Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Акумулатор


Chochare

Recommended Posts

преди 3 минути, Izolini написа:

....Когато умре и той мисля да сваля рязко летвата и да взема Вега.

Може да пробваш и никополските батерии със същия успех 🤣

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят (с дизел съм), при палене, пада също под 10. По притеснително ми изглежда последващото зареждане. При мен, веднага отива на 14.2, докато при теб седи под 13.5...

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, vladkant написа:

Преди около месец смених и моят, беше варта и той изкара около 4 години. Но си признавам че аз издевателствам над акумулаторите 😁

Сега сложих бош, да видя той колко ще изкара

 

Аз е сега свалих Боша и сложих Варта :D Цената е със 100 кинта над Бош-а от 2020г. Но майсторчето каза, че всички карат към 4г., 5 с пазене.

 

Преди 1 час, Izolini написа:

При мен заводската Варта изкара малко над 5 години.

 

Заводски съм виждал и на по 8. Дачиите, които взех 2015г., сменяха края на 2022г. акумолатори. Но заводското няма база за сравнение  :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, The Best Forman написа:

Може да пробваш и никополските батерии със същия успех 🤣

Всичките служебки са с Вега, включително строителните машини, които се карат от дъжд на вятър. Дори на машините изкарват по поне 5 години.

Иначе после може да пробвам и тях, де е Никопол, де е Южна Корея (вега се произвеждат там).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 20 часа, zloQQ написа:

Моят (с дизел съм), при палене, пада също под 10. По притеснително ми изглежда последващото зареждане. При мен, веднага отива на 14.2, докато при теб седи под 13.5...

Мен ме притеснява този пад, защото Супърба му е бензинов, и не би трябвало толкова да се натоварва, ако е здрав акумулатора. При теб е приемливо, особено ако е по-стар акумулатора (над 4-5 години).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стартера си е стартер и е нормално падането до 9, че дори и до 7 волта. Не забравяй, че на бензиновите коли акумулаторите са с по-малък пусков тока.

Но, както и Велко писа, не е нормално да зарежда под 14V. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, PRR написа:

Стартера си е стартер и е нормално падането до 9, че дори и до 7 волта. Не забравяй, че на бензиновите коли акумулаторите са с по-малък пусков тока.

Но, както и Велко писа, не е нормално да зарежда под 14V. 

Такъв пад, според мен, може да се получава при силно разреден електролит. А от друга страна може да има и различни причини. Лошо състояние на втулки/лагери на стартера или износени/заклиники четки. Аз първо бих му проверил състоянието на акумулатора с товарна вилка след хубаво зареждане. Да не говорим, че съвременните са като принтер. Натискаш 2 бутона и ти вади разпечатка с % живот. Да, тези устройства не са за домашна употреба, но пък какво пречи да минеш през някой магазин за акумулатори. Ако е на умиране, работата е ясна, вземаш нов и продължаваш.

Относно зареждането също, износени четки/колектор или пък скапан реле-регулатор. Преди години на колега с Пасат 5,5 2,0i, също му зареждаше слабо, ама така и не го оправи. А самия алтернатор, се намира на скандално удобно място, най-отгоре отпред, като вдигнеш капака. Та за мен си е кощунство, да не се погрижиш за това, и да купуваш акумулатори на 2,3 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен с реле-регулатор с износени четки при запалване отиваше на 14 V при включване на консуматори падаше на 13.5-6 V смених го,сега като запаля е 14.45/50 V а с включени консуматори не пада под 14.20/30 V

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно съм писал и по-напред в темата. Банер ми изкара почти 9 години на октавията. От началото на 2013 до есента на 2021. Смених го също с Банер, но най-високият им клас, който не е АГМ и при продажбата след почти 3 години работеше идеално. На Голфа, който се кара само и изключително градско съм с Moll, вече над 3 години и върти добре, никакви ядове. Сложих същата марка, но по-голям на Волвото ще видим там как ще се изяви, но пък не съобразих, че Волвото има управление на алтернатора като на модерните коли (променливо зареждане) и щеше да е по-добре да взема АГМ или EFB. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съмненията за кофти алтернатор във връзка с мен ли са? Че малко се обърках :D Моя е рециклиран, мисля 2021г. Може и да е тръгнал пак...

Смятате, че на запалено без товар от консуматори трябва да е над 14.2V?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз не съм гледал след смяната с новия акумулатор как се движат цифрите, но ще обърна внимание. Истината е, че грам не ми се занимава с тая кола вече. Колкото и да си я обичам... Ама ще трябва да я дондуркам, докато се появи такава, която да искам :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко на 1C външна температура, след като са изминали 36 часа от както е работила колата:

На контакт без никакви консуматори- 12.1V

Пиково товарене при палене пада до - 9.2V

При работа на място без консуматори- 14.5V

 

Мисля, че е жив алтернатора :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 34 минути, sauber написа:

Преди малко на 1C външна температура, след като са изминали 36 часа от както е работила колата:

На контакт без никакви консуматори- 12.1V

Пиково товарене при палене пада до - 9.2V

При работа на място без консуматори- 14.5V

 

Мисля, че е жив алтернатора :)

Да, обаче стартера не ми харесва на мен. Дори със статия ми акумулатор на печката не падаше така, а ти нали си с нов сега и си бензинов, та ако няма разлика в пада на напрежение спрямо стария, значи и той е още жив, но консумацията при въртене ми се вижда прекалено висока. 

С какви параметри са ти акумулаторите за тази кола?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 18 минути, ghost_rider написа:

Да, обаче стартера не ми харесва на мен. Дори със статия ми акумулатор на печката не падаше така, а ти нали си с нов сега и си бензинов, та ако няма разлика в пада на напрежение спрямо стария, значи и той е още жив, но консумацията при въртене ми се вижда прекалено висока. 

С какви параметри са ти акумулаторите за тази кола?

 

Фабрично я дават 680А 72Аh. Бош-а, който замина не помня дали беше такъв. Но текущата нова Варта е 780А 77Аh. Това беше най-близо до истината, което може да се намери в Неделя на обяд :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, sauber написа:

Преди малко на 1C външна температура, след като са изминали 36 часа от както е работила колата:

На контакт без никакви консуматори- 12.1V

Пиково товарене при палене пада до - 9.2V

При работа на място без консуматори- 14.5V

 

Мисля, че е жив алтернатора :)

Странно. Разликата е само в зареждането. Пада при палене е абсолютно същия като от предната страница. Сегашните данни за мен са перфектни. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 33 минути, zloQQ написа:

Странно. Разликата е само в зареждането. Пада при палене е абсолютно същия като от предната страница. Сегашните данни за мен са перфектни. 

 

Цифрово в старта няма разлика, факт е. Но колата пали "от четвърт". Последните 3-4 дни преди да го сменя се усещаше мъка в запалването. ОБДто не ми се вярва да дава неадекватна иформация... Предният път преди аха аха да умре акумулатора, имах някакъв пад до 5V преди палене, но въпреки това запали. Сега реших да не го чакам до там, предвид, че следващите 2 седмици ще чукна 2500 км... :)

Оставям я и "квото такова", за сега няма драма. Като светне надписа "alternator" на таблото - СБА, рециклаж, 300 лв. и айдееее :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С какво замервате?

Че ми стана интересно да замеря и на моята. А и се оказа че в жипката има енергиен вампир и му точи тока....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 14 минути, vladkant написа:

С какво замервате?

Че ми стана интересно да замеря и на моята. А и се оказа че в жипката има енергиен вампир и му точи тока....

Аз лично с най-обикновен мултицет (мултимер). Предполагам имаш, ако не, мога да съдействам.

преди 27 минути, sauber написа:

 

Цифрово в старта няма разлика, факт е. Но колата пали "от четвърт". Последните 3-4 дни преди да го сменя се усещаше мъка в запалването. ОБДто не ми се вярва да дава неадекватна иформация... Предният път преди аха аха да умре акумулатора, имах някакъв пад до 5V преди палене, но въпреки това запали. Сега реших да не го чакам до там, предвид, че следващите 2 седмици ще чукна 2500 км... :)

Оставям я и "квото такова", за сега няма драма. Като светне надписа "alternator" на таблото - СБА, рециклаж, 300 лв. и айдееее :D

Е, точно пък с тези 2500км, които смяташ да изминеш, щеше да го съживиш, но ти си знаеш. Предполагам в последно време си го мъчил яко на градско, пали-гаси за кратки разстояния. А за алтернатора аз нямам притеснения, вероятно след няколко секунди вдига до нормални стойности зареждането. Аз се оглеждам във втулките на стартера и четките...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 52 минути, ghost_rider написа:

Предполагам имаш

Имам, благодаря 🙂

преди 53 минути, ghost_rider написа:

Аз се оглеждам във втулките на стартера и четките...

То това не беше ли основно в стартовия ток. В смисъл че ако не са читави, смъква много при палене

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, sauber написа:

Преди малко на 1C външна температура, след като са изминали 36 часа от както е работила колата:

На контакт без никакви консуматори- 12.1V

Пиково товарене при палене пада до - 9.2V

При работа на място без консуматори- 14.5V

 

Мисля, че е жив алтернатора :)

Моето мнение е, че драма със стартера нямаш. Нямаш драма и с алтернатора при тези споделени показания. Но определено имаш драма с акумулатора. Тези измерени 12.1V след толкова много часове каране/работа на двигателя са малко. Според мен акумулатора е пътник и вече не държи ток. Това обяснява и пиковия пад при палене. Ето една най-обща, но добре обясняваща, таблица от страницата на Varta:

 

Testing.JPG.341bf3fbc8dc287cc8c47ce6a51a4154.JPG

 

Виж при 12.1V какво препоръчват и какво е състоянието на акумулатора. А ти реално си го зареждал, но файда не е имало.

Това е линка към сайта на Varta, от където съм я взел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, Mishelle написа:

Моето мнение е, че драма със стартера нямаш. Нямаш драма и с алтернатора при тези споделени показания. Но определено имаш драма с акумулатора. Тези измерени 12.1V след толкова много часове каране/работа на двигателя са малко. Според мен акумулатора е пътник и вече не държи ток. Това обяснява и пиковия пад при палене. Ето една най-обща, но добре обясняваща, таблица от страницата на Varta:

 

Testing.JPG.341bf3fbc8dc287cc8c47ce6a51a4154.JPG

 

Виж при 12.1V какво препоръчват и какво е състоянието на акумулатора. А ти реално си го зареждал, но файда не е имало.

Това е линка към сайта на Varta, от където съм я взел.

12.6 В на оловно-киселинен акумуллатор не можеш да постигнеш .. стандарта за тях е 12.4 .. АГМ съответно 12.7 , та тая табличка ..

Грешката на sauber  е , че отива в неделя и забърсва каквото има заседяло по рафтовете и тогава е тото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 30 минути, Mishelle написа:

Моето мнение е, че драма със стартера нямаш. Нямаш драма и с алтернатора при тези споделени показания. Но определено имаш драма с акумулатора. Тези измерени 12.1V след толкова много часове каране/работа на двигателя са малко. Според мен акумулатора е пътник и вече не държи ток. Това обяснява и пиковия пад при палене. Ето една най-обща, но добре обясняваща, таблица от страницата на Varta:

 

Testing.JPG.341bf3fbc8dc287cc8c47ce6a51a4154.JPG

 

Виж при 12.1V какво препоръчват и какво е състоянието на акумулатора. А ти реално си го зареждал, но файда не е имало.

Това е линка към сайта на Varta, от където съм я взел.

Не съм съгласен. Предвид, че и с новия, който е и с по-висок стартов ток се получава същия пад на напрежение, смятам, че има нещо не както трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, The Best Forman написа:

12.6 В на оловно-киселинен акумуллатор не можеш да постигнеш .. стандарта за тях е 12.4 .. АГМ съответно 12.7 , та тая табличка ..

Нямам претенции да съм експерт на тема акумулатори. Още по-малко съм компетентен да споря по въпроса. Но пък когато нещо ме интересува, обичам да чета. Стойностите от таблицата, която пуснах по-горе са идентични с всякаква информация, която можеш да намериш в нета по въпроса. Примерно:

-------

Lead acid batteries must always be stored in a charged state. A topping charge should be applied every 6 months to prevent the voltage from dropping below 2.05V/cell and causing the battery to sulfate. With AGM, these requirements can be relaxed.

Measuring the open circuit voltage (OCV) while in storage provides a reliable indication as to the state-of-charge of the battery. A cell voltage of 2.10V at room temperature reveals a charge of about 90 percent. Such a battery is in good condition and needs only a brief full charge prior to use. (See also BU-903: How to Measure State-of-charge).

-------

А сега умножи 2.1 х 6 :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Mishelle написа:

Нямам претенции да съм експерт на тема акумулатори. Още по-малко съм компетентен да споря по въпроса. Но пък когато нещо ме интересува, обичам да чета. Стойностите от таблицата, която пуснах по-горе са идентични с всякаква информация, която можеш да намериш в нета по въпроса. Примерно:

-------

Lead acid batteries must always be stored in a charged state. A topping charge should be applied every 6 months to prevent the voltage from dropping below 2.05V/cell and causing the battery to sulfate. With AGM, these requirements can be relaxed.

Measuring the open circuit voltage (OCV) while in storage provides a reliable indication as to the state-of-charge of the battery. A cell voltage of 2.10V at room temperature reveals a charge of about 90 percent. Such a battery is in good condition and needs only a brief full charge prior to use. (See also BU-903: How to Measure State-of-charge).

-------

А сега умножи 2.1 х 6 :P

Не винаги теорията и практиката вървят заедно .. ако се водиш по таблицата на Варта , трябва да дозареждаш AGM акумулатора , а и обикновенния също , веднага след сваляне на найлона .. AGM идва с напрежение 12.7 В в най-добрия случай , а моя на почти две години и изправна електрическа система , сутрин е на 12.4 В , а товарната вилка дава 99% живот .. обикновенните идват с 12.4 В макс т.е. ако обикаляш с уред и табличката , никога няма да си вземеш акумулатор и за това остави бакласките сметки , защото освен ток и напрежение , има и съпротивление ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.