Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Superb 3 - мнения и впечатления.


PUF-PAF

Recommended Posts

Ето моята статистика за разхода. Последните 3-4 зареждания са над 90% карани само градско и в най студеното време. Разход ~6, 6.5 си е напълно нормален за магистрално шофиране със средна скорост около и над 120 София - Бургас примерно.

Това е на колегата от Варна който е 190 коня и автоматик.

Тук можете да видите в немско какви са стойностите 1,8бензин започват от 7.8, а средният е ~10 за бензиновите

Редактирано от Samo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...
  • Отговори 337
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    33

  • Milen Dimitrov

    31

  • shaft

    24

  • bubaru

    20

Най-много писали в темата

След 4 годни със Супърб 2, 2.0 TDI, 140 h.p. 4x4, М6, и никакви проблеми с автомобила, логичния избор беше Супърб 3. Колата е със същия двигател само, че вече 150 h.p. М6, 4х4 и оборудване Laurin & Klement. Ще споделя впечатления от новия автомобил и някой от новите „екстри“

  • Усещането е, че автомобила върви по-малко. Особено фрапиращо при ниски обороти между 1800 и 2300. Отдавах го на разработването, но вече съм на 6000 км и нещата не са се променили чувствително. Факт е, че на хартия е с 10 коня повече, но пиковата мощност не дава представа за цялостното представяне на двигателя в целия диапазон на оборотите. Предполагам, че има връзка със скандала около вредните емисии и двигателите са скопени по някакъв начин.
  • Двигателя е по-шумен. Всъщност  правилно е да се каже, че двигателя се чува повече в купето. От друга страна автомобила е по-тих при високи скорости. Страничните шумове от, вятър, завихряне, гуми и т.н. са значително по-слаби.
  • Lane Assist – полезно. Не ти помага с нищо при нормална ситуация (дори пречи), но може да спаси живот при едно разсейване, заспиване.
  • Blind Spot Detect - Много полезно. Повишава сигурността. Но много глупаво изпълнено! Цвета на символа които показва, че има друг автомобил в сляпото петно е същия като на мигача в края на огледалото. Когато включите мигача и има обект и двете започват да мигат. Вие гледате центъра на огледалото и фокуса ви е далеч напред (назад), и с периферното зрение не може да различите коя от двете или и двете светлини мигат. Вижте снимката. https://photos.app.goo.gl/xzY3Qk1uAPorkd336
  • Smart Light Assis – най-безполезното. Много добър замисъл и много лошо изпълнение. Просто не работи. Линк към друга тема.
  • Адаптивен темпомат – полезно. Работи добре. Ще си разгърне пълния потенциал при автоматична скоростна кутия.  
  • Адаптивен контрол на окачването DCC. Има голяма разлика в усещането при различните режими. Истината е, че в началото си играех да сменям, след това омръзва и го забравяш. Сега си седи на нормал. Може и без него.
  • Огледала – има автоматично прибиране. Да но при всяко отключване и заключване те се отварят и затварят. Ако искаш да вземеш нещо от колата, да оставиш  и т.н. (Съпругата ми кара Мини. Там огледалата се отварят, чак когато дадеш на контакт). Реших да изключа функцията и с изненада установих, че опцията която имах на старата да ги затварям със задържане на копчето за заключване на дистанционното не работи. Така ако съм спрял на рисково място и реша, че трябва да си затворя огледалата трябва да се върна, да дам на контакт и тогава.
  • Навеждане на дясното огледало при включена задна. Супер екстра и отново тъпа реализация. Работи само когато копчето за настройка на огледалата е в позиция R. Което означава, че зимата огледалата няма как да са на отопление и функцията да работи.
  • Кожена тапицерия с вентилация на седалките. Много добро изпълнение. Кожата е много приятна. Вентилацията е нещо уникално лятото. Е, съпругата ми никога не я пуска, но за мъжете силно препоръчвам.
  • Електрически капак на багажника. Бях резервиран, оказа се много полезно. Не, че ще ти се счупят ръцете ако си го затвориш, но когато колата е мръсна, си е готино да не пипаш.
  • Пръскалка на задния прозорец. Писано е вече по темата. Най-голямата глупост която могат да направят от Шкода. Проблема е, че когато попитах дилъра какво е „Задна чистачка с миячна система“. Отговора беше, че няма нужда от това. Тя си има в стандартното оборудване. Сега можеше срещу още 152лв да нямам този проблем.
  • Звукова система CANTON. Има разлика, но в никакъв случай не си заслужава цената от 1000лв. По-добре инвестирате тези пари в домашна стерео система. Колата не е правилното място за постигане на качествен звук.
  • Болеро. Като цяло добре. Има забавяне, явно избрания процесор не е съобразен с натоварването. Изненадата ми беше когато видях, че няма CD четец. Старото ми Болеро беше за 6 диска, а тук няма за нито един. Не мога да разбера логиката в някой неща. Слагаш подобрена звукова система, а не можеш да си пуснеш диск с FLAC музика.

 

Ами това е. Ако се сетя ще добавям.

Редактирано от dr_slavov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Привет,

Възникна един въпрос и за да не разводнявам другите теми, ще го напиша тук, понеже ми стана интересно.

В темата "Супърб или Пасат?", Колегата bega4kata е написал по отношение на Superb 2 преди доста време:

 

 

Покарайте Суперб ,който не е произведен за бг и ще си промените мнението за возията.Шкодите ги правят за источна Е. с по-твърди пружини за да са по-висаки.

 

А в "Сила на фаровете", Колегата edinichensluchai написа относно своя доста по-нов Superb 3:

 

Даже днеска тукашният дилър беше много изненадан от богатото оборудване което идва стандарт в Л&K - камера за задно виждане напрмер е опция :) направих си устата просто за сверка на часовника колко може да я оцени ако му я дам да я изкупят (без ангажимет да взема от тях друга) и цената която той ми даде беше по-висока с 3,000 евро от тази на която аз я купих от БГ :)

 

 

В този ред на мисли ми е интересно дали и какви разлики са открили Колегите, имали досег със Супърби, произведени за Западна Европа, спрямо тези за Източна.

В първата тема са описани и разлики в нивата на оборудването и дори качеството на вложените материали за Западна и за Източна Европа при Супърб 2.

 

От друга страна, според Еуратек, най-базовата конфигурацията на Superb струва 43 850 лева, а според немския представител, същата конфигурация започва от 30 150 евро.

 

Благодаря! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...
  • 6 месеци по-късно...

Бих искал да споделя  негативните си впечатления от  Superb 2.0 TDI , 7dsg -190к.с.  2018г.  Предимно извънградско каране.

1. Отказ на водна помпа при 134 хил.км -отказ на вградения клапан, който най-вероятно има конструктивен проблем.

2. Отказ на Старт/Стоп бутона (отстрани на волана) при 135хил.км

3. Отказа алтернатора при 137хил.км -шайба съединител

4. Загуба на антифриз при 139хил.км -спукан кулер, запушен ЕГР, гарнитура глава

 

Моето лично мнение е, че предишното поколение Superb 2 са по-безпроблемни по отношение на двигател...

Редактирано от krasy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен помпата беше сменена на около 80к - масов дефект е.

Другите, за щастие, не съм ги изпитвал. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Не съм сигурен дали тук е правилното място да питам, може модераторите да го преместят където преценят.

Оглеждам се за Супърб 3 и не мога да разбера дали модификацията Sportline е с по-ниско от стандартното окачване. Също така не мога да разбера 4х4 версията дали и колко по-висока е от стандартната.

При моделите с регулируемо окачване само твърдостта ли се регулира или и височината?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според чичко Google клиренса на 4х4 и Sportline е еднакъв - 148mm. "Малко" ми е странно, ама това казват резултатите. Може би разликата идва от решетки , брони и т.н. Та в тази връзка, пак според Google, разлика няма при 4х4. При Scout дават +15mm височина.

Доколкото знам, регулируемото окачване е само за твърдостта на амортисьорите, но не и на височината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, PRR написа:

Доколкото знам, регулируемото окачване е само за твърдостта на амортисьорите, но не и на височината.

?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора. Понеже и по снимки не виждам да има разлика ми стана странно. При Октавия има разлика и се вижда с просто око.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...
На 9.07.2023 г. at 15:21, PRR написа:

Според чичко Google клиренса на 4х4 и Sportline е еднакъв - 148mm. "Малко" ми е странно, ама това казват резултатите. Може би разликата идва от решетки , брони и т.н. Та в тази връзка, пак според Google, разлика няма при 4х4. При Scout дават +15mm височина.

Доколкото знам, регулируемото окачване е само за твърдостта на амортисьорите, но не и на височината.

Да споделя личен опит от няколко коли, които ходих да гледам. На Sportline успявам да мушна почти 3 пръста между гумата и калника, на нормалната са почти 4, а на такава с пакет лоши пътища отива на почти 5 пръста. Така че има разлика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.