Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Акумулатор


Chochare

Recommended Posts

Привет, тези дни ще трябва да взема акумулатор, че моя се скапа. По шасито на автомобила - Акумолатора според производителя трябва да е със следните параметри – 61AH/330A 

Интересното е че такъв в нета поне, не можах да намеря със следните параметри, слушам предпочитания за марка и какъв точно да взема, колата е Skoda Roomster 1.4 TDI 80к. 59kw / Поздрави ! 
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом е дизел ,взимай с по-голям стартов ток (колкото позволява кутията на акумулатора)и няма да съжаляваш.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колега, аз на Фабията даже с по-малкия дизел (70 к.с), замених оригиналния с EXIDE Premium 64Ah. За сега съм доволен, но все пак му предстои да стане на 1 година. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взимаш един кантар и от магазина купуваш най-тежкия с 61 ач. Или пък купуваш каквото те устройва откъм цена и да има гаранция 2 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом е дизел ,взимай с по-голям стартов ток (колкото позволява кутията на акумулатора)и няма да съжаляваш.

Поздрави

 

Абсолютно!! Но не стартов ток, а А/часа. Важното е да не бъде под 61А/ч. акумУлатора, колега от Разград.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Привет, тези дни ще трябва да взема акумулатор, че моя се скапа. По шасито на автомобила - Акумолатора според производителя трябва да е със следните параметри – 61AH/330A 

Интересното е че такъв в нета поне, не можах да намеря със следните параметри, слушам предпочитания за марка и какъв точно да взема, колата е Skoda Roomster 1.4 TDI 80к. 59kw / Поздрави ! 

 

 

Къде да търся акумулатор по шаси?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В стикера с екстрите в багажника по кодовете излиза и размера на оригинйлния акумулатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно!! Но не стартов ток, а А/часа. Важното е да не бъде под 61А/ч. акумУлатора, колега от Разград.

За зимата е по-важен стартовия ток А(за дизела специално да развърти двигателя)желателно над 600-700А,не че и Аh не са важни.Както казва един приказен герой,колкото повече толкова повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги, когато съм купувал нов акумулатор, съм се придържал към максималните размери по височина, дължина и ширина, които ще влязат в отсега. Т.е. да не ги надхвърля. След това избирам производител, максимални за размера Ач и стартов ток. От заводския размер не се интересувам, макар че за някой това може да е добра отправна точка, ако не му се мери. Ач и стартовия ток са важни и както е отбелязал колегата над мен, колкото повече, толкова по-добре. И няма опасност от недозареждане заради евентуално малко по-високите им стойности, защото предвиденото място за акумулатора няма да позволи да се сложи такъв с прекалено високи показатели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно!! Но не стартов ток, а А/часа. Важното е да не бъде под 61А/ч. акумУлатора, колега от Разград.

За какво му е капацитет? Колата е на нафта не на ток. Апропо капацитет се постига лесно, той е пряка функция на размера. Зора е във вътрешното съпротивление, т.е. пиковия ток. Важи за всички акумулатори, не само за оловни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На всички които ме критикуваха в тази тема http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/43556-%D0%B2%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%B5-%D0%BB%D0%B8-%D0%B5-%D0%B7%D0%B0-%D0%BD%D0%BE%D0%B2-%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80/page-3 ,че искам да слагам твърде голям акумулатор на 1.6 бензин, мога да кажа,че ми излиза това по кода от сервизната книжка J0L = Battery 340 A (70 Ah).Сега като гледам тези 340А са по DIN, и отговарят на 570A EN/SAE.

Редактирано от invisible
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всичко зависи от размерите на кутията и леглото отдолу моята примерно е дизел от Италия и размерите на леглото са по-малки отколкото на същата правена за България или Германия аз не те съветвам да слагаш акумулатор с повишен стартов ток защото живота им е по-кратък а иначе такъв същия като твоят може да вземеш само от еура тек

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никъде не го пише, но тези с увеличения стартов ток имат повече на брой плочи (респективно по-тънки, тъй като се разполагат на същото пространство), които са предразположени към по-лесно дефектиране. По същата причина по горе препоръчвам метода на кантара.

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а на мен ми омръзна в почти всяка тема за акумулатори да повтарям, че КАПАЦИТЕТА е най-важен за акумулатора. В какво се измерва, направете справка. И какво означава думата КАПАЦИТЕТ - справка тълковен речник. Няма да използвам цитати от темата и да отговарям конкретно.

И 200 А/ч да е акумулатора, такъв филм с недозареждане не съществува. Без значение колко А е алтернатора.

Тогава си четете инструкциите и слагайте каквото препоръчва завода производител. Аз на моята кола знам какво да сложа.

Верно ми писна, щото всичко каквото съм писал до сега е било на вятъра. Каквито и реплики да има от ваша страна, не смятам да отговарям повече.

 

п.п. и размера на акумулатора зависи от КАПАЦИТЕТА, а не от стартовия ток!

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За капацитета съм напълно съгласен. Но, особено при дизелите, друг параметър е не по-малко важен - стартов ток. Поради високата компресия стартерите на дизелите са значително по-силни, съответно изискват и повече ток. Не случайно производителите дават тези два параметъра. Затова, каквото и да избереш, стига да надвишава зададените от производителя параметри и по двата критерия, можеш да бъдеш спокоен, че не си сгрешил. А марката ... според мен, стига да не е менте, всички стават. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре бе фенове на стартовия ток. Като толкова много знаете, какво ще изберете - 61А/ч и 500А стартов ток или 70А/ч и 300А стартов ток

 

п.п. Един прост пример:

Крушка 12V с консумация 1А  първия акумулатор ще го изтощи за 61часа, а втория за 70ч.

 

точно подходящ пример за дизелите. Те винаги са с по-голям капацитет, защото мотора е по-тежък за развъртане, поради по-голямата компресия, която има, за разлика от бензиновия мотор. и акумулаторите им са с по-голям КАПАЦИТЕТ. Даже при някои камиони има и инсталация от 24V. Т.е. два акумулатора вързани последователно и това всичко заради стартера и тежкия мотор. Не заради фаровете.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И един въпрос за първа сигурна сума към тези, които се притесняват от недозареждане на акумулатора с по-голям капацитет. Давам и жокер:

 

 

Крушка 12V с консумация 1А  първия акумулатор ще го изтощи за 61часа, а втория за 70ч.

 

Както повечето знаем, най-голямото разреждане на акумулатора се получава при стартиране на двигателя.

Кой от двата акумулатора - 61 или 70А/ч ще се разреди повече, ще има нужда от по-дълго дозареждане и ще товари алтернатора

По въпроса за стартовия ток - при еднакъв капацитет на акумулаторите е за предпочитане да се избере с по-висок стартов ток.

И лично мнение за стартовия ток, въпреки, че и аз го гледам - никой не може да ми докаже дали тока е толкова. Повече ми прилича на маркетингов трик, подобно на АВИО дизел. Преди години не си спомням акумулаторите да са имали характеристика - стартов ток.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро, при еднакви други условия абсолютната стойност на разреждането ще е еднаква. Да речем 10Ah. Процентно при 61Ah акумулатора, това ще е повече от 71Ah. Но, дозареждането и на двата ще е еднакво - точно толкова колкото е изразходвано като абсолютна стойност. Т.е. и двата ще товарят еднакво алтернатора. 

 

Въпроса е в друго. Ако на стартера му трябват 400A за да развърти до номиналните обороти за запалване, но акумулатора предоставя максимум 300А какво става? При топло време разлика няма. При студено ... ами не може да развърти достатъчно бързо и съответно не пали. 

 

Между другото за проверката си има начин - товарна вилка. Друг е въпроса дали наистина имаме нужда от 700А стартов ток или 300 са достатъчни. Затова и написах, че върши работа всичко което има параметри по-високи от тези дадени от производителя. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи, съгласен! С по-големия акумулатор имаш право на повече брой паления. Не знам за стартовия ток. Не знам кога го измислиха. Всичко е Волтаж и А/ч. С товарна вилка не знам как ще разбереш 600А стартов ток. как ще ги отчете. С товарна вилка се проверява дали е читав акумулатора по принцип. Дали държи ампераж. Може и мъртва клетка да се хване, ако е от онези старите акумулатори с външните връзки м/у клетките.

 

 

 

... Затова и написах, че върши работа всичко което има параметри по-високи от тези дадени от производителя. 

 

и аз все това повтарям под различна форма. И в други теми се коментираше и искам веднъж за винаги да се разбере, че по-големия акумулатор не създава проблеми, напротив.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за мненията ! Взех BOSCH SILVER S5 63AH 

Редактирано от Chochare
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втора година съм с FairLine 92А 800А стартов. Купен от Метро, по спомен малко над 160 лв. излезе и никакви ядове. В най - големия студ си върти като луд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.