Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Superb 3 - мнения и впечатления.


PUF-PAF

Recommended Posts

  • Отговори 337
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    33

  • Milen Dimitrov

    31

  • shaft

    24

  • bubaru

    20

Най-много писали в темата

Колегата говори на изуст, при новите няма дефекти.

 

Тъй де и затова в горния сегмент монтират само 6 степенни :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто 7 DSG издържа до 250НМ. Затова го слагат на по - малките мотори. Иначе май отдавна са отстранени дефектите по тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Засичам няколко вечер един Супърб седан, фаровете отпред стоят много добре, обаче в задните нещо не ми харесва. Струва ми се че смаляват задницата. Задните лед фарове на О3 седят къде, къде по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В София за последния месец видях общо 4 супърба. Един черен седан, който, ако не се загледаш няма да разбереш, че е шкода. Просто не му обръщаш внимание - отминаваш го - не ти остават очите по него... Беше паркиран при парка Заимов. Не ми хареса как изглежда измежду десетки други бангии от сорта на рено клио 199х година и други подобни неугледни колици... не се открояваше - видях го в последния момент.... Новите А8-ци, примерно, се виждат от 2км разстояние. Пасатът се вижда от 2км разстояние... както и да е :) Хем гледах за място, да паркирам, хем в последния момент видях супърба...

 

Два дена по-късно видях бял седан, паркиран на тротоар близо до Пирогов - предната броня беше почти подпряла в бордюра... Малко по-забележим беше и малко по-добре изглеждаше, но аз не харесвам бели коли изобщо, та не го огледах хубаво :)

 

Вчера видях 2 бройки - сив седан - работеха му само дневните отпред - отзад нищо не светеше... и не ми хареса в огледалото отдалечавайки се как стои на пътя. Отпред бива - кефи. Другият беше Винено-Лилаво комби (вечерта на околовръстното към 17ч - изглеждаше ми лилав, не знам какъв е цветът точно) - отпред кефи, отзад също ме изкефи. На комбито стоят по-добре всички неща - имаше хромирани рейки на покрива - изглеждаше доста-доста по-добре от всички други, които видях на пътя.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда... друго е като я видиш наживо и като стъпи на пътя... не си заслужава :) На снимки си заслужаваше... Винаги на снимки си заслужават... Нещо, както моята, за сега от никоя марка не може да ме грабне така, като нея...

 

Мдаааа.....

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@shaft за мен си малко краен, нито Суперб 1 нито двойката са нещо невероятно, хващащо окото от раз и човек който си купува Супърб не търси това :)

Като искаш всички да се обръщат след теб с увиснали ченета си купуваш един VRS и го почваш като колеги от форума.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То пък след рс-ката така ще се обръщат, че....

Визирам Стрелата, Мартенечките и останалите от проекти ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В София за последния месец видях общо 4 супърба. Един черен седан, който, ако не се загледаш няма да разбереш, че е шкода. Просто не му обръщаш внимание - отминаваш го - не ти остават очите по него... Беше паркиран при парка Заимов. Не ми хареса как изглежда измежду десетки други бангии от сорта на рено клио 199х година и други подобни неугледни колици... не се открояваше - видях го в последния момент.... Новите А8-ци, примерно, се виждат от 2км разстояние. Пасатът се вижда от 2км разстояние... както и да е :) Хем гледах за място, да паркирам, хем в последния момент видях супърба...

 

Два дена по-късно видях бял седан, паркиран на тротоар близо до Пирогов - предната броня беше почти подпряла в бордюра... Малко по-забележим беше и малко по-добре изглеждаше, но аз не харесвам бели коли изобщо, та не го огледах хубаво :)

 

Вчера видях 2 бройки - сив седан - работеха му само дневните отпред - отзад нищо не светеше... и не ми хареса в огледалото отдалечавайки се как стои на пътя. Отпред бива - кефи. Другият беше Винено-Лилаво комби (вечерта на околовръстното към 17ч - изглеждаше ми лилав, не знам какъв е цветът точно) - отпред кефи, отзад също ме изкефи. На комбито стоят по-добре всички неща - имаше хромирани рейки на покрива - изглеждаше доста-доста по-добре от всички други, които видях на пътя.

 

Поздрави

Само в Изток има 4-5 нови Супърба. Най-хубавият е на съседа ми, който си взе перлата в короната - графитен L&K с 19" и панорама и на външен вид грабва погледа на 100%, до степен, че новият пасат бледнее пред него. За съжаление не е такъв ефекта при по-бюджетните изпълнения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такаааа, след 2 тест драйва дойде време и аз да споделя моите впечатления.

Обурудването, което тествах, беше следното:

1) L&K, 190 коня, 4х4, автоматик

2) Ambition, 150 коня, ръчка

1 - много мазна, комфортна/премиум возия и обурудване, стабилна и.... скучна кола. Обезшумявянето беше на ниво, колата не мърда встрани - колкото и да се стараеш, кожата и екстрите те кефят, обаче като натиснеш газта - нищо :-( Има си разлика, усещат се повечето кончета, ама аз лично очаквах доста по-осезаема разлика спрямо моята спъната колица, но явно от дизел, автоматик, 4х4, фън от ускорение и доускорение не трябва да търсим....

2) Кеф!!! По-постно оборудване, по-лека и евтина на външен и вътрешен вид колица, обаче усещаш реакцията и пъргавината на мотора, когато натиснеш педала! Моторът е осезаемо по-тих от дизеляка, разходът е сходен, обезшумяването и возията все още са ок (но не толкова добри, колкото на Л&К). Тук за впечатлението, може би, играе роля и факта, че няма адаптивно окачване, но това е решим проблем - срещу допълнителни ~2к лева се возиш в кораб.

На тази модификация изпробвах и автоматичното паркиране - голям кеф - работи перфектно, като успоредно успя да вкара тази немалка кола в място, което аз бих подминал без да се замисля.

Определено това са двете неща, без които не бих могъл да си представя тази кола - адаптивното окачване и паркинг асистент.

Като обобщение - след обстоен разговор с човека от сервиза и около едночасов тест на 1.4 ТСИ мотора, мога да да препоръчам този двигател като перфектен компромис цена/качество/краен продукт, който получаваме. Колата е прилично, даже доста пъргава (дори най-големия дизел не може да се мери с нея). Разходът - дори по-нисък, а не я жалих.

Аз лично реших за себе си - следващата ще е ТСИ.

Редактирано от Lachezar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Lachezar, не съм карал нито 150 нито 190 коня дизелите, но не си първия,който казва, че са скучни.За мен това е много странно,щото въртящ момент бол и би трябвало да ускоряват доволно,а при 190-ката има и коне.

Според мен за този голям кораб си трябва мощ и 1.8ТСИ-то е минимума,да не кажа и 2.0-ката.И моята в началото ми се струваше самолет,но като се понатовари с багаж и хора има какво още да се желае.Така че помисли добре,не прави компромис с мотор и скорости.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, аз май съм пропуснаш да уточня по-горе, че 150-коньовата беше бензинова(ТСИ). Та сега уточнявам, да не би да подведа някого.

Иначе и аз си мислех това, което казваш jackrabbit - автоматикът и товарът може би ще си поискат повечко въртящ момент и кончета... Но си мисля, че 180 не би трябвало да е никак зле, като имам предвид, че вчера на тест драйва бяхме 2х100 в колата и си вървеше доста прилично.

Редактирано от Lachezar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, аз май съм пропуснаш да уточня по-горе, че 150-коньовата беше бензинова(ТСИ). Та сега уточнявам, да не би да подведа някого.

Иначе и аз си мислех това, което казваш jackrabbit - автоматикът и товарът може би ще си поискат повечко въртящ момент и кончета... Но си мисля, че 180 не би трябвало да е никак зле, като имам предвид, че вчера на тест драйва бяхме 2х100 в колата и си вървеше доста прилично.

По каталог 1.4 TSI 150кс е 250Nm ако правилно съм разбрал това 180 по горе.

Аз също покарах такава и ми хареса как върви, имаше си прилична динамика, но..... ми се стори че този двигател ще е малко как да кажа на ръба на възможностите за тази голяма кола. В смисъл че е изстискан почти до максимума като агрегат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че колегата е имал предвид 180 к.с. на 1,8 TSI.

:doubleup:

 

Понеже доста неясно се изразявам (вероятно поради емоцията след шофирането на тази страхотна кола) ще обобщя в кратък текст - автоматика 4х4, 190 коня дизела вози много мазно и стабилно, но ми е малко муден. Идеален е за спокойни шофьори на служебни/семейни автомобили. Поради това ( и след вече 2 години с моя малък, но много икономичен дизел) мисля, че за тази кола по-малък дизелов двигател (особено в комбинация с 4х4 и DSG) би бил голям компромис с удоволствието от шофирането, което тази кола би трябвало да доставя. Иначе като разход със сигурност ще е много добър.

 

1.4 TSI ръчка e ok като компромисен вариант - поне за двама човеа без багаж беше достатъчно пъргав (и далеч по пъргав от значително по мощния дизел), но може би ако е автоматик и е по-натоварен ще е слабичък. Като разход беше напълно ок и даде по-нисък разход от дизела, макар че го настъпих повече от дизела. Отново подкрепям колегата от по-горе, че 180 коня (1.8 TSI) ще е оптимален/минимален вариант цена/мощност за това купе. От там нататък - големите TSI двигатели (220 и 280 кончета) - ще са уникален кеф, според мен, но пък там и цената и данъците скачат сериозно.

 

Като цяло след съпоставката на по няколко различни TSI и TDI двигатели от новото поколение на Шкода, които направих напоследък, мисля че TSI вече е по-добрият избор - хем са много гъвкави и доставят удоволствие, хем разходът не им е драматично по-висок, а поддръжката им е по-лесна и евтина. Освен това май проблемите с  тях са вече в миналото.

Редактирано от Lachezar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много полезно мнение, :doubleup:

Аз когато избирах колата подходих малко по различно.

Карах 1.4 и 2.0 дизел. Всъщност уж бях тръгнал за октавия, та първо карах една 1.6TDI която съпоставена с 1.4 TSI ми се стори направо умряла откъм динамика. Умишлено не исках да карам "по по-най" хубавото което имат, понеже чисто психологически после няма да мога да си харесам нищо.

1.4 ми хареса, добре вървеше ... но не ме грабна, въпреки че цената беше с 2к надолу от 2.0TDI и 1.8 TSI.

Избора ми остана между последните две. Тук цената е много близка (за разлика от Англия и Германия). Лично аз предпочитам по-спокойното шофиране и ми харесва колата да е с по-вискок въртящ момент. Следващата точка която гледах беше среден разход.

Каталожно градският разход на 1.8 TSI е 7.6 за на 2.0 е 4.9. То е ясно че това е силно идеализирано, но дори да сложим по едни 20% отгоре на всеки пак си идва разлика при положение че половината километри ще са градски(говоря за мен). Извънградското не се коментира, там разликата е 1.5 литра. Последните две неща са данъка , който в България се смята по изключително глупав начин и вредните емисии.

Що се отнася до поддръжката, то поне в гаранционния срок обслужването в ЕТ е на една и съща цена. Разликата в консумативите за бензина и дизела според мен ще е много минимална, поне с такова впечатление останах от показаните ми сервизни планове за 5 години.

От всичко това логичния избор за мен остана дизела...

Единственото което все още ме дълбае отвътре е дали си заслужават 1.7к за адаптивното окачване. Все още имам време да го добавя, но не знам при положение че спортния начин на шофиране не е моят живот дали няма да е екстра която няма да се ползва.

 

П.П. 1.4TSI ръчка е 1395кг; автоматик е 1425кг; 4х4 ръчна е 1505кг; 4x4 с автоматик ще е 1535 или повече, Разликата в динамиката между тях ще е осезаема според мен.

Редактирано от Samo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Samo,разлика в обслужването има.Доколкото знам,при дизелите е задължително обслужването на всяка календарна година докато при бензина е на две.За километрите също може да има ограничение.За дизела,примерно максимум 15хил,а за бензин 30.Колегите с дизели могат да потвърдят дали е така.

За пример,моята последно светна за сервиз след като бях изминал 28хил за около година и половина.Обслужването е около 400лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята е с променлив интервал 2г или 30 000 км, но си я обслужвам веднъж годишно, всичко около 400лв с ДДс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз препоръчвам адаптивното окачване - определено добавя комфорт в комфортния режим, а това като гледам е от значение за теб. Освен това за нашите пътища и за тази кола според мен е задължително, защото тя си идва с минимум 17" джанти, освен ако не е ниво амбишън или надолу. А дори да дойде със 16" - просто не върви да я караш с такива джанти тази кола. Аз карах Superb с и без DCC и усетих разлика във возията - без е осезаемо по-твърда.

Редактирано от Lachezar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.