Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Активиране на сензор за дъжд и свързани функции.


kaligeo

Recommended Posts

Отнася се за активиране сензора за дъжд.

Много често не е активиран, въпреки че е наличен!

Случая и решението са валидни не само за Шкода, но и за другите от VW група и Ауди.

Менютата и екраните може да изглеждат различно заради  разликата във версията на VCDS и контролерите на автомобилите.

Необходими средства:

1.       VCDS, препоръчително над 12 версия, лаптоп

2.       Програмиращ интерфейс, да не е съвсем китайски.

3.       Основни познания по VCDS.

4.       Смелост, защото всичко е на собствена отговорност J

 

1.       Общи сведения.

Много често този сензор е монтиран, но не е активиран.

Той е комбинация от сензор за дневната светлина (включващ късите светлини) и сензор за дъжд.

Намира се на предното стъкло, под монтажната скоба на огледалото за задно виждане.

cqs1428867745p.jpg

 

При активирането му, чистачките се пускат сами при дъжд.

bwy1428867905x.JPG

 Лоста за управление на чистачките трябва да е положение за управление с импулси (поз.1) При активирането на сензора, чистачките се активират само при дъжд.

Малкият регулатор ( А) вече настройва чувствителността на сензора и оттам скоростта на движение на чистачките. При силен дъжд, в най-чувствителна позиция скоростта е дори по-голяма, отколкото ако е мръдната цялата дръжка в най-крайно положение. Системата е доста динамична и ако ви се случи да ви облее съседна кола от локва, реакцията на пускане е по-бърза, отколкото шофьора да реагира и да мръдне ръчката.

За да се избегне активиране при замръзване сутрин (примерно) при стартиране на автомобила функцията не е активна. Активира се след 1-2 минути. Ако желаете преждевременно активиране трябва да се мръдне ръчката за чистачите в каквото и да е положение, просто да се превключи и да се върне след това в автоматичната позиция.

Функцията се изключва като се сложи ръчката за чистачките в изключено положение (поз.0)

Освен автоматичното активиране на чистачките, се появяват и други полезни възможности:

        -Автоматични вдигане на отворени прозорци при дъжд (колата трябва да е спряна и заключена). Така в горещите месеци, колата (паркирана на сигурно място) може да се проветрява

        -Автоматично включване на късите светлини при дъжд. Понякога, ако е светло, фаровете на автоматичен режим не се включват.

2.       Активиране на сензора.

а. С VCDS се влиза в контролера за основните функции на електрическата система: Cent. Elect

 

 

klz1428868240h.jpg

 

б.В главния контролер всъщност има няколко подчинени контролера. (най-малко 2, много често 3). Различно е за повечето модели и генерации автомобили!

Избират се след натискане на бутона Coding-07.

Появява се избор от падащо меню:

 

jdv1428868299h.jpg

 

Избира се най-горния контролер или това е този с най-дългото кодиране (в полето Current coding: се вижда дължината и състоянието на кодирането на този контролер)

С натискането на Long Coding Helper се влиза в контролера:

rgh1428868336b.jpg

 

 

Проверяваме нa Byte 21, дали е активен bit 5. Това означава, че сензора физически е инсталиран.

Ако не е бил активен, може да се маркира, след това EXIT, Do It и пробваме да го запишем. Ако контролера го приеме, всичко е наред.

Отиваме в следващия контролер от групата на електрическите:

klz1428868563q.jpg

 

След Long Coding Helper:

 

jdv1428868625q.jpg

 

 

Проверяваме Byte 0, bit 5.

Ако е бил маркиран, това означава, че е бил деактивиран софтуерно.

Махаме отметката, излизаме от страницата и контролера записва новата стойност.

За да сме сигурни, че контролера е променен, може да се изключи и включи пак захранването на колата чрез главния ключ и да се проверят след това отново стойностите в контролера! За някои контролери и функции това е задължително!

Автоматичното пускане на чистачките трябва да е вече активно (ако лоста е на съответното място). Проверява се след плискане на вода по стъклото. Преди това трябва да се размърда ръчката за чистачите за да се активира по-бързо функцията!

3.       Инсталиране автоматично вдигане на стъклата:

а. влиза се отново в първия от трите електрически контролери.

bfi1428868416i.jpg

 

Активира се Byte 4, bit 5.

б. Излиза се със запис (EXIT, Do It), рестартира се захранването.

в. Влиза се във втория контролер:

jdv1428868625q.jpg

 

 

Активира се Byte 0, bit 2.

Излиза се със запис  (EXIT, Do It).

Добре е да се рестартира захранването на автомобила!

г. проверява се състоянието на MaxiDot дисплея:

bfi1428868717l.jpg

 

Вече трябва да се вижда и тук новата функция ( RAIN CLOSING).

От сега нататък функцията може да се управлява и от дисплея.

Функцията работи при заключена кола само!

 

4.       Автоматично включване на светлините при дъжд и голяма скорост(150км/ч)

а. Влиза се във втория контролер:

jdv1428868625q.jpg

 

 

Активира се Byte 0, bit 1. За автоматично включване на светлините при дъжд.

Активира се Byte 0, bit 0. За автоматично включване на светлините при скорост над 140км/час.

Излиза се със запис  (EXIT, Do It).

Ако се включат светлините при 140-150 км/час ще се изключат автоматично след поне 30мин! При изкл/вкл на главното захранване (ключа на автомобила) функцията се връща също в нормално състояние

УСПЕХ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Кога и къде разбира се срещу съответно заплащане може да ми бъде активирана въпросната функция?

Автомобил-Шкода Супърб "Бизнес" 170 ТДИ-2015г.

 Подрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да попитам също. Как мога да разбера какви екстри имам и кои са активни и кои те(и да се активират). 

Четох една мн стара тема питах и там но без отговор

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изключително полезно и подробно ръководство, колега! Много ти благодаря! Всичко, което си написал работи и става точно както си описал, до запетайка!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Аз да попитам също. Как мога да разбера какви екстри имам и кои са активни и кои те(и да се активират). 

Четох една мн стара тема питах и там но без отговор

Няма съвсем ясна теория за начина да откриеш какви екстри би могъл да имаш.

Но все пак, ако следваш универсалния търсачески подход, може да имаш успех:

-да осъзнаеш необходимост

- до вложиш упоритост

-да реализираш техническа възможност

J

Много често не се налага да се прилагат сложни техники. Учудващо е колко рядко хората четат Ръководствата за Експлоатация на автомобилите. Повечето потребители не знаят, например как да вдигат и свалят стъклата или да накланят огледалата само с ключа на дистанционното. Как да настроят късите светлини да се палят и гасят автоматично със запалването на автомобила (Ако са включени късите светлини след запалването на автомобила, те ще се изгасят сами с изключването на автомобила, дори и без да се връща превключвателя им в 0 положение.    Ако са запалени преди запалването, няма да се изгасят сами и ще свири зумера при отваряне на вратата)

Сещам се все пак за няколко насоки в търсенето на екстри:

  1. Прочети Ръководството за Експлоатация на твоята кола. То обикновено има по широк обхват и покрива и модификации на твоя вид, с други екстри. От тук може да се направи извод, какво би било възможно евентуално да се намери допълнително.
  2. Разбери какви основни характеристики и модули има твоя автомобил

Декодирай листа с кодовете за твоя автомобил. Листа е залепен в сервизната книжка. Има го и в отделението за резервната гума.

Представлява нещо като:

 

arx1430249936x.jpg

 

За декодирането ползвай:

http://igorweb.org/equidec/Default.aspx

Така може да се намери много информация за наличното оборудване, специфични настройки (тип сервизни интервали…).

 

     3. Използвайки резултатите от предните две точки, се опитай да направиш преценка за потенциалните възможности, имайки предвид следното: в колата има основни контролери, спомагателни контролери, допълнения.

Основните контролери обикновено са едни и същи за голяма част от модификациите. Това са контролерите за електрическата система, таблото, вратите, ABS. Те са универсални и заради това са особено благодатни за отключване на екстри, защото в тях има вложени много функции.

Особено интересни са контролерите на електрическата система. Те са с най-много информация и дават най-много възможности: управление на осветления, заключвания…. Например, ако нямате отделни фарове за дневни светлини, може да се програмират късите да светят денем, с намалена мощност, да се палят със стартиране на двигателя или отпускане на ръчната спирачка, да светят с пълна мощност + габарити когато се стъмни (ако има сензор)…

Спомагателните контролери обикновено са екстри и най-често няма как да не забележите ако ги има. Електрически седалки, подвижен покрив, активни фарове, навигация. Или ги има, или ги няма. Производителят няма да сложи скъп хардуер и да не го активира...

Допълненията са малко по-потайни. Това са добавки към основните контролери: Bluetooth, някои сензори.

Bluetooth-а пак няма да го сложат и да не го активират (по-голям е от самата аудио уредба, намира се под пасажерската седалка).

 Със сензорите има шанс. Споменатия тук сензор за дъжд просто е част от сензора за светлина и затова е монтиран. Това дава шанс за активирането му.

 

Дано да съм ти бил полезен с тези основни насоки!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Няма съвсем ясна теория за начина да откриеш какви екстри би могъл да имаш.

Но все пак, ако следваш универсалния търсачески подход, може да имаш успех:

-да осъзнаеш необходимост

- до вложиш упоритост

-да реализираш техническа възможност

J

Много често не се налага да се прилагат сложни техники. Учудващо е колко рядко хората четат Ръководствата за Експлоатация на автомобилите. Повечето потребители не знаят, например как да вдигат и свалят стъклата или да накланят огледалата само с ключа на дистанционното. Как да настроят късите светлини да се палят и гасят автоматично със запалването на автомобила (Ако са включени късите светлини след запалването на автомобила, те ще се изгасят сами с изключването на автомобила, дори и без да се връща превключвателя им в 0 положение.    Ако са запалени преди запалването, няма да се изгасят сами и ще свири зумера при отваряне на вратата)

Сещам се все пак за няколко насоки в търсенето на екстри:

  1. Прочети Ръководството за Експлоатация на твоята кола. То обикновено има по широк обхват и покрива и модификации на твоя вид, с други екстри. От тук може да се направи извод, какво би било възможно евентуално да се намери допълнително.
  2. Разбери какви основни характеристики и модули има твоя автомобил

Декодирай листа с кодовете за твоя автомобил. Листа е залепен в сервизната книжка. Има го и в отделението за резервната гума.

Представлява нещо като:

 

arx1430249936x.jpg

 

За декодирането ползвай:

http://igorweb.org/equidec/Default.aspx

Така може да се намери много информация за наличното оборудване, специфични настройки (тип сервизни интервали…).

 

Колега относно тази лепенка я нямам никаде... :( Понеже колата е внос от Швейцария и няма лепенка в книжката, нито при резервната гума......... някакви идеи каде др може да е ? Или друг начин за намиране на тези знаци от снимката ти ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за въпроса, но не можах да открия как се накланят огледалата от ключа, ще съм благодарен ако ми кажете как става. Колата е О3, благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за въпроса, но не можах да открия как се накланят огледалата от ключа, ще съм благодарен ако ми кажете как става. Колата е О3, благодаря предварително.

Само да не съм те подвел. От ключа огледалата могат да се сгънат, не да се накланят :)

Ако функцията все пак е налична:

1. Заключи колата с натискане на бутона за заключване от дистанционното

2. Отпусни бутона

3. Натисни отново и задръж бутона за заключване поне 5-6 секунди.

4. Огледалата би трябвало да се сгънат

 

Отваряне на огледалата:

При завъртане на ключа за запалване би трябвало да се разгънат.

 

Пробвай и сподели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм...по принцип мисля, че трябва на ключа/джойстика за огледалата да има нарисувано това /или поне е така за О2 fl/

 

4221326.jpg

 

 

Но при първа възможност мисля да пробвам написаното от колегата kaligeo

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.