем чисто нова фабиа ама гола като пушка.Ако както казва Сашо , няма ръжда ама е на 240 000 дизел , но пък си има екстри , бих го предпочел на фона на чистак нов автомобил за 20 000 лева без нищо.

 

Между другото Гена не си прав. Дори и нова фабиа/поло/ибиза или пък рапид ги продават без ел стъкла , без жабки (под ягодите) , волан педали и може би само климатика е задължителен заедно със задния халоген :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен най-важно е състоянието на колата. Затова все се случва да си купя коли, почти голи като пушка и после дооборудването с екстри (или модерната думичка ретрофит) върви с пълна пара. Лошото е, че при най новите коли заради многото електроника, този процес е все по-труден и по-скъп. Най-добре е да си млад, красив и богат ако ме разбирате правилно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Състояние на автомобила и задължително климатик! Друго не ме интересува.....и без другите глезотии или асистенти ще се оправя някак си.

По принцип всяко по-сложно нещо е по-малко надеждно. Не ми казвайте да се возя на файтон. Той е най-надежден. :)

Сега, ако поръчвам нещо от магазина е друга тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стара, бензинова и без много екстри - това е колата за мен  :sorry:

Колкото по-малко глезотии има, толкова по-малко неща за трошене и ремонт. Колкото е по-стара, толкова е по-проста и не се налага да даваш шапки с пари за ремонт. На тея новите и основния ремонт на двигателя го правят през компа (едва ли не).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз нямам дилеми. Нова кола със задоволяващи ме параметри струва около 40+. 5 годишна е под половината пари. А с другата половина от парите се сещам поне 100 по-хубави неща за правене от това да ги дам за ламарина. На изплащане в БГ кола не бих купил, освен ако не ми изкарва пари.

 

Оня ден нещо ме беше стегнала шапката и огледах офертите за нови. Теглих чертата и не намерих финансова обосновка, явно и следващата ще е италиански курник.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз нямам дилеми. Нова кола със задоволяващи ме параметри струва около 40+. 5 годишна е под половината пари. А с другата половина от парите се сещам поне 100 по-хубави неща за правене от това да ги дам за ламарина. На изплащане в БГ кола не бих купил, освен ако не ми изкарва пари.

 

Оня ден нещо ме беше стегнала шапката и огледах офертите за нови. Теглих чертата и не намерих финансова обосновка, явно и следващата ще е италиански курник.

Да де, ама идва един момент в който си правиш сметката, че не ти би било проблем да е имаш и си казваш, що пък да не. Докога ще сядам на седалки в които някой друг е пърдял и като се замислиш, че и детето ще си возиш а няма да си наясно какво се е случвало на задната седалка и везните променят първоначалната си траектория. Всички знаем какво коства нова кола и колко печелят дилърите и как си вързан после... Ама кеф цена няма. Аз лично за мен, дълго време ще си спомням и ще ми трепка като се сетя преминаването в задния двор и очакващата светеща чисто нова кола с отворена врата да си седнеш в нея. Това е личното ми мнение.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дайте конкретен пример, каква е точно дилемата? Ако новата ще бъде мин Елеранс или РС съм за новата. Електрическите седалки и памет могат да се преглътнат. Иаче, ако новата е базова, с гумен волан и без елементарни екстри, бих предпочел дори и 10г, независимо кой, какво е правил вътре..... стига да не си личи и усеща :):)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая тема ще да е за моята "дилема"...

Чуденката е за О2. Примери конкретни:

1. РС от 2007-8 с доста глезотийки за 12+

2. Скаут от 2007 с не толкова екстри 15+

3. Елеганс 2008 без нави и кожа 13+

4. Елеганс 2007-8 4х4 с глезотийки 12-13+

5. Елеганс 2006 с доста екстри 8+

6. О2 2012 климатик, ел. стъкла и огледала, парктроник заден... 12К...

Състоянието на всички е добро или доста добро.

И докато се чудя и се мая, де ще му излезе края...на сцената дойдоха още две "S" освен Skoda - Saab 9-3 от 2008 на горе /конкретно един Aero модел 180 кончета/ и Subaru Legasy или Outback 2007 и на горе...

На този етап гледам само, защото съм решил първо да продам наличнито возило и тогава да взема ново.

Колата ще се ползва всеки ден от мен и по-добрата ми половинка за нормалните неща. Освен това, ще трябва да може носи поне 4 /до 7/ колела, ски, евентуално лодка на покрива в бъдеще, както и да има приличен багажник! До сега, с О1 L&K, с предно предаване не съм имал проблем нито с планини и морета, нито с багажи /колела и ски/. Демек, дали ще е предно или 4х4 е най- малко важното. Просто такива оферти изскачат, а аз, съвсем честно, нямам проблем с марки и модели автомобили :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От изброените не бих избрал РСа понеже за ежедневно ползване тия белите седалки не са за мен - особено с малки деца, не ми се мисли. Другите са на сходни цени и години, така, че колкото повече, толкова по-добре. О2 от 2012 ако не е с белите обикновени стъкла е също добър избор - ще се сложат едни духалки и подлакътник, кожен волан и лост, малко музиката ще се ъпгрейдне и става супер. Сааб съм карал само на тест драйв - ТТДИ 1.9-180-190кс - добре е, но вътре таблото им е много грозно. Субару не съм карал, имам приятел, който само Субару кара - здрави, добра проходимост и лесно се газифицира - не е лош избор. Боксер дизел не бих взел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Конкретно по темата бих предпочел повече екстри, отколкото по-нова година. Съгласен съм, че важно е как е поддържана колата, а не толкова коя година е. Особено за семейна кола с планирани повече пътувания екстрите са си важни. Или ги имаш, или ги нямаш - а пък двигателят все ще те превозва, независимост дали силенили слаб.

 

ОБАЧЕ бих внимавал много - коли на близо 10год. дето са РС или 4х4 е по-вероятно да са душмански карани. Иначе Сааб, Субару, Волво на старо бих взел - особено по-големите им модели е много вероятно да са карани от по-възрастни хора с умерен стил на шофиране и поддържани по часовник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Салона на РС-а не ме притеснява, Цонко - до сега, бежовия салон с който съм е ОК въпреки малките душмани на задния ред. Поддръжка си иска и всичко е наред. Блазнят ме от една страна повечето магарета под капака /РС-а с 170кс+, Сааб Аеро - 180кс, Субару Аутбек/Легаси 3.0 - 245кс/, а от друга - надежността на 1.9 TDI или 1.6 TDI - 105кс.

Така или иначе, каквото и да взема ще го позасиля /ако е Шкода де/, че от време на време ми се кара бързо по завоите на Шипка...примерно.

Като цяло - гледам да е по-широка отзад, за да е сравнително комфортно при пътуване, понеже всеки уикенд се щъка насам-натам. И разбира се - да има достатъчно място за багаж.

Т'ва, за новата кола с екстри - разбира се, че е най-добре. Ако имам излишни пари бих се спрял на коли в този ред - Audi A6 Allroad, Subaru Outback, Skoda Octavia Scout, Seat X-Perience - хващат ми окото така да се каже. Но...да бачкам цяла година, за да си купя нова кола от магазина - мерси ще кажа ;) Предпочитам да набия парите в колела за малките и мацката /двама рожденника имам в края на април - ей ги колелата/ както и за пътувания из БГ и съседите през уикендите, ски в Алпите и разни други душевни блага. Някак съм склонен ламарината да я оставя малко по-назад в преоритетите си...

То, всъщност, дилема пред мен не стои! Продам ли колата, сядам, набелязвам си каквото има в момента, отделям време, колкото е нужно да ги огледам и прибирам някоя в гаража!

Докато дойде тоя момент - ще си размишлявам хахаха ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ZloQQ чаакай сега :) По-горе пишеш как не ти е въобще важно 4х4, а пък сега си изредил по приоритети да купуваш Allroad, Outback и Scout :) Кое е вярно? :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..... Предпочитам да набия парите в колела за малките и мацката /двама рожденника имам в края на април - ей ги колелата/ както и за пътувания из БГ и съседите през уикендите, ски в Алпите и разни други душевни блага. Някак съм склонен ламарината да я оставя малко по-назад в преоритетите си...)

Това много ми хареса! Една 5-6г кола ще ти върши префектна работа. Успех с продажбата - ще си намери стопанин, а после варианти много - щом избора не е стеснен само до Шкода е много по лесно, пък дано излезе някоя запазена и с екстри в подходящия момент.

П.п Само не ми е ясно как се носят 7 колелета с кола :)

Редактирано от t5onko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казвам, че ако имам излишно количество кинти - бих ги пръснал безрасъдно за нова кола, но не мисля, че мога да спестявам цяла година заради едната ламарина ;)

Иначе, аз по планини не ходя от вчера. За времето /12 години/ през които карам тази кола, бая планини е видяла. Факт е, че нито веднъж не съм закъсвал с нея и заради това казвам, че 4х4 не е преоритет. Ако обаче намеря нещо хубаво щар-по-щар - що пък не. Но не е задължително в никакъв случай. Задължително е да имам под ръка климатроник, доволно място отзад, приличен багажник и...ръчна скоростна кутия. Ако към тези неща има нави, 4х4, подгряване на седалките, джам на тавана, парктроници и т.н. - добре са ми дошли.

Абе, като я видя - ще си я позная хахаха

 

ПП. 7 колела са напълно постижими - 3 отзад и 4 на тавана ;) Не е като да не съм пробвал

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

. Но...да бачкам цяла година, за да си купя нова кола от магазина - мерси ще кажа ;) Предпочитам да набия парите в колела за малките и мацката

много точно казано! Хареса ми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.