Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Акумулатор


Chochare

Recommended Posts

Аз само веднъж съм карал кола достатъчно дълго, за да дойде за смяна на акумулатор. Смених един Монбат на 7-8 години и взех Exide Premium по спецификация, който изкара 6 години преди да го откраднат пред един сервиз. Никога не съм дозареждал. Сегашния при мен е 4-та година, преди това незнайно колко. Мъчи се да умира, та може би за първи път ще дозареждам. Имам приятел дето има две коли, които се карат само лятото по 100 км. и на него му изкарват по 2 години, та той взима каквото има на промоция. Но това е единственият случай при който знам акумулатор да не е изкарал поне 5-6 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Exide Premium са много добри акумулатори, на предишната кола имах такъв, 3 г. изкара без проблем и с него продадох колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам лоши спомени от Exide Premium. На 4тата година умря от раз и ме остави насред пътя Пв.- Сф.

Спрях на една бензиностанция и не можа да запали. Имах Exide, защото съм чувал, че са хубави. Може и да е лош късмет, но не бих повторил с тази марка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, joro-120L написа:

Аз имам лоши спомени от Exide Premium. На 4тата година умря от раз и ме остави насред пътя Пв.- Сф.

Спрях на една бензиностанция и не можа да запали. Имах Exide, защото съм чувал, че са хубави. Може и да е лош късмет, но не бих повторил с тази марка

Колегата си е написал , че на третата година е продал колата  ;)

С изключение на Монбат , до третата година всички са добри (даже Бош и Варта) , после е имтересно ... до сега единствено едно АЦ Делко (от първите) изкара при мен повече от пет години без грижи .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, The Best Forman написа:

Колегата си е написал , че на третата година е продал колата  ;)

Ok. Казвам какво става на четвъртата.

Лошото е, че умря внезапно. Не съм имал такъв случай до тогава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Excide заводски монтиран на колата, изкара от 20.01.17 до 02.05.22, сгърчи се, ритна и умря.

 

Само страхотното приятелство и бързите действия на @Pepino и @The Best Forman който се вдигна и дойде на 150 км от София, ни спасиха от проваляне на заплануваното семейно пътуване до комшиите между Деня на труда и Гергьовден.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се оправих бързо. Бутнах и запали. Добре, че бях с ръчна кутия.

п.п. цялата история е на 6та стр. в тази тема

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, The Best Forman написа:

Колегата си е написал , че на третата година е продал колата  ;)

С изключение на Монбат , до третата година всички са добри (даже Бош и Варта) , после е имтересно ... до сега единствено едно АЦ Делко (от първите) изкара при мен повече от пет години без грижи .

Аз изкарах 3 години, а преди това колко години е изкарал с предишният сабственик .....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, joro-120L написа:

Аз имам лоши спомени от Exide Premium. На 4тата година умря от раз и ме остави насред пътя Пв.- Сф.

Спрях на една бензиностанция и не можа да запали. Имах Exide, защото съм чувал, че са хубави. Може и да е лош късмет, но не бих повторил с тази марка

При мен стана абсолютно същото - на четвъртата година умря от раз. Ама продавача на първия ме убеди да взема пак същия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търкалям 7-ма година OEM Varta AGM акумулатора (68Ah / 380A, p/n 000915105CC) и май повече не ми се рискува.

- Имате ли мнение относно Moll и по-специално Moll AFB технологията? Твърдят, че е най-доброто от двата свята (EFB+AGM)
- Дали се налага прекодиране от смяна на AGM с AGF?

В сайта имат една диаграма, която е доста привлекателна... маркетинг е сигурно, но все пак уж са немци:
leistungsvergleich_afb_agm_eng.thumb.png.e25f492f92e71b96740d90c936f937cc.png

 

 

В брошурата на moll start-stop има още една графика, по която тълкувам че и "умирането" изглежда по-плавно в сравнение с AGM, което също е потенциален плюс.
Цената е по-добра от AGM.

Друго, което ми направи впечатление, че в сайта изобщо нямат AGM, което ме кара да спекулирам, че продаваните по магазините AGM са някакви спрени от производство застояли. Ако се откажа от този AGF, по-скоро би се "хвърлил" на Varta или Bosch с 3г. гаранция.

Ще се радвам ако някой може да сподели опит. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По препоръка, пак на @Pepino, смених заминалия Excide точно с Bosch с три години гаранция, доставен, монтиран и с официална гаранция, всичко от @Pepino.

 

Обучение при смяна на AGM акумулатор няма, покара се колата 2-3 километра, да изгаснат 4-5 символа на Maxi-Dot дисплея и това беше.

 

Единствено се наложи наново да се активира комфорт функцията на стъклата, там пък @JORDITO помогна.

 

Поздрави.

Редактирано от РусенскоВарено
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, Izolini написа:

При мен стана абсолютно същото - на четвъртата година умря от раз. Ама продавача на първия ме убеди да взема пак същия.

Да дойде мен да убеждава. Ице, кво да ти кажа, всеки си решава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, joro-120L написа:

Да дойде мен да убеждава. Ице, кво да ти кажа, всеки си решава.

Нали , тежък мазохист ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 21 минути, The Best Forman написа:

мазохист

Телепатия. Бях го написал. Изтрих го преди публикация, но се подразбира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, mykacu написа:

Търкалям 7-ма година OEM Varta AGM акумулатора (68Ah / 380A, p/n 000915105CC) и май повече не ми се рискува.

- Имате ли мнение относно Moll и по-специално Moll AFB технологията? Твърдят, че е най-доброто от двата свята (EFB+AGM)
- Дали се налага прекодиране от смяна на AGM с AGF?

В сайта имат една диаграма, която е доста привлекателна... маркетинг е сигурно, но все пак уж са немци:
leistungsvergleich_afb_agm_eng.thumb.png.e25f492f92e71b96740d90c936f937cc.png

 

 

В брошурата на moll start-stop има още една графика, по която тълкувам че и "умирането" изглежда по-плавно в сравнение с AGM, което също е потенциален плюс.
Цената е по-добра от AGM.

Друго, което ми направи впечатление, че в сайта изобщо нямат AGM, което ме кара да спекулирам, че продаваните по магазините AGM са някакви спрени от производство застояли. Ако се откажа от този AGF, по-скоро би се "хвърлил" на Varta или Bosch с 3г. гаранция.

Ще се радвам ако някой може да сподели опит. :)

Moll-такъв смених, беше заводски, имаше щампа с датата на производство на колата, хората от магазина, казаха, че  Moll са доста добри. Изкрал е около 6 г. и нещо.

IMG_20230329_200605.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз останах доволен от Exide (Exide Premium 64Ah, бяха с по 3г. гаранция). Първият изкара 5г на Фабията, втория за сега е на 3г. при новият собственик на колата. Потвърждавам, рязкото умиране, без признаци :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 120ката е Монбат - F пише. Жълт етикет. Взех го от Кауфланд на промоция - 80лв. лятото на 2019 г. с 2г. гаранция.

Колата я вадя изключително рядко. Един път в годината. Припалвам я 2-3 пъти в годината. Пролет и есен. И при тези условия на експлоатация, които не са добри за един акумулатор, Монбата държи вече 4-та година. Слагам го на зарядно един път в годината, преди зимния сезон и го прибирам на топло.

На Супърба така и не мога да запомня марката. Някаква неизвестна за мен. И тук в темите не се споменава. Беше си на колата и не му знам историята. Може да е записан в сервизната книжка. Трябва да проверя. Но и той е при мен вече 4 години...  Без дозареждане. Като ходя при @Pepino го мери и казва, че е на 80% от силите си. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже при мен е със старт|стоп и уж електрониката има допълнителни чекове, вчера реших да пиша директно на Moll с въпрос дали трябва да прекодирам при смяна от AGM към AFB. За мое учудване отговориха още днес сутринта. Краткият отговор е, че важното е да се направят обучителните процедури, за да се "запознаят" и активират модулите, а вкарването на BEM кода не е задължително (което всеизвестно - нищо по-специално).

Прилагам и документът, който те ми изпратиха с по-подробна информация относно нуждата прилагане на BEM код. 
NotroubleswithoutBEMcodeeMai16.pdf
 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...
На 30.11.2020 г. at 10:31, sauber написа:

Понеже знам, че не сте спали да мислите дали ще запаля, запалих!

Сега се връщам от Ауто Батери  Трейд. Сложих ето този: https://www.abt2001.bg/bg/cp_10/bosch-74-ah-12v-s4_78

 

Сложих Бош, защото разликата с Гигават беше 20лв....

Каталожната цена от 252лв. не знам какъв й е случая, но с връщането на стария акумулатор, този излезе 145лв.

Доволно!

 

Акумулатора тръгна да си отива. 2-3 дни вече усещам по-трудно първо палене... Влезнах да видя по мнението колко години изкара - 4. Горе долу справедливо :)

Утре сутрин ще видя преди палене какъв ток вади, ама го усещам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, sauber написа:

 

Акумулатора тръгна да си отива. 2-3 дни вече усещам по-трудно първо палене... Влезнах да видя по мнението колко години изкара - 4. Горе долу справедливо :)

Утре сутрин ще видя преди палене какъв ток вади, ама го усещам...

Някога зареждал ли си го? Имам колеги, които го отричат и казват, че никога не дозареждат, но затова сменят често. Моя умря от раз, но беше на 6,5 години и просто укъси, иначе щеше да кара още.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, ghost_rider написа:

Някога зареждал ли си го? Имам колеги, които го отричат и казват, че никога не дозареждат, но затова сменят често. Моя умря от раз, но беше на 6,5 години и просто укъси, иначе щеше да кара още.

 

Не съм. Нямам и зареждачка, а и желание. Нов е 150-200 лв. Една читава зареждачка сигурно е толкова :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е това е филма при палене, но колата е карана преди около 2 часа. И няма абсолютно никакви работещи консуматори. Изключае мултимедията и ОБД четеца.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста пада при завъртане, май наистина си за нов. Не съм убеден че зареждане ще помогне в случая.

  • Несъгласие 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 22 часа, sauber написа:

Влезнах да видя по мнението колко години изкара - 4.

Преди около месец смених и моят, беше варта и той изкара около 4 години. Но си признавам че аз издевателствам над акумулаторите 😁

Сега сложих бош, да видя той колко ще изкара

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен заводската Варта изкара малко над 5 години. След това взех Ексайд, който изкара 3 и половина и умря от раз. Взех втори Ексайд, който вече подмина 3. Когато умре и той мисля да сваля рязко летвата и да взема Вега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.