Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Признак за омекнали пружини и съвет?


piftho

Recommended Posts

Здравейте Колеги,

Имам АмФабия 1.2 12в 2004 г. и ме интересува какви или как мога да разбера пружините на окачването дали са омекнали или това си е обичайното положение.

Сменял съм само задните амортисьори, но ми се струва, че при потегляне/спиране муцуната се повдига/слиза повече от обичайното.

Дали е нормално да има (според моето виждане) 5 см. ход нагоре надолу, като наблюдението е само при градски условия.

При извънградско каране при спиране не наблюдавам този ефект със забиването на носа ... явно кантара ми работи нормално.

Та как мога в домашни условия (така да го наречем) да разбера дали пружините са омекнали?

Другия ми въпрос е - Ако са омекнали според Вас, има ли смисъл от тези тампони, който се слагат между навивките на пружината за да ходи нагоре надолу колата? Повдигат ли осезаемо колата или просто органичават хода на пружината?

По принцип ми се иска да я сваля 2-3 см. колата надолу защото ми се струва висока. Предния ми автомобил беше Брава 1.8 и беше на около ~20 см от земята по спомен, или най-добре ако са омекнали да си купя (евентуално) по - къси пружини?

Благодаря предварително за отговорите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Колеги,

Оказа се, че всъщност са си наред пружините, а са "тръгнали" амортисьорите.

Та сега се оглеждам за нови такива и мисля да скачам на газови Монро 48 лв. или Каяба за 65.

Тъй като отзад смених преди около година с Монро дали има особено значение на предната ос ако сложа каябата?

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Аз също съм за амортисьори, но от поддръжката на Quattro-то ми преди години (B3 competition quattro) едно съм научил... Когато търсиш якост и здравина при продължителен експлоатационен период отиваш на Маслени (Lemfuhrer, Monroe-sesitrack, Mehle като за последните не съм сигурен дали бяха амортисьори или тампони и силово окачване) Защото газовите са по-твърди по принцип и не носят много на бокс, беше ми обяснено, че газови се слагат на леки купета и спортни автомобили, препоръчително с независими окачвания... Не било добре да се монтират на окачвания тип Носеща греда/цял мост защото заминавали за отрицателно време... добър компромис били Маслено-газовите които се втвърдяват при усилен и учестен ход на буталото, на теория ако резко почнеш да завиваш наляво-надясно се втвърдяват и подобряват cournering-а... Отново това е което са ми преподавали старите майстори... И да си кажа правото, маслените за 1 година тежка експлоатация, деб:/–= дзверовете не бяха мръднали... Но отново говорим за усезаемо по-тежко купе 1.3-1.6 тона... Доколкото знам Фабия в най-тежкия вариант на пътническата версия достига до 1.1 макс... Така, че честно казано и аз съм пред дилема... Но тези които разледах набързо цените им почваха от 80+ лева... Така, че ще е добре да споделиш повечко опит като го натрупаш, та да знам орянтировъчно и аз как да преценя нещата... Относно тампони по пружините, рязане на пружините и т.н. В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ не си прави експерименти за сметка на теб и колата ти... От инженерна гледна точка пружините са така изчислени с еди-какъв си ход и т.н. неслучайно... Всякаква промяна на дори една величина на силите на натоварване, водят до резултат на сили на ПРЕТОВАРВАНЕ... А това чичи създателите не са го смятали при създаването производството на автомобила нито на материалите използвани за направата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Ами да ти споделя колега, избрах си каябата газови. През 97 % от времето колата е празна, без багаж и пътници. Возя си се сам. Определено се отказах от варианта с рязането на пружините. Със сигурност обаче ще са газови, защото обичам да ми вози по - твърдичко. Имам опит с каябата, не на Шкодичката де, но впечтрленията ми са:

1. Минаваш през малко камъче на пътя - чувството е сякаш си минал през голям камък на седалката, във волана няма отражения.

2. Минаваш през малка дупка - същото като горното, колата не помръдва.

3. Минаваш през средна дупка - сякаш си минал през огромен трап и звука е ужасяващ, но нищо особено не се случва.

предимството е огромно - колата не помръдва, волана не се отклонява, но за возията вече е друго нещо. На мен лично ми харесва да е усещам всяка неравност то пътя.

 

За каябата (газови) цената през фирма е околото тази твоята 65-80 лева. В зависимост какъв клас са разбира се. Но за мен тази цена е повече от чудесна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за допълнението и споделения опит... И на база това... Вече твърдо реших, маслени амортесьори на све, ако няма то тогава газово-маслени... За пружините обаче и аз много почвам да се притеснявам понеже застанала до нейна сестричка определено цялото купе по цяла стойка е поне 2 пръста по-ниска... Неее неее не... Това щяло да се оправи от амортесьорите... Малиии бегам със стрелка в червените като ми го кажат в сервиз... Ма как така амортесьора ще ти носи купето бе луд... Той трябва само и единствено да спира пружината да си ползва физичната натура а именно да си пружинирка... Но пък тук другото нещо което хапсолутно никва идея нямам е како пружинес да сложа... Много ми се ще да е някоя сериозна марка и да не са спортна простотия... Та все пак говорим за Polo (градска колица) дагева... Тва да не ти е Vereinssport edition За затворени писти и трасета... Ма па като се набия на МАРКА шанска да не забия на ментакис нараства геометрично-прогресивно... Пък не ми се плащат надценките на официалните дийлършипи... Защото в БГ тези типажчета така нелицеприятни просто не го заслужават... И не знам... (Quote) winnie the pooh: "Обичам да седя и да си мисля, но в повечето случай се случва само да си седя"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ти не бегай толкова бързо от сервиза, защото и аз така като тебе си го мислех, че амортесьора не може да повлияе на стойката на колата! След като смених амортесьори заедно с тампоните и лагерите горе, колата се дигна не с два, а с три пръста!!! Бронята спря да ми опира в бордюрите при паркиране. Колата стана като гимнастичка. Това на фелицията беше, но и тук ще е същото. Пружините не омекват току така, това да не е пикап. Ако толкова искаш да ти е висока колата, иди и попитай в ЕТ за пружини за Фабия монтирани заводски при пакет "лоши пътища" и си ги купи като резервна част. Моята е така поръчана с този пакет и е по-висока от стандартното. Минава от всякъде.

Редактирано от felicialx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж това се казва ценна информация, но може би трябваше да добавя, че колата от 13 години в експлоатация 4-5 е била такси, след това 4 учебна кола... Товарихме я доста... Но откакто заех капитанската позиция (Не по собствено желание а по неблагоприятно стечение на обстоятелствата) колата наистина се внимава да не се претоварва... Що се отнася до пружините, бе може и по-зле да е... Но определено са слегнали и пак казвам, няма да допусна амортесьора да повдига купето, защото инженерно и повсячески технично погледнато не е правилно... виж, обаче ми даде много яка идея и утре ще скокна до ЕТ да направя пазарното проучване което ме посъветва... Егати все пак ми е на 10 мин. и 1 цигара време пеша от вкъщи... Дааа беба я карам само като си върша работаза дълги разстояния... Иначе обичам да си се разхождам, когато са къси разстояния под 5-6 км. в едната посока... :P Не съм от кварталните дупета дето ходят на кафе с колата, нищо, че кафето им е в съседния вход примерно... А случайно да питам ако знаета марка на фабричните пружини или, марки заместители, евентуално да са както каза Heavy-Duty...? Много благодарско предварително за идеята... И всички последвали съвети...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.